نویسنده: FariD پنج شنبه، 29 مهر 1395
ساعت 08:40

چه بازی هایی آپدیت PS4 Pro دریافت می کنند؟

5 از 5

کمپانی سونی در جریان جدیدترین لایواستریم خود در نیویورک، مجموعه ای از بازی ها را معرفی کرد که از قابلیت های کنسول جدید PS4 Pro بهره خواهند برد. این کنسول جدید بازی ها را قادر می سازد که با رزولوشن فوق العاده 4K به نمایش درآیند، از افکت های گرافیکی بیشتر بهره ببرند، و با فریم ریت های روان تر اجرا شوند. افزون بر این، بازی ها می توانند با کیفیت بهتری بر روی صفحه نمایش های 4K و یا 1080p اجرا شوند.

بعضی از بازی هایی که پیش از این منتشر شده اند از طریق دریافت آپدیت می توانند از PS4 Pro پشتیبانی کنند، اما برخی دیگر به صورت سخت افزاری قابلیت این پشتیبانی را پیدا می کنند. هنوز دقیقاً واضح نیست که هر بازی چگونه از این سخت افزار آپگریدشده بهره خواهد برد اما طراح و معمار ارشد سونی آقای مارک سرنی در این رویداد جزئیاتی از برخی از این بازی ها را افشا کرد. در این مطلب تمامی اطلاعاتی که تاکنون به بیرون درز کرده را جمع آوری کرده و در اختیار شما قرار می دهیم.

  • Deus Ex: Mankind Divided

PS4 Pro با صفحه نمایش 4K: رزولوشن 4K و بهبود گرافیک بازی

  • The Elder Scrolls Online

PS4 Pro با صفحه نمایش 4K: اجرای گرافیکی بهتر و کاربرپسندتر با رزولوشن محلی 4K

PS4 Pro با صفحه نمایش 1080p: اجرای گرافیکی بهتر و کاربرپسندتر

  • Fallout 4

PS4 Pro با صفحه نمایش 4K: به گفته شرکت بتسدا این کمپانی انتظار دارد «از قابلیت های PS4 Pro در زمینه نمایش 4K و نیز بهبود ویژگی های گرافیکی و نورپردازی بهره ببرد»، اما هیچ مشخصات بیشتری را بیان نکرد.

  • Middle-earth: Shaodw of Mordor

PS4 Pro با صفحه نمایش 1080p: ضد بدنمایی (anti-aliasing) فوق پیشرفته

  • NBA 2K17

PS4 Pro با صفحه نمایش 4K: رزولوشن محلی 4K با فریم ریت 60 فریم بر ثانیه و پشتیبانی از HDR

PS4 Pro با صفحه نمایش 1080p: شرکت 2K تایید کرده است که این بازی حتی بر روی یک نمایشگر 1080p، یک رزولوشن 4K را رندر یا پردازش می کند. این شرکت گفت که این کار باعث می شود «ضد بدنمایی بسیار بهتری به همراه پشتیبانی از قابلیت HDR به دست آید».

  • Paragon

PS4 Pro با صفحه نمایش 1080p: بهبود جنبه های بصری، پوشش رویه ای زمین، پیچیدگی بالاتر مناظر، کاربرپسندی بیشتر در زمینه جزئیات، و انعکس ها و بازتاب های پویا و دینامیک.

  • Thumper

PS4 Pro با صفحه نمایش 4K: رزولوشن 4K بدون هرگونه تغییر مقیاس. هدست واقعیت مجازی PlayStation VR نیز کیفیت رندرینگ (پردازش) بهتری را در همان نرخ 90 فریم بر ثانیه که بر روی کنسول معمولی PS4 اجرا می شود شاهد خواهد بود.

  • The Witness

PS4 Pro با صفحه نمایش 4K: رزولوشن 1440p یا شاید حتی بیشتر با نرخ ثابت 60 فریم بر ثانیه. متون، منوها و سایر واسط های کاربری با کیفیت 4K محلی به نمایش در می آید.

PS4 Pro با صفحه نمایش 1080p: رزولوشن 1080p به جای 900p و بهبود کیفیت ضد بدنمایی از 2x به 4x و در عین حال نگه داشتن فریم ریت در مقدار ثابت 60 فریم بر ثانیه.

  • Killing Floor 2

PS4 Pro با صفحه نمایش 4K: چک برد 1800p که بر روی تلویزیون های 4K (ابعاد صفحه نمایش 1800*3200) رندر می شود و برای تلویزیون های 4K بهینه شده است.

PS4 Pro با صفحه نمایش 1080p: نمونه برداری و فریم ریت بالاتر و نیز رزولوشن بیشتر (که شاید حتی در حد 4K باشد).

 

بازی هایی که جزئیاتشان برای PS4 Pro تایید نشده است:

بازی هایی که قطعا افزونه ای برای آپگرید PS4 Pro دریافت نخواهند کرد:

  • Destiny

طبق گفته شرکت Bungie، هم اکنون افزونه ای برای پشتیبانی از PS4 Pro برای این بازی ارائه نخواهد شد، اما شاید بعدا این موضوع اتفاق بیفتد.

  • The Witcher 3: Wild Hunt

طبق گفته کمپانی CD Projekt Red: «از آنجا که می خواهیم به طور کامل بر روی عناوین Cyberpunk 2077 و Gwent تمرکز کنیم، و از طرفی چون تبدیل عنوان The Witcher 3: Wild Hunt از یک بازی با کیفیت فول HD به کیفیت 4K فرآیندی است که زمان و صرف منابع زیادی را می طلبد، تصمیم گرفتیم که نسخه پشتیبانی کننده از ویژگی های جدید PS4 Pro را منتشر نکنیم».

FariD | مقالات | 20/10/2016
برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.