نویسنده: علیرضا رسولیان یکشنبه، 01 بهمن 1402 - 21:00
1 از 5

شایعه: بازی Final Fantasy 16 برای ایکس باکس عرضه می‌شود

در جدیدترین شایعات بازی در بازی‌مگ؛ احتمال عرضه‌ی بازی Final Fantasy 16 برای ایکس باکس سری ایکس | اس بار دیگر قوت گرفت.

این روزها، عناوین اصلی سری Final Fantasy به‌صورت انحصاری برای کنسول‌های پلی استیشن منتشر می‌شوند اما به نظر می‌رسد که این موضوع به‌زودی دست‌خوش تغییر خواهد شد. شایعات اخیر خبر از مذاکرات پشت پرده‌ی مایکروسافت و اسکوئر انیکس (Square Enix) جهت در دسترس قرار دادن بازی Final Fantasy 7 Remake برای کنسول‌های ایکس باکس دادند و ظاهراً بازی Final Fantasy 16 نیز به‌زودی بر روی این پلتفرم‌ها قابل تجربه می‌شود.

نیک بیکر، هم‌مؤسس XboxEra، اخیراً در جریان پادکست جدید «Infinite Podcast» اعلام کرد که پورت بازی Final Fantasy 16 برای ایکس باکس سری ایکس | اس در دست ساخت قرار دارد. با این حال، هنوز مشخص نیست که این عنوان نقش‌آفرینی اکشن دقیقاً در چه تاریخی برای پلتفرم مایکروسافت در دسترس قرار خواهد گرفت.

بازی Final Fantasy 16 سال ۲۰۲۳ میلادی به‌صورت انحصاری برای پلی استیشن ۵ عرضه شد و اگرچه نسخه‌ی کامپیوتر این عنوان هم‌اکنون در حال ساخت است، دومین بسته‌ی الحاقی آن نیز با نام «The Rising Tide» در سال جاری میلادی منتشر خواهد شد. در صورتی که شایعات جدید مبنی‌بر انتشار پورت بازی Final Fantasy 16 برای کنسول‌های نسل نهمی مایکروسافت را جدی بگیریم، باید دید عرضه‌ی این عنوان بر روی ایکس باکس سری ایکس | اس نسبت به سایر نسخه‌ها و محتواهای موردانتظار Final Fantasy 16 چه جایگاهی خواهد داشت و برنامه‌های اسکوئر انیکس پیرامون این پورت به چه شکل خواهد بود.

شایان ذکر است که این کمپانی ژاپنی در تابستان امسال اعلام کرد که از این پس با مایکروسافت نزدیک‌تر از قبل به همکاری خود ادامه خواهد داد و عناوین بیشتری را برای کنسول‌های ایکس باکس منتشر خواهد کرد. در همین راستا، بازی Final Fantasy 14 در بهار برای ایکس باکس سری ایکس | اس عرضه می‌شود و بازی Visions of Mana نیز در تابستان ۲۰۲۳ راهی کنسول‌های نسل نهمی ایکس باکس خواهد شد.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.