نویسنده: محمد مقصودی چهارشنبه، 29 اسفند 1397
ساعت 21:43

روش‌هایی که ثور می‌تواند تانوس را بکشد

خدای رعد چگونه می‌تواند تانوس را نابود کند؟

4.3 از 5

هنگامی که فیلم Avengers: Endgame در سینماها اکران شود بدون شک افراد زیادی برای پی بردن به سرنوشت نهایی تانوس در سالن‌های سینما حاضر خواهند شد؛ اگر بخواهیم از بین تمامی ابرقهرمانان درون فیلم تنها یکی از آن‌ها را با توجه به میزان انگیزه‌ و حرصش برای کشتن تایتان دیوانه تانوس انتخاب کنیم بدون شک این ابرقهرمان ثور خواهد بود.

طی حوادث صحنه‌های ابتدایی فیلم Infinity War ما دیدیم تانوس مردمان ثور را نابود کرد، برادر او را کشت و ثور را نیز برای مردن در فضا ترک کرد؛ هنگامی که این دو کاراکتر دوباره با یکدیگر رو به رو شوند ما انتظار داریم تانوس پی ببرد درگیری و سر به سر گذاشتن با خدای رعد چه عواقبی برای او دارد و این کار او تا چه حد برایش گران تمام می‌شود.

البته این دو کاراکتر پیش‌تر طی نقطه اوج حوادث فیلم Infinity War با یکدیگر درگیر شده بودند که این درگیری چندان برای ثور خوب پیش نرفت و این ابرقهرمان نتوانست تایتان دیوانه داستان ما را بکشد، اما با این وجود هنوز داستان بین این دو شخصیت به پایان نرسیده است.

 روش‌های زیادی وجود دارد که ثور با آن می‌تواند انتقام خود را از تانوس گرفته و او را برای یک بار و همیشه بکشد؛ در ادامه با بازی‌مگ همراه باشید تا به روش‌هایی که ثور می‌تواند تانوس را بکشد پی ببرید.

کینه و خشم

vengeance and valor 1551453150

تمام اشخاص درون دنیای سینمایی مارول یا حداقل نیمی از جمعیت دنیا که پس از حوادث فیلم Infinity War در هر نقطه‌ای از جهان نفس می‌کشند بدون شک دلیلی خوب برای اینکه خواهان کشته شدن تانوس باشند دارند، اما در بین تمامی این افراد ثور دلیل بهتر و انگیزه بیشتری برای کشتن این تایتان دیوانه دارد.

البته در این حین نباید نبیولا دختر تانوس را نیز فراموش کنیم؛ نبیولا پیوسته توسط تانوس مورد آزار و اذیت قرار می‌گرفت و تحقیر می‌شد، او به نوعی همیشه قربانی خواسته پدرش برای پیدا کردن سنگ‌های بی‌نهایت شده و تحت فشار زیادی قرار می‌گرفت. بنابراین نبیولا و ثور از جمله کاراکترهایی محسوب می‌شوند که بیشتر از همه خواهان انتقام و مرگ  تانوس هستند، اما چرا؟ چون تانوس این قضایا را شخصی کرد.

تانوس به شکل مخفیانه و در خفا در پس‌زمینه دنیای سینمایی مارول از سال 2012 کار خود را آغاز کرد و این آغاز او با فیلم The Avengers بود که به شکل فرعی در آن حضور پیدا کرد؛ اما فیلم Infinity War اولین اثر سینمایی مارول محسوب می‌شود که تانوس به شکلی پررنگ در آن حضور یافت. این کاراکتر در اولین حضور پررنگ سینمایی خود از همان ابتدا بسیار بی‌رحم ظاهر شد و کشتی فضایی که آخرین ساکنان آزگارد در آن حضور داشتند را نابود کرد و آن‌ها را از بین برد.

بدون شک این واقعه پس از حوادثی که در فیلم Thor: Ragnarok برای این کاراکتر رخ داد بسیار غمناک بود؛ با وجود اینکه آن فیلم دارای لحظات کمدی زیادی بود موضوعاتی بسیار جدی را پوشش می‌داد. در حقیقت طی حوادث فیلم Thor: Ragnarok کاراکتر ثور به اوج تکامل شخصیتی خود دست پیدا کرد و رها کردن را یاد گرفت. (رهایی از پدرش، از پتکش و حتی از خود آزگارد که او مجبور شد برای متوقف کردن هلا آن را نابود کند) نتیجه تمامی این درگیری‌ها برای ثور فراگیری یک درس بود: «آزگارد یک مکان نیست، بلکه یک جامعه است.»

اکنون تمامی مردم آن جامعه از بین رفته‌اند؛ برای بسیاری از طرفداران غیرقابل باور است که کاراکترهای مورد علاقشان مثل والکری و کرگ دیگر برای همیشه حضور نخواهند داشت. طی صحنه ابتدایی فیلم Infinity War ما می‌بینیم ثور تنها فردی است که می‌تواند در میان اهالی آزگارد جان سالم به در ببرد، بقیه افراد توسط تانوس و اعضای گروه Black Order به قتل می‌رسند؛ از جمله مهم‌ترین اشخاصی که در این اتفاق کشته می‌شوند می‌توان به هایمدال آخرین دوست واقعی ثور از آزگارد و لوکی برادر او اشاره کرد که به تازگی شروع به پیروی و همکاری با ثور کرده بود.

چنین زخم عمیقی باعث برانگیخته شدن حس عصبانیت زیادی در هر شخصی می‌شود، حال تصور کنید شخصیتی مانند ثور با چنین زخمی دست و پنجه نرم کند؛ تمامی طرفداران دنیای سینمایی مارول می‌دانند خشم زیاد ثور باعث می‌شود یک کوه ویران شده و به یک دشت مسطح تبدیل شود و باران خون شروع به باریدن کند.

بازگشت به 100%

back to 100 1551453150

شایان ذکر است با وجود اینکه ما تاکنون دوبار شاهد رو به رویی تانوس و ثور در مقابل یکدیگر بودیم (یعنی یک مرتبه بیش از هر شخصی در دنیای سینمایی مارول زیرا تانوس معمولا بعد از رو به رو شدن با دشمنش او را زنده نمی‌گذارد) اما در حقیقت طی این دوبار خدای رعد هیچ‌گاه نتوانست شانس آن را داشته باشد که با تمام قدرتش در مقابل تایتان دیوانه قرار بگیرد.

اولین نبرد آن‌ها تقریبا ده دقیقه بعد از رویارویی ثور با الهه مرگ و دومین نبرد آن‌ها نیز درست بعد از رو به رو شدن با ارتش چیتاوری و گیر انداختن آن‌ها در فضا بود؛ علاوه بر آن شما از موضوع پتک جدید و نحوه به دست آوردن این سلاح توسط ثور نیز آگاه هستید.

ما به شکل دقیق نمی‌دانیم فاصله زمانی بین اتفاقات فیلم Infinity War و شروع حوادث فیلم Endgame تا چه اندازه است اما مطمئنا به اندازه‌ای خواهد بود که مردم خود را پیدا کرده و در شرایط به وجود آمده از یکدیگر حمایت کنند؛ این بدان معنی است که ثور زمان زیادی برای استراحت کردن، افزایش آمادگی و تماشای چند نوار برای پی بردن به اشتباهاتش در دو نبرد ابتدایی داشت.

در نتیجه با تمامی این تفاسیر هنگامی که سرانجام تانوس بار دیگر با گروه انتقام‌جویان رو به رو شود، حال خواه این اتفاق در فضا و مکان تانوس رخ دهد و یا او به زمین بیاید، بدون شک این تایتان با ورژن بسیار خطرناک‌تری از ثور رو به رو خواهد شد. اما خطر ثور تا چه حدی است؟ خب باید منتظر باشیم و ببینیم خشم خدای رعد تا چه حد دامان ثور را خواهد گرفت.

نیرومندترین انتقام‌جو

strongest avenger 1551453150

روند فیلم Infinity War به شکلی پیش رفت تا نشان دهد عملا متوقف کردن تانوس غیرممکن است؛ در طول این فیلم او با ابرقهرمانان زیادی رو به رو می‌شود و آن‌ها شکست می‌دهد، تانوس طی مبارزه خود با این قهرمانان با وجود متحمل شدن ضربات گوناگون همیشه روی پاهای خود قرار می‌گرفت و آسیب زیادی نمی‌دید. اگر بخواهیم مثالی از پایداری و قدرت تانوس بزنیم باید به نقطه ابتدایی این فیلم رجوع کنیم، یعنی جایی که او و گروه Black Order بدون هیچ زحمتی اهالی آزگارد را از صفحه روزگار محو می‌کنند؛ (البته این درگیری در فیلم نمایش داده نشد) تانوس به کمک سنگ قدرت ثابت کرد که چیزی فراتر از یک بازی ساده برای هالک است.

در حقیقت تانوس به شکلی بروس بنر را به زمین زد که هیولای سبزرنگ بزرگ داستان ما دیگر حاضر نشد حتی به هنگام خطر مرگ و کشته شدن بروس تا انتهای فیلم در قاب مستطیلی طرفداران سینما خود را نشان دهد؛ اگر تانوس توانست چنین بلایی بر سر نیرومندترین عضو گروه انتقام‌جویان بیاورد آیا ثور واقعا می‌تواند در مقابل او قرار بگیرد؟

ما باید اقرار کنیم با توجه به چیزی که در فیلم دیدیم کاراکتر هالک در حقیقت نیرومندترین عضو گروه انتقام‌جویان نیست؛ در اینجا ما قصد نداریم شروع به مقایسه یا شرطبندی بر روی میزان قدرت کاراکترهای ثور و هالک کنیم اما طبق جنگ بزرگ آن‌ها در بازی‌های گلادیاتوری گرند مستر، ثور به خوبی با قدرت رعد و برقی خاص خود در حال شکست دادن هالک بود ولی می‌توانیم قاطعانه بگوییم تنها دلیل شکست ثور در آن زمان مقابل هالک بدون شک دخالت مستقیم خود گرند مستر بود.

البته نباید فراموش کنیم از آنجایی که نام ثور بر روی این فیلم وجود داشت برتری نسبی ثور در آن نبرد امری طبیعی بود اما شاید اگر این فیلم Planet Hulk نام داشت نتیجه به شکلی دیگر رقم می‌خورد؛ با در نظر گرفتن آنکه ثور بدون نیاز به پتک قدیمی خود می‌تواند کنترل رعد و برق را به دست بگیرد و آن را کنترل کند (در حقیقت او اکنون در این امر به مقام استادی رسیده است) باید اقرار کنیم او بیش از پیش خطرناک‌تر است. در حقیقت او در کنار نیروی رعد و برقی خود می‌تواند با تمرکز کامل قدرت مشتی به اندازه قدرت مشت هالک داشته باشد و با این ضربه تانوس را زمین‌گیر کنید، در نتیجه همین توانایی‌ها باعث می‌شود که ما به نوعی در حال حاضر او را نیرومندترین عضو گروه انتقام‌جویان بدانیم.

قدرت خالص

raw power 1551453150

در کمیک‌ها ثور سابقه طولانی در نبردهای حماسی مختلف و آسیب رساندن زیاد به دشمنان خود دارد یعنی خدای رعد دقیقا به همان شکلی در نبردهایش حاضر می‌شود که انتظارش می‌رود: خشمگین، پرقدرت و نیرومند؛ اگر می‌خواهید واقعا پی ببرید ثور به هنگام خشمگین شدن و وخیم شدن اوضاع به چه شکلی عمل می‌کند مثالی برای شما می‌آوریم: او یک بار در حال مبارزه با یورمونگاند بود و چنان ضربه‌ای به او زد که تک تک استخوان‌های بدنش متلاشی شد.

این اتفاق در کمیک شماره 38 رخ داد؛ این کمیک افسانه‌ای توسط نویسنده/هنرمند والت سیمونسون نوشته شد، این نویسنده تنها ارائه‌دهنده داستان‌های ثور طی دهه 80 میلادی در مارول بود. اگر با افسانه‌های اسکاندیناوی آشنا باشید ممکن است بدانید یورمونگاند همان جانوری است که پیشگویی شده طی نبرد نهایی رگناروک، ثور را می‌کشد. (و خود نیز کشته می‌شود)

نیازی به گفتن نیست که نسخه مارول این افسانه کمی متفاوت است؛ سیمونسون، سال بوسیما و جان ورکمن به جای مواجه کردن خوانندگان با تراژدی مرگ خدای رعد، تصمیم گرفتند در صفحات کتاب خود از صحنه‌هایی برای تغییر روند داستان این افسانه استفاده کنند که نفس طرفدران در سینه آن‌ها حبس شود. نقطه اوج این افسانه باعث خلق یکی از حیرت‌انگیزترین صحنه‌های تاریخ کتاب‌های کمیک شد که طرفداران بسیاری پیدا کرد؛ در این صحنه هنگامی که این مار بزرگ تصمیم به بلعیدن ثور گرفته بود این کاراکتر دندان‌های یورمونگاند را از درون متلاشی می‌کند.

البته ثور در دنیای سینمایی مارول نیز در مبارزه‌های جذاب و چشمگیر گوناگونی حضور داشت که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان بدین موارد اشاره کرد: درگیری با نابودگر، شکست دادن ارتش اهریمن‌های آتش در قلمرو سورت و مبارزه‌ای بی‌رحمانه در میدان مبارزه گلادیاتوری در مقابل هالک. با وجود چنین مبارزات جذابی ما هنوز نتوانستیم شاهد جدالی زیبا و خونین به مانند داستان ثور و یورمونگاند در کتاب‌های کمیک باشیم؛ اگر فیلم Endgame درست به مانند نامش پیش برود ما سرانجام شاهد لحظاتی استخوان خردکن به مانند مبارزه ثور و یورمونگاند در فیلم خواهیم بود، البته بدون شک حضور یورمونگاند در این فیلم کمی بعید به نظر می‌رسد اما شانس‌ها برای به تصویر کشیده شدن نبردهای خونین و خشن ثور در این عنوان بسیار بالا است، به خصوص از وقتی که این کاراکتر صاحب پتک جدیدی شده که قدرتی به مراتب بالاتر به او اهدا کرده است.

استورم بریکرstormbreaker 1551453150

از میان تمامی سلاح‌های موجود در دنیای سینمایی مارول احتمالا میولنیر از تمامی آن‌ها ویران‌کننده‌تر است یا شاید بهتر است بگوییم این پتک حداقل از تمامی سلاح‌هایی که به شکل مستقیم قدرت خود را از سنگ‌ بی‌نهایت نمی‌گیرند سهمگین‌تر محسوب می‌شود؛ چنین چیزی کاملا منطقی است زیرا این سلاح به وسیله فلز جادویی اورو که توسط کوتوله نیداولیر آبدیده شده و همچنین مملو از قدرت وجودی اودین است تولید شده و این اجازه را به ثور می‌دهد که به راحتی هر چه تمام‌تر به مقام استادی و کنترل رعد و برق دست پیدا کند، بنابراین با توجه به تمام چیزهایی که گفته شد منطقی است این پتک را ارزشمندترین سلاح موجود در دنیای سینمایی مارول بدانیم. متاسفانه این پتک در فیلم Ragnarok نابود شد و سرانجام طبق پیش‌بینی‌ها و نوشته‌های استنلی بورل در سال 1990 دوران طلایی این پتک به پایان خود رسید.

با از بین رفتن آن پتک نه تنها شرایط برای ثور بد نشد بلکه بسیار بهتر شد، زیرا این کاراکتر صاحب سلاح جدیدی شد که استور بریکر نام دارد. به جرات می‌توان گفت این سلاح جدید به مراتب از پتک قدیمی ثور ویران‌کننده‌تر است؛ در کمیک‌ها استورم بریکر پتکی بود که اودین برای بتل ری بیل ساخته بود تا قدرتی برابر با قدرت پتک میولنیر را به او اهدا کند اما در فیلم ما شاهد هستیم قدرت استورم بریکر بسیار بیشتر از پتک قدیمی ثور است.

استورم بریکر علاوه بر دارا بودن تمامی قدرت‌های اصلی پتک قدیمی یعنی میولنیر قدرت جدید دیگری به ثور اهدا می‌کند که با آن این کاراکتر قادر است با کنترل پل بیفروست هر زمانی که می‌خواهد بین کهکشان‌ها جا به جا شود؛ موضوع جالب توجه دیگر در مورد استورم بریکر آن است که نصف این سلاح تبر است و می‌تواند چیزهای مختلفی را ببرد، ولی پتک قدیمی ثور چنین قابلیتی نداشت.

استورم بریکر همچنین دارای کیفیت دیگری است که آن را از سلاح قبلی ثور متمایز می‌کند؛ این سلاح محصول عناصر علمی تخیلی و فانتزی ثور است که بخش فلزی آن به یک پایه چوبی متصل است، اما جالب است بدانید این چوب در حقیقت تکه‌ای از وجود گروت درخت غول‌پیکر فضایی مجموعه فیلم‌های نگهبانان کهکشان است که دوست صمیمی راکون سخنور داستان ما نیز محسوب می‌شود؛ ما آخرین بار گروت را طی نبرد بزرگ واکاندا مشاهده کردیم که سرانجام با توجه به نابودی نصف جمعیت زنده جهان او نیز از بین رفت.

از طرق گوناگون این سلاح به نوعی نمایانگر اتحاد دنیای سینمایی مارول و یکپارچه شدن شخصیت‌های آن است؛ تانوس توانست یک بار پس از رو به رویی با این سلاح سهمگین جان سالم به در ببرد اما بسیار بعید است او بتواند دوباره این کار را انجام دهد زیرا به احتمال زیاد بعد از برخورد دوباره با این سلاح کاملا در هم می‌شکند.

سر بالا

heads up 1551453150

به بخش انتهایی فیلم Infinity War بازگردیم یعنی جایی که ثور سلاح جدید و بهبود یافته خود را به شکل مستقیم وارد سینه تانوس می‌کند تا او را از پای در بیاورد؛ بدون شک برای هر شخص دیگری این ضربه بسیار کشنده بود اما این ضربه بر روی سینه (باید این ضربه به سر او وارد می‌شد) تانوس فایده‌ای نداشت زیرا این کاراکتر توانست به کمک سنگ زمان فرصتی برای خود مهیا کند که با یک بشکن نصف موجودات زنده کهکشان را به نابودی بکشاند.

این صحنه یکی از جذاب‌ترین صحنه‌های فیلم بود که میزان سرسختی بزرگ‌ترین شرور دنیای سینمایی مارول را به بینندگان نشان می‌داد اما در عین حال وقوع چنین اتفاقی سوال مهمی را در ذهن طرفدارن ایجاد کرد: چرا ثور سر تانوس را هدف قرار نداد؟ همگان می‌دانند ثور یکی از جنگجویان بسیار ماهر دنیای مارول است اما چرا این کاراکتر جنگجو چنین شانسی را از دست داده و ضربه را به سر تانوس وارد نمی‌کند؟

با توجه به صحنه‌ای که مشاهده کردیم توضیح درون جهانی این موضوع بسیار واضح است: بر اساس تنفری که ثور از تانوس داشت و علاقه بسیار زیاد او برای انتقام مشخص است که این کاراکتر قصد داشت به هنگام کشتن تانوس به چشمان او خیره شود تا این شرور دقیقا آگاه شود چه کسی او را به پایان زندگی‌اش رسانده است؛ اگر ثور ضربه خود را مستقیما به سر تانوس وارد می‌کرد این شانس را پیدا نمی‌کرد که به چشمان او خیره شود و البته تانوس نیز این فرصت نصیبش نمی‌شد که با یک بشکن نصف جهان را به کام مرگ بکشاند.

توضیح دیگری نیز برای وقوع این اتفاق وجود دارد که ارتباط خاصی به کاراکترهای درون فیلم ندارد و بیشتر به نوشتن فیلم‌نامه ارتباط دارد؛ در حقیقت این کار برای آن بود که این دو کاراکتر بعد از رو به رو شدن دوباره با یکدیگر با یکسری دیالوگ به یاد ماندنی در مقابل هم قرار گرفته و مبارزه کنند. اگر ثور طی صحنه‌ای مشابه بار دیگر با تانوس رو به رو شود می‌توان به راحتی تصور کرد ابتدا با نصیحت‌های همیشگی‌اش با این تایتان دیوانه صحبت خواهد کرد و سپس بدون یک کلمه اضافی سر او را می‌زند.

ثور در مقابل تانوس، دور اول

thor vs thanos round 1 1551453150

تانوس قبلا شکست خورده است؛ او حتی چندین بار کشته شد، یک بار با دستان دکتر دووم و اخیرا نیز به وسیله یک شمشیر که گامورا در سینه او قرار داد. تانوس حتی توسط دختر سنجابی شکست‌ناپذیر نیز شکست خورد و طبق شواهد مشخص شد آن فردی که در این نبرد متحمل شکست شد خود تانوس واقعی بود و ما شاهد نسخه بدلی یا هر گونه فریب از سمت او نبودیم. هیچ‌کدام از این شکست‌ها به اندازه مبارزه تانوس با ثور در سال 2000 وحشیانه و بی‌رحمانه نبود.

طی داستان آن درگیری تانوس از اینکه پیوسته توسط ابرقهرمانان مختلف متحمل شکست می‌شد خسته شده بود در نتیجه او تصمیم گرفت به دنبال سنگ‌های بی‌نهایت برود و برای اینکار توجه خود را بر روی چند شی مرموز و جادویی قرار داد؛ طی حوادث مختلفی دستان بنفش رنگ او به سنگ واقعیت، جام ویرانه و نقشه پایان همه‌چیز می‌رسد، او به کمک این اشیا قادر بود به شکل بالقوه به حیات تمامی موجودات پایان دهد.

اوضاع خوب پیش نرفت و درست همانجوری که در فیلم نیز مشاهده کردیم طی اولین مبارزه ثور با تانوس  این ابرقهرمان محبوب دنیای مارول بود که در طرف بازنده قرار گرفت و نتوانست به شکل کامل این شرور از دنیای بیگانه را شکست دهد. البته خوشبختانه همه‌چیز در همینجا به پایان نرسید و جنگ ادامه پیدا کرد.

ثور در مقابل تانوس، دور دوم

thor vs thanos round 2 1551453150

طی کمیک شماره 25 ثور، خدای رعد بازگشت شکوهمندانه و آتشینی به داستان داشت؛ درگیری محشر ثور و تانوس در این کمیک طی شش صفحه به نمایش در آمد که طبق آن ثور تانوس را به شکل سهمگینی شکست داد. ثور با پتک میولنیر خود بارها و بارها ضربات متعددی به سر تانوس وارد کرد و او را از پای درآورد که همین اتفاق نیز باعث شد تایتان دیوانه نتواند جهان را به تسخیر خود دربیاورد.

سپس ثور بر روی سر او ایستاد و قول داد اگر تانوس بلند شود او به ضربات متعدد خود به سر تانوس ادامه داده و آن را قطع نخواهد کرد؛ ثور همچنین در ادامه یک شرور بسیار سرسخت به نام منگوگ را را نابود کرد و اینکار را با پرتاب میولنیر به سمت گلوی او انجام داد و با ایجاد رعد و برق درون این شرور باعث متلاشی شدن او نیز شد. تمامی این اتفاقات کافی بود تا حس ترحم شما نسبت به آدم بدهای داستان برانگیخته شود.

اگر بخواهیم منطقی باشیم خیلی کم پیش‌ می‌آید که تانوس بدین شکل راحت و به شکل احمقانه در مبارزه‌هایش ظاهر شود؛ اولین باری که او با پتک ثور رو به رو شد (دقیقا به همان شکلی ثور در دهه 80 دندان‌های یورموندگاند را متلاشی کرد) با ضربه ثور به زمین خورد و تنها با کلمه «نه» همه چیز تمام شد. این ضربه‌ای که او در آن کمیک دریافت کرد چندان وحشیانه نبود اما در واقع تانوس نیاز به ضربه‌های شدیدی برای از پای درآمدن دارد. هر ضربه‌ای به مانند آنچه که در فیلم Infinity War مشاهده کردیم نمی‌تواند باعث نابودی تانوس شود.

فاکتور اضافی دیگری نیز در داستان وجود دارد؛ علاوه بر پتک معروف، بازگشت دقایق آخر ثور به کمک یکسری وسایل و ابزار مرموز صورت گرفت که اودین چند ماه برای ساخت آن‌ها زمان صرف کرد و از آن‌ها برای افزایش قدرت خدایی ثور استفاده کرد. اودین بخش زیادی از قدرت خود را در آن ابزار قرار داد و در حقیقت بعد از تولید آن‌ها وارد اغما و بی‌هوشی شد. باعث ناراحتی است که او این بار حضور ندارد تا بار دیگر چنین کاری انجام دهد.

سلاح آزگاردی

the asgardian arsenal 1551453150

افسانه‌های اسکاندیناوی (که توسط دنیای مارول گسترش پیدا کرد) پر از سلاح‌های جادویی با قدرت تخریب بسیار زیاد است که ممکن است شما انتظار آن را داشته باشید؛ علاوه بر میولنیر (و پسرعموی محشرش استور بریکر) سلاح‌های آزگاردی محشر دیگری نیز برای ثور وجود دارند که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد: Jarngrepir و Megingjord که در حقیقت ست آهنی از دستکش و کمربند است و ثور با پوشیدن آن‌ها قدرتش به دو برابر افزایش پیدا می‌کند، Gjallerhorn که می‌تواند روح وایکینگ‌های کشته شده در نبردها را احضار کند و Gungnir یا همان نیزه مخصوص اودین.

مطمئنا برخی از این سلاح‌ها و ابزارهای جنگی طی اتفاقاتی که در پایان فیلم Ragnarok رخ داد و آزگارد را به نابودی کشاند همراه با این مکان از بین رفته‌اند، اما این احتمال نیز وجود دارد هنوز برخی از این اشیا در مکان‌های مختلف پراکنده بوده و منتظر باشند تا شخصی آن‌ها را جمع و از آن‌ها استفاده کند. (چیزی شبیه به در کنار هم قرار گرفتن سنگ‌های بی‌نهایت) با توجه به چیزهایی که در فیلم Spider-Man: Homecoming متوجه شدیم گویا کمربند قدرت در بخش شمالی نیویورک قرار دارد.

اگر اوضاع همانگونه که اکنون است ناامید‌کننده پیش برود (اگر آهنگ غمگین در تریلر فیلم Avengers: Endgame نشانی از وضعیت موجود باشد) آنگاه ممکن است زمان آن فرا برسد که تنها فرد آزگاردی زنده مانده یعنی خدای رعد این ابزارها را جمع کرده و به دنبال انتقام مرگ برادرش، مردمش و درخت سخنگوی فیلم (گروت) که اواخر با او صمیمی شده بود برود.

البته با وجود تمام چیزهایی که گفته شد بعید به نظر می‌رسد ما در فیلم Endgame شاهد باشیم ثور با سلاح جدیدی ظاهر شود، زیرا ما به تازگی در فیلم Infinity War با سلاح کشنده جدید او یعنی استورم بریکر آشنا شدیم؛ همه ارتقا و چیزهای جدید را دوست دارند اما مخاطبین تنها می‌توانند تعداد زیادی امداد غیبی یا «ایزد آمده از دستگاه» را لمس کنند. (یا در این مورد بهتر است بگوییم دستگاه آمده از ایزد یا اودین) از طرف دیگر تاکنون همه متوجه شدیم تانوس تهدیدی محسوب می‌شود که باید برای متوقف کردن آن از تمامی فاکتورهای متوقف‌کننده استفاده کرد. (و بسیار کمک‌کننده خواهد بود اگر این فاکتور متوقف‌کننده یک نیزه جادویی باشد که هیچ‌گاه هدف خود را از دست نمی‌دهد)

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.