نویسنده: بازی مگ سه شنبه، 11 ارديبهشت 1403
ساعت 17:35

وارزون موبایل بهتر است یا کالاف دیوتی موبایل؟

وارزون موبایل یا کالاف دیوتی موبایل، کدام بهتر است؟

5 از 5

با انتشار نسخه جهانی وارزون موبایل، بازیکنان زیادی شروع به مقایسه این بازی با کالاف دیوتی موبایل کرده‌اند. هر دوی این بازی‌ها توسط یک شرکت ساخته شده‌اند و دارای شباهت‌های زیادی هستند؛ اما هرکدام ویژگی‌هایی دارند که آن‌ها را منحصر به فرد می‌کنند.

وارزون موبایل و کالاف دیوتی موبایل، هر دو سری بازی‌هایی از فرانچایز کالاف دیوتی هستند که وارزون بتل رویال کنسول‌مانند را برای موبایل به ارمغان می‌آورد. ما در این مقاله به مقایسه وارزون موبایل و کالاف دیوتی موبایل پرداخته‌ایم و تفاوت‌های آن‌ها را در ۵ زمینه اصلی شرح می‌دهیم.

در این مقاله به بررسی موارد زیر پرداختیم:

  • مقایسه وارزون موبایل با کالاف دیوتی موبایل
  • وارزون موبایل یا کالاف دیوتی موبایل؛ کدام را بازی کنم؟
  • آیا وارزون موبایل هم دارای پول داخل بازی است؟
  • به نظر شما وارزون موبایل بهتر است یا کالاف دیوتی موبایل؟

مقایسه وارزون موبایل با کالاف دیوتی موبایل

  • حالات بازی
  • مپ‌ها
  • سیستم پیشرفت
  • گیم‌پلی
  • گرافیک

images 1714469123 6630b903e4994

با این که این دو بازی توسط یک شرکت تولید شده اند و از یک مجموعه بازی هستند،‌ اما هر بازی محتوای خاص خودش را دارد. در ادامه تفاوت‌های این بازی‌ها با یک‌دیگر را بررسی می‌کنیم.

حالات بازی

هر دو بازی دارای حالت‌های مختلفی هستند و گیم‌پلی وسیعی را ارائه می‌دهند. وارزون موبایل دارای بتل رویال گسترده با مپ بسیار بزرگی است که در آن بیش از ۱۰۰ بازیکن به نبرد با یک‌دیگر می‌پردازند. وارزون موبایل دارای حالات دیگری مانند، Deathmatch، Resurgence و Mosh Pit هم است که هیچ تفاوتی با نسخه پی‌سی و کنسول ندارند و چیز جدیدی ارائه نمی‌دهند.

اولویت وارزون موبایل بتل رویال آن است که گیم‌پلی و گرافیکی همانند کنسول و پی‌سی دارد. در نتیجه اگر به دنبال یک بازی یونیک هستید، وارزون موبایل شما را ناامید خواهد کرد.

در طرف دیگر، کالاف دیوتی موبایل دارای حالت‌های مختلفی مانند Team Deathmatch، Domination، Search and Destroy و یک حالت زامبی است که گیم‌پلی بسیار هیجان‌انگیزی به بازیکنان ارائه می‌دهد. کالاف  موبایل از سری‌های کلاسیک کالاف دیوتی مانند مدرن وارفر و بلک‌آپس الهام گرفته شده و گیم‌پلی بیش‌تر و تجربه بازی بهتری دارد.

مپ‌ها

وارزون موبایل دارای مپ‌های بسیار بزرگ جهان‌باز است که محیط‌های متنوعی دارند. این مپ‌ها باعث می‌شوند تا بتل رویال وارزون آهسته پیش برود و مناسب بازیکنان استراتژیک باشد که می‌توانند گاهی تا ساعت‌ها بازی کنند. مپ‌های وارزون موبایل تجربه نبردهای از فاصله دور با اسنایپر را در کنار نبردهای نزدیک در ساختمان‌ها فراهم می‌کند. همچنین مپ محبوب وردانسک نیز به وارزون موبایل اضافه شده است.

از طرف دیگر کالاف دیوتی موبایل دارای مپ‌های کوچک‌تری است که نبردهای کوتاه‌تر و نزدیک بیش‌تری را فراهم می‌کنند. وجود ساختمان‌هایی با طبقات مختلف، احتمال نبردهای زیاد در فواصل نزدیک و عدم وجود وسایل نقلیه، نیاز به هوشیاری دائم را ایجاد می‌کنند. بازیکنان در کالاف دیوتی موبایل همواره باید آماده باشند و برای بقا بجنگند. از این رو این بازی مناسب گیمرهای همیشگی FPS است که به دنبال هیجان بیش‌تری هستند و مچ‌های کوتاه را به بازی‌های استراتژیک طولانی ترجیح می‌دهند.

سیستم پیشرفت

وارزون موبایل به اکانت اکتیویژن بازیکن متصل می‌شود و یک سیستم پیشرفت چندگانه را ارائه می‌کند. پیشرفت‌ها و دستاوردهای شما داخل وارزون موبایل مانند اسلحه‌ها، بلوپرینت‌ها و آیتم‌های مختلف، به وارزون و مدرن وارفر ۳ در پی‌سی و کنسول نیز اضافه می‌شوند؛ اگر روی هر پلتفرم از اکانت یکسانی استفاده کنید.

برخلاف وارزون موبایل، کالاف دیوتی موبایل هیچ سیستم پیشرفتی بین پلتفرم‌های مختلف ندارد. کالاف دیوتی موبایل دارای یک سیستم عادی است که بازیکنان با به دست آوردن XP از طریق چالش‌ها و بازی‌های مختلف، پیشرفت کرده و لول‌آپ می‌شوند. حالت رنکد کالاف دیوتی نیز از لول ۱۰ شروع شده و ۷ سطح مختلف را به بازیکن ارائه می‌دهد.

گیم‌پلی

وارزون موبایل به دلیل مپ‌های بزرگ‌تر و بازیکنان بیش‌ترش در هر مچ، گیم‌پلی تاکتیکال و استراتژیک‌تری دارد. شما باید برای هر حرکت خود برنامه‌ریزی کنید و منتظر اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی باشید. استراتژی‌ها و مانورهای تیمی اهمیت بسیار بیش‌تری دارند تا بتوانید بر دشمن چیره شوید. به طور کلی وارزون موبایل تجربه سختی برای بازیکنان مبتدی خواهد بود.

از طرف دیگر کالاف دیوتی موبایل، بازی مناسب‌تری برای بازیکنان مبتدی است و روی یک رقابت عادی و بازی سریع و هیجان‌انگیز تمرکز می‌کند. حالات بازی آشنایی دارد و هر گیمری می‌تواند به راحتی با گیم‌پلی راحت آن خو بگیرد. کالاف دیوتی موبایل هم برای بازیکنانی که به دنبال سرگرمی هستند، مناسب است و هم بازیکنان حرفه‌ای که حتی از آن کسب درآمد می‌کنند.

گرافیک

وارزون موبایل گرافیک خیره‌کننده و شگفت‌انگیز نسخه پی‌سی و کنسولش را در موبایل پیاده‌سازی می‌کند. محیط بازی بسیار دقیق و با جزئیات، محیط واقع‌گرایانه و مدل‌های با کیفیت بسیار بالا، تنها بخشی از گرافیک عالی این بازی را تشکیل می‌دهند. با این حال این گرافیک بالا باعث می‌شود تا بدون یک موبایل قدرت‌مند، نتوانید بازی را به خوبی اجرا کنید.

از طرف دیگر وارزون موبایل محدودیت‌هایی روی تنظیم گرافیک بازی دارد و نمی‌توان آن را به خوبی برای اکثر موبایل‌ها بهینه‌سازی کرد. درنتیجه تنها گزینه‌های محدودی از موبایل‌های متوسط به بالا می‌توانند آن را به خوبی اجرا و پردازش کنند و حتی این موبایل‌ها نیز در بالاترین تنظیمات گرافیک ممکن است با مشکل مواجه شوند.

کالاف دیوتی موبایل تنظیمات بصری مختلفی را برای حالت‌ها و مپ‌های مختلف خود ارائه کرده و عناصر کلاسیک کالاف دیوتی را با گرافیک بالاتر ترکیب می‌کند. امکان بهینه‌سازی و تنظیم گرافیک برای انواع مختلف موبایل‌ها وجود دارد و تقریبا تمام بازیکنان می‌توانند کالاف دیوتی را روی دستگاه خود اجرا کنند. تمرکز بازی روی عملکرد بهتر نسبت به کیفیت بصری بالا، باعث شده است تا حتی موبایل‌های میان‌رده و ضعیف نیز به راحتی کالاف دیوتی را روی گرافیک‌های متوسط و پایین پردازش کنند.

با این حال گرافیک کالاف دیوتی موبایل به اندازه واروزن موبایل زیبا نیست و گرافیک خیره‌کننده‌ و کنسول‌مانندی ندارد؛ اما بهینه‌سازی و تنظیم گرافیک در آن برای موبایل‌های ضعیف امکان‌پذیر شده است. درنتیجه اگر بازیکنی هستید که به گرافیک و کیفیت بصری اهمیت زیادی می‌دهد، وارزون موبایل گزینه بهتری برای شما خواهد بود.

وارزون موبایل یا کالاف دیوتی موبایل؛ کدام را بازی کنم؟

images 1714469123 6630b903ec49f

این سوال کاملا به ترجیح و علاقه شخصی شما بستگی دارد و بهتر است هر دو بازی را امتحان کنید. وارزون موبایل که به تازگی منتشر شده است، می‌تواند تبدیل به بازی مورد علاقه شما شود اما از طرف دیگر ممکن است کالاف دیوتی موبایل کلاسیک را به آن ترجیح دهید. هر دو بازی در کنار شباهت‌هایشان، محتوای مختلفی ارائه می‌دهند.

برای بسیاری از بازیکنان، گیم‌پلی کالاف دیوتی موبایل بهتر و آسان‌تر است و با آن ارتباط بیش‌تری می‌گیرند. حالات مختلف کالاف دیوتی در کنار بتل رویالش نیز باعث می‌‌شود تا مجبور نباشید یک حالت ثابت را بازی کنید. خو گرفتن و عادت کردن به سیستم کنترل کالاف دیوتی نیز برای بسیاری از بازیکان راحت‌تر بوده است.

از طرف دیگر وارزون موبایل کاملا شبیه به وارزون کنسول یا پی‌سی است و محتوای منحصر به فردی ارائه نمی‌دهد. در این بازی حالات بازی تنوع پایین‌تری دارند و تمرکز اصلی بازی روی بتل رویال آن است. شما نیاز به صبر و استراتژی بیش‌تری در وارزون موبایل دارید و ممکن است لذت کافی را نبرید. همچنین سیستم کنترل آن نسبت به کالاف دیوتی دارای تاخیر بیش‌تری است که در مبارزات مشکلات خاص خودش را ایجاد می‌کند.

با این حال فراموش نکنید که واروزن موبایل در روزهای اولیه خود قرار دارد و قطعا اکتیویژن با آپدیت‌های مختلف، مشکلات آن را برطرف خواهد کرد. در نتیجه ممکن است هفته‌ها یا ماه‌ها بعد، وارزون موبایل تبدیل به یک بازی بدون نقص شود. با این حال درحال حاضر بسیاری از بازیکنان کالاف دیوتی را بازی بهتر و کامل‌تری می‌دانند اما این موضوع کاملا به سلیقه شما بستگی دارد.

آیا وارزون موبایل هم دارای پول داخل بازی است؟

قطعا با پول داخل بازی آشنایی دارید. وارزون موبایل نیز همانند کالاف دیوتی، از ارز درون‌برنامه‌ای سی پی استفاده می‌کند. با سی پی واروزن موبایل می‌توانید بهتر و راحت‌تر پیشرفت کنید و یادتان باشد که تمام پیشرفت‌هایتان، به اکانتتان در کنسول و پی‌سی هم اضافه می‌شود. درنتیجه به راحتی می‌توانید با یک بار استفاده از سی پی وارزون، در پلتفرم‌های مختلف به سطوح بالاتر برسید.

چگونه سی پی وارزون موبایل بخریم؟

images 1714469124 6630b90401f3f

در ایران امکان خرید مستقیم سی پی وارزون موبایل از فروشگاه داخل بازی وجود ندارد. تمام بازیکنان ایرانی خرید خودشان را از سایت‌های واسطه انجام می‌دهند؛ پیشنهاد ما به شما، معتبرترین سایت ایرانی، ایران موجو است. ایران موجو با بیش از یک دهه سابقه،‌خریدی امن و سریع را برای شما فراهم می‌کند. سی پی وارزون موبایل را می توانید از ایران موجو، با قیمتی ارزان، به راحتی خریداری کنید و در وارزون موبایل، پی‌سی و کنسول پیشرفت کنید.

همچنین می توانید با سرچ خرید سی پی وارد ایران موجو شوید و به هر تعداد که می خواهید سی پی کالاف خریداری کنید.

به نظر شما وارزون موبایل بهتر است یا کالاف دیوتی موبایل؟

ما در این مقاله تفاوت‌های کالاف دیوتی موبایل و وارزون موبایل را بررسی کردیم. وارزون موبایل به تازگی منتشر شده است و ممکن است باگ هایی داشته باشد، انتخاب بین این دو، کاملا به سلیقه هر گیمر بستگی دارد. به نظر شما بازی بهتر کدام است؟ شما کدام را ترجیح می‌دهید؟ نظرات خودتان را بنویسید و بازیکنان مبتدی را راهنمایی کنید.

توجه: این متن در قالب ریپورتاژ  آگهی درج شده و بازی مگ در ارتباط با محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.