نویسنده: FariD شنبه، 06 شهریور 1395
ساعت 08:08

نحوه فعال سازی ورود دو مرحله ای اکانت PS4 مطلب ویژه

4.56 از 5

همانطور که پیشتر در خبرها اعلام کردیم، سونی با فعال سازی قابلیت اعتبارسنجی دو مرحله ای برای حساب های پلی استیشن، بازار کاذب فروشندگان اکانت های هکی را نابود کرد!

بدیهی است که استفاده از قابلیت اعتبارسنجی دو مرحله ای یا two-step verification برای هر نوع حساب اینترنتی ای راهکار هوشمندانه ای محسوب می شود. این امنیت اضافه برای PS4 نیز بسیار لازم بود، چرا که نباید فراموش کرد که این نوع حساب حاوی اطلاعاتی نظیر شماره کارت اعتباری و روش های پرداخت بود و برای یک هکر خیلی به درد می خورد، به خصوص اگر گیمر باشد! حال با این ترفند جدید سونی، این هکرها و فروشندگان نسبتاً محترم اکانت های هکی، باید دنبال کار شرافتمندانه جدیدی بگردند! پیشنهاد ما همکاری با جناب خان در لبو فروشی است فریاد

جناب خان

در این مطلب قصد داریم نحوه فعال سازی این قابلیت امنیتی در PS4 را به صورت مرحله به مرحله و تصویری برای شما شرح دهیم.

راهکار اول: از طریق کنسول

1) وارد منوی Settings در صفحه خانگی کنسول خود شوید.

2) به منوی PlayStation Network/ Account Management بروید.

3) در این صفحه وارد منوی Account Information شوید.

4) به بخش Security وارد شوید.

5) در این صفحه وارد گزینه 2-step verification که به صورت پیش فرض غیرفعال است شوید.

6) در این صفحه گزینه Set Up Now را انتخاب کنید. پس از این کار وارد صفحه ای می شوید که باید در آن شماره تلفن همراه خود را وارد نمایید. برای این کار در منوی پیش شماره گزینه Iran و سپس تلفن خود را بدون صفر وارد کنید و گزینه Add را انتخاب نمایید. با این کار یک کد به شما پیامک می گردد که با وارد کردن آن این سرویس فعال می شود.

راهکار دوم: از طریق مرورگر اینترنت

برای استفاده از این روش کافی است از یکی از مرورگرهای Chrome یا Firefox یا IE استفاده کنید.

1) بر روی این لینک کلیک نمایید تا وارد وبسایت شبکه پلی استیشن شوید.

123

2) با وارد کردن شناسه کاربری و رمز عبور خود، وارد صفحه زیر می شوید.

sony two step verification

3) بر روی گزینه Edit رو به روی Status کلیک نمایید. با انجام این کار، وارد صفحه زیر می شوید و باید شماره همراه خود را، با انتخاب کشور ایران، وارد کنید.

راه اندازی تایید حساب 2 مرحله ای سونی

4) با انجام این کار یک پیامک از سوی سونی برای شما ارسال می شود که باید کد اعلام شده در آن را در صفحه جدید همانند شکل زیر وارد نمایید:

راه اندازی تایید حساب 2 مرحله ای اکانت های PSN

5) چنانچه پس از گذشت 5 دقیقه هیچ پیامکی دریافت نکردید، بر روی گزینه resend کلیک نمایید. اگر باز هم هیچ پیامکی دریافت نشد، احتمالاً باید تنظیمات شبکه تلفن همراه خود را تغییر دهید. در صورت ورود موفقیت آمیز کد، با صفحه زیر مواجه می شوید که به معنای فعال شدن اعتبارسنجی دو مرحله ای حسابتان می باشد.

sony two spes verification

اگر هم فکر می کنید شاید روزی به تلفن همراه خود دسترسی نداشته باشید، می توانید از منوی 2-step verification در سمت چپ و انتخاب Backup Codes، تعداد 10 عدد کد پشتیبان را دریافت نمایید که در زمان های عدم دسترسی به تلفن همراه، با وارد کردن آن ها وارد حساب کاربری خود شوید. لازم به ذکر است که تمام این کدها یک بار مصرف هستند و پس از یک بار وارد شدن هر یک، دیگر قابل استفاده نمی باشد. فکر نکنم که نیازی به ذکر این موضوع باشد که نباید این کدها را منتشر کنید یا در دسترس دیگران قرار دهید!

sony psn two step verification

FariD | مقالات | 27/08/2016
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.