نویسنده: قاسم ممتاز دوشنبه، 10 آذر 1399
ساعت 17:12

قیمت ماشین های خارجی شاسی بلند در تعقیب نوسانات ارز

0 از 5

با کاهش نرخ ارز شاهد کاهش در قیمت ماشین های خارجی و خودروهای داخلی هستیم. به طوری که در برخی خودروهای داخلی این کاهش قیمتی، به عددی بین ۷ تا ۱۰ میلیون تومان نیز رسیده است. علت این کاهش‌ها علاوه بر کاهش نرخ ارز افزایش عرضه است. به عبارت بهتر افراد بسیاری خواهان فروش خودرو هستند در نتیجه عرضه بر تقاضا پیشی گرفته که نتیجه‌ی آن کاهش قیمت است. ولی با توجه به اینکه هنوز بازار در یک رکود به سر می‌برد، خرید و فروش چندانی صورت نمی‌گیرد. قیمت‌ها و وضعیت بازار هنوز ثبات خاصی ندارد و همه خریداران و فروشندگان منتظر یک ثبات معقول در بازار هستند تا بعد از آن تصمیم به معامله بگیرند. در همین راستا با توجه به قیمت ماشین های خارجی در این نوشتار تلاش می‌کنیم سه شاسی بلند چینی را از نظر مشخصات کلی و قیمت و بررسی کنیم.

رنو کولیوس

رنو کولیوس با همکاری شرکت رنو فرانسه و نیسان ژاپن طراحی و تولید گردید. پس از آن در سال ۲۰۱۷ وارد بازار ایران شد. اما فقط مدل‌های 2017 تا 2018 این خودرو در ایران موجود است. شرکت نگین خودرو عهده‌دار عرضه‌ی این خودرو به بازار ایران بود. این خودروی پرفروش دارای مصرف سوخت ترکیبی 8.3 لیتر است. و حداکثر سرعت 200 کیلومتر بر ساعت را از خود به ثبت رسانده است. این خودروی جا دار نسبت به نسل اولش دارای کابین بزرگتری است. و دارای سیستم محرکه‌ی سه حالته است. این خودرو دارای شاسی یکسان با نیسان ایکس تریل است. از ایرادات آن هم این است که دارای پیشرانه‌ای مشابه با نسل اول خود است و جعبه دنده عملکرد غیر اسپرت دارد.

سانتافه

2

در سال ۲۰۱۳ شرکت هیوندای کره جنوبی اقدام به تولید خودرو سانتافه کرد موتور چهار سیلندری این خودرو حداکثر قدرت ۱۸۸ اسب بخار و گشتاوری معادل ۲۴۵ نیوتن متر دارد. شتاب از حالت صفر تا صد کیلومتر معادل ۱۰.۹ ثانیه و سرعتی معادل ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت دارد و مصرف سوخت ترکیبی ۱۱.۱ لیتر برای آن در هر ۱۰۰ کیلومتر به ثبت رسیده است.

 پرفروش‌ترین خودروی که وارد ایران شد، هیوندای سانتافه بوده که علت این استقبال نیز باید در کیفیت مناسب ساخت آن و امکانات خوب و سواری نرم و راحت آن دانست. از نقاط قوت و مزایای قابل ذکر این شاسی بلند کره‌ای بازار دست دوم آن است که پر رونق است. همچنین عملکرد فنی خوب و دارا بودن سه ردیف صندلی و رادار در نسخه ۲۰۱۶ آن وجود دارد که موجب هرچه جذاب‌تر شدن سانتافه شده است.

 در کنار محاسن نمی‌تواند معایب را نادیده گرفت. قطعات کابین آن از جنس پلاستیک است که چندان جالب نیست. همچنین در نمونه مونتاژی کرمان موتور آپشن‌های کمتر روی خودرو سوار شده است. ولی در مدل آسان موتور امکانات بهتر و بیشتری خواهید دید. اگر می‌خواهید مشخصات کامل این خودرو جذاب به دست بیاورید، در سایت خرید و فروش خودرو این اطلاعات به به‌طور کامل وجود دارد.

3

قیمت ماشین های خارجی را با 3 کلیک ببینید!

در شرایط مبهم و غیر شفاف بازار خودرو، خرید و فروش خودرو آن هم برای افرادی که سررشته ای از این بازار ندارند کار نسبتا مشکلی است. قیمت های مختلف می تواند هر کسی را سر در گم کند. برای رهایی از این سر درگمی بهتر است از ابزار قیمت خودرو همراه مکانیک استفاده کنید.

برای این کار کافی است به وبسایت همراه مکانیک مراجعه کنید و یا با نصب اپلیکیشن همراه مکانیک شما نیز به جمع 3 میلیون نفر کاربر ماهانه این اپلیکیشن بپیوندید. در وبسایت و اپلیکیشن همراه مکانیک در مدت زمانی بسیار کوتاه و تنها با وارد کردن اطلاعات خودروی مورد نظر می‌توانید قیمت خودرو را داشته باشید و با اطمینان خرید و فروش خودروی خود را انجام دهید.

قاسم ممتاز | 30/11/2020
برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.