نویسنده: قاسم ممتاز یکشنبه، 16 اسفند 1394
ساعت 22:06

سخنان جالب فیل اسپنسر در رابطه با کنسول های بازی قابل ارتقا

5 از 5

اوایل هفته بود که فیل اسپنسر ، رئیس بخش سرگرمیهای مایکروسافت در رابطه با احتمال ساخت کنسول بازی با قابلیت ارتقای سخت افزار سخنانی گفت . صحبت هائی که به سرعت در محافل مربوط به بازی های رایانه ای منتشر شد و نتیجه گیری های بسیاری در رابطه با آن در بین کاربران گسترش یافت تا حدی که احتمال ترکیب کنسول گیمینگ با PC گیمینگ و ساخت پلتفرمی واحد قوت گرفت .  حالا در پادکست معروف Major Nelson آقای اسپنسر توضیحات بیشتری در رابطه با این ایده به کاربران داده است که در ادامه آنها را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت .
" برخی از کاربران از سخنان من برداشت نادرستی داشته اند . اگر با خودتان فکر کرده اید که بزودی با آپدیت نرم افزاری که ما برای کنسول خود عرضه خواهیم نمود می توانید با پیچ گوشتی به جان دستگاه افتاده و ماژول های آن را با نمونه های بروز تر تعویض کنید کاملا اشتباه برداشت کرده اید . دستگاه های بازی که هم اکنون در اختیار شماست ، کنسول هائی یکپارچه هستند که تنها با تغییر در طراحی قابلیت تغییر را دارند . منظور من در رابطه با آینده ای است که ما در مایکروسافت آن را برای بخش سرگرمیهای خود ترسیم کرده ایم . اینکه تکنولوژی همواره در حال پیشرفت است و اینکه کنسو لهای بازی بواسطه ی طراحی اولیه ی خود تنها به میزان محدود امکان ارتقا و پیشرفت را دارا می باشند باعث شده است تا ایده ی ساخت سخت افزاری قابل ارتقا در ذهن ما شکل بگیرد . اینکه کاربران میبایست 8 تا 10 سال منتظر عرضه ی کنسولی جدید باشند تا بتوانند از نرم افزار های بروز و همراه با تکنولوژی جدید بهره ببرند استراتژی است که شاید به پایان راه خود رسیده باشد . اگر ما سخت افزاری با امکان ارتقا در اختیار کاربران قرار دهیم دیگر نیازی نیست هر 8 سال یک سخت افزار جدید وارد بازار نمائیم بلکه میتوانیم با عرضه ی ماژول های بروز سخت افزار های مخاطبینمان را ارتقا بخشیم . البته این شرایط و این تغییر نیازمند تحقیق و بررسی بسیار زیاد است . ایده ای که شاید در حال حاضر تنها یک ایده باشد و راه طولانی برای به حقیقت پیوستن پیش رو داشته باشد . اما در حال حاضر من به عنوان رئیس بخش سرگرمیهای مایکروسافت اعلام میکنم که ما از کنسول بازی خود رضایت کامل داریم و به مسیری که پیش رو داریم امیدواریم . هدف من از ایراد این سخنان ، آشنائی مخاطبین با ایده هائی است که در ذهن داریم . ایده هائی که باعث پیشرفت کنسول گیمینگ به همراه PC گیمینگ خواهند شد . "

در جائی دیگر آقای اسپنسر به یکی از گفتگو های گذشته ی خود اشاره نموده و در رابطه با آن توضیح داده است :

" قبلا کاربری از من سوال پرسیده بود که آیا فکر میکنید مایکروسافت کنسول بازی دیگری عرضه خواهد نمود و من در پاسخ گفتم که من قطعا معتقدم که مایکروسافت کنسول بازی دیگری عرضه خواهد کرد . حالا کاربران سوال پرسیده اند که چرا من با تاکید گفته ام که قطعا معتقدم کنسول دیگری عرضه خواهد شد و با بله به این سوال پاسخ نداده ام .
من در موقعیت شغلی فعلی بر اساس اتفاقات حال حاضر تصمیم گیری میکنم. مطمئنا قادر نیستم همیشه در رابطه با وقایع آینده پیش بینی کنم اما باید بدانیم که کل شرکت بر اساس یک استراتژی معین در حال فعالیت می باشند . استراتژی که در بلند مدت چندین نسل مختلف از کنسول های بازی و حتی رایانه های شخصی را پیش بینی نموده است ."

برچسب‌ها
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: شهریور 1394
    نظرها: 397
    تشکر: 404
    تشکرشده: 281
    کنسول‌های بازی:

    کلا یک خبرای هست ولی دوستان دارن هی جاخالی میدن از گفتنش
    با این حرفهایی که این روزها مدیران xbox میزنن بنظرم خودشون باعث کاهش فروش این کنسول خواهند شد.

    ‏ali_jp_n از این نوشته تشکر کرده است.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: شهریور 1394
    نظرها: 102
    تشکر: 152
    تشکرشده: 117
    پروفایل psn: Ali_JP_N
    رتبه لیدربرد psn: 108
    کنسول‌های بازی:

    به نظر من که اصلا کار جالبی نیست و با اینکار کلا ماهیت کنسول ها زیر سوال می ره :im میان کلی منابع صرف می کنن و آخرش یه چیزی که قبلا اختراع شده بوده رو با کلی محدودیت تازه بهمون تحویل می دن :bored:

لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.