نویسنده: مهدی افتخاری پنج شنبه، 07 تیر 1397
ساعت 19:00

10 بازی پیشنهادی PC-کامپیوتر برای تابستان 97 مطلب ویژه

4.15 از 5

10 بازی برتر PC-کامپیوتر که بهتر است تابستان امسال تجربه کنید

با فرا رسیدن تابستان، بسیاری از ما وقت آزاد زیادی در اختیار داریم و چه فعالیتی بهتر از بازی کردن برای پر کردن این زمان خالی! از اوایل سال 2017 تا به امروز، تعداد فراوانی از بازی‌های فوق العاده در سبک‌های مختلف به بازار عرضه شدند. لیست زیر، شامل بازی‌های پیشنهادی بازی‌مگ برای پلتفرم PC است که اگر هنوز فرصت تجربه آن‌ها را نداشته‌اید، می‌توانید در تابستان پیش رو به سراغ آن‌ها بروید.

10-Life Is Strange: Before The Storm

تاریخ انتشار: 1396/6/9

Top-Ten-PC-Games-P1

اگر به بازی‌هایی که فقط ماجراجویی خالص و انتخابی هستند علاقه‌ای ندارید، پس این بازی را از لیست خود خط بزنید. اما اگر می‌خواهید عنوانی را تجربه کنید که با احساسات شما به بهترین شکل ممکن بازی کند و شما را به دورانی ببرد که با دوستان خود در دوره دبیرستان و نوجوانی دست به کارهای احمقانه می‌زدید، Before The Storm را امتحان کنید. بازی شامل سه قسمت حدودا دو ساعته است که در مجموع برای 6 ساعت، زندگی شما را از این رو به آن رو می‌کند.

این بازی توانست از نقد بازی‌مگ امتیاز «خوب 7 از 10» را دریافت کند. حسین صدری در خلاصه‌ی نقد Before The Storm نوشت:

خوشبختانه جای نگرانی نیست و طرفداران فصل قبلی می‌توانند Before The Storm را با خیال راحت بازی کنند. سازندگان این بازی با درک صحیحی که از نقاط قوت و ضعف بازی قبلی داشته‌اند توانسته‌اند اثر خود را با استانداردهای لازم توسعه دهند و طرفداران را خوشحال کنند. انجام این بازی شدیدا به همه طرفداران بازی‌های ماجرایی توصیه می‌شود.

9-Middle-earth: Shadow of War

تاریخ انتشار: 1396/7/5

Top-Ten-PC-Games-P2

تفاوت چندانی بین Shadow of War و Shadow of Mordor وجود ندارد، اما این دلیل نمی‌شود که شما آن را نادیده بگیرید. عظمت این بازی شما را شگفت زده خواهد کرد. می‌توانید برای ساعت‌ها به انجام فعالیت‌های جانبی بپردازید و کوچکترین اهمیتی به داستان اصلی در این عنوان اکشن جهان باز ندهید.

این بازی توانست از نقد بازی‌مگ امتیاز «خیلی خوب 7.8 از 10» را دریافت کند. حسین صدری در خلاصه‌ی نقد Middle-earth: Shadow of War نوشت:

ساخته‌ی مونولیث بیشتر از هر چیز قربانی انتظارات فراوانی شد که از آن داشتیم. البته تبلیغات و اصطلاحا هایپ کردن ناشر معلوم‌الحال این اثر نیز در بوجود آمدن چنین جوی بی تاثیر نبود. هم اکنون باید گفت این بازی نتوانست ما را آنگونه که باید راضی کند. اما در عین حال اثری سرگرم کننده و عالی است که بی‌شک برای طرفداران عناوین اکشن-نقش آفرینی جذابیت بسیاری دارد. پس با وجود همه‌ی نقص‌های آن، باز هم تجربه‌ی Shadow of War را به همه توصیه می‌کنم.

8-Far Cry 5

تاریخ انتشار: 1397/1/7

Top-Ten-PC-Games-P3

اگر انتظار یک تجربه متفاوت نسبت به فارکرای‌های قبلی را دارید ممکن است کمی ناامید شوید، اما اگر همان Far Cry همیشگی را دوست دارید و می‌خواهید در یک دنیا که مملو از جزئیات و زیبایی است غرق شوید، این عنوان را به شما پیشنهاد می‌کنم.

مشکلات بازی به هیچ عنوان تا حدی نیستند که از جذابیت آن بکاهند. گشت و گذار در منطقه بسیار زیبای Hope County و ایجاد هرج و مرج در آن واقعا لذت بخش است. این شوتر اول شخص، برای 15 تا 20 ساعت شما را سرگرم می‌کند و مطمئن باشید که ارزشش را خواهد داشت.

این بازی توانست از نقد بازی‌مگ امتیاز «خیلی خوب 7.9 از 10» را دریافت کند. احسان ناخدا در خلاصه‌ی نقد Far Cry 5  نوشت:

Far Cry 5 صرفا یک اثر سرگرم کننده است که تنها می‌تواند برای ساعاتی شما را مشغول به خود کند. اما بازی به هیچ وجه نمی‌تواند آن اثری که می‌خواهد را بر روی مخاطب بگذارد. ایده داستان و فرقه مذهبی شاید خیلی خوب به نظر برسد، ولی در عمل و وقتی که با گیم پلی درگیر می‌شوید، متوجه خواهید شد که داستان بازی آن‌طور که باید موفق نبوده است. شاید اگر به شخصیت‌های منفی بیشتر پرداخته می‌شد و روایت داستان متمرکزتر بود، Far Cry 5 به عنوان بهتر و با ارزش‌تری تبدیل می‌گشت. با گذشت از این‌ها، بازی در بخش گیم پلی و مخصوصا در حوزه طراحی و ارائه المان‌های جهان باز بسیار موفق کار کرده و از این حیث، می‌توان آن را یکی از کامل‌ترین عناوین یوبیسافت دانست.

7-Ni No Kuni 2: Revenant Kingdom

تاریخ انتشار: 1397/1/3

Top-Ten-PC-Games-P4

این عنوان بعد از انتشارش، یکی از بهترین بازی‌های نقش آفرینی PC شناخته شد. اگر به بازی‌های نقش آفرینی به ویژه بازی‌های نقش آفرینی ژاپنی علاقه دارید، باید این بازی را امتحان کنید. تجربه‌ای مانند عنوان Breadth of The Wild نخواهید داشت، اما ناامید نشوید. نکات قوت Ni No kuni 2 از نکات ضعف آن بیشتر هستند و به ازای هر ایراد کوچک، یک المان عالی وجود دارد که شما را شیفته خودش می‌کند.

این بازی توانست از نقد بازی‌مگ امتیاز «خیلی خوب 8 از 10» را دریافت کند. حسین صدری در خلاصه‌ی نقد Ni No Kuni 2  نوشت:

روی هم رفته می‌توانم Ni No Kuni 2 را اثری خوب نام دهم. بازی در داستان و روایت کوتاهی‌هایی دارد اما در گیم‌پلی همه چیز را جبران می‌کند. با این که لذت فراوانی از بازی بردم اما همچنان مشکل روایت متن محور آنقدر حاد بود که بتواند امتیاز بازی را اندکی پایین بکشد. با این حال Ni No Kuni همچنان برایم یکی از بهترین نقش‌آفرینی‌های سال است و آن را به همه‌ی گیمرها توصیه می‌کنم.

6-Kingdom Come: Deliverance

تاریخ انتشار: 1396/11/24

Top-Ten-PC-Games-P5

یک عنوان اکشن نقش آفرینی اول شخص، که داستان آن در قرن پانزدهم و امپراطوری روم اتفاق می‌افتد. شما در نقش پسری هستید که دهکده او نابود و خانواده‌اش کشته شده‌اند. حال باید برای زنده ماندن در این سرزمین که به خاطر جنگ‌های اخیر در حال نابودی است تلاش کنید و انتقام والدین خود را بگیرید.

این ماجرای حماسی شما را برای مدت طولانی اسیر خود کرده و مطمئن باشید که بازی شما را به چالش خواهد کشید. اشتباه نکنید، این Skyrim نیست! هیچ جادو و جمبلی وجود ندارد که به نجات شما بیاید. تمامی مبارزات طبیعی و دشوار هستند و بقاء شما در این عنوان به راحتی امکان پذیر نیست.

این بازی توانست از نقد بازی‌مگ امتیاز «خیلی خوب 8 از 10» را دریافت کند. حسین صدری در خلاصه‌ی نقد Kingdom Come: Deliverance  نوشت:

با وجود مشکلات بسیار، Kingdom Come هنوز هم یک بازی عالی است. محتوایی که ارائه می‌کند حرف ندارد و در داستان و گیم پلی موفق است. بازی تجربه‌های خوبی را برایتان رقم خواهد زد و انتشار بروز رسانی‌ها می‌تواند پس از مدتی Deliverance را به یک بازی بی نقص تبدیل کند. ما نیز تلاش کرده‌ایم نمره‌ای را به بازی اعطا کنیم که تاریخ مصرف نداشته باشد. مشکلات را منکر نمی‌شویم اما یک چیز را به طور قطع می‌گویم، اگر Deliverance را بازی نکنید، تجربه‌تان از 2018 کامل نیست.

5-Wolfenstein 2: The New Colossus

تاریخ انتشار: 1396/8/5

Top-Ten-PC-Games-P6

The New Colossus عنوانی است که هر گیمر باید یک بار آن را تجربه کند. این بار، ID Software با ترکیب Doom و Wolfenstein یک اثر استثنایی بوجود آورده که شما را مجذوب خودش می‌کند. مبارزات سریع و بدون وقفه، گرافیک عالی و داستان نسبتا خوب باید به اندازه کافی قانع کننده باشند تا شما به سراغ این عنوان بروید.

این بازی توانست از نقد بازی‌مگ امتیاز «خیلی خوب 8.2 از 10» را دریافت کند. محمد جواد فرج الهی در خلاصه‌ی نقد Wolfenstein 2: The New Colossus نوشت:

شاید Wolfenstein 2: The New Colossus با وجود مشکلاتی که در زمینه فنی و گیم پلی دارد نتواند به یکی از برترین سبک شوتر تبدیل شود اما مطمئنا این بازی با داستان جذاب و سکانس‌های سینمایی فوق العاده‌اش شما را جذب خود خواهد کرد.

4-Hellblade: Senua’s Sacrifice

تاریخ انتشار: 1396/5/17

Top-Ten-PC-Games-P7

اگر تا این لحظه به سراغ این عنوان اکشن ماجراجویی نرفته‌اید، پیشنهاد می‌کنم درنگ نکنید. فضا سازی عالی، کارگردانی خوب و گیم پلی منحصر به فرد و جذاب، از نکات مثبت Hellblade به حساب می‌آیند.

افکت‌های تصویری فوق العاده که به کمک موتور قدرتمند آنریل خلق شده‌اند و فریم ریت عالی بازی آن را تبدیل به تجربه‌ای استثنایی بر روی PC می‌کند.

این بازی توانست از نقد بازی‌مگ امتیاز «عالی 8.6 از 10» را دریافت کند. قاسم ممتاز در خلاصه‌ی نقد Hellblade: Senua’s Sacrifice نوشت:

ماجراجویی‌های سنوا در دنیای مردگان، بیماری خاصی که با اون دست و پنجه نرم می‌کنه، شخصیت پردازی دقیق قهرمان بازی که به خوبی احساس گیمر رو تحت تاثیر قرار می‌ده و صداگذاری بسیار عالی بهمراه گرافیک پیشرفته ویژگی‌هایی هستن که در کنار هم مجموعه‌ای جذاب بنام Hellblade رو ایجاد کردن. مجموعه‌ای که با تمام وجود این خوبی‌ها بخاطر کوتاه بودن بیش از حد و عرضه تنها بصورت دیجیتال با قیمتی نسبتا زیاد برای گیمرهای هم وطن من، شاید بندرت در لیست خرید کاربرهای ایرانی دیده بشه.

3-The Evil Within 2

تاریخ انتشار: 1396/7/21

Top-Ten-PC-Games-P8

بعد از عرضه Resident Evil 4 در سال 2005، این بازی ما را به شدت تحت تاثیر قرار داد و متاسفانه ممکن است هیچ بازی دیگری نتواند جای آن را برای ما پر کند. اما، اگر به بازی‌های Survival Horror که شینجی میکامی آن‌ها را خلق می‌کرد علاقه دارید، مسلما عنوان The Evil Within 2 شما را راضی نگه خواهد داشت.

این بازی، یک داستان نسبتا خوب با گیم پلی جذاب و نه چندان ترسناک را پیش روی شما قرار می‌دهد که از آن لذت خواهید برد.

این بازی توانست از نقد بازی‌مگ امتیاز «عالی 8.6 از 10» را دریافت کند. طه رسولی در خلاصه‌ی نقد The Evil Within 2  نوشت:

شماره دوم The Evil Within یک بازی کاملا متفاوت است که نه شباهتی به قسمت اولش دارد و نه به بازی‌های دیگر ژانر وحشت بقا شبیه است. روند بازی و مکانیک‌ها عالی هستند اما در کل اگر بخواهید با رویکرد بازی‌های جهان باز بازی‌اش کنید خیلی ساده است و به ندرت سر راه‌تان به چالش جدی‌ای برمی‌خورید. اما با این حال Evil Within 2 قطعا ارزش چند بار بازی کردن را دارد و احتمالا می‌تواند تبدیل به یکی از فرنچایزهای پرطرفدار بتزدا بشود.

2-Final Fantasy XV-Windows Edition

تاریخ انتشار: 1396/12/15

Top-Ten-PC-Games-P9

این عنوان در سال 2016  فقط برای PS4 و Xbox One عرضه شد. اما حدود چهار ماه پیش نسخه PC این بازی هم به دست بازیکنان رسید و اگر بی صبرانه منتظر تجربه فاینال فانتزی به روی سیستم خود بودید، حالا زمانش فرا رسیده. Final Fantasy XV دنباله‌ی فرنچایز فوق محبوب فاینال فانتزی است. یکی از معروف‌ترین نقش‌آفرینی‌های ژآپنی که بازخوردهای مثبتی را هم دریافت کرد. دنیای زیبا و پرجزئیات، مبارزات جذاب و دشمنان خوب طراحی شده از جمله ویژگی‌های این بازی هستند.

این بازی توانست از نقد بازی‌مگ امتیاز «عالی 8.9 از 10» را دریافت کند. طه رسولی در خلاصه‌ی نقد Final Fantasy XV نوشت:

فاینال فانتزی 15 پر از عیب و ایرادهای جزئی است اما در منتقل کردن یک حس ناب و ارائه مراحل منحصر به فرد بسیار خوب عمل می‌کند. فصل‌هایی که خط داستانی اصلی را روایت می‌کنند در حد مراحل آنچارتد خطی هستند و همان قدر ریتم درست و لذت بخشی دارند اما ماموریت‌های جانبی خالی و بی روح‌اند. بعد از تمام شدن داستان تازه بازی اصلی آغاز می‌شود و چالش‌های اساسی رو می‌شوند که تا مدت‌ها می‌توانند شما را سرگرم کنند.

1-Divinity: Original Sin 2

تاریخ انتشار: 1396/6/23

Top-Ten-PC-Games-P10

و اما می‌رسیم به بهترین بازی که در تابستان امسال، شما را به وجد می‌آورد. لذت تجربه یک عنوان نقش آفرینی بر روی PC همیشه به تجربه آن بر روی هر پلتفرم دیگر پیشی می‌گیرد، مخصوصا بازی مانند Divinity: Original Sin 2. این عنوان، یک بازی نقش آفرینی Turn-based یا نوبتی است. اگر سری Diablo یا Torchlight برای شما جذابیت دارند پس بدون معطلی به سراغ این بازی بروید، حتی اگر جذابیتی ندارند باز هم به سراغ آن بروید!

این بازی توانست از نقد بازی‌مگ امتیاز «منحصر به فرد 10 از 10» را دریافت کند. محمد جواد فرج الهی در خلاصه‌ی نقد Divinity: Original Sin 2 نوشت:

Divinity: Original Sin 2 با الهام از بازی‌های بزرگ، ویژگی‌های خوب تمام بازی‌های نقش آفرینی معروف را در خود گنجاند. گیم پلی مبتنی بر اکتشاف، مبارزات عمیق، سیستم ساخت‌وساز بسیار جالب، داستان چند لایه و زیبا، سیستم دیالوگ خوب و کارآمد، جلوه‌های بصری چشم نواز، موسیقی و صدا گذاری دلنشین همه و همه از ویژگی‌های خوب DOS 2 هستند. این بازی را به هیچ وجه از دست ندهید!

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.