نویسنده: فرشاد سه شنبه، 18 مهر 1396
ساعت 21:39

مصاحبه با سازندگان بازی Sonic Forces

5 از 5

سازندگان بازی Sonic Forces از چالش‌های ساخت نسخه نینتندو سوئیچ آن می‌گویند

با اعلام خبر انتشار بازی Sonic Forces برای کنسول نینتندو سوئیچ، سایت DualShockers مصاحبه‌ای با سازندگان آن پیرامون پروسه ساخت و جزئیات کار داشته است.
یکی از جالب‌ترین معضلاتی که بسیاری از سازندگان بازی‌ها با آن روبرو هستند، این است که «آیا از نینتندو سوئیچ پشتیبانی کنیم یا خیر؟»
شرکت سگا بدون تردید یکی از پشتیبانی کنندگانِ کنسول جدیدِ شرکت نینتندو یعنی نینتندو سوئیچ است و در رویدادی واقع در توکیو، فرصت پیدا کردیم تا با تیم سازنده Sonic یعنی «تاکاشی ایزوکا» (Takashi Iizuka) به عنوان سرپرست تیم سازنده بازی Sonic، «شان ناکامورا» (Shun Nakamura) به عنوان تهیه کننده بازی Sonic Forces، «موریو کیشیموتو» (Morio Kishimoto) به عنوان کارگردان، «هیروکی توکیوناگا» (Hiroki Tokunaga) به عنوان سرپرست برنامه نویسی و «یوشیکاتا میورا» (Yoshitaka Miura) به عنوان کارگردان هنری صحبتی داشته باشیم.
اولین چیز جالبی که از ایزوکا شنیده شد، این بود که تیم سازنده از ابتدای ساخت و حتی پیش از آنکه آن‌ها اطلاعات کاملی در مورد این کنسول داشته باشند، خود را متعهد به ساخت نسخه نینتندو سوئیچ می‌دانستند.
یکی از چالش‌های پروسه پورت این بازی این بود که سازندگان با ضرب الاجلی برای خاتمه کار ساخت بازی و سخت افزار اسرار آمیزی که برروی آن کار می‌کردند، مواجه بودند. این در حالی است که  آن موقع هیچگونه شناختی در مورد کنسول نینتندو سوئیچ وجود نداشت.

SonicForces HeroCharacter Drill 01 1506970413

از سوی دیگر، چیزی که منجر به راحتی تیم سازنده بازی شد، استفاده از موتور ساخت بازی اختصاصی خود یعنی Hedgehog Engine 2 بود. این موتور امکان ساخت نسخه نینتندو سوئیچ این بازی را راحت‌تر می‌کرد، مخصوصاً از زمانی که آن‌ها اطلاعاتی پیرامون این کنسول بدست آوردند.
تیم سازنده کنترل زیادی روی آنکه بازی نهایی قرار است چگونه باشد، داشتند و بهترین کار خود را برای رسیدن به آن صورت دادند. با آنکه رزولوشن بازی متفاوت است اما ظاهر بازی هیچ فرقی با سایر پلتفرم‌ها ندارد.
البته، کار ساخت نسخه نینتندو سوئیچ این بازی همزمان با سایر پلتفرم‌ها آغاز شد. زمانی که نسخه پلی‌استیشن 4 و اکس‌باکس وان در مرحله آلفا بودند، تیم سازنده در یک قدمی تکمیل ساختِ نسخه نینتندو سوئیچ قرار داشت. حتی اگر کار برروی محتوای اصلی بازی خاتمه یافته بود، اما بخش اعظمی از کارهای توسعه نسخه سوئیچ در گام نهایی صورت گرفت چرا که آن‌ها می‌خواستند  اطمینان حاصل کنند که بازی Sonic Forces بهترین عملکرد را برروی نینتندو سوئیچ دارد.
حتی تا نمایشگاه E3 تیم سازنده اطمینان نداشت که قادر به ارائه نسخه نینتندو سوئیچ این بازی باشد. اما در نهایت با تشکر از موتور بازیسازی اختصاصیشان، آن‌ها کنترل کاملی بر اوضاع پیدا کرده و با مدیریت توانستند که کار نسخه سوئیچ بازی را در مرحله نهایی ساخت به اتمام برسانند.

SonicForces 2

میورا همچنین توضیح داد که این بازی در ابتدا برای رایانه‌های شخصی ساخته شده بود و سپس تیم سازنده اطمینان حاصل کرد که این بازی برروی کلیه پلتفورم‌ها عملکرد خوبی دارد. وجود چند پلتفورم مانعی را در جریان کار ایجاد نکرد اما ایجاد مطابقتِ مناسب جهت عملکرد مناسب ورژن نینتندو سوئیچ، منجر به ایجاد پیچیدگی در طول کار شد.
توکیوناگا نیز جزئیاتی را پیرامون نرخ فریم و رزولوشن نسخه نینتندو سوئیچ بازی ارائه کرد. در حالیکه نسخه پلی‌استیشن 4 و اکس‌باکس وان با نرخ فریم 60 اجرا می‌شوند، نسخه سوئیچ از چنین نرخی پشتیبانی نمی‌کند و در نتیجه تیم سازنده به عنوان راه حل این موضوع، گرافیک این بازی را با سرعت 30 فریم در ثانیه اجرا نمود و کنترل‌ها را با 60 فریم بر ثانیه. انجام این کار باعث که تعامل کلی بازیکنان با بازی خوب باشد و تحت تاثیر ضعف عملکرد سخت افزار قرار نگیرند. تیم سازنده تمام تلاش خود را کرد تا امکان اجرای بازی با بهترین رزولوشن برروی سوئیچ ممکن باشد. در نتیجه این بازی در کلیه حالت‌ها با کیفیت 720p اجرا خواهد شد.
توکیوناگا همچنین توضیح داد که بازی Sonic Forces بسیار بازی سریعی بوده و پاسخ سریعی به کلیدهای ورودی خواهد داشت و امکان لذت بردن بازیکنان را فراهم می‌کند. محدودیت کنترل‌ها به سرعت 30 فریم در ثانیه، آن را تبدیل به بازی متفاوتی می‌کرد. به همین دلیل تیم سازندگان راه حل جایگزین (گفته شده در بالا) را اتخاذ نمود تا مشکلی در گیم‌پلی بازی ایجاد نشود.

بازی Sonic Forces در تاریخ 16 آبان ماه برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، اکس‌باکس وان، نینتندو سوئیچ و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.