نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع شنبه، 29 ارديبهشت 1397
ساعت 09:30

تری آرک از ابتدا قصد ساخت کمپین داستانی برای Call of Duty: Black Ops 4 را نداشت

4 از 5

دن بانتینگ از مدیران ارشد تری‌آرک، اخیرا فاش کرده که این استودیو از اول هم قصد ساختن کمپین سنتی تک‌نفره برای بلک آپس 4 را نداشت.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ تری آرک و اکتیویژن پس از یک دوره بازارگرمی و تبلیغات برای Call of Duty: Black Ops 4، به تازگی رسما این بازی را رونمایی و با معرفی بخش‌های جدید، تریلرهای معرفی نیز از آن به اشتراک گذاشتند. در این رویداد طرفداران بعد از دیدن نماهایی از بخش‌هایی مثل گیم‌پلی چندنفره و ماد زامبی، متوجه این نکته نیز شدند که برخی ویژگی‌های سنتی این سری، در بازی بلک آپس 4 حذف شده است. درحالی که پیش از این هم شایعاتی جدی پیرامون حذف کمپین تک نفره در این بازی به گوش رسیده بود، ولی تری‌آرک درنهایت و در جریان لایواستریم اخیر این موضوع را تایید کرد. به این ترتیب طرفداران دیگر شاهد کمپین اختصاصی داستانی و تک‌نفره در Black Ops 4 نخواهند بود، و این توسعه‌دهنده تمرکز عمده خودش را روی تجربه چندنفره، بخش زامبی و حالت‌های جدید دیگر از جمله ماد بتل رویال بازی گذاشته است.

در حالی که این خبر، در نگاه اول شگفتی‌های زیادی به دنبال داشت و طرفداران، کمپین داستانی و تک نفره را به عنوان یکی از مهم‌ترین و محوری‌ترین بخش‌ها در هر بازی از سری کال آو دیوتی می‌دانستند، «دن بانتینگ» از مدیران ارشد استودیو تری‌آرک به تازگی در مصاحبه‌ای فاش کرده، که تیم توسعه از همان ابتدا هم برنامه‌ای برای قرار دادن یک کمپین تک نفره به شکل سنتی در Call of Duty: Black Ops 4 نداشتند. او در این زمینه گفته است:

ما از ابتدا هم برنامه جدی برای ساخت بخش کمپین تک‌نفره و داستانی در بلک آپس 4 نداشتیم. ایده اولیه ساخت یک بازی بود که محوریت آن به شکل گروهی و قابل تجربه با دوستان باشد. که البته در این حالت هم همچنان گزینه‌هایی برای بازی تک نفره وجود خواهد داشت؛ بخش‌هایی مثل ماد زامبی با همراهی NPC ها یا انجام مراحل چالشی تک نفره برای شخصیت‌های بخش چند نفره از آن جمله هستند.

Call of Duty Black Ops 4 multiplayer trailer

یکی از نکات جالب و موثری که در این تصمیم اثرگذار بود، آمارها و اطلاعات کلی بود که توسط اکتیویژن به دست آمده بود. این آمارها نشان می‌داد که بیشتر بازیکنان، اصولا هیچ وقت کمپین تک نفره و داستانی بازی‌ها را به پایان نمی‌رساندند. در عوض، اکثر بازیکنان ترجیح می‌دادند که وقت خود در بازی را بیشتر صرف تجربه آنلاین و چندنفره بازی کنند. در راستانی همین آمارها، بازی‌های اخیری هم که از این سری عرضه شد تمرکز زیادی روی تجربه‌های اجتماعی‌تر و چندنفره داشت. بنا به گفته بانتینگ، در حالی که در طول ۱۰ سال گذشته، حداکثر تا ۱۰٪ از بازیکنان روی بخش‌های چندنفره بازی‌های این سری وقت می‌گذاشتند، حالا و در طول چند سال اخیر این رقم به ۹۰٪ رسیده است. به عنوان نتیجه نیز تری‌آرک تصمیم گرفت تا در جایی تمرکز کند که بازیکنان بیشتری در آن حضور داشتند.

این تمرکز بالا روی بخش چندنفره، مشخصا تمرکز روی ماد چندنفره و سنتی بازی نبوده و روز گذشته طرفداران شاهد معرفی ماد کاملا جدید Blackout نیز بودند. غیر از شایعات مختلفی که به قرار دادن یک حالت بتل رویال در بلک آپس 4 اشاره می‌کرد، اکتیویژن پیش از این صحبت‌هایی کرده بود که به تاثیرات زیاد بازی Fortnite روی صنعت گیم مربوط می‌شد. حالا البته به نظر می‌رسد که یکی از این تاثیرات، خودش را در ماد بتل رویال Blackout نشان داه است. در این بخش، بازیکنان وارد دنیای شناخته‌شده از نوع بتل رویال خواهند شد و در تعداد زیاد، در بزرگ‌ترین نقشه‌ای که تاکنون در یک بازی از «سری ندای وظیفه» در کنار هم بازی می‌کنند. همچنین گفته شده که این نقشه حدود ۱۰۰ برابر بزرگ‌تر از نقشه‌های سنتی حالت چند نفره بازی است. ذکر این نکته نیز ضروری است که طبق گفته تری‌آرک، شخصیت‌ها براساس تایخچه همه بازی‌های قبلی سری بلک آپس خواهند بود که احتمالا، این در قالب انتخاب بر اساس کلاس‌های مختلف است. همچنین محتواهای داخل ماد بتل رویال بازی نیز، از همه بازی‌های سری کال آو دیوتی استفاده خواهد کرد.

بازی «کال آو دیوتی: بلک آپس 4» قرار است به شکل رسمی در ۱۲ اکتبر (۲۰ مهر) برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و PC عرضه شود.

  • Registered
    آفلاین
    عضویت: اسفند 1396
    نظرها: 38
    تشکر: 19
    تشکرشده: 40
    کنسول‌های بازی:

    واقعا تاسف اوره که ببینی بلک اپس ۱ با اون همه زیبایی و پتانسیل با سیاست گذاری احمقانه و رفتن به سمت جنگ های پیشرفته به این روز افتاده

لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.