نویسنده: قاسم ممتاز سه شنبه، 01 شهریور 1401
ساعت 11:53

فروش ویژه انواع کنسول بازی پلی استیشن 4 در میری گیم

5 از 5

کنسول بازی نسل نهمی سونی، یعنی پلی استیشن 5 تبدیل به یکی از پرفروش ترین و محبوب ترین کنسول های دنیا شده است و رکوردهای فروش عجیب و غریبی از خودش به جا گذاشته است. تقاضا برای خرید پلی استیشن 5 همانند پی اس 4، از لحظه عرضه تا به امروز به شدت بالا بوده، حتی در شرایطی که دنیا با کمبود چیپ‌ های الکترونیکی مواجه بود. به عنوان مثلا، یکی از رکوردهای خیره کننده فروش پی اس 5، به فروش رفتن 80 هزار دستگاه در فروشگاه های آمریکا تنها در 82 دقیقه است، یعنی به ازای هر دقیقه حدوداً 1000 دستگاه!

این عدد زمانی رشد فوق العاده پی اس 5 را به شما نشان می دهد که فروش آن را با کنسول پی اس 4 مقایسه کنید. چون برای پلی استیشن 4، 9 روز زمان برد تا به 80 هزار فروش در آمریکا برسد. خیلی ها رویکردهای موفق بازاریابی سونی را رمز موفقیت آن می دانند. البته مایکروسافت تمام تلاش خودش را کرده و در زمینه های مختلفی هم گوی سبقت را از سونی ربوده، اما واقعیت فعلی این است که سهم بازار پلی استیشن 5 با 37.8، بیشتر از کنسول های ایکس باکس سری ایکس و اس یا 25 درصد از سهم بازار است.

در سطح فروش جهانی هم کنسول پلی استیشن 5 توانسته به بیش از 20 میلیون فروش برسد، در حالی که کنسول های ایکس باکس به فروش 14 میلیونی رسیده اند. در هر صورت، نمی توان فقط و فقط جنبه های بازاریابی موفق سونی را در این حجم فروش موثر دانست. در ادامه جوانب مختلف پلی استیشن های 4 و 5 که زمینه ساز موفقیت در فروش جهانیشان شده را بررسی می کنیم.

فروشگاه اینترنتی میری گیم

بازی های انحصاری فوق العاده پلی استیشن

بازی ها مهم ترین و ارزشمندترین سرمایه های شرکت های بازی سازی هستند و بدون بازی ها، هیچ کنسولی در هیچ خانه ای وجود نخواهد داشت. مجموعه سونی از ابتدا با ارائه بازی های انحصاری فوق العاده خودش، توجه همه بازی دوستان را به خودش جلب کرده است.

بازی هایی مثل Ghost of Tsushima، Spiderman، Uncharted، Horizon، Demon’s Souls، Returnal و کلی بازی دیگر که صرفداران بی شماری در سراسر دنیا دارند و هر فردی که به بازی کردن علاقمند است، دوست دارد روزی این بازی ها را تجربه کند. شاید البته قیمت بازی های این کنسول بالا باشد، اما می توانید با تهیه بازی کارکرده پلی استیشن، با قیمت مناسبی این بازی ها را تجربه کنید.

خرید استدیوهای بزرگ و معتبر برای ارائه تنوع بالایی از بازی‌ها

سونی تا به امروز نزدیک به 20 استدیوی بازی سازی بزرگ و کوچک را خریداری کرده و همین مسئله باعث شده بازی های متنوع و انحصاری زیادی را تولید کند. خرید استدیوهای با کیفیت و معتبری مثل Naughty Dog، Bluepoint Games، Guerrilla Games، Insomniac Games و Santa Monica Studio باعث شده بازی تا سونی های بزرگ و باکیفیتی را به انحصار خودش در بیاورد و هر بازیکنی هر سال منتظر انتشار بازی های جذاب و جدیدی باشد. سونی همچنان به خرید استدیوها ادامه میدهد و قصد دارد بازی های بیشتری را به کاربران خودش ارائه دهد.

سرویس بسیار جذاب پلی استیشن پلاس

سونی برای آنکه قافیه را به رقیب دیرینه و سرسخت خودش یعنی مایکروسافت نبازد، در برابر سرویس گیم پس این شرکت، تصمیم گرفت تا سرویس اشتراکی پلی استیشن پلاس را ارائه دهد. در واقع، سونی راهی جز ارائه چنین سرویسی نداشت و در غیر این صورت، ممکن بود سهم بازار زیادی را از دست بدهد.

در سرویس پلاس، کاربر می تواند از بین پلن های مختلفی، اشتراک مدت دار تهیه کند و با استفاده از این اشتراک، به صدها بازی دسترسی خواهد داشت و دیگر نیازی به خرید نسخه فیزیکی هر بازی به صورت جداگانه ندارد. این سرویس بسیار جذاب که اخیراً توسط پلی استیشن پیاده سازی و آماده شده است، خیلی زود محبوبیت بالایی پیدا کرد و توانست پلی استیشن را در مدار رقابت با ایکس باکس نگه دارد.

البته یکی از نقدهایی که به پلی استیشن پلاس وارد است، عدم عرضه بازی ها در روز اول انتشار است. در واقع، بازیکن ها بلافاصله پس از انتشار بازی نمیتوانند آن را در سرویس پلاس خودشان بازی کنند و باید مدتی صبر کنند. بنابراین، از این جهت که مایکروسافت یک قدم جلوتر است و به کاربران گیم پس اجازه میدهد در روز انتشار بازی، آن را روی سرویس خودشان دریافت کنند. در هر صورت، ممکن است پلی استیشن هم در آینده چنین تصمیمی اتخاذ کند، اما در حال حاضر مدیران بازاریابی سونی تمایل چندانی به این مسئله نشان نمی دهند.

فروش PS4 در میری گیم

سخت افزار بسیار قوی، ظاهر فوق العاده زیبا

مواردی که تا اینجا بررسی کردیم، بیشتر بحث های نرم افزاری و بازی بود. اما حیف است بحث از پلی استیشن 4 و 5 باشد و اشاره ای به سخت افزار بسیار قدرتمند و ظاهر شکیل آن نکنیم. قدرت پردازش گرافیکی کنسول پلی استیشن 5 استاندارد برابر با 10.28 ترافلاپس است. یعنی ۵/۵ برابر کنسول قبلی این شرکت یعنی PS4 است. همچنین کنسول پلی استیشن 5 استاندارد می‌تواند بازی هایی با کیفیت 8K را اجرا کند. ‏پلی استیشن 5 از یک کارت گرافیک رادئون Navi استفاده می‌کند که کاملا شخصی‌ سازی شده و قابلیت پشتیبانی از Ray Tracing را دارد. Ray Tracing یک فناوری است که به کنسول اجازه می دهد انعکاس و بازتاب نور را همانگونه که در طبیعت مشاهده می کنیم، روی المان های موجود در بازی محاسبه کند که این امکان تصاویر خیره کننده و بسیار واقعی را در معرض نمایش می گذارد.

فروش پلی استیشن 4 و 5 در میری گیم

همچنین پی اس 5 825 گیگابایت حافظ داخلی از نوع SSD دارد که به لطف آن، بارگزاری و ذخیره بازی ها بدون تاخیر و با سرعت بالایی انجام میشود. ظاهر پلی استیشن هم که دیگر تعریفی نیست، استفاده از رنگ سفید به عنوان رنگ غالب، ترکیب آن با رنگ سیاه در وسط دستگاه، استفاده از طرح های ضربدر، مربع، مثلث و دایره روی قاب دستگاه، در کنار دسته های دوال سنس که تجربه استفاده از آن ها بسیار لذت بخش است، باعث شده پی اس 5، تبدیل به یک کنسول همه چیز تمام و انتخاب بسیار خوبی برای دوستداران بازی های دیجیتالی باشد.

همین جا هم این خبر خوب را به شما بدهیم. وب سایت میری گیم ، مرکز فروش پلی استیشن 4 و 5 است و می توانید این کنسول ها را با بهترین قیمت بازار و همراه با گارانتی معتبر خریداری کنید. این فرصت عالی را از دست ندهید. 

قاسم ممتاز | 23/08/2022
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.