نویسنده: seyed.ehsan97 جمعه، 20 آذر 1394
ساعت 00:49

اولین تجربه Rainbow Six: Siege

4.75 از 5

وقتی اولین تریلر بازی RAINBOW6:SIEGE رو دیدم حسابی به این عنوان علاقمند شدم در این نوشته اولین تجربه خودم رو با شما عزیزان به اشتراک میگذارم . اول از همه آپ دیت 51/485 مگابایتی رو دانلود کردم و بعد وارد بازی شدم از همون اول سرویس uplay (بخوانید u don’t play ) بنده را با قطعی های مکرر مورد عنایت قرار داد و به مدت 15 دقیقه منتظر وارد شدن به سرور بازی بودم .

 

بعد از اینکه بالاخره اذن دخول صادر شد و اجازه بازی پیدا کردم وارد قسمت situations شدم ، چون بازی به من اجازه استفاده از دو قسمت دیگه رو نداد و در واقع من رو به داخل این قسمت پرتاپ کرد ، در اینجا هم با cutscene های ورودی مختلف که توسط خانم Angel Bassip صداگذاری شده بود و بسیار عالی و لذت بخش هم بود روبرو شدم و با تمام  حالت های متنوع بازی (که همه اونها هم مولتی پلیر بود) آشنا شدم و با کلاس بندی فوق العاده این بازی که از روی نیرو های واقعی کشورهای مختلف برداشته شده بود مواجه شدم .

Rainbow Six Siege Hands On first

در این قسمت من از قابلیت های خاص هر کدوم از این کلاس ها رو استفاده کردم نکته مثبتی که درsituations وجود داشت این بود که به من RP(Renown Point) می داد تا بتونم برای قسمت مولتی پلیر یکی از این کلاس های مختلف نظامی رو unlock کنم . و من تصمیم گرفتم که برای هیجان بیشتر در یک مسابقه این کار رو انجام ندم و فقط در نقش یک سرباز صفر ایفای نقش کنم که البته نتیجه اون هم فاجعه ای بیش نبود چرا که بازی کردن در نقش Recruit تقریباً من رو به بی عرضه ترین بازیکن تیم که با یک یا دو گلوله کشته می شد و هیچ قابلیت خاصی هم نداشت تبدیل کرد و در نتیجه قطعاً تیم من بازنده میدان بود . پس از آن  ، دو شخصیت GLAZ و MUTE که دو نفر از شخصیت های مورد علاقه ام بود رو بازی کردم و دوباره وارد یک مسابقه شدم ولی با یک مشکل بزرگ دیگه رو در رو شدم و اون هم از این قرار بود که اگه بازیکنی از دو تیم شخصیت شبیه به من انتخاب می کرد ، دیگه نمی تونستم از اون شخصیت استفاده کنم . از شانس فوق العاده من نه عجب که GLAZ شخصیت مورد علاقه خیلی ها بود و در این Race برای انتخاب شخصیت ها ، من از قافله عقب موندم و در نتیجه تنها شخصیتی که با RP به زحمت و به سختی بدست اورده بودم برام بسته شد و من دوباره باید در نقش سرباز صفر به ایفای نقش کلیدی خود (که خراب کردن بازی هم تیمی هام بود ) می پرداختم 

Rainbow Six Siege Hands On third

 ونکته دیگه ای که در این چهار ساعت بازی اولیه تجربه کردم تنوع فوق العاده سلاح ها بود ولی برای تمام کلاس ها ، این سلاح ها باز نبود و هر کلاس فقط تعداد محدودی (حداکثر 3 تا 4) اسلحه رو برای استفاده می تونست انتخاب کنه و به دلیل اینکه در هر گروه نظامی کلاس های مهاجمان از مدافعان جدا بود تنوع سلاح ها حتی کمتر از اونچه که بود هم به نظر میومد . خدارا شکر شخصی سازی سلاح ها در این بازی وجود داره ولی بعضی از گزینه ها مثل skin ها بسیار RP زیادی رو می طلبید که بعضی از اونها امتیازی به اندازه باز کردن 3 تا 4 کرکتر رو لازم داشت ، در ضمن در هر گروه نظامی ضد تروریستی هر چی تعداد کلاس های باز شده بیشتر می شد به RP بیشتری نیاز بود (به این معنی که نفر اول 500 ، نفر دوم  1000 و...) که همه این موارد به خاطر حضور مهمان ناخوانده ای بنام Micro-transactions هست و اینکه Ubisoft به جد تصمیم گرفته که برای RP ها پول واقعی دریافت کنه و برای همین هم قیمت ها رو تا حد ممکن افزایش داده . ولی جدا از همه مشکلات این عنوان یک شوتر تاکتیک – محور فوق العاده است و در اون کار تیمی حرف اول رو میزنه و خبری از سرعت های سرسام آور بازی در عناوینی مثل Call Of Duty نیست و شما فقط یکبار فرصت دارید که برای پیروزی تیم خودتون مفید باشید . در ضمن کرکترهای مختلف بازی هر کدوم cutscene مربوط به خودشون رو دارند ، که این ایده بسیار نو آورانه و زیباییست .

در مجموع در ساعات اولیه این بازی احساسات چند گانه ای داشتم از طرفی بازی محیط تخریب پذیر ، کار تیمی و در مجموع تجربه اول شخص کاملی رو ارایه می داد و از طرفی همه چیز تحت الشعاع Micro-transactions  بود و بازی از عمق لازم برای یک تجربه چند نفره کامل برخوردار نبود .

Rainbow Six Siege Hands On Forth

seyed.ehsan97 | مقالات | 10/12/2015
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 73
    تشکر: 37
    تشکرشده: 51

    سوال :
    کلا حالت OFFLINE نداره نه ؟ مثل Titan Fall و destiny و The Division ؟

    ‏seyed.ehsan97 از این نوشته تشکر کرده است.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: بهمن 1393
    نظرها: 46
    تشکر: 53
    تشکرشده: 33
    پروفایل psn: Arno_assassin97
    رتبه لیدربرد psn: 115
    کنسول‌های بازی:
    در پاسخ به: K-D
    سوال : کلا حالت OFFLINE نداره نه ؟ مثل Titan Fall و destiny و The Division ؟

    تقریباً نه. چرا که دو حالتی که هست هیچ لذتی نداره نسبت به آنلاین بازی کردن این عنوان.

  • Super Admin
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 2207
    تشکر: 1015
    تشکرشده: 1195
    پروفایل psn: Sir-Ghas
    رتبه لیدربرد psn: 112
    کنسول‌های بازی:

    ممنون از seyed.ehsan97 عزیز . مطلب خوبی بود .
    جائی که نوشته بودید بجای u Play بخوانید u Don't Play فکر میکنم حرف دل خیلی از کاربرای این سرویس یوبیسافت رو زدین :si:
    بفرمائید که بازی بخش داستانی داره یا نه واینکه اگر بخش داستانی وجود داره حتما باید به اینترنت برای انجام اون وصل شد ؟ مورد دیگه اینکه برای بخش داستانی ( اگر وجود داره ) حتما باید اشتراک پلاس داشت ؟
    مورد آخر اینکه تمام کسانی که مطالب شما رو پیگیری میکنن فکر میکنم الان متوجه شدن که داخل بازی ها 3 مورد هستن که بیشتر به اونها امتیاز منفی میدین . یکی Micro transaction ها هستن ، یکی Respawn شدن داخل بازی های مولتی پلیر هست و یکی هم نداشتن بخش داستانی . داخل این متن به 1 مورد اون یعنی Micro transaction ها که البته من تا حدودی در این باره با شما موافق هستم و البته در جاهائی هم مخالفم اشاره کردید اما چیزی در رابطه با 2 مورد دیگه نگفتید ؟!

    آخرین بار در تاریخ حدود 8 سال قبل توسط SirGhas ویرایش شد
    ‏seyed.ehsan97 از این نوشته تشکر کرده است.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: بهمن 1393
    نظرها: 46
    تشکر: 53
    تشکرشده: 33
    پروفایل psn: Arno_assassin97
    رتبه لیدربرد psn: 115
    کنسول‌های بازی:
    در پاسخ به: SirGhas
    ممنون از seyed.ehsan97 عزیز . مطلب خوبی بود . جائی که نوشته بودید بجای u Play بخوانید u Don't Play فکر میکنم حرف دل خیلی از کاربرای این سرویس یوبیسافت رو زدین :si: بفرمائید که بازی بخش داستانی داره یا نه واینکه اگر بخش داستانی وجود داره حتما باید به اینترنت برای انجام اون وصل شد ؟ مورد دیگه اینکه برای بخش داستانی ( اگر وجود داره ) حتما باید اشتراک پلاس داشت ؟ مورد آخر اینکه تمام کسانی که مطالب شما رو پیگیری میکنن فکر میکنم الان متوجه شدن که داخل بازی ها 3 مورد هستن که بیشتر به اونها امتیاز منفی میدین . یکی Micro transaction ها هستن ، یکی Respawn شدن داخل بازی های مولتی پلیر هست و یکی هم نداشتن بخش داستانی . داخل این متن به 1 مورد اون یعنی Micro transaction ها که البته من تا حدودی در این باره با شما موافق هستم و البته در جاهائی هم مخالفم اشاره کردید اما چیزی در رابطه با 2 مورد دیگه نگفتید ؟!

    در این عنوان بخش داستانی وجود نداره و نکته یمنفی بسیار بزرگی هست و من هم در نگفتمش تا مطلب به یک RANT تمام عیار تبدیل نشود.
    خیر این بازی بخش آفلاین وجود نداره، یعنی هست ولی فقط قسمت آموزش هاش هست که حتی آنها هم نیاز به آنلاین شدن دارد و اگر Battlefront یک عنوان نیمه آنلاین بود، این بازی تفریباً تمام آنلاین هست چراکه می خواهد با انجام هر قسمت به شما RP برای خرید چیزهای مختلف در بخش چند نفره بدهد. در مجموع اگر اشتراک PS Plus یا XL Gold ندارید بهر است به تهیه بازی نپردازید.
    بله واقعاً این سرویس واقعاً ضعیف هست و روی PC حتی از PS4 هم بد تر است چراکه با سرویس Steam تداخل کامل دارد که در یک بررسی ثابت شد که این مسئله کاملاً تقصیر Ubisoft هست.
    همونطور که در مطلب گفته شده فقط یک بار فرصت بازی دارید و اگر کشته شوید دیگر Re-spawn مجدد وجود ندارد و باید در نقش تماشاچی به بازی بپردازید البته به کمک دوربین های مدار یسته میتوانید دشمنان را برای هم تیمی های خود Tag کنید تا برای مدت کوتاهی از جای حریف خبر دار شوند که البته تیم های حرفه ای همان اول همه ی دوربین ها رو قطع می کنند.(مثل Counter Strike)

    ‏Mr.Berserk از این نوشته تشکر کرده است.
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.