نویسنده: سینا محمدی دوشنبه، 05 تیر 1396
ساعت 12:05

جمع بندی: تحلیل کنفرانس مایکروسافت در مراسم E3 2017

4 از 5

جمع بندی و تحلیل کنفرانس مایکروسافت در E3 2017

به واسطه معرفی پراجکت اسکورپیو( Xbox One X )، کنفرانس مایکروسافت یکی از مورد انتظارترین کنفرانس‌های E3 2017 بود که با وجود کاستی‌هایی که در آن شاهد بودیم، این کمپانی توانست دست پر به استقبال طرفداران بیاید. با بازی‌مگ و تحلیل کنفرانس مایکروسافت همراه باشید.

بحث و گمانه‌زنی پیرامون کنسول میان نسلی مایکروسافت هر روز بیش از پیش اوج می‌گرفت و از این رو بسیاری از بازیبازها خواستار آن بودند تا مایکروسافت در کنفرانس خبری خود به بهترین شکل ممکن قابلیت‌های این پلتفرم را به نمایش بگذارد. این کنسول که پیش از این با نام پراجکت اسکورپیو شناخته می‌شد اکنون ایکس‌باکس وان ایکس نام دارد و دارای پردازنده گرافیکی 6 ترافلاپی به همراه 12 گیگابایت رم GDDR5 است و از قابلیت HDR و رزولوشن 4K نیز پشتیبانی می‌کند. در واقع ایکس‌باکس وان ایکس کنسولی به مراتب قوی‌تر از پلی‌استیشن 4 پرو است که این خود نوید پرقدرت‌ترین کنسول نسل فعلی را می‌دهد.(ویدیو نمایش Xbox One X)

E3 2017 Microsoft 1

مطمئنا برای نمایش قدرت یک کنسول میان نسلی، معرفی یک عنوان انحصاری تمام عیار تصمیم مناسبی است و اینکه در کنفرانس مایکروسافت شاهد معرفی عناوین باکیفیتی باشیم چندان دور از ذهن به نظر نمی‌رسید. نسخه جدید سری فورزا موتور اسپرت با نام Forza Motorsport 7 معرفی شد و به بهترین شکل ممکن قدرت سخت‌افزاری ایکس‌باکس وان ایکس را به نمایش گذاشت. کیفیت باورنکردنی بافت‌ها و خیره‌کننده بودن نورپردازی بازی تفاوت این کنسول میان نسلی را با ایکس‌باکس وان معمولی به خوبی نشان می‌داد. جالب است بدانید که با وجود گرافیک خارق‌العاده این اثر، بازی با نرخ فریم 60 و رزولوشن 4K بر روی ایکس‌باکس وان ایکس اجرا می‌شود تا شاهد انتشار یکی از واقع‌گرایانه‌ترین ریسینگ‌های نسل فعلی باشیم.(تریلر و گیم پلی بازی Forza Motorsports 7)

پس از این شاهد معرفی قابلیت بازی بین پلتفرمی برای عنوان محبوب Minecraft بودیم که به کاربران سوییچ، پی‌سی، موبایل و ... اجازه می‌دهد تا با یکدیگر به تجربه بازی بپردازند. اما معرفی این قابلیت چیزی نبود که مخاطبان این کنفرانس انتظار داشتند و بهتر بود مایکروسافت زمان دیگری را به معرفی این قابلیت اختصاص می‌داد.

E3 2017 Microsoft 2

در بخش دیگر کنفرانس شاهد نمایش بازی جدید ریر یعنی Sea of Thieves بودیم که گیم‌پلی جذاب و اعتیادآور آن را به نمایش می‌گذاشت. قرار گرفتن در نقش دزدان دریایی، شرکت در نبرد با کشتی‌ها و البته پیدا کردن گنج‌های مختلف از ویژگی‌های این اثر هستند که می‌تواند بازیبازان را تا مدت‌ها سرگرم خود نگه دارد. Sea of Thieves از عناوینی است که همانند دیگر آثار این شرکت نوآوری‌های بسیاری دارد و می‌تواند به یک انحصاری بزرگ تبدیل شود.(ویدیو گیم پلی بازی Sea of Thieves)

E3 2017 Microsoft 3

بازی State of Decay 2، عنوان Survival استودیوی Undead Labs، از دیگر عناوینی بود که در این کنفرانس حضور داشت. بازی در محیطی آخرالزمانی جریان دارد و دارای بهبودهای بصری چشم‌گیری نسبت به نسخه قبلی خود است. با توجه به موفقیت نسخه اول، پتانسیل تبدیل شدن State of Decay 2 به یک انحصاری بزرگ بسیار بالاست.(ویدئو گیم پلی بازی State of Decay 2)

E3 2017 Microsoft 4

بازی Crackdown 3 نمایش کوتاهی داشت و نتوانست در حد انتظارات ظاهر شود. نسخه سوم کرک‌داون دارای تخریب‌پذیری صد در صد است و از این حیث یک اثر نوآورانه به شمار می‌رود که با حجم زیاد انفجارها می‌تواند بازیبازان بسیاری را مجاب به خرید کنسول مایکروسافت کند. انتظار می‌رفت تا پس از گذشت چندین سال شاهد یک نمایش کامل و درگیرکننده از این عنوان باشیم که متاسفانه این اتفاق نیفتاد و مایکروسافت به یک نمایش خسته‌کننده از بازی بسنده کرد.(پیش نمایش Crackdown 3)

در سال 2015 کنسول مایکروسافت میزبان یکی از زیباترین مترویدوانیاهای این نسل با نام Ori and The Blind Forest بود. خوشبختانه دنباله این عنوان معرفی شد و بار دیگر می‌توانیم یکی از بهترین مترویدوانیاهای چند سال اخیر را تجربه کنیم. این بازی که Ori and The Wil of The Wisps نام دارد همانند نسخه قبل توسط استودیوی Moon ساخته می‌شود تا موفقیت این عنوان نیز تضمین شود.

بازی PlayerUnknown’s Battleground از دیگر عناوینی بود که برای کنسول مایکروسافت معرفی شد که به واقع خبر مهمی برای طرفداران سبک Survival بود.

E3 2017 Microsoft 5

اما یکی از غیر منتظره‌ترین اتفاقات این کنفرانس به معرفی نسخه جدیدی از سری مترو برمی‌گشت. Metro Exodus نمایش خوبی داشت و به خوبی قدرت ایکس‌باکس وان ایکس را به تصویر کشید. بازی نسبت به نسخه‌های پیشین خود از محیط‌های بازتری برخوردار است ضمن اینکه بخش اکشن آن نسبت به گذشته روان‌تر به نظر می‌رسد که این خود می‌تواند طرفداران بیشتری را وادار به تجربه این بازی کند.(اولین تریلر و گیم‌پلی بازی Metro Exodus)

E3 2017 Microsoft 6

بعد از مترو نوبت به سری Assassin's Creed رسید. Assassin's Creed Origins ضمن اینکه تغییرات بنیادی زیادی را به خود دیده بود، توانایی‌های سخت افزاری ایکس‌باکس وان ایکس را به تصویر می‌کشید. در حالی که این چند سال اخیر از سری فوق ناامید شده بودم، باز هم نمایش این بازی تاثیری در تغییر دیدگاه افرادی مانند من نداشت و به نظرم یوبیسافت بهتر است کمی به این مجموعه قدیمی استراحت دهد و عناوینی مانند Prince of Persia را پس از مدت‌ها معرفی کند.(گیم پلی بازی Assassin's Creed Origins)

عنوان Middle-Earth Shadow of War با وجود اینکه در مقابل رقبایش از نظر فنی چندان باکیفیت نبود اما با دنیای وسیع خود و جمعیت زیاد ارک‌ها می‌تواند به بهترین نحو قدرت ایکس‌باکس وان ایکس را نشان دهد.(اولین نگاه به بازی Middle Earth Shadow of War)

E3 2017 Microsoft 7

نسخه جدید سری فورتزا یا Assassin's Creed Origins گزینه‌های مناسبی برای نمایش دادن قدرت ایکس‌باکس وان ایکس بودند، اما با این حال عنوان دیگری که با آن بتوان قدرت این کنسول را درک کنیم معرفی نشد. در همین حین عنوان جدید استودیوی بایوویر با نام Anthem به نمایش درآمد و همگان را شگفت‌زده کرد. گیم‌پلی متفاوت و روند جذاب این اثر می‌تواند دلیل خوبی برای تجربه عنوان جدید بایوویر باشد. گرافیک بازی نیز به معنای واقعی شگفت‌انگیز و فوق‌العاده بود و بعید است با دیدن نمایش آن انگشت به دهان نشوید.

بعد از Anthem عناوینی مانند Dragon Ball FighterZ و The Last Night معرفی شدند که در این بین بازی Super Lucky's Tale به شدت جذاب به نظر می‌رسید؛ عنوانی سکوبازی با گرافیک کارتونی و جذاب که اگر از حق نگذریم، نبود چنین عنوانی بر روی کنسول مایکروسافت به شدت حس می‌شد.

معرفی Life is Strange Before Storm نیز از دیگر عناوینی بود که در این کنفرانس به نمایش درآمد که در اصل پیش درآمدی برای نسخه اصلی به شمار می‌رود.(تریلر و تاریخ عرضه Life is Strange 2 با نام Before the Storm)

در بخش بعدی، مایکروسافت یک سورپرایز بزرگ را برای طرفداران آماده کرده بود. پیش از این شاهد اضافه شدن قابلیت بکوارد به ایکس‌باکس وان بودیم که امکان اجرای عناوین Xbox 360 را برای کاربران فراهم می‌کرد، اما اکنون دامنه اجرای عناوین نسل‌های پیشین گسترش پیدا کرده و حال می‌توان به تجربه عناوین Xbox Original پرداخت که برای رتروگیمرها خبر بسیار مهمی است.

اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم می‌توانیم کنفرانس مایکروسافت را موفقیت‌آمیز بنامیم، اما به نظر می‌آید مایکروسافت در زمینه قیمت‌گذاری کنسول میان نسلی خود سیاست بدی را اتخاذ کرده. قیمت 500 دلاری این کنسول از نظر بسیاری نامناسب است و به طور قطع فروش آن را با مشکل مواجه خواهد کرد. از اینکه ایکس‌باکس وان ایکس عناوین مالتی‌پلتفرم را با بیشترین کیفیت ممکن اجرا می‌کند خیالمان راحت است، اما اگر کمی تیزبینانه نگاه کنیم متوجه می‌شویم که به جز نسخه جدید مترو و فورتزا عنوان انحصاری دیگری وجود نداشت که قدرت آن را به نمایش بگذارد. عناوین مالتی‌پلتفرم بر روی این کنسول با کیفیت بالایی اجرا می‌شوند و در آن شکی نیست، اما خواسته طرفداران وجود عناوین انحصاری بود که بتواند قدرت این کنسول را به نمایش بگذارد. باید منتظر ماند و دید که آیا به جز نرخ فریم و رزولوشن، دلیل قانع‌کننده دیگری برای خرید این کنسول میان‌نسلی وجود خواهد داشت یا باید منتظر معرفی عناوین انحصاری بزرگتری باشیم. توصیه می کنم به مطلب تمام بازی‌های معرفی شده در E3 2017 که تا پایان همین سال عرضه خواهند شد سربزنید تا از تاریخ عرضه ی بازی های بزرگ امسال اطلاع پیدا کنید.

برچسب‌ها
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: بهمن 1395
    نظرها: 46
    تشکر: 25
    تشکرشده: 67
    کنسول‌های بازی:

    ممنون سینا جان بابت مقاله.
    امسال کنفرانس مایکروسافت بر خلا ف سال های قبل پر از بازی بود و حتی چند دقیقه ی کوچیک رو هم به مباحث غیر گیم که سال های پیش متاسفانه جزو برنامه های مایکروسافت بود تلف نکردن و یک ضرب چندین بازی نشون دادن که به نظر من یه پیشرفت محسوب میشه .بهترین بازی های کنفرانس از نظر من forza MS7 و metro exodus و نسخه جدید ori بودن . اما از نظر من مایکروسافت هنوزم که هنوزه موفق نشده مثل سونی یه نمایش هیجان انگیز نشون بده که طرفدارا به وجد بیان و احساس رضایت خاطر از کنسول و شرکت مورد علاقشون داشته باشن و اینو میشه از روی نمایش پشت سر هم و بی وفقه و بی هیجان بازیا دونست (به غیر از سه عنوانی که بالا اشاره کردم) بیشتر عناوین مستقل معرفی شده هم روی سخت افزار نسبتا قدیمی کامپیوتر من میتونن بالا ترین کیفیت اجرا بشن و نیاز جدی هم به تجربه اونا به صورت 4k نیست.
    به نظرم امسال مایکروسافت کنفرانس متوسط رو به بالایی داشت و هنوز جای کار بیشتری داره که البته اینو در نظر داشته باشیم که مایکروسافت کم تجربه ترین و جوان ترین سرمایه گذار تو تجارت کنسولی هست.

    ‏سینا محمدی و ‏JaFa_th از این نوشته تشکر کرده‌اند.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: دی 1395
    نظرها: 104
    تشکر: 91
    تشکرشده: 78
    در پاسخ به: btb cutting
    ممنون سینا جان بابت مقاله. امسال کنفرانس مایکروسافت بر خلا ف سال های قبل پر از بازی بود و حتی چند دقیقه ی کوچیک رو هم به مباحث غیر گیم که سال های پیش متاسفانه جزو برنامه های مایکروسافت بود تلف نکردن و یک ضرب چندین بازی نشون دادن که به نظر من یه پیشرفت محسوب میشه .بهترین بازی های کنفرانس از نظر من forza MS7 و metro exodus و نسخه جدید ori بودن . اما از نظر من مایکروسافت هنوزم که هنوزه موفق نشده مثل سونی یه نمایش هیجان انگیز نشون بده که طرفدارا به وجد بیان و احساس رضایت خاطر از کنسول و شرکت مورد علاقشون داشته باشن و اینو میشه از روی نمایش پشت سر هم و بی وفقه و بی هیجان بازیا دونست (به غیر از سه عنوانی که بالا اشاره کردم) بیشتر عناوین مستقل معرفی شده هم روی سخت افزار نسبتا قدیمی کامپیوتر من میتونن بالا ترین کیفیت اجرا بشن و نیاز جدی هم به تجربه اونا به صورت 4k نیست. به نظرم امسال مایکروسافت کنفرانس متوسط رو به بالایی داشت و هنوز جای کار بیشتری داره که البته اینو در نظر داشته باشیم که مایکروسافت کم تجربه ترین و جوان ترین سرمایه گذار تو تجارت کنسولی هست.

    سلام
    ممنون بابت نظرت دوست عزیز:wacky::li-bl:

لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.