نویسنده: قاسم ممتاز پنج شنبه، 09 بهمن 1399
ساعت 15:35

مهمترین دلایل خراب شدن آبمیوه گیری

3 از 5

مهمترین دلایل خراب شدن آبمیوه گیری

آبمیوه گیری از جمله لوازم خانگی کارآمد است که در تأمین سلامتی شما نقش مهمی دارد. این محصول با تهیه آبمیوه باکیفیت، شما را از مراجعه به آبمیوه فروشی ها بی نیاز می کند. دستگاه های آبمیوه گیری از هر برند و با هر قابلیتی که باشند ممکن است به دلایل متعددی نظیر استفاده نامناسب، دچار خرابی شوند. این خرابی ها چند دلیل مهم دارند. برای آشنایی با دلایل خراب شدن آبمیوه گیری باید با ایرادات این محصول، آشنا شده و دلایل هر کدام را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار دهید. در ادامه این مقاله از تعمیر آبمیوه گیری پاناسونیک همراه ما باشید.

روشن نشدن آبمیوه گیری

اگر به هنگام روشن کردن دستگاه، متوجه شدید که موتور آن روشن نمی شود احتمالاً یکی از دلایل زیر باعث بروز این ایراد شده باشد. آسیب و ایراد در کابل و دوشاخه دستگاه، خرابی کلید پاور آبمیوه گیری، وجود ایراد در اتصالات داخلی دستگاه و خرابی اورلود، از جمله مهمترین دلایل بروز این خرابی می باشند. برای رفع هر کدام از این ایرادات، بهتر است با نمایندگی تعمیر آبمیوه گیری پاناسونیک تماس گرفته و از خدمات آن برای تعمیرات استفاده کنید.

صدای غیر عادی و لرزش آبمیوه گیری

یکی دیگر از دلایل این که آبمیوه گیری خراب شده و یا عملکرد آن با مشکل مواجه می شود، استفاده نادرست از آن می باشد. برای مثال اگر میوه ها را با سایز بزرگ در این دستگاه بریزید و یا حجم میوه های وارد شده به مخزن را چک نکنید احتمالاً عملکرد آن دچار اختلال خواهد شد. این امر سبب می شود تا حین کار آبمیوه گیری، با تولید صدای ناهنجار در آن مواجه شوید. در ضمن اگر دستگاه را در مکانی نامناسب و بر روی سطوحی نظیر فرش یا موکت قرار دهید احتمالاً آبمیوه گیری حین کار، لرزش خواهد داشت. اگر این موارد را جدی نگیرید، بعد از مدتی با خرابی این محصول مواجه شده و باید برای تعمیر آبمیوه گیری پاناسونیک اقدام کنید.

خاموش شدن ناگهانی آبمیوه گیری

در آبمیوه گیری، قطعه ای به نام اورلود تعبیه شده است که وظیفه دارد از مدار الکتریکی دستگاه، محافظت نماید. به این معنا که اگر به موتور دستگاه، فشار زیادی وارد شود و احتمال سوختن و یا نیم سوز شدن آن وجود داشته باشد باعث خاموشی آن می شود. در ضمن اگر پروانه خنک کننده آبمیوه گیری نیز ایراد پیدا کرده باشد این قطعه، وارد عمل شده و با خاموش کردن ناگهانی دستگاه، از خرابی موتور آن جلوگیری می کند؛ بنابراین خرابی خود اورلود، خرابی یاتاقان های دستگاه و فن آن را می توان از مهمترین دلایل خراب شدن آبمیوه گیری دانست.

2

نشت آب از آبمیوه گیری

از دیگر دلایل خرابی آبمیوه گیری می توان به شکستن درپوش و ظرف زیرین دستگاه اشاره نمود. در این حالت شاهد نشت آب از آبمیوه گیری خواهیم بود. در ضمن خرابی و هرز شدن واشرها نیز می تواند در بروز این ایراد دخیل باشد. در این حالت می توان با استفاده از تجربه تکنسین های نمایندگی تعمیرات آبمیوه گیری، این ایرادات را برطرف نموده و این قطعات را با استفاده از قطعات اورجینال، جایگزین کرد.

داغ شدن موتور آبمیوه گیری

خارج شدن محور شفت اصلی آبمیوه گیری نیز می تواند یکی از دلایل خرابی این محصول باشد. سعی کنید این محور را بررسی کرده و آن را به درستی در جای خود قرار دهید. چنانچه این محور از جای خود خارج شود، با داغ شدن موتور دستگاه مواجه خواهید شد. علاوه بر آن، وجود جسمی سخت و یا گرفتن آب میوه های سفت نیز دلیلی بر داغ کردن موتور است. زیرا در این حالت، موتور متحمل فشار مضاعفی می شود تا بتواند آب میوه را بگیرد و در نتیجه، داغ می شود. داغ شدن آن نیز باعث نیم سوز شدن موتور آبمیوه گیری می شود و نیاز به تعمیر آبمیوه گیری، ایجاد خواهد شد.

قاسم ممتاز | 28/01/2021
برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.