نویسنده: سینا محمدی دوشنبه، 05 تیر 1396
ساعت 00:33

جمع بندی: تحلیل کنفرانس سونی در مراسم E3 2017

4 از 5

جمع بندی و تحلیل کنفرانس سونی در E3 2017 و بسته شدن پرونده ی مراسم امسال

در نمایشگاه E3 2017 اتفاقات مهمی پیرامون صنعت گیم رخ داد؛ کنفرانس‌های مایکروسافت و بتسدا تمام سعی خود را به کار گرفتند تا مخاطبان را غافلگیر کنند، اما از طرف دیگر سونی نتوانست در کنفرانس مطبوعاتی خود آن طور که باید انتظارات را برآورده کند. با بازی‌مگ و تحلیل کنفرانس سونی در آخرین برگ از دفتر مراسم E3 2017 همراه باشید.

E3 2017 Sony 1
سونی در دو سال اخیر به خوبی توانسته در نمایشگاه E3 عناوین در خور توجهی را به نمایش بگذارد و نمایشگاه امسال نیز از این قاعده مستثنی نیست و توانستیم شاهد معرفی عناوین متعدد و با کیفیتی باشیم. در آغاز مراسم شاهد برگذاری موزیک یک گروه هندی بودیم که پیش از نمایش Uncharted The Lost Legacy صورت گرفت. بعد از رونمایی این عنوان در PSX 2016 بالاخره می‌توانستیم شاهد نمایش  بزرگی از این اثر باشیم. در The Lost Legacy دیگر نیتن دریک حضور نخواهد داشت و بازیباز کنترل کلوئی را در دست می‌گیرد که در نسخه‌های دوم و سوم حضور پیدا کرده بود. با وجود تمام احترامی که برای ناتی‌داگ و سری آنچارتد قائل هستم نمی‌توانم نمایش این بازی را یک سورپرایز بزرگ بنامم، چرا که طرفداران این استودیو بیشتر خواستار نمایش یافتن The Last of Us Part II بودند. ناتی‌داگ با نمایش نسخه دوم The Last of Us می‌توانست کفرانس سونی را به نقطه عطف خود نزدیک کند و ویدیویی کوتاه از گیم‌پلی آن به نمایش بگذارد. The Lost Legacy به صورت فیزیکی نیز انتشار می‌یابد و با وجود مدت زمان کم گیم‌پلی دارای قیمت 40 دلاری است که این امر شاید برخی از طرفداران را ناامید کند.(E3 2017 | تریلر جدید Uncharted Lost Legacy)

به شخصه انتظار داشتم با شروع کنفرانس شاهد نمایش عناوینی مثل God of War و یا Death Stranding باشم. پیش از شروع کنفرانس، کوجیما عدم حضور Death Standing در نمایشگاه E3 را تایید کرد که این مهم باعث ناامید شدن بسیاری از بازیبازان شد. با وجود این، نمایش God of War یا Days Gone می‌توانستند گزینه‌های مناسب‌تری برای شروع کنفرانس باشند.

بعد از نسخه جدید آنچارتد، نوبت به گوریلا گیمز رسید که از DLC بازی Horizon Zero Dawn پرده‌برداری کند. محتوای قابل دانلود این بازی با نام The Frozen Wilds و با یک نمایش جذاب معرفی شد.( معرفی بسته الحاقی جدید برای Horizon:Zero Dawn با نام The Frozen Wilds ) به واسطه این DLC مکان‌های جدیدی به بازی اضافه می‌شوند، همچنین می‌توان انتظار وجود دشمنان مختلف را از این محتوای قابل دانلود داشت.

E3 2017 Sony 2

بعد از آن سونی بند گیم‌پلی بازی جدیدش را به نمایش گذاشت. Days Gone نسبت به نمایشی که در E3 سال پیش شاهد آن بودیم کامل‌تر به نظر می‌رسید؛ المان‌های سبک‌ مخفی‌کاری نیز در این عنوان به چشم می‌خورد و به خوبی کاربردهای خود را در بازی نمایان می‌کرد. رانندگی با موتورسیکلت سینت جان، شخصیت اصلی بازی، نیز جذاب به نظر می‌رسید و این طور که پیداست سونی بند قصد ساخت یک انحصاری جذاب را دارد که حتی می‌تواند رقیب خوبی برای Dead Rising باشد. جالب است بدانید هنگامی که سینت جان از میان اجساد عبور می‌کرد، شاهد آویزان شدن انسان‌های واقعی در کنفرانس سونی بودیم که جذابیت خاصی به این کنفرانس بخشیده بودند.(E3 2017 | گیم پلی بازی Days Gone)

با وجود اینکه Days Gone نمایش خوبی داشت و نمی‌توان به آن خرده‌ای گرفت، اما همچنان انتظار داشتم تا عنوان جدید استودیوی Sucker Punch معرفی شود. ساکرپانچ بعد از ساخت Infamous First Light در یک سکوت خبری فرو رفت و تا کنون کوچکترین اطلاعاتی از عنوان جدید خود ارائه نکرده است. معرفی ساخته جدید ساکرپانچ می‌توانست رنگ دیگری به کنفرانس سونی ببخشد، اما این اتفاق نیفتاد و متاسفانه شاهد حضور این عنوان در نمایشگاه E3 نبودیم، ضمن اینکه از نسخه دوم The Last of Us نیز کوچکترین ویدیویی به نمایش گذاشته نشد تا کنفرانس سونی با وجود تمام خوبی‌هایش کمی بی‌رمق جلوه کند.

عنوان جدیدی از سری Monster Hunter با پسوند World معرفی شد که برای طرفدران این مجموعه خبری خوشحال‌ کننده بود. شکار هیولاهای غول‌پیکر و استفاده از محیط برای نبرد با آن‌ها برای کسانی که علاقه‌مند به این سری هستند جذابیت بسیاری دارد و دیدن نسخه‌ای از آن در نسل هشتم می‌تواند وسعت آن را بهتر به نمایش بگذارد.(E3 2017 | تریلر و گیم پلی بازی Monster Hunter: World)

E3 2017 Sony 3

شاید مهمترین خبر کنفرانس سونی را بتوان معرفی نسخه بازسازی شده Shadow of The Colossus نامید. بهبودهای بصری به خوبی در معرفی این عنوان نمایان بود و توانست بسیاری از حضار را به وجد بیاورد. مطمئنا اسب سواری و از بین بردن کلوسوس‌ها با گرافیک نسل هشتمی لذت زیادی خواهد داشت و از این رو بسیاری از طرفداران با این نمایش کوتاه شگفت‌زده شدند. عرضه ریمیک این بازی به عنوان یک معذرت‌خواهی از طرفداران بابت انتشار عنوان ناقص The Last Guardian تصمیم مناسبی است و می‌توانیم شاهد یکی از بهترین عناوین بازسازی شده تاریخ ویدیوگیم باشیم.

E3 2017 Sony 4

عنوان فایتینگ Marvel vs Capcom Infinite نیز به نمایش درآمد و برخی از شخصیت‌های آن در این ویدیو معرفی شدند. عنوان Call of Duty WWII نیز از دیگر عناوین این کنفرانس بود که نمایش آن امیدوارکننده به نظر می‌رسید و باید ببینیم که آیا این نسخه می‌تواند در حد انتظارات ظاهر شود یا خیر.

غایبان کنفرانس سونی تعداد کمی داشتند اما عدم وجود آن‌ها باعث شد تا سونی نتواند در E3 عملکرد مناسبی داشته باشد. مطمئنا نمایش Final Fantasy VII Remake می‌توانست مخاطبان این سری را خوشحال کند یا ارائه اطلاعاتی از عنوان Deep Down بازیبازان بیشتری را با ساخته کپکام آشنا کند.

معرفی عناوین واقعیت مجازی نیز کمکی به بهبود اوضاع نکرد و نتوانست خلا وجود این عناوین را پر کند. گویا هنوز نمی‌توانیم شاهد انتشار یک بلاک‌باستر برای PS VR باشیم و این امر به وضوح در کنفرانس سونی مشخص بود. بدون هیچ شکی خسته‌کننده‌ترین بخش کنفرانس به معرفی عناوین واقعیت مجازی برمی‌گشت که در آن عناوینی مانند Skyrim VR، Hidden Agenda و The Inpatient به نمایش درآمدند. هدست واقعیت مجازی سونی هنوز راه زیادی در پیش دارد تا به یک دستگاه گیمینگ مناسب تبدیل شود و باید همچنان منتظر عناوین بیشتر و مناسب‌تری باشیم.

E3 2017 Sony 5

God of War از عناوینی بود که بیشتر مخاطبان انتظار حضور آن را در E3 داشتند. بازی با یک ویدیوی نسبتا طولانی که بخش‌هایی از گیم‌پلی و داستان آن را دربرداشتند به نمایش گذاشته شد. مبارزات بازی راضی‌کننده به نظر می‌رسید و گویا حذف المان‌های اصلی این مجموعه مانند شمشیرهای آشوب یا دوربین ثابت سری نتوانستند به هسته گیم‌پلی آن ضربه بزنند.همچنین در این ویدیو توانستیم بیشتر با مکانیک‌های مبارزات و شیوه کمک کردن پسر کریتوس در نبردها آشنا شویم. خوشبختانه تاریخ انتشار این عنوان نیز اعلام شد و اینطور که پیداست می‌توانیم در اوایل 2018 با کریتوس در سرزمین‌های شمالی همراه شویم.(تریلر و گیم پلی God of War)

E3 2017 Sony 6

پس از آن شاهد حضور Detroit Become Human، اثر جدید دیوید کیج، بودیم. تاثیرگذاشتن تصمیمات در روند بازی و داستان‌محور بودن از ویژگی‌های اصلی این عنوان هستند که می‌تواند ساخته جدید کوانتیک دریم را به عنوانی مناسب برای طرفداران عناوین داستان‌محور تبدیل کند. تاریخ نتشار این بازی مشخص نیست و باید همچنان منتظر اعلام این تاریخ از سوی سازندگان باشیم.(تریلر بازی Detroit Become Human)

نسخه دوم Destiny از عناوینی بود که به کنفرانس سونی راه پیدا کرد و بانجی ضمن نمایش این عنوان برخی از محتویات انحصاری نسخه PS4 را اعلام کرد.( تریلر داستانی جدید بازی Destiny 2 )

E3 2017 Sony 7

Spider-Man از عناوینی بود که در E3 2016 به طور کوتاه معرفی شد و پس از آن شاهد انتشار هیچ اطلاعاتی از روند بازی نبودیم تا اینکه توانستیم گیم‌پلی این اثر را در کنفرانس سونی مشاهده کنیم.(تریلر و گیم پلی Marvels Spider-Man) تاب خوردن اسپایدر-من در سطح شهر بسیار نرم به نظر می‌رسید و گیم‌پلی روان آن نوید عنوانی سرگرم‌کننده را می‌دهد. با تجربه خوبی که اینسامنیاک گیمز از ساخت Sunset Overdrive به دست آورده پتانسیل تبدیل شدن Spider-Man به یک بازی هیجان‌انگیز بسیار بالاست. نمایش گیم‌پلی این اثر یک غافلگیری بزرگ بود و کمتر کسی توانایی تصور چنین عنوان خوش‌ساختی داشت. (تحلیل گیم پلی بازی Spider-Man پخش شده در E3 2017)

با وجود اینکه عناوین خوبی در کنفرانس سونی به نمایش درآمدند، اما عدم حضور عناوینی مانند نسخه سوم شنمو یا بازسازی فاینال فانتزی 7 کمی ناراحت‌ کننده بود. بیشتر عناوین مهم این کنفرانس از جمله God of War، Spider-Man و یا Uncharted The Lost Legacy پیش از این معرفی شده بودند و نمی‌توان گفت که سونی سورپرایز بزرگی را برای کنفرانس خود آماده کرده بود. نمایش خدای جنگ و اسپایدر-من جدید همگی جذاب بودند، اما با این حال جای خالی Deep Down، The Last of Us Part II و عنوان معرفی نشده ساکرپانچ همچنان حس می‌شد. به اعتقاد بسیاری از بازیبازان، سونی سورپرایزهایش را برای PSX نگه داشته است و به نظر می‌رسد باید تا PSX منتظر نمایش غایب‌های کنفرانس سونی باشیم.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.