نویسنده: قاسم ممتاز جمعه، 14 اسفند 1394
ساعت 11:20

بررسی Razer Mamba Chroma موشواره ی رویائی هر گیمر

5 از 5

من از جمله ی افرادی هستم که بواسطه ی استفاده از موس های وایرلس میان رده و مشکلاتی که با اونها داشتم خودم رو وادار کردم که هرگز سراغ این قبیل Mouse ها نرم . اولین موشواره ی وایرلسی که تهیه کرده بودم ، یک سخت افزار 70 هزار تومانی از برند A4Tech بود که شکل ارگونامیک فوق العاده ای داشت و بخوبی داخل دست جا میگرفت اما متاسفانه مشکلاتی داشت که بعد از یک مدت استفاده به این نتیجه رسیدم ای کاش بجای این موس بیسیم یک نسخه ی باسیم تهیه میکردم .

 طول عمر باطری به شدت پائین بود بنحوی که بعد از 1 ساعت استفاده نجواهای تمام شدن باطری ها به گوش میرسید . علاوه بر اینکه با باطری های قابل شارژ هم میانه ی خوبی نداشت و از همه بدتر اینکه به محض اینکه احساس میکردید در حال نزدیک شدن به انتهای عمر 1 ساعته ی باطری ها هستید تاخیر های اعصاب خورد کن جای خودشون رو به حرکت نرم نشانگر موس میدادن . شاید باور نکنید ولی یکبار تلاش کردم برق موس رو از طریق یک کابل USB که از پورت USB کامپیوتر به پایه های باطری متصل کرده بودم بگیرم تا حداقل موس قابل استفاده باشه . این کار رو انجام دادم ولی حس خیلی بدی داشت برای همین ترجیح دادم موس رو برای روز مبادا و استفاده های کوتاه مدت داخل قفسه نگه دارم تا اینکه از یکی از دوستان در رابطه با Razer Mamba Chroma شنیدم .

Razer Mamba

لازم بذکره که این موس خارج از بودجه ای که من برای خرید یک موشواره در نظر دارم قرار گرفته و با قیمتی در حدود 600 هزار تومان ! به سخت افزار لوکسی تبدیل شده که شاید افراد خاصی به سراغ اون برن اما با توجه به گفته های دوستم در رابطه با این Mouse و اطلاعاتی که از منابع اینترنتی به دست آوردم در ادامه توضیحات مختصری در رابطه با این سخت افزار خدمت شما دوستان ارائه میدم . Razor از همون ابتدای ورود به بازار کشور ما به عنوان یک برند معتبر در زمینه ی ساخت سخت افزار های بازی خودش رو در بین جامعه ی گیمر مطرح کرد . از لپ تاپ های گیمینگ بسیار قدرتمند گرفته تا هدفون و هدست های مخصوص بازی ، کنترلرهای متنوع و با کیفیت، کیبرد های قدرتمند و در نهایت موشواره های مخصوص بازی . Razer Mamba Chroma یکی از همین موشواره هاست که با وجود قیمت نسبتا بالائی که برای اون پرداخت میکنید به محض در دست گرفتن به شما این حس رو القا میکنه که ارزش هزینه ای که برای اون صرف کردید رو داره . Razer Mamba Chroma یک موشواره ی مخصوص افراد راست دست هست لذا اگر چپ دست هستید برای استفاده از این موشواره ممکنه با مشکل مواجه بشید . نرم افزاری که همراه با این موشواره بر روی سیستم عاملتون نصب خواهید کرد امکانات بسیار خوبی داره و به شما این حق انتخاب رو میده که دکمه های موس رو براساس نیازهاتون شخصی سازی کنید که تا حد زیادی میتونه کار رو برای عزیزان چپ دست راحت تر کنه اما با وجود اینکه بطور کلی افراد راست دست مخاطبین طراحی این موشواره بودن پس استفاده از این سخت افزار برای راست دست ها بسیار راحتتر خواهد بود . اما همه ی ما در زمان استفاده از یک موشواره ی وایرلس چند توقع اصلی داریم که متاسفانه بسختی توسط موشواره های میانرده به اونها توجه میشه . مهمترین درخواست کاربر از موشواره ی وایرلس کیفیت ساخت اون و طول عمر باطری هست.

بر خلاف موشواره های میانرده که از باطری های نیمه قلمی استفاده میکنن Razer Mamba Chroma یک باطری لیتیومی داخلی داره که با ظرفیت 500 میلی آمپری خودش با هر بار شارژ کامل که بین 7 تا 10 ساعت طول میکشه به سادگی میتونه 32 ساعت به خوبی کار کنه . شارژر این موس هم به سبک استند های NFC طراحی شده که توقع میره تنها با قرار دادن موس بر روی اون عمل شارژ بصورت وایرلس و بدون نیاز به اتصال انجام بشه اما متاسفانه اینطور نیست و باید موس در جای مخصوص خودش برای شارژ روی استند قرار بگیره و ارتباط بین نقاط مورد نظر برای انجام عمل شارژ که روی شارژر به خوبی مشخص هست برقرار بشه . ویژگی بعدی طول بردی هست که این موس میتونه بصورت وایرلس و با فاصله از رسیور بخوبی کار کنه . طبیعتا موشواره ها با توجه به نوع مصرف اونها در فاصله ی کمی از رسیور قرار میگیرن اما اگر در فاصله ی 3 متری از رسیور قرار بگیرید و از Razer Mamba Chroma استفاده کنید باز هم به خوبی کار میکنه و هیچ مشکلی ایجاد نمیشه . اما ویژگی فوق العاده ی این موس که اون رو به سخت افزار محبوب طراحان و همینطور گیمر ها تبدیل کرده دقت فوق العاده و بسیار زیاد این موشواره هست . 16000 نقطه بر اینچ ( DPI ) !!!

Razer Mamba Mouse

دقت فوق العاده ی این موشواره در حالت حداکثری با 16000 نقطه بر اینچ باعث میشه هرگز برای انتخاب یک موقعیت یا آیتم در صفحه ی نمایشگرتون با مشکل مواجه نشید و لگ های مسخره ی سخت افزار های رده پائین یا میان رده رو بطور کلی فراموش کنید . قابلیت فوق العاده ی شخصی سازی دکمه ها از یک طرف و تعیین میزان دقت Mouse در حرکات افقی و عمودی از طرف دیگه باعث میشه در زمان استفاده از Razer Mamba Chroma هیچ محدودیتی احساس نکنید . با توجه به اینکه Razer Mamba Chroma یک موشواره ی وایرلس به حساب میاد اما Razer این امکان رو برای مصرف کنند محیا کرده که در صورت تمایل از Razer Mamba Chroma با سیم استفاده کنه . با این ویژگی Razer Mamba Chroma در رده ی موشواره ی های Hybrid ی قرار میگریه که هم یک Mouse بیسیم به حساب میاد و هم یک موس باسیم. البته با توجه به طول عمر باطری این سخت افزار قدرتمند و همینطور نحوه ی شارژ راحت اون فکر نمیکنم نیازی به استفاده با سیم وجود داشته باشه اما به هر حال این ویژگی چیزی هست که بودن اون بهتر از نبودنشه . طرفداران سخت افزار های گیمینگ Razer به یکی از ویژگی های این سخت افزار ها که داخل لپ تاپ های این کمپانی بسیار به اون پرداخت میشه علاقه ی زیادی دارن و اون نور پردازی این سخت افزار با استفاده از تکنولوژی LED هست . شما میتونید با استفاده از پنل کاربری این موشواره مجموعه ای از 16 میلیون رنگ ایجاد کنید و نور متصاعد شده از سخت افزار مورد استفاده ی خودتون رو به هر رنگی که تمایل دارید تغییر بدید . نور رو با سایر سخت افزار های Razer هماهنگ کنید یا منحصرا نور ویژه ای رو برای Razer Mamba Chroma در نظر بگیرید . ویژگی جالب دیگه ای که این موشواره در اختیار مصرف کننده قرار میده و البته ممکن هست کاربرای عادی کمتر از اون بهره ببرن امکان تعریف میزان فشار به هر کدام از دکمه ی های کلیک سمت راست و چپ برای فعال شدن سویچ هر کدام از این دکمهاست بنحوی که میتونید تعریف کنید با چه مقدار فشار دکمه ی مورد نظر فعال بشه . در نهایت اینکه درایورهای Razer Mamba Chroma بصورت دیفالت بر روی ویندوز های 7 به بعد نصب هست و به محض اتصال این موشواره به ویندوز های ذکر شده میتونید بصورت Plug & Play به سرعت از توانائی های فوق العاده ی Razer Mamba Chroma لذت ببرید .

برچسب‌ها
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: شهریور 1394
    نظرها: 102
    تشکر: 152
    تشکرشده: 117
    پروفایل psn: Ali_JP_N
    رتبه لیدربرد psn: 108
    کنسول‌های بازی:

    منم چند سالی با موس کیبوردهای متفرقه سر و کله زدم تا بالاخره به این نتیجه رسیدم که باید یه بودجه درست حسابی براشون کنار بذارم :grin: البته من سری SteelSeries رو انتخاب کردم که بنظرم نسبت به کارایی و کیفیت از قیمت های مناسب تری در مقایسه با محصولات مشابه Razer برخوردارن :vic: طبق تجربه من ساپورت خیلی خوبی دارن و تقریبا هر دو سه هفته یک بار آپدیت می شن و خصوصیات جدیدی بهشون اضافه می شه...

    ‏SirGhas و ‏farid از این نوشته تشکر کرده‌اند.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: دی 1394
    نظرها: 285
    تشکر: 24
    تشکرشده: 175
    کنسول‌های بازی:

    ممنون بابت بررسی جامعتون :in-lo:
    من خودم Razer DeathAdder Chroma دارم وافعا موس خوبیه این marba هم عالیه کلا محصولات ریزر فوق العادن البته این نظر منه :7su

    ‏SirGhas و ‏ali_jp_n و ‏Mr.Berserk از این نوشته تشکر کرده‌اند.
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.