نویسنده: FariD یکشنبه، 25 مهر 1395
ساعت 10:41

تجربه بازی سایر کنسول ها با PS VR

5 از 5

آیا دوست دارید بازی هایی چون Gears of War 4 یا Mario Party 10 را در هدست واقعیت مجازی تماشا کنید؟ می توانید خوشحال باشید چون این کار شدنی است! هدست واقعیت مجازی شرکت سونی که هفته پیش عرضه شد و تا الان هم خیلی از علاقمندان را شیفته خود کرده، می تواند این آرزوی شما را محقق نماید. جدیدترین یافته ها حاکی از آن است که این هدست واقعیت مجازی با هر دستگاهی که دارای پورت HDMI خروجی باشد سازگار است. به عبارت دیگر می توانید- هرچند به صورت محدود- بازی های مورد علاقه خود در سایر دستگاه ها نظیر Xbox One و Wii U را بر روی این هدست تجربه کنید. جالب است نه؟

یکی از افراد شاغل در Digital Foundry با وصل کردن دستگاه های غیر PS4 به PlayStation VR، از این هدست به عنوان یک تلویزیون استاندارد 1080p HD استفاده کرده و به این موضوع پی برده است.

حالا این به چه معناست؟ این به معنای آن است که در صورت استفاده از دستگاه های غیر PS4 هرچند نمی توانید به ویژگی های واقعیت مجازی این هدست دست بیابید، اما می توانید از این هدست به عنوان جایگزین تلویزیون یا مانیتور استفاده نمایید. اساساً آنچه که در تصویر قابل مشاهده است همان است که در مود سینماتیک هدست PS VR به صورت یک صفحه نمایش دو بعدی می بینید. این تصویر به هیچ وجه یک تجربه واقعی و فوق العاده واقعیت مجازی نیست، اما دست کم روشی متفاوت برای اجرای بازی ای چون Captain Toad: Treasure Tracker محسوب می شود.

با این وجود نباید یک چیز، که خیلی هم بدیهی است، را نادیده بگیرید؛ این که هدست PlayStation VR برای آن که مود سینماتیک آن کار کند باید حتما از طریق پورت USB به یک کنسول PS4 متصل باشد. به عبارت بهتر توقع نداشته باشید که صرفاً با تهیه یکی از این هدست ها، کنسول Xbox One خود را بزنید زیر بغل و بروید دنبال لذت گیمینگ! بلکه برای تجربه چنین لذتی، باید یک کنسول PS4 هم داشته باشید.

FariD | اخبار | 16/10/2016
برچسب‌ها
  • Super Admin
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 2207
    تشکر: 1015
    تشکرشده: 1195
    پروفایل psn: Sir-Ghas
    رتبه لیدربرد psn: 112
    کنسول‌های بازی:

    آقا مطلب نابوده . یعنی بوی Xbox One کشی میده نمیدونم چرا :wacky:

    ‏farid از این نوشته تشکر کرده است.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: شهریور 1394
    نظرها: 293
    تشکر: 346
    تشکرشده: 281
    پروفایل psn: Farids1988
    رتبه لیدربرد psn: 103
    کنسول‌های بازی:
    در پاسخ به: SirGhas
    آقا مطلب نابوده . یعنی بوی Xbox One کشی میده نمیدونم چرا :wacky:

    آره دیگه مایکروسافت هرچی خودشو زد که سونی با ایجاد قابلیت بازی بین پلتفرمی موافقت کنه موفق نشد، حالا سونی خیلی شیک و مجلسی هدست VR خودشو با کنسول های اونا سازگار کرده تا توانایی خودشو به رخ رقیب دیرینه اش بکشه. اون هم در یک نبرد نابرابر که نه مایکروسافت نه نینتندو هیچ فنی تو زمینه واقعیت مجازی تابحال نزدن! :grin:

    ‏SirGhas از این نوشته تشکر کرده است.
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.