نویسنده: سینا محمدی سه شنبه، 08 فروردين 1396
ساعت 16:06

10 اتفاق مهم صنعت بازی های ویدیویی در سال 1395

4 از 5

نگاهی بر مهمترین اتفاقات سال گذشته در دنیای بازی های کامپیوتری و صنعت مربوطه

سال 95 با تمام بدی ها و خوبی هایش به پایان رسید ، سالی که بازی های جدیدی برای مان به ارمغان آورد و باعث شد تا بالاخره طرفداران بتوانند عناوین طلسم شده ای مثل Final Fantasy XV و The Last Guardian را تجربه کنند. از آن جایی که اتفاقات سال گذشته کم تعداد نبودند، تصمیم گرفتیم مروری بر ده اتفاق مهم سال 1395 داشته باشیم. با ما و ادامه این مقاله همراه شوید.

10 . عرضه کنسول های ارتقا یافته توسط سونی و مایکروسافت

1 Improved 8th gen video game consoles

زمزمه های زیادی در رابطه با این موضوع شنیده می شد که سونی قصد عرضه کنسولی جدید را دارد، بالاخره انتظار ها به پایان رسید و فهمیدیم که در واقع کنسول جدیدی در کار نیست و  سونی نسخه ای ارتقا یافته از کنسولش را با نام  PS4 Pro منتشر کرد که عمده تفاوتش با PS4 معمولی ، پشتیبانی از رزولوشن 4k بود. البته نباید انتظار داشته باشید که تمامی بازی ها با جزییات گرافیکی بیشتری نسبت به PS4 معمولی اجرا شوند، بلکه در واقع بازی هایی که از قابلیت اجرا بر روی PS4 Pro پشتیبانی می کردند، با دریافت یک آپدیت این ویژگی را دارند تا با جزئیات نسبتا بیشتری اجرا شوند. همچنین کیفیت تصاویر گرفته شده و ویدیو های ضبط شده از بازی ها کیفیت بیشتری در PS4 Pro داشتند که مزیت بزرگی نسبت به PS4 معمولی به حساب می آید. کنسول دیگری که امسال عرضه شد Xbox One S بود که نسبت به Xbox One عادی بارک تر است، بطوریکه اندازه آن 40 درصد کوچکتر شده و از نظر طراحی یکی از زیبا ترین کنسول هایی است که ساخته شده است ، ضمن اینکه این کنسول از رزولوشن  4k و قابلیت HDR پشتیبانی می کند. ذکر این نکته خالی از لطف نیست که سونی نسخه ای از PS4 را با نام PS4 Slim منتشر کرد که 40 درصد کوچکتر از کنسول اصلی بود. در مقاله های جداگانه در بازی مگ به بررسی، مشخصات، ویژگی ها و مقایسه ی پلی استیشن 4 Pro با PC و PS4 پرداختیم و بطور کاملا تخصصی Xbox One S را بررسی کردیم تا شما دوستان اگر قصد تهیه ی هر کدام از این کنسول ها را داشتید، با آگاهی بیشتر برای خرید اقدام کنید.

9 . بازگشت Resident Evil به دوران اوج

2 Resident evil 7

شما را نمی دانم اما برای من خبر معرفی رزیدنت ایول جدید خبر غافل گیر کننده ای بود. مدت زیادی می گذشت که کوچکترین امیدی به بهبود کیفیت این سری و برگشت آن بر روی سریر پادشاهی سبک ترس و بقا نداشتم. روند نزولی ای که این سری طی می کرد به انتشار عناوینی مانند Operation Raccoon City انجامید که در نسل هفتم از نظر بی کیفیت بودن رقیب نداشت ! نسخه توهین آمیز Umbrella Corps هم دیگر نیازی به توضیح ندارد و می توان از آن به عنوان گلوله ای از شات گان های محبوب سری نام برد که در سر طرفداران فرو رفت ! Umbrella Corps به قدری از ریشه هایش فاصله گرفته بود که عبارت رزیدنت ایول در نام آن به چشم نمی خورد و کپکام با انتشار این بازی تمامی طرفداران این مجموعه را از خود راند. اما گویا اتفاقات تازه ای انتظار بازیبازان را می کشید. کپکام این بازی را با سبکی متفاوت معرفی کرد و با انتشار بازی بازخورد های مثبتی نیز دریافت کرد. بعد از سال ها می توانستیم در عنوانی که نام Resident Evil را یدک می کشد، در محیط های بازی بترسیم و از حل کردن معما ها لذت ببریم و هنگام مواجه شدن با موجودات وحشتناک با خشاب خالی اسلحه مواجه شویم. Resident Evil VII Biohazard از آن دست بازی هایی است که نوید بازگشت کپکام به روز های اوجش را می دهد. امیدواریم این روند ادامه پیدا کند و کپکام همانند گذشته عناوین با کیفیت بیشتری را تولید و عرضه نماید .

8 . بی ارزش شدن تروفی !

3 Nier

در صنعت بازی های ویدیویی با بازی هایی مواجه می شویم که ایده های جدید زیادی را وارد این عرصه کرده اند و باعث پیشرفت گیم پلی در سبک خودشان شده شده اند، اما بعضی اوقات هم هست که سازندگان بجای تزریق کردن ایده های نو در گیم پلی، ایده های جدیدشان را در بخش های دیگر بازی پیاده می کنند. نتیجه می شود عنوانی با نام Nier Automata که با وجود گیم پلی خوب اش ویژگی ای دارد که مطمئنا در طی سال های آتی آفت جان بازی ها خواهد شد. این ویژگی چیزی نیست جز خرید تروفی! و این اجازه زمانی به شما داده می شود که سه بار بازی را به اتمام رسانده باشید . باز کردن اچیومنت یا تروفی ها یکی از لذت بخش ترین کار ها در بازی های ویدیویی است، اما اینکه چرا مفهوم تروفی در این بازی تغییر کرده همچنان معلوم نیست. کاری به این نداریم که محیط بازی و رنگ بندی آن یاد آور NanoBreaker است و منوی بازی ، هر گیمری را به یاد منوی نسخه سوم متال گیر سالید می اندازد ، موضوع اصلی ، خرید تروفی است که امیدواریم دیگر شاهد چنین چیزی در دنیای گیم نباشیم. حتی برخی ها گمان دارند که ممکن است در آینده، بعضی بازی ها شما را مجبور به پرداخت پول واقعی برای خرید تروفی بکنند ، امری که دور از ذهن هم به نظر نمی رسد .

7 . عرضه نسخه ای کوچک از NES توسط نینتندو

4 NES Classic Edition

سال گذشته ، سال بسیار خوبی برای نینتندو بود. آنها جدا از اینکه کنسول جدیدشان یعنی سوییچ را به بازار عرضه کردند، نسخه ای کوچک از کنسول تاثیرگذارشان، یعنی NES را به طرفداران بازی های رترو هدیه دادند. این کنسول شامل سی بازی است که همگی از طریق یک منو قابل انتخاب هستند. وزن کم و قیمت آن که معادل یک بازی است، سیاست های هوشمندانه نینتندو را در جهت جلب رضایت رتروگیمرها نشان می دهد. عرضه NES Classic Edition بهانه خوبی بود تا بتوانیم از بازی های نسل هشتمی دست بکشیم و به تجربه عناوین کلاسیک بپردازیم، عناوینی که هنوز هم توانایی سرگرن کردن بازیباز ها را دارند. در قسمت دوم مقاله " کنسول های جلوتر از زمان " بطور مفصل تاریخچه این کنسول را شرح دادیم و حتی ده عنوان برتر آن را نیز معرفی کردیم .

6 . عرضه هدست های واقعیت مجازی

5 vr

تب و تاب هدست های واقعیت مجازی در سال گذشته حسابی داغ بود و شرکت های بسیاری اقدام به عرضه هدست های خود کرده بودند. شرکت HTC هدستش را با نام Vive عرضه کرد و بالاخره شاهد عرضه هدست Rift از سوی شرکت Oculus نیز بودیم، در طرف  دیگر، شرکت سونی هدست PS VR را منتشر کرد و دوست داران واقعیت مجازی توانستند در سال گذشته دیداری با این تکنولوژی داشته باشند. البته نمی توان از این موضوع گذشت که تعداد بازی های این هدست ها فعلا آن قدر زیاد نیست. با این وجود در مقاله ده بازی برتر هدست های واقعیت مجازی بطور مختصر ده بازی برتر موجود بر روی هدست های واقعیت مجازی را مورد بررسی قرار دادیم تا شما را در انتخاب عنوانی مناسب یاری کند . همچنین می توانید بررسی کوتاهی از هدست PlayStation VR را نیز در وبسایت بازی مگ مطالعه کنید .

5 . معرفی بازی جدید هیدئو کوجیما

6 Death Stranding

اخراج کوجیما از کونامی باعث شد تا آینده سری محبوب متال گیر سالید به خطر بیفتد و عنوانی با نام Metal Gear Survive توسط کونامی خلق شود که بیشتر شکل یک اکشن ناقص است تا عنوانی به نام متال گیر . کوجیما که تصمیم به ساخت عنوانی جدید گرفت ، در E3 2015 و در کنفرانس سونی به رونمایی از بازی جدیدش پرداخت . نام این بازی Death Stranding بود و در تریلر اولیه می توانستیم محیط عجیب و افسرده بازی را ببینیم . این تریلر به قدری مرموز بود که بحث و تحلیل آن تبدیل به کار بسیاری از محاففل و مجامع گیمی شده بود. در این تریلر ، گیم پلی بازی به نمایش در نیامده بود اما دیدن همین ویدیوی سینمایی به قدری جذاب بود که ذهن بسیاری از دوست داران سینما و بازی های ویدیویی را درگیر خود کرد. چندین ماه گذشت و در حالی که فکر می کردیم ویدیویی از گیم پلی این عنوان به نمایش در می آید، کوجیما بار دیگر با انتشار تریلری سینمایی به استقبال طرفداران آمد ! تریلر دوم مرموز تر به نظر می رسید و بسیاری از سایت های مرتبط با بازی های ویدیویی را مجاب به تجزیه و تحلیل این دو ویدیو کرد تا شاید بتوانند به اندکی از سوالات کثیر طرفداران پاسخ دهند.

 موتور گرافیکی بازی Decima است که در ساخت Horizon Zero Dawn مورد استفاده قرار گرفته و از نظر فنی خیالمان راحت است ، اما اینکه گیم پلی به چه صورت جریان دارد و داستان بازی از چه قرار است هنوز معلوم نیست. طبق اخبار منتشر شده سبک بازی اکشن است و در فضایی Open World جریان دارد، تاریخ انتشار بازی هم طبق گفته کوجیما قبل از سال اکران فیلم Akira خواهد بود. فیلم Akira در سال 2019 اکران خواهد شد و اگر گفته کوجیما صحت داشته باشید در خوش بینانه ترین حالت ممکن می توانیم در 2018 شاهد عرضه بازی باشیم. فقط امیدواریم کوجیما با انتشار تریلر های سینمایی به قدری انتظار ها را بالا نبرد که هنگام تجربه بازی از آن ناامید شویم .

4 . اخبار شوکه کننده پیرامون بازی Pokemon Go

7 Pokemon

بدون هیچ شکی انتشار پوکمون گو یکی از عجیب ترین اتفاقات سال گذشته بود که باعث بروز حوادث نا ملموسی پیرامون آن شد که تا بحال نظیر آن را ندیده بودیم. معمولا کم پیش می آید که یک بازی آن هم بر روی تلفن های هوشمند بتواند تا این حد سرو صدا به پا کند و خود را به یکی از بحث برانگیز ترین عناوین موجود در تاریخ ویدیو گیم تبدیل کند؛ آن هم عنوانی که با همکاری نینتندو و Niantic ساخته شده و نام نینتندو پشت این بازی قرار دارد! در پوکمون گو با شبیه سازی دنیای پوکمون ها در دنیای واقعی، می توانستید توسط موبایل هوشمند تان، در فضای بازی قدم بگذارید و به شکار پوکمون های مختلف بپردازید. اما یک مشکل اساسی وجود داشت، اینکه بعضی از پوکمون ها در مکان هایی قرار داشتند که به دلیل حواس پرتی بازیباز ها، ایجاد حادثه و مجروح شدن شان را در پی داشت. نینتندو با ساخت Pokemon Go ثابت کرد که اگر بخواهد بر روی ایده های عجیبش دست بگذارد، تا مدت ها این صنعت را تحت تاثیر قرار خواهد داد. پیدا کردن پوکمون های گوناگون توسط بازیباز ها و ایجاد حادثه برای شخص بازیباز به دلیل حواس پرتی، پوکمون گو را به عنوانی بحث برانگیز تبدیل کرد .

3 . انتشار بازی هایی که سال ها منتظرشان بودیم

8 long waited games

امسال بازی های زیادی منتشر شدند که بسیاری از آن ها چندین سال در دست ساخت قرار داشتند و مراحل پر پیج و خمی را پشت سر می گذراشتند. No Man's Sky ناامید کننده ظاهر شد و نتوانست ایده هایی که استودیوی Hello Games در سر داشت را به درستی پیاده کند .  Final Fantasy XV اما موفق ظاهر شد و دوست داران این سبک را ساعت ها مشغول به خود کرد . The Last Guardian هم پس از چندین سال منتشر شد و بسته به انتظارات بازیباز ها با بازخورد های ضد و نقیضی روبرو شد. در ماه های پایانی سال هم تیم نینجا با انتشار Nioh همه را رو سفید کرد و یک Action RPG خوش ساخت را روانه بازار کرد که نمونه ای از یک اثر انحصاری است که ارزش خرید PS4 را دارد . البته به جز این بازی ها ، عناوین بیشتری مثل Qunatum Break ، Doom ، Mafia 3 و البته Let it Die وجود داشتند که مهر تاییدی بر این موضوع هستند که سال گذشته ، سال عرضه بازی های بود که چندین سال منتظرشان بودیم .

2 . عرضه کنسول جدید نینتندو

9 Nintendo Switch

نینتندو با عرضه WiiU شکست تجاری بدی را تجربه کرد و با توقف تولید این کنسول به عمر آن خاتمه داد . نینتندو با ایده های بلند پروازانه اش کنسول جدیدش را با نام Switch معرفی کرد و توانست نظر بسیاری از دوست داران بازی های ویدیویی را به خود جذب کند . سوییچ به بازیباز این امکان را می دهد تا از این پلتفرم هم به عنوان یک کنسول خانگی استفاده کند و یا در صورت نیاز با اتصال جویکان ها به دو طرف کنسول آن را به یک کنسول قابل حمل تبدیل کند . این مزیت بزرگ نینتندو سوییچ این اجازه را به بازیباز می دهد تا در تمام مواقع بتواند با این کنسول به بازی کردن بپردازند . نسخه جدید افسانه زلدا که به طور مشترک برای وی یو و سوییچ منتشر شده ، توانسته موفقیت های بی شماری کسب کند و دلیلی است برای خریدن کنسول جدید نینتندو . این بازی به قدری جذاب از آب درآمده که دارندگان کنسول های سونی و مایکروسافت تا ابد در حسرت تجربه عنوانی سرگرم کننده ، مانند آن خواهند ماند .

1 . معرفی Red Dead Redemption 2 و اتفاقات جالب پیرامون این بازی

 

نسخه دوم سری Red Dead با نام Red Dead Redemption برای کنسول های نسل هفتم انتشار یافت و توانست تبدیل به برترین عنوانی شود که با محوریت غرب وحشی ساخته شده . شرکت راکستار که با سری Grand Theft Auto نزد تمامی طرفداران بازی های ویدیویی شرکتی کاملا شناخته شده است با ساخت Red Dead Redemption یکی از موفق ترین عناوین Open World در نسل هفتم را منتشر کرد . مینی گیم های مختلف ، سواری با اسب و کاوش در دنیایی وسترن از عواملی بودند که با روایت داستانی مناسب ( مانند دیگر ساخته های راک استار ) آن را به موفقیت کنونی رساندند ، بطوریکه شاهد اضافه شدن این بازی به سرویس PS Now بودیم و دیدیم که این بازی با قابلیت بکوارد کنسول Xbox One نیز ، قابل اجراست . با شایعاتی که پیرامون ساخته جدید راک استار شنیده می شد ، بسیاری حدس می زدند این عنوان نسخه جدید Red Dead خواهد بود . راک استار با انتشار تصویری قرمز رنگ که لوگوی راک استار در آن نقش بسته بود ذهن طرفداران را به سمت نسخه جدیدی از Red Dead برد . بعد از آن راک استار عکسی را منتشر کرد که در آن هفت کابوی به چشم می خورد و هیچ توضیحاتی هم در آن عکس وجود نداشت . جالب اینجا بود که شرکت های اسکوئر انیکس و کپکام به شوخی تصویر ویرایش شده این عکس را در حساب های رسمی توییتر خود منتشر کردند ، که به نوعی شوخی آن ها با تصویر منتشر شده از سوی راک استار بود .

طولی نکشید که این عنوان با نام Red Dead Redemption 2 معرفی شد و بعد از آن شاهد انتشار یک تریلر کوتاه از آن بودیم . با در نظر گرفتن اینکه معمولا راکستار در ویدیو هایش تصاویر واقعی بازی ها را به نمایش می گذارد و از ویدیوهای از پیش رندر شده برای گول زدن مخاطبان استفاده نمی کند ، تنها چیزی که از این تریلر زیبا فهمیدیم گرافیک خیره کننده آن بود . متاسفانه اطلاعاتی از گیم پلی بازی منتشر نشده ، ولی با وجود اینکه سازنده این بازی شرکتی است به نام راکستار که کیفیت بازی هایش تضمین شده است ، می توان نتیجه گرفت که با یکی از بزرگترین عناوین 2017 طرف هستیم . البته سورپرایز دیگر توسط سونی انجام شد ! گویا سونی تاریخ عرضه این بازی را 23 نوامبر 2016 اعلام کرد و در کمال تعجب دیدیم که آمار فروش این بازی صفر اعلام شده . خوشبختانه مدتی بعد معلوم شد این اشتباه از سوی سونی انجام شده و بازی قرار است در پاییز 2017 گیمر ها را وارد دنیای کابوی ها کند . جالب است بدانید که این بازی مورد انتظار ترین بازی هیدئو کوجیما در سال 2017 است .

13 red dead 2

یکی از عجیب ترین خبر های سال گذشته !

سال پیش بطور قطع سالی پر از اتفاقات در زمینه بازی های ویدیویی بود و با مروری بر این ده برتر می توان به راحتی به این موضوع پی برد . امیدواریم در سال جدید اتفاقات مهم بیشتر و بهتری را شاهد باشیم و سالی که پیش رویمان است به یکی از مهمترین سال های گیمی مان بدل شود و هر چه زودتر شاهد انتشار ویدیویی از گیم پلی Death Stranding باشیم و شاهد تاخیر خوردن در تاریخ عرضه عنوان جدید راک استار نباشیم و همچنین بتوانیم عنوان جدید CD Project Red یعنی Cyberpunk 2077 را تجربه کنیم .

با کمی برداشت آزاد از : ویکی پدیا

  • Registered
    آفلاین
    عضویت: فروردين 1396
    نظرها: 3
    تشکر: 0
    تشکرشده: 2
    کنسول‌های بازی:

    واقعاً معرفی Red Dead Redemption 2 بهترین خبر امسال بود. مطمئنم راکستار مثل همه ی بازیهاش یک شاهکار دیگه می سازه

    ‏سینا محمدی از این نوشته تشکر کرده است.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: دی 1395
    نظرها: 104
    تشکر: 91
    تشکرشده: 78
    در پاسخ به: Amir_azad
    واقعاً معرفی Red Dead Redemption 2 بهترین خبر امسال بود. مطمئنم راکستار مثل همه ی بازیهاش یک شاهکار دیگه می سازه

    سلام بر شما
    بله برای بنده هم معرفی rdr2 چیز دیگه ای بود
    مخصوصا اینکه می دونیم راک استار هیچوقت بازی بد نمی سازه:wacky:

  • Registered
    آفلاین
    عضویت: بهمن 1395
    نظرها: 46
    تشکر: 25
    تشکرشده: 67
    کنسول‌های بازی:

    ممنون سینا جان بابت مقالت .
    الحق که سال خیلی خوبی بود برای گیمرا ،مهمترین اتفاقاتشم به نظر من اومدن کنسول میان نسلی و عرضه واقعیت مجازی برای کنسول بود.
    برای من عرضه عنوان breath of the wild از سری زلدا هم اتفاق مهمی بود چون خیلی وقته که طرفداران منتظر یه اکشن آر پی جی عالی هستن و عنوان botw کلاس درسی بود برای تمامی سازندگان .
    بازم ممنون بابت مقالت دوست من:blink::blink::blink::blink::blink:

    ‏سینا محمدی و ‏btb cutting از این نوشته تشکر کرده‌اند.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: دی 1395
    نظرها: 104
    تشکر: 91
    تشکرشده: 78
    در پاسخ به: btb cutting
    ممنون سینا جان بابت مقالت . الحق که سال خیلی خوبی بود برای گیمرا ،مهمترین اتفاقاتشم به نظر من اومدن کنسول میان نسلی و عرضه واقعیت مجازی برای کنسول بود. برای من عرضه عنوان breath of the wild از سری زلدا هم اتفاق مهمی بود چون خیلی وقته که طرفداران منتظر یه اکشن آر پی جی عالی هستن و عنوان botw کلاس درسی بود برای تمامی سازندگان . بازم ممنون بابت مقالت دوست من:blink::blink::blink::blink::blink:

    سلام بر شما
    خواهش می کنم دوست من
    برای بنده که معرفی RDR2 چیز دیگه ای بود:wacky:

    ‏btb cutting از این نوشته تشکر کرده است.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: فروردين 1396
    نظرها: 1
    تشکر: 1
    تشکرشده: 2
    کنسول‌های بازی:

    عالیه مقالاتت سینا جان ?

    ‏سینا محمدی و ‏mohamadmvh از این نوشته تشکر کرده‌اند.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: دی 1395
    نظرها: 104
    تشکر: 91
    تشکرشده: 78
    در پاسخ به: mohamadmvh
    عالیه مقالاتت سینا جان ?

    سلام
    لطف داری دوست من

لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.