نویسنده: پدرام پورامامعلی جمعه، 05 مرداد 1397
ساعت 23:39

راهنما و ترفندهای بازی Fortnite Battle Royale – بخش اول مطلب ویژه

5 از 5

 در سری مقاله‌های راهنمای بازی Fortnite Battle Royale ترفندهای بازی Fortnite هم در سطح مبتدی و هم برای افرادی که قصد ارتقاء سطح بازی خود را دارند گردآوری شده است

هم‌اکنون بازی Fortnite احتمالا به عنوان بزرگترین بازی جهان شناخته می‌شود. Fortnite با الهام گرفتن از بازی PlayerUnknown’s Battlegrounds سبک خاص خودش را در ژانر بتل رویال خلق کرده است.

درحالیکه بسیاری از ترفندها و حقه‌های بازی Fortnite ممکن است در دیگر عناوین سبک بتل رویال همچون PUBG نیز به کار آید، این بازی دارای مکانیسم‌هایی مخصوص به خود است که احاطه‌ی کامل بر آن‌ها به پیروز شدن در هر راند کمک می‌کند.

مهم نیست که در فورتنایت تازه‌کار هستید یا باتجربه، در این مقاله مجموعه‌ای از نکات و ترفندها و ویژگی‌های خاص بازی Fortnite که برای شروع هر دور، زنده ماندن در طول نبردها و جستجوی مپ بازی ضروری هستند را مشاهده خواهید کرد.

نکاتی مخصوص تازه‌کارها: بتل رویال چیست؟

نکات و ترفندهای ریز و درشتی برای بازی Fortnite وجود دارد و ما تصمیم گرفته‌ایم فهرستی از آن‌ها را در این صفحه ارائه کنیم. با این کار، دسته‌های مختلفی ایجاد شده است که هرکدام از آن‌ها به یکدیگر مرتبط هستند و شما خواننده گرامی قادر خواهید بود هر موضوعی که خودتان تمایل داشتید را مطالعه نمایید.

پیش از آنکه وارد گود شویم، ابتدا لازم است اندکی راجع به هر دور از بازی فورتنایت صحبت کنیم، مطالعه این بخش را به شما توصیه می‌کنیم، مخصوصا اگر جزو تاز‌ه‌کاران بازی Fortnite هستید و قصد دارید به سرعت در آن پیشرفت کنید.

بتل رویال (Battle Royale) یکی از مدهای بازی Fortnite، عنوان رایگان استودیوی Epic Games در سبک شوتر است. هدف این بازی همانند عناوین دیگر سبک بتل رویال است؛ در نبرد با صد بازیکن دیگری که در مپ حضور دارند آخرین نفری باشید که زنده می‌ماند. داشتن بیشترین تعداد کیل در بازی به هیچ وجه مهم نیست، شما باید بازماندگان دیگر را از پیش روی بردارید و با توجه به فضای کنونی بازی، شانس پیروزی برای افرادی بالاتراست که دارای رویکرد تهاجمی‌اند و در بازی به خوبی بیلد (Build) یا ساخت و ساز می‌کنند، البته این امکان نیز وجود دارد که با مخفی‌کاری و اجتناب از درگیری نیز پیروزی را کسب نمایید.

روند بازی به صورت زیر است:

  • نقطه‌ی آغاز هر دور Battle Bus است که بر روی مپ پرواز می‌کند. جهت پرواز هر بار تغییر می‌کند و با وجود اینکه بازیکنان احتمالا در مکانی نزدیک به مسیر پرواز فرود می‌آیند، شما اگر گلایدر خود را بلافاصله پس از خروج از اتوبوس باز کنید قادر خواهید بود در هر نقطه از مپ به زمین برسید.
  • پس از گذشت یک الی دو دقیقه، محیطی به شکل دایره بر روی مپ پدیدار خواهد شد. پس از سپری شدن چند دقیقه‌ی دیگر طوفانی در مپ آغاز شده و بیرون دایره را محاصره می‌کند. بدین ترتیب بازیکنان مجبور می‌شوند به درون دایره پناه ببرند. با توجه به اینکه درون دایره حداقل از شر طوفان در امان خواهید ماند باید خود را سریعا به دایره برسانید.
  • کمی بعد دایره‌ی دوم نیز درون دایره‌ی اول ظاهر شده و این روند تکرار می‌گردد. کوچک‌تر شدن دایره‌ها به مرور، زمان کمتری می‌برد و شدت طوفان نیز دائما افزایش می‌یابد پس قرار گرفتن درون دایره اهمیتی دوچندان پیدا می‌کند. با کوچک‌تر شدن دایره‌ها از حجم محیط بازی نیز کاسته می‌شود و بنابراین احتمال رویارویی با بازیکنان دیگر افزایش می‌یابد.
  • در این مرحله از بازی، درگیری‌های نهایی صورت می‌گیرد و بازیکنان به احتمال زیاد از مکان یکدیگر مطلع خواهند بود. دژهایی از متریال‌های متفاوت برپا خواهد شد، درگیری‌ها تشدید شده و از جعبه‌های مهمات هوایی به عنوان تله استفاده خواهد شد. تنها یک برنده وجود خواهد داشت، موفق باشید!

fortnite guide 01

نکات بالا تنها مقدمه‌ای بر این راهنما بودند. در ادامه با دیگر ترفندهای بازی Fortnite همراه بازی‌مگ باشید.

با وجود اینکه فورتنایت با دیگر عناوین سبک بتل رویال تشابهات فراوانی دارد، نکات ظریف بسیری در این بازی به چشم می‌خورند که با بیشتر شدن تجربه‌تان در این بازی متوجه آن‌ها خواهید شد. در ادامه نکاتی که موجب تسریع یادگیری شما در این بازی خواهند شد – فارغ از آنکه تازه‌کار یا مجرب باشید - را توضیح خواهیم داد.

ترفندهایی برای آغاز هر دور از بازی Fortnite

  • مکانی که در هنگام پرش از Battle Bus برای فرود خود انتخاب می‌کنید، روند بازی را تا انتها برایتان تعیین خواهد کرد. آیا دوست دارید وارد منطقه‌ای شوید که درگیری در آن پررنگ است؟ مکانی را انتخاب کنید که نامش مشخص است و در نزدیکی خط پرواز Battle Bus قرار دارد و یا در مرکز مپ فرود بیایید، Retail Row، Dusty Divot و Tilted Towers مکان‌هایی مناسب برای درگیری هستند. اما اگر تمایل دارید که در هنگام فرود تنها یکی دو نفر دور و برتان باشند، دور از خط پرواز اتوبوس اما در مکانی با اسمی مشخص فرود بیایید.
  • اگر در فورتنایت تجربه‌ی چندانی ندارید، توصیه می‌کنیم که در انتهای مسیر پرواز اتوبوس و خارج از مکانی که اسم مشخصی ندارد نقطه‌ای را برای فرود انتخاب نمایید. لوت و آیتم‌هایی که در این مکان پیدا خواهید کرد به خوبی مناطق دیگر نخواهد بود، اما در این صورت قادر خواهید بود قدم به قدم مسیر خود به سمت مکان‌های بزرگتر و شلوغ‌تر را بپیمایید و همچنین با استفاده از این روش به دایره نزدیک شوید بدون آنکه با دشمنان زیادی رودررو شوید.
  • برای فرود، سقف ساختمان‌ها را انتخاب کنید. با استفاده از تبر خود قادر به تخریب سقف خواهید بود و پس از آن وارد اتاق زیرشیروانی یا طبقه‌ی فوقانی خواهید شد. به احتمال فراوان در همین نقطه کمی لوت پیدا خواهید کرد.
  • اگر در کنار بازیکن دیگری فرود آمدید، بهتر است با او وارد درگیری نشده و سریعا به دنبال نزدیک‌ترین اسلحه بگردید. البته می‌توانید با استفاده از تبر خود او را بکشید، برای این کار معمولا 10 ضربه نیاز است و باید در مقابل ضربات حریف نیز جاخالی دهید. در عین حال حتی یک اسلحه از نوع Common نیز در این وضعیت عملکردی بهتر از تبر خواهد اشت.

fortnite guide 02در انتخاب محل فرود خود دقت کنید و همیشه بر روی سقف یک ساختمان فرود بیایید.

ترفندهایی برای لوت کردن در Fortnite

  • اولویت اول شما در این بازی باید پیدا کردن لوت مناسب باشد. آیتم‌های مختلف به آسانی در محیطی که در آن فرود می‌آیید پیدا نمی‌شوند پس برای آنکه تجهیزات مناسبی داشته باشید باید به جستجو در مپ بپردازید.
  • صندوقچه‌های لوت (Loot Chests) بهترین منبع برای آیتم‌های خوب هستند. این صندوقچه‌ها در مکان‌های ثابتی اسپان می‌شوند اما هر بار تعداد کمی از آن‌ها در محل مخصوص به خود ظاهر خواهند شد. اگر نزدیک یکی از آن‌ها باشید صدای خاصی به گوشتان می‌رسد، پس حتما تا زمانی که صندوقچه را پیدا نکرده‌اید، تمام اتاق‌ها و طبقات یک ساختمان را بگردید.
  • اگر صندوقچه‌ی لوت بر روی سقف بالای سر شما قرار دارد، حتما یک سکو زیر آن بسازید. اگر با استفاده از تبر خود سقف را از بین ببرید، صندوقچه نیز ناپدید خواهد شد.
  • بر خلاف PUBG، برای سلاح‌های بازی هیچگونه تجهیزات جانبی، نشانه‌گیرهای مختلف و قطعات زره وجود ندارد اما شما حتما باید به دنبال ارتقاء شیلد یا سپر (Shield) خود باشید. همچنین باید مجموعه‌ی کاملی از سلاح شامل کوتاه‌برد، میان‌برد و دوربرد در کنار نارنجک و آیتم‌های مخصوص سلامتی در اختیار داشته باشید.
  • انواع مختلفی از آیتم‌های مربوط به سلامتی و شیلد در بازی وجود دارند. شیلدها و بانداژهای کوچک تنها بخشی از خطوط مخصوص به خود را - به ترتیب حداکثر تا میزان 50% و 75% - پر می‌کنند. اگر این آیتم‌ها را به همراه یک شیلد بزرگ در اختیار دارید، استفاده از آن‌ها با ترتیب صحیح – ابتدا شیلدهای کوچک سپس شیلد بزرگ – موجب پر شدن خط سپر تا حداکثر میزان ممکن خواهد شد.
  • شما همچنین با استفاده از محیط بازی نیز قادر به بهبود وضعیت سلامت خود خواهید بود. با مصرف سیب و قارچی که از روی زمین پیدا می‌کنید میزان شیلد و سلامتتان به اندازه‌ی پنج درصد افزایش خواهد یافت. این کار زمان قابل توجهی را مصرف خواهد کرد اما اگر وقت اضافی دارید، پر کردن خطوط شیلد و سلامت ضرری نخواهد داشت.
  • برای هر اسلحه پنج درجه‌ی مختلف کمیاب بودن وجود دارد. اگر بازی Destiny را تجربه کرده باشید، ترتیب رنگ‌ها برای میزان کمیاب بودن اسلحه‌ها در فورتنایت تاحدودی مشابه این بازی است؛ از رنگ خاکستری برای رایج‌ترین آیتم استفاده می‌شود و سپس به ترتیب رنگ‌های سبز، آبی، بنفش و نارنجی (کمیاب‌ترین) میزان کمیابی یک اسلحه را بیان می‌کنند. (آیتم‌های طلایی جدا از این رده‌بندی هستند) هر درجه از کمیابی میزان DPS (آسیبی که یک اسلحه به ازای هر ثانیه به دشمن وارد می‌کند) یک اسلحه را بیان می‌کند. به عبارتی دیگر، هرچقدر که یک اسلحه کمیاب‌تر باشد، میزان دمیج بیشتری را به دشمن وارد می‌کند. در آینده راهنمایی درباره‌ انواع سلاح‌های بازی Fortnite منتشر خواهیم کرد.
  • سلاح و مهمات در هوا شناورند و می‌درخشند، پس از فاصله‌ی دور نیز می‌توان تشخیص داد که آیا به آن‌ها نیاز دارید یا خیر. این ویژگی در صورت مردن دشمنان نیز به کارتان می‌آید، برای آگاهی از لوت هرکدام نیاز نیست که حتما در کنار بدنش بایستید و آیتم‌هایش را بررسی کنید.

fortnite guide 03

ترفندهایی برای مبارزه با دشمنان در Fortnite

  • استفاده از هدفون در بازی Fortnite نسبتا ضروری است و به شما این امکان را می‌دهد که متوجه نزدیک شدن بازیکنان دیگر شوید. در بازی Fortnite Battle Royale صدای حرکت بازیکنان نسبت به بسیاری از دیگر بازیهای سبک شوتر بهتر به گوش می‌رسد و بدین ترتیب شما این فرصت را خواهید داشت تا برای درگیری بعدی خود آماده شوید.
  • اگر بازیکن دیگری را دیدید یا صدای شلیک تفنگ به گوشتان خورد، مراقب حرکات خود باشید چون ممکن است آن‌ها به‌راحتی از نظر برتری عددی یا مهارت در استفاده از سلاح به شما غلبه کنند. بهتر است صبر کنید تا به سمت دیگری نگاه کنند یا به شما نزدیک شوند سپس وارد درگیری شوید.
  • زمانی که متوجه درگیر شدن بازیکنان دیگر می‌شوید، تا پایان درگیری و زمانی که بازیکنان دیگر مجروح یا از حالت دفاعی خارج بشوند صبر کنید. این حالت اغلب زمانی پیش می‌آید که آن‌ها حریف خود را کشته‌اند، مشغول لوت هستند و یا قصد دارند خود را درمان کنند.
  • از طرف دیگر، اگر به تازگی از یک درگیری خارج شده‌اید، حواستان به احتمال حضور بازیکنانی دیگر در نزدیکی خود باشد. اگر می‌توانید به‌سرعت لوت را جمع‌آوری کنید مشکل چندانی نخواهید داشت، اما در غیر اینصورت، به‌دنبال کاور باشید، خود را درمان کنید و پیش از ادامه دادن به راه خود، محیط اطراف را بررسی نمایید.
  • اگر دشمنی را دیدید که مشغول ساخت و ساز است، فورا به دیوارها و سکوهایش شلیک کنید تا بیلدش نابود شده و در تیررس شما قرار بگیرد. اگر موفق به از بین بردن بیلد آن بازیکن نشدید، زمانی که از دید شما خارج می‌شود برای عوض کردن اسلحه، دور زدن وی یا مخفی کردن خود استفاده کنید. با توجه به اینکه در شرایط فعلی بازی، برتری با افرادی است که به خوبی ساخت و ساز می‌کنند، با یک استراتژی هوشمندانه و بکارگیری سلاح‌های مناسب قادر به شکستت دادن دشمنان خواهید بود.
  • ساخت و ساز یا بیلد (Build) کردن و قرار گرفتن در موقعیتی مرتع نسبت به دیگران روشی مفید برای دفاع از خود در بازی فورتنایت است. حتی یادگیری پایه‌های ساخت و ساز در این عنوان تفاوت میان مرگ و زندگی را رقم خواهد زد. به زودی راهنمای کاملی در این زمینه (درباره‌ی متریال‌ها و یادگیری نحوه‌ی ساخت ساختمان‌های مختلف) منتشر خواهیم کرد.
  • در بازی Fortnite رد گلوله‌ها برجای می‌ماند، پس به خوبی قادر به تشخیص جهت شلیکشان خواهید بود.
  • در نهایت، تمرین و عادت کردن به مبارزه، یادگیری نقاط ضعف و قوت هر اسلحه، نحوه‌ی حرکت در حین مبارزه و روند هر درگیری میزان موفقیت شما در فورتنایت را تعیین خواهند کرد. اگر رویکردی تهاجمی داشته باشید دشمن خود را در لاک دفاعی قرار خواهید داد و ابتکار عمل در درگیری را به‌دست خواهید گرفت حتی اگر به نظر برسد که دشمن مجهز است. با هر کیل، متریال و لوت دشمن را کسب می‌کنید و برای ادامه‌ی بازی تقویت خواهید شد.
  • اگر در یادگیری مبارزات فورتنایت مشکل دارید، باید کمی صبر پیشه کنید. اگر بازیکنان دیگر قرار است از مکانی مشخص به شما نزدیک شود، در مکانی مرتفع مستقر شوید و اگر در فاصله‌ای دور دشمن را شناسایی کردید و او متوجه شما نشد، صبر کنید تا به شما نزدیک شود سپس در فرصتی مناسب کارش را تمام کنید.
  • راه دیگر برای یادگیری مبارزات در فورتنایت این است که در هر دور، در مکان‌هایی محبوب و معروف مانند Tilted Towers که همیشه شلوغ است فرود بیایید و بدون آن که بخواهید بازی را به اتمام برسانید فقط به فکر مبارزه با دیگران باشید. یکی از نکات مثبت بازی Fortnite این است که در صورت مردن، ظرف یک الی دو دقیقه دوباره وارد دور جدیدی از بازی خواهید شد.

fortnite guide 05

ترفندهایی در ارتباط با دایره و طوفان در Fortnite

  • سرعت دویدن کاراکترها در فورتنایت به پای سرعت پیشروی طوفان نمی‌رسد، اگرچه همانند بازی PUBG شما قادر خواهید بود برای زمان نه چندان زیادی در فضای طوفان بمانید درحالیکه میزان سلامتتان به آهستگی کاهش می‌یابد.
  • همیشه برای مشخص کردن مسیر و انتخاب راه خود به سوی دایره از نقشه استفاده کنید.
  • در حال حاضر به جز سبد خرید و ماشین‌ مخصوص گلف در بازی Fortnite هیچ وسیله‌ی نقلیه دیگری وجود ندارد. هرچند با وجود مپ نه چندان بزرگ، رسیدن به دایره‌ی امن پس از شروع طوفان کار چندان سختی نخواهد بود. حتی اگر دایره در سمت دیگر مپ و دور از شما قرار داشته باشد، در صورت داشتن برنامه‌ای هوشمندانه رسیدن به آن کار سختی نخواهد بود.
  • با توجه به اینکه باید از طوفان دوری کرد، گاهی اوقات پیشنهاد می‌شود که در لبه‌ی آن بمانید و از این حرکت به عنوان یک تاکتیک استفاده کنید. مخصوصا در مراحل انتهایی هر دور با استفاده از حرکت قادر خواهید بود درون دایره را تحت نظر بگیرید. البته این کار را باید با توجه به موقعیت خود، تجهیزات و میزان سلامتتان انجام دهید.
  • حتی اگر وارد محوطه‌ی امن دایره شده باشید، در نظر داشته باشید که ممکن است بازیکنان دیگری هنوز خارج از دایره قرار داشته باشند و قصد ورود به آن را داشته باشد. به یاد داشته باشید که این نکته نه تنها در دفاع از خود به کار می‌آید بلکه قادر خواهید بود از آن به نفع خود نیز استفاده کنید، مخصوصا اگر در مکانی امن منتظر بازیکنانی باشید که وارد محوطه‌ی امن می‌شوند.
  • اگر از ابتدای بازی درون دایره باشید، انتظار آرام بودن شرایط را نداشته باشید. بازیکنان برای کسب لوت همه‌جا را جستجو خواهند کرد. پس اگر در لبه‌ی دایره قرار داشته دارید، در موقعیتی مناسب مستقر شده و منتظر بازیکنانی که وارد دایره می‌شوند بمانید.

fortnite guide 06

ترفندهایی برای جستجو و تاکتیک در بازی Fortnite

  • در فورتنایت قادر به سینه‌خیز رفتن (Prone) نخواهید بود، که این یعنی پنهان شدن در چمن یا بی‌سروصدا وارد یک ساختمان شدن غیرممکن خواهد بود.
  • نه تنها حرکت کردن در فورتنایت پرسروصداتر از PUBG خواهد بود – که برای پیدا کردن مکان دشمنان مفید است – بلکه با دویدن نیز ردی از گرد و غبار بر جای خواهد ماند که در تشخیص بازیکنان از مسافتی دور کمک حالتان می‌شود. این نکته را زمانی که به اجبار وارد فضای باز می‌شوید به خاطر بسپارید.
  • با نیم‌خیز شدن (Crouch) حضور خود را تا حد ممکن مخفی خواهید کرد و با استفاده از دکمه‌ی مخصوص Sprint قادر به حرکت با سرعت بیشتری در این حالت خواهید بود.
  • زمانی که مپ کوچکتر می‌شود، تراکم بازیکنان نسبت به آنجه در PUBG وجود دارد بیشتر خواهد بود و این یعنی تعداد برخورد بازیکنان با یکدیگر بالا خواهد بود. این نکته را در هنگام جستجو به خاطر داشته باشید.
  • در هنگام جابجایی از مکانی به مکان دیگر یا از ساختمانی به ساختمان بعدی، اگر برایتان ممکن است از دویدن در فضای آزاد پرهیز کنید. از کاور درختان‌ها و صخره‌ها استفاده کرده تا دشمنان شما را شناسایی نکنند. اگر در معرض خط تیر بازیکنی قرار بگیرید به احتمال زیاد کارتان تمام است.
  • از آنجایی که Fortnite یک بازی سوم شخص است و دوربین بالای کاراکتر قرار می‌گیرد، قادر به پنهان شدن پشت اجسام هستید و در عین حال می‌توانید محیط اطراف خود را بدون در معرض دید قرار گرفتن نظاره کنید. این ویژگی در درگیری‌ها نیز کارایی دارد به طوریکه می‌توانید در آن واحد دشمنان را غافلگیر کرده و از بین ببرید.
  • یکی از مواردی که در تمامی بازیهای بتل رویال باید به آن عادت کنید این است که پس از وارد شدن به یک ساختمان در را پشت سر خود ببندید! در اینصورت به نظر می‌رسد که کسی وارد ساختمان نشده و شمار قادر به غافلگیر کردن افرادی خواهید بود که وارد ساختمان می‌شوند. البته برعکس این روش نیز وجود دارد، اگر در را باز بگذارید، بازیکنان دیگر آن را به عنوان یک هشدار تلقی خواهند کرد و فکر می‌کنند در این خانه لوت وجود ندارد. به طور کلی، از باز و بسته بودن درها می‌توان به عنوان یک جنگ روانی استفاده کرد!
  • با رفتن بر روی دسته‌ای تایرها که بر روی یکدیگر قرار دارند، کاراکترتان به هوا می‌جهد. از این روش می‎‌توانید برای رفتن به روی سقف و دستیابی به یک نقطه‌ی برتری استفاده کنید و یا اگر توسط بازیکن دیگری تعقیب می‌شوید، این تاکتیک روشی سریع برای فرار خواهد بود.

در قسمت‌های بعدی راهنمای بازی Fortnite Battle Royale بخش‌های دیگر بازی همچون ساخت و ساز و سلاح‌ها را به طور کامل بررسی خواهیم کرد.

  • Registered
    آفلاین
    عضویت: فروردين 1399
    نظرها: 2
    تشکر: 0
    تشکرشده: 6
    کنسول‌های بازی:

    ببخشید من تنهابازی میکنم وپارتی ندارم ولی قبلا مثل اینکه حالت پارتی خودکار داشته باشه به طورخودکار 4نفر از مپ رو که اونها هم تیم نداشتندباهم دریک پارتی جمع میکردومن هم میتوانستم تیمی بازی کنم ام جدیدامثل اینکه این حالت غیر فعال شده باشه وقتی یک دست رو شروع میکنم در یک پارتی نیستم و تنها خودم هستم وبا اینکه بازیم خوب هست اما زمانی که در مقابل یم تیم قرار میگیرم میمیرممیخواستم بدونم چکار کنم که این حالت دوباره فعل بشه؟؟؟؟؟لطفا زودتر جواب بدید

لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.