نویسنده: قاسم ممتاز چهارشنبه، 13 خرداد 1394
ساعت 19:15

نقد و بررسی Castlevania: Lords Of Shadow 2

2.5 از 5

نقد و بررسی بازی Castlevania: Lords of shadow 2 به نقل از وبسایت گیم اسپات

اگر بخواهیم Castlevania 2  را در چند جمله توصیف کنیم باید بگوئیم که این بازی گاهاً زیبا، گاهاً هیجان انگیز و گاهاً لذت بخش است. البته چنانچه بخواهید به طور کامل از بازی لذت ببرید باید قسمت های کسالت آور بازی یعنی بالا و پایین رفتن از سکوها با کنترل نسبتا بد کارکتر اصلی و همچنین عبور از بخش هائی از بازی که می بایست به صورت مخفی و بدون درگیری با دشمنان رد شوند را پشت سر بگذارید تا در انتها یک مبارزه هیجان انگیز با یک Boss با طراحی بسیار خوب را تجربه کنید.

 در شروع بازی شما خود را (دراکولا را) در موقعیتی بغرنج خواهید یافت. کارکتر شما بعد از سال ها استراحت در تابوتش در دل شهری مدرن دوباره احیا شده است. از لحاظ بدنی ضعیف و از لحاظ فکری سردرگم است و نسبت به محیط پیرامونش هیچ برداشتی نداشته و برای بقا نیاز به کمک دارد. این کمک از طرفی کسی به شما داده می شود که در گذشته دشمن اصلی شما بوده است، Zobek در عصر تکنولوژی به شما کمک می کند تا دوباره به دوران اوج تان برگردید اما در قبال این کمک از شما چیزی می خواهد که در عوض انجام آن به بزرگترین خواسته ی تان می رسید. Zobek از شما می خواهد که به او کمک کنید تا از بازگشت اهریمن بزرگ ، شیطان جلوگیری کنید . در قبال این درخواست به شما کمک میکند تا از فنا ناپذیری رها شده و به یک موجود عادی که ممکن است بمیرد مبدل شوید. شما برای جلوگیری از شیطان می بایست کمک های وی را که مقامات اصلی شهر را تشکیل داده اند هستند نابود کنید. احتمالا شما هم در حال حاضر به این موضوع اندیشیده اید که این روند داستانی را قبلا هم جائی تجربه کرده اید. بله این داستان ساده که شاید یکی از نقاط ضعف این بازی نیز به شمار رود چندی پیش در آخرین عنوان از سری Devil may cry نیز مورد استفاده قرار گرفت.

گابریل ضعیف و ناتوان در عصر مدرن به کمک نیاز دارد

بعد از گذشت 20 دقیقه ی ابتدائی بازی که به درگیری شما با سپاهیان مقدس که برای نابودی قلعه ی شیطانیتان حمله ور شده اند می پردازد، در مقدمه ای نسبتا طولانی به وجود فرزندی از خودتان پی می برید که به نیرنگ سپاهیان مقدس به دست شما به قتل رسیده است و ...

اما پس از اتمام این مقدمه به یک مرتبه تمام زیبائی های نسخه نخست بازی با محیط های صنعتی و آهن آلات و لوله های بزرگ جایگزین می شوند که این تغییر به یکباره تاثیر بسیار مخربی بر گیمر خواهد گذاشت که تحمل آن به صبر زیادی نیار دارد. شروع بازی این نوید را می دهد که این بازی در قلعه های شیطانی شکل گرفته و دارای مبارزاتی مهیج با قهرمانانی مقدس است اما به یکباره بخش Stealth خسته کننده ی بازی جلوی این هیجانات را می گیرد. البته مقدار این بخش های کاهنده ی هیجان قابل تحمل است اما نبودن این بخش ها مطمئنا تاثیر بهتری بر بازی می گذاشت.

castlevania 2 lords of shadow screenshot 2

یکی از نقاط قوت بازی طراحی کارکتر آن است . البته صورت گابریل میتوانست بسیار بهتر طراحی شود . البته که صدای وی نیز نامناسب است

Castlevania 2  یک بازی اکشن ماجراجوئی خوب است که با توجه به تغییراتی که داشته اصل و ریشه ی خود را حفظ کرده است. تغیراتی که در این نسخه از بازی به چشم می خورند جنبه مثبت داشته و به بهتر شدن بازی کمک کرده اند اما کم بودن تجربه ی استفاده از این امکانات جدید باعث می شود که مدتی را سردرگم باشید. سلاح هائی که به صورت مجزا آبدیت شده و کومبوهای جدیدی که قابل خریدن هستند.، همچنین قدرت هائی که در طول بازی به دست می آورید همه و همه دست به دست هم داده اند که دراکولای Castlevania 2  از گابریل Castlevania 1 قدرتمند تر باشد. امکان بهبود بخشیدن مهارت ها در این نسخه از بازی و همچنین سلاح هائی که حرکات مختص خود را دارند از جمله مواردی هستند که بودنشان در تمامی بازی های اکشن ماجراجوئی به بهتر شدن بازی کمک می کنند و خوب در اینجا نیز این قاعده وجود دارد.

در Castlevania 2  شما 3 سلاح اصلی را در اختیار دارید که هر یک از این اسلحه ها به صوت جداگانه با گرفتن Exp قابل ارتقا هستند. Expها را می توانید با شکست دادن دشمنان و یا تخریب وسایل موجود در محیط به دست آورید و آنها را صرف خریدن یک مهارت تازه برای سلاحتان کنید. بعد از این که یکبار بازی را تمام کردید می توانید Exp های به دست آمده را برای خریدن مهارت های سطح استاد سلاح مورد علاقه تان استفاده نموده و با این سلاح قدرتمند دوباره بازی را انجام دهید. بر خلاف بعضی از بازی های اکشن ماجراجوئی که محیط های وسیعی برای جست و جو در انتظار شماست در Castlevania 2 بعد از انجام ماموریت های اصلی این امکان را دارید که به جست و جو در محیط های نه چندان بزرگ برای پیدا کردن آیتم های مخفی بپردازید، البته این توصیه را از جانب ما بپذیرید که به نقشه تان زیاد اتکا نکنید.

Castlevania 2 lords of shadow screenshot 3

یکی از بهترین نکات قوت بازی Boss فایت های آن است. طراحی Boss ها در بازی بسیار عالی و مبارزات بسیار چالش برانگیز است به طوری که در درجات سختی بالاتر می بایست در زمینه ی استفاده از مهارت هائی که به دست آورده اید و همچنین ترکیب درست و حرفه ای در استفاده از هر سه نوع اسلحه ی تان توانمند باشید تا بتوانید مبارزه را به سود خود به پایان برسانید که هیجان ناشی از این مبارزات بسیار لذت بخش است.

اگر در ابتدای بازی کمی تحمل به خرج دهید و 2 تا 3 ساعت اولیه بازی را سپری کنید وارد روندی خواهید شد که بهتر و بهتر شده و در پایان به اوج خود می رسد.

آخرین ویرایش در 06 شهریور 1395، 18:17
گرافیک
8.0
گیم پلی
5.0
سرگرم کنندگی
8.0
موسیقی و صداگذاری
8.0
ارزش تجربه
6.0
به طور کلی Castlevania 2 عنوانیست که می توانست کوتاه تر باشد. چنانچه مراحل مخفی کاری و همچنین مراحل و موقعیت های ناخوشایند موجود در یک دنیای صنعتی را از بازی به کنار بگذاریم بخش دیگری از بازی خودنمائی می کند که بدون شک عالیست. بخش پایانی بازی و به خصوص بخش آخر بازی تمام چیزهائی که شما از Castlevania انتظار دارید به شما عرضه می کند که بدون اغراق بهترین است.
نقاط قوت
  • گرافیک بسیار خوب
  • داستان جذاب
نقاط ضعف
  • گیم پلی بسیار بد
8.0/10

امتیاز شما

(54 رای )
7.0/10
خوب
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.