نویسنده: seyed.ehsan97 یکشنبه، 09 اسفند 1394
ساعت 10:39

اولین تجربه Street Fighter V

3.5 از 5

بازی Street Fighter V عنوانی بود که با انحصاری شدنش برای PS4 و PC تمام طرفدارانش از جمله من رو در هایپ بزرگی قرار داد و انتظارات بسیار بالایی را در بازیکنان ایجاد کرد .

 

 

بعد از اینکه دیسک بازی را نصب کردم با اولین علامت تعجب  بزرگ روبرو شدم چیزی حدود 6 گیگابایت آپدیت ! که به علت ذیق وقت موفق به دانلود اون نشدم . بعد وارد بازی شدم و بر خلاف میلم  ، مجبور شدم سری به قسمت آموزشی بزنم . آموزش ها به صورت خیلی سطحی و محدود بودند بنابر این چندان کمک کننده به نظر نمیومد .از این قسمت که خلاص شدم به منوی اصلی رفتم  و وارد قسمت داستانی بازی شدم اینجا برای کرکتر ها سه یا چهار مرحله وجود داشت و هیچ cutscene سینمایی وجود نداشت بجای اون تعدادی صفحه کمیک مانند وجود داشت که با صداگذاری کرکترها همراه بودند . پس از مدتی کند و کاو متوجه شدم که این قسمت قراره در ماه  June  عرضه بشه . مدت زمانی که من صرف این قسمت داستانی کردم در حدود سه ساعت بود بعد برگشتم به منوی اصلی برای دیدن سایر Item ها . موضوع جالب  دیگه این بود که شما فقط در برابر یک انسان میتونید بازی کنید و بازی مقابل هوش مصنوعی وجود نداره همینطور قسمت Arcade هم به لطف دوستان در CAPCOM حذف شده و در ماه March عرضه میشه همینطور  تعداد مبارزان بازی به میزان قابل توجهی کم بودن فقط شانزده مبارز در کل بازی وجود داره ، به اضافه اینکه تنها قسمتی که عملاً برای بازی به صورت تک نفره در نظر گرفتن قسمت survival بود که بازیکن میتونست با انتخاب درجه سختی به صورت Random با حریفان مختلف مبارزه کنه .

از این مراحل که بگذریم gameplay  بازی در سطح فوق العاده ای قرار داشت و حرکات نوستالژیک ترکیبی با حرکات جدید  ، تنوع قابل قبولی را به gameplay  بازی داده . گرافیک و طراحی هنری بازی هم در بهترین سطح این سری بازیها قرار داشتن و در نظر گرفتن تک تک جزییات توسط سازندگان بازی لذت بخش و تحسین بر انگیزه . برای عنوانی که در سبک مبارزه ای  قرار داره و باید با عناوین بزرگ دیگری که هر کدوم نواوریهای خاص خودشون رو دارند و استاندارد های جدیدی را بوجود اوردن رقابت کنن ، این بازی از کمبود محتوی رنج می بره . هر چند ممکنه با مرور زمان و  ایجاد تغییراتی به وضعیت خوبی برسه ولی شاید بهتر بود در این بازی تامل و صبر بیشتری می شد و شاید بهتر بود عرضه این عنوان کمی به تاخیر می افتاد تا بازیکنان بابازی کامل تر و تجربه بهتری روبرو می شدن . اولین تجربه این بازی احساسات چند گانه ای را به من می داد که باعث شد دیدگاه نهایی خودم رو در رابطه با این عنوان و برای نوشتن این مطلب چندین بار عوض کنم خوبیهایی از جمله سبک بازی ، gameplay ، گرافیک و ایرادهایی مثل کمبود محتوی ، همه و همه این عنوان را به یک تجربه لذت بخش ولی ناقص تبدیل کرد.

 

seyed.ehsan97 | مقالات | 28/02/2016
برچسب‌ها
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.