نویسنده: حسین صدری یکشنبه، 10 تیر 1397
ساعت 09:06

مهم‌ترین بازی هایی که در تابستان 97 عرضه می‌شوند مطلب ویژه

4.25 از 5

تابستان برای گیمرها فصل شیرینی است. این سه ماه فرصت خوبی است تا در خانه بنشینند و دور از گرمای بیرون، بازی‌هایی که به خاطر امتحان، کار یا هر چیز دیگر از تجربه‌شان بازمانده‌ یک نفرین در صنعت بازی‌ها وجود دارد که کمابیش همه‌گی با آن آشنا هستید! سازندگان گرامی عادت ندارند بازی‌هایشان را در تابستا راهی بازار کنند. ناشران بزرگ معمولا اوایل مهرماه، دی ماه و خردادماه را برای عرضه‌ی بازی انتخاب می‌کنند که از شانس ویران شده‌ی دانشجویان و دانش آموزان ما، این برنامه ریزی چندان برای درسمان مناسب نیست! ما در این لیست بازی‌هایی را معرفی می‌کنیم که در تابستان 2018 راهی بازار می‌شوند و می‌توانند در این فصل گرما حسابی حالتان را جا بیاورند. اگر بازی ندارید و دنبال برنامه ریزی تابستانی هستید، با ما همراه باشید.

PS4Wallpapers

Crash Bandicoot N. Sane Trilogy

پلی استیشن 4 – ایکس باکس وان – نینتندو سویچ – پی سی

بیست و نهم ژوئن 2018

هشتم تیرماه 97

سه‌گانه‌ی کرش بندیکوت سال پیش برای کنسول پلی استیشن 4 راهی بازار شد. در ابتدا همه تصور می‌کردند که این بازی نیز یکی از انحصاری‌های کنسول پلی‌استیشن 4 است. اما درج نشدن عبارت Only on PlayStation طرفداران را به شک انداخت که نکند این بازی برای دیگر پلتفرم‌ها هم عرضه شود! خوشبختانه (یا شاید هم متاسفانه!) این شک به جا بود. چون اکتیویژن ناشر بازی تصمیم دارد بازی‌اش را روی همه‌ی پلتفرم‌های ممکن عرضه کند! این بسته که به طور کامل ریمستر شده و گرافیک چشم‌نوازی دارد، شامل سه نسخه‌ی خاطره‌انگیز از سری کرش است. Crash Bandicoot، Crash Bandicoot 2: Cortex Strikes Back و Crash Bandicoot: Warped بازگشته‌اند تا خاطره‌های هزاران گیمر را مجددا زنده کنند. این سری بازی به دشواری بسیارش معروف است. آنقدر که عده‌ای آن را با دارک سولز و Cuphead مقایسه می‌کنند! احتمالا مدت زیادی طول می‌کشد تا بتوانید این سه بازی را به اتمام برسانید. پس این بازی احتمالا قرار است یکی از مهم‌ترین انتخاب‌هایتان برای تابستان باشد.

the crew 2 drive your way mp

The Crew 2

پلی استیشن 4 – ایکس باکس وان – پی سی

بیست و نهم ژوئن 2018

هشتم تیرماه 97

کمپانی یوبی‌سافت با ساخت بازی The Crew سعی کرد به بازار داغ بازی‌های ریسینگ آرکید هم وارد شود. این بازی با این که پتانسیل‌های بسیار خوبی داشت، نتوانست آنطور که باید نزد بازیکنان موفق ظاهر شود. حال که پای نسخه‌ی دوم آن به میان آمده، یوبی‌سافت روندی بسیار جاه‌طلبانه‌تر را پیش گرفته. این بار The Crew 2 قرار است میزبان وسایل نقلیه‌ای چون هواپیماها، کشتی‌ها و حتی موتورسیکلت‌ها باشد. به همین دلیل است که احتمالا این بازی برای طرفداران ریسینگ آرکید یک بهشت است. شماره‌ی قبلی از لحاظ وسعت جهان، حرف‌های بسیاری برای گفتن داشت اما این بار به گفته‌ی سازندگان جهان بازی بسیار بزرگ‌تر و پر جزئیات‌تر شده است. شما می‌توانید هوا، آب و جاده‌ها را درنوردید و به همراه دیگر بازیکنان در سرتاسر جهان به رقابت بپردازید.

red faction guerilla remarstered edition 9 1522325334203

Red Faction: Guerrilla Re-Mars-tered

پلی استیشن 4 – ایکس باکس وان – پی سی

سوم جولای 2018

دوازدهم تیر ماه 97

یکی از خبرهای بسیار خوبی که اخیرا به گوشمان رسید، خبر ریمستر شدن بازی خاطره‌انگیز Red Faction: Guerrilla بود. خبری که شاید حتی به معنای چراغ سبزی برای ساخت دنباله‌ی این سری باشد. اگر با اسن سری بازی آشنا باشید می‌دانید که مبنای گیم‌پلی آن چیزی نیست جز تخریب! و منظورمان از تخریب یعنی تخریب همه چیز! این سری بازی با منظره‌های تخریب‌پذیر عظیمش معروف است. زمانی که یکک ساختمان بسیار بزرگ را با همه‌ی جزئیات ریزش خراب می‌کنید و پایین می‌ریزید تازه متوجه می‌شوید Red Faction چه جادویی را درون خودش مخفی کرده. گیم‌پلی بازی در اصل شوتر سوم‌شخص است و المان‌های جهان باز نیز در آن به چشم می‌خورد. شما می‌توانید هرگونه ساختمان، سازه، خودرو، آدمیزاد و غیر آدمیزادی که مقابل خود دیدید را با خاک یکسان کنید. این ویژگی صرفا یک ویترین نیست و مستقیما داخل گیم‌پلی بازی کاربرد دارد. مواقع بسیاری پیش می‌آید که شما باید از محیط به عنوان اسلحه استفاده کنید و با خراب‌کاری، برای دشمنانتان محدودیت‌های مختلف ایجاد کنید. این بازی اکنون برای نسل هشتم ری‌مستر شده تا زیبایی‌هایش دو چندان شوند. اگر نسخه‌ی قدیمی Guerrilla را تجربه نکرده‌اید، این تابستان بهترین فرصت است تا با گرافیکی به روز شده، با یکی از خوش‌ساخت‌ترین بازی‌های نسل هفتم آشنا شوید.

knpDm3a

We Happy Few

پلی استیشن 4 – ایکس باکس وان – پی سی

دهم آگوست 2018

نوزدهم مرداد ماه 97

اگر شما هم به بازی‌هایی با سبک بایوشاک یا دیس‌آنرد علاقه‌مندید و به داستان‌گویی‌های عمیقی که در دنیاهای عجیب و غریب و با جزئیات روایت می‌شوند ارادت دارید، We Happy Few از آن چیزهایی است که نباید از دستش بدهید. این بازی که از مدت‌ها پیش در دست ساخت بوده، داستان شهری به نام ولینگتون را روایت می‌کند که در ظاهر یک شهر شاد و زیبا به نظر می‌رسد اما پشت پرده‌ی آن خبرهای دیگری هست. مردم این شهر به مصرف قرص‌های شادی معتاد شده‌اند و مصرف این‌گونه مواد باعث شده بیش از حد شادی کنند و نتوانند گرفتاری‌ها و مشکلاتی که درون شهر وجود دارد را ببینند. پشت پرده‌ی همه‌ی این شادی‌ها، حقایق کثیفی وجود دارد که بازیکن می‌تواند در طول بازی به آن‌ها پی ببرد. حاکمان شهر، مردم را با استفاده از قرص‌های شادی کور و کر نگه داشته‌اند و صرفا از آن‌ها استفاده می‌کنند. شما باید به عنوان یک عامل خارجی، در این شهر زنده بمانید و سعی کنید به دام ماموران امنیتی نیفتید. اگر آن‌ها متوجه شوند که شادی‌تان را (همان قرص‌های عجیب و غریب شادی آور) را مصرف نکرده‌اید، به دام می‌افتید و مشخص نیتس چه بلایی به سرتان خواهد آمد! گیم‌پلی بازی المان‌های بقا را درون خود جای داده قصه‌گویی بازی هم در بسیاری از مواقع به صورت تصویری و محیطی انجام می‌شود. We Happy Few مسلما یکی از بهترین بازی‌های تابستان امسال خواهد بود.

TelltaleGames TWD Season4

The Walking Dead: The Final Season

پلی استیشن 4 – ایکس باکس وان – نینتندو سویچ – پی سی

چهاردهم آگوست 2018

بیست و سوم مرداد 97

کمپانی تل‌تیل با ساخت فصل اول سری The Walking Dead توانس قله‌های زیادی را فتح کند که نامزدی و سپس برنده شدن به عنون بهترین بازی سال 2012، تنها گوشه‌ای از آن‌ها بود. این کمپانی کوچک با ساخته‌شان همه‌ی دنیا را متحر کرده بودند و تواسنتند از سد بازی‌های بزرگی چون دیس‌آنرد، فارکرای 3 و حتی مس‌ایفکت 3 عبور کنند. با ارائه‌ی فصل دوم، این سری بازی افت محسوسی داشت و دیگر نتوانست حتی گوشه‌ای از موفقیت‌های پیشین را تکرار کند. فصل سوم نیز به یک‌باره کار سری را تمام کرد و دیگر با اطمینان می‌توان گفت تل‌تیل مشغول خرابکاری است. از آن جایی که مجموعه‌ی مردگان متحرک همیشه برای تل‌تیل سودآوری خوبی داشته، آن‌ها تصمیم دارند فصل چهارم سری را هم بسازند و مجددا روی شخصیت کلمنتاین تمرکز کنند. معلوم نیست تل‌تیل قصد دارد یک بار دیگر پول به جیب بزند یا این که واقعا می‌خواهد یک بازی ادونچر درست و درمان بسازد. به هر صورت ما با نیت خوب، این بازی را در فهرست بهترین‌های تابستان قرار می‌دهیم. باشد که تل‌تیل این بار ناامیدمان نکند!

8P8FOVZ

Spider-man

پلی استیشن 4

هفتم سپتامبر 2018

شانزدهم شهریور 97

حق ساخت بازی‌های اسپایدرمن تا چند سال پیش در اختیار اکتیویژن بود. کمپانی‌ای که به هیچ وجه درست و حسابی قابلیت‌ها و پتانسیل‌های این شخصیت را نشناخت و به آن بها نمی‌داد. بازی‌هایی که با محوریت اسپایدرمن ساخته می شدند، همه‌گی آبکی و بی‌کیفیت بودند و اکثرا با بودجه‌های بسیار پایین، به دست سازنده‌های کم‌استعدادی در دست تولید قرار می‌گرفتند. وقتی که سونی حق ساخت بازی بر اساس دنیای اسپایدرمن را دریافت کرد، مطمئن شدیم که این ابرهقرمان محبوب، حالا در دستان مطمئنی قرار گرفته. آن‌ها ساخت بازی را به یکی از بهترین گزینه‌های ممکن یعنی استودیوی اینسومنیاک گیمز سپردند. این تیم کارکشته که پیشتر لیاقت خود را بارها و بارها ثابت کرده بودند، با تمام قوا روی این بازی کار کردند و حالا چیزی که حاصل شده برای طرفداران اسپایدرمن شبیه معجزه است. این بار پیتر پارکر قرار است به یکی از خطرناک‌ترین ماجراجویی‌های خود قدم بگذارد. گروه شش خبیث، احتمالا به رهبری دکتر اختاپوس قرار است بازگردند و زندگی را به کام اسپایدی تلخ کنند. باید دید اینسامنیاک می‌تواند آن تجربه‌ای که طرفداران انتظار دارند را با بازی جدیدش ارائه دهد یا خیر. اسپایدرمن یکی از بهترین گزینه‌ها برای سرگرم شدن در تابستان است.

shadow of the tomb raider z3

Shadow of the Tomb Raider

پلی استیشن 4 – ایکس باکس وان – پی سی

چهاردهم سپتامبر 2018

بیست و سوم شهریور 97

پس از ریبوت شدن سری Tomb Raider در ال 2013، کمپانی اسکوئر اینکس دو بازی دیگر را هم در سری جدید، ساخته است. از آنجایی که هم Tomb Raider سال 2013 و هم دنباله‌ی آن یعنی Ride of the Tomb Raider حسابی دل طرفداران و منتقدان را برده‌اند، پیش‌بینی می‌شود سومین نسخه هم بتواند موفقیت‌های لارا کرافت را تکرار کند. داستان این نسخه قرار است از همه‌ی بازی‌های قبلی، تاریک‌تر و جدی‌تر باشد. زیرا لارا قرار است این بار با ماجراهای مهم‌تر و حساس‌تری روبرو شود. اگر وقایع نسخه‌ی قبلی را دنبال کرده باشید می‌دانید که لارا به دنبال سازمانی مخفی به نام Trinity می‌گردد. او باور دارد فعالیت‌های آن‌ها سبب مرگ پدرش شده است. در این نسخه هم طبق رسم همیشه‌گی سری قرار است با مقبره‌های عجیب و غریب زیادی سر و کله بزنیم و آن‌ها را درنوردیم. محیط‌های خطرناک جنگلی این بار هم در بازی دیده می‌شوند و چالش‌هایی که قرار است گریبان‌گیر لارا شوند از همیشه خطرناک‌تر به نظر می‌رسند. از مهم‌ترین تغییرات گیم‌پلی می‌توان به پررنگ شدن مخفی‌کاری اشاره کرد. طبق نمایش‌های بازی در رویداد E3 2018 می‌توان گفت گیم‌پلی همچنان همان روند خطی گذشته را دنبال می‌کند. لارا کرافت می‌تواند یکی از سرگرم‌کننده‌ترین تجربه‌های تابستان را به ارمغان آورد.

Life is Strange Max and Warren

Life is Strange 2

پلی استیشن 4 – ایکس باکس وان – پی سی

بیست و هفتم سپتامبر 2018

پنجم مهر 97

ادامه‌ی بازی خاطره‌انگیز Life is Strange 2 به گفته‌ی استودیوی دونت ناد در حال ساخته شدن است و هم‌اکنون نیز نخستین اپیزود از آن به مراحل پایانی ساخت رسیده است. فصل اول روایت‌گر داستان دو دوست به نام مکس و کلویی بود. مکس که از قدرت‌های ماورایی عجیبی بهره‌مند شده بود، سعی کرد دوستش کلویی را نجات دهد اما با این کار، توازن رخدادهای شهر را به هم ریخت و باعث شد اتفاقات عجیب و غریب زیادی رخ دهد. پس از پایان آن داستان، پیش درآمدی به نام Before the Storm نیز از این سری منتشر شد که توانست نظر طرفداران را به خود جلب کند. فصل دوم این سری بازی احتمالا داستان شخصیت‌هایی مجزا را دنبال کند اما مکس و کلویی به احتمال فراوان حضور کوتاهی در داستان بازی خواهند داشت. انتظارات از این بازی شدیدا بالا است. از آنجا که شماره‌ی اول توانسته طرفداران بسیار زیادی پیدا کند، دونت‌ناد باید برای ساخت فصل دوم دقت مضاعفی به خرج دهد. البته این تیم بارها ثابت کرده در داستان‌گویی نابغه است و می‌تواند انتظارات داستانی طرفداران را برآورده کند.

39dde85b5c1ce919f511ade90e7d7aa0

Code Vein

پلی استیشن 4 – ایکس باکس وان – پی سی

بیست و هشتم سپتامبر 2018

ششم مهر 97

در این دوره از صنعت بازی‌های ویدئویی، شاهد عرضه‌ی بازی‌های زیادی هستیم که هسته‌ی گیم‌پلی خود را بر مبنای سری پر افتخار و موفق Souls بنا نهاده‌اند. بازی‌هایی چون The Surge، Lords of the Fallen، Nioh و حتی آثار دو بعدی مانند Salt and Sanctuary و Hollow Knight. نکته‌ی مهم این است که این بازی‌ها با این که درصد بسیار زیادی از المان‌ها و ویژگی‌های گیم‌پلی خود را از بازی میازاکی قرض گرفته‌اند بسیار موفق هم ظاهر شده‌اند. Code Vein یکی دیگر از آن بازی‌هایی است که دقیقا همین رویه را پیش گرفته و تصمیم دارد دارک سولز را در دنیایی انیمه‌ای و با تم ومپایری-آخرالزمانی ترکیب کند. استفاده از موتورو گرافیکی آنریل 4 باعث شده این بازی زیبایی منحصر به فردی داشته باشد و مناظر و معماری بناهایش کاملابا جو یکتای آن هماهنگی داشته باشد. از طرفی قرض گرفتن المان‌های گیم‌پلی سولز باعث شده تا خیالمان از بابت گیم‌پلی هم راحت باشد و طبق نمایش‌هایی که منتشر شده، می‌توان گفت تیم سازنده موفق شده یک دارک سولز ومپایری خوب بسازد. اگر طرفدار انیمه‌ها هستید و گیم‌پلی بازی‌هایی چون دارک سولز را دوست دارید، Code Vein را برای شما ساخته‌اند.

fifa 19 neymar psg 1p7hxouyoz1921rhedj0sj96ja

FIFA 19

پلی استیشن 4 – ایکس باکس وان – پی سی – نینتندو سویچ

بیست و هشتم سپتامبر 2018

ششم مهر ماه 97

سری بازی‌های FIFA که همواره محبوب طرفداران ورزش فوتبال بوده است، یکی از مهم‌ترین فرنچایزهای سالانه‌ی الکترونیک آرتز است و هر سال سود هنگفتی را برای این کمپانی به ارمغان می‌آورد. این بار نیز در FIFA 19 قرار است شاهد تغییراتی در جهت بهبود بازی باشیم و بخش‌های جدیدی را درون آن ببینیم. این بار علاوه بر حالت Career، شاهد بخش جدیدی به نام UEFA Champions League هستیم. اتفاقی که طرفداران فیفا را بسیار خوشحال کرد. زیرا بازی رقیب این مجموعه یعنی PES 2019 نتوانسته امتیاز این لیگ را به دست آورد و کونامی همکاری‌اش را با یوفا قطع کرده. مسئله‌ای که باعث شده سری فیفا نهایت استفاده را بکند و با اعلام وجود این بخش در بازی جدید، گوی سبقت را از رقیبش برباید. در بازی جدید همچنین قرار است شاهد آخرین قسمت از بخش داستانی شخصیت الکس هانتر باشیم. بخشی که The Journey: Champions نام دارد. این نسخه از فیفا تلاش می‌کند تا بهترین تجربه را برای طرفداران فوتبال به ارمغان آورد. به همین خاطر بد نیست در ابتدای ماه مهر، سری به آن بزنید.

 

  • Registered
    آفلاین
    عضویت: فروردين 1397
    نظرها: 31
    تشکر: 19
    تشکرشده: 45
    کنسول‌های بازی:

    عه؟ Octopath Traveler کوش؟
    خدایی کوش؟؟؟

  • Registered
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1396
    نظرها: 48
    تشکر: 72
    تشکرشده: 51
    کنسول‌های بازی:

    سلام بر شما. مقاله خوبی بود.
    ولی خیلی بهتر بود که اگه بازی Divinity 2 هم توی لیست قرار می‌گرفت. این بازی تابتسون امسال قراره برای کنسول‌ها منتشر بشه و یکی از بزرگترین عناوین نقش آفرینیه. تقریبا اهمیت و کیفیتش از کل بازی‌های لیست بیشتره و جای خالیش حس میشه

    ‏Sir Sonic از این نوشته تشکر کرده است.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: بهمن 1396
    نظرها: 23
    تشکر: 23
    تشکرشده: 17
    کنسول‌های بازی:

    فکر میکردم نسخه‌ی پلی 4 We happy few کنسل بشه، خداروشکر انگار اینکارو نکردن. خیلی جالب میزنه

    ‏ICARUS و ‏Sir Sonic از این نوشته تشکر کرده‌اند.
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.