نویسنده: بازی مگ سه شنبه، 26 مهر 776
ساعت 10:00

بهترین بازی‌های سال 2018 از دید بازی‌مگ | بخش دوم: انتخاب بهترین بازی سال مطلب ویژه

5 از 5

انتخاب برترین بازی سال 2018 | انتخاب بازی سال

سلام به شما مخاطبین عزیز بازی‌مگ. بالاخره سال 2018، با تمام اتفاقات خوب و بد در حوزه گیمینگ تمام شد. همانطور که انتظار می‌رفت، بازی‌های بزرگ و کوچک بسیاری را تجربه کردیم. از عناوینی که بخوبی از عهده‌ی انتظاراتی که از آن‌ها می‌رفت برآمدند تا بازی های بزرگی که ضعیف‌تر از حد انتظارات ظاهر شدند. حالا که به آخر خط رسیدیم، بیاید تا نگاهی بیاندازیم به بهترین عناوین سال گذشته تا میان آن‌ها بهترین بازی سال را انتخاب کنیم. با ما همراه باشید.

 

Return of the Obra Dinn

Return of the Obra Dinn یک عنوان ساده اما بسیار ارزشمند است؛ این بازی نه فقط یکی از بهترین عناوین سال 2018، بلکه یکی از بهترین بازی‌های مستقلی بوده که تا به حال خلق شده‌ است. لوکاس پوپ یک بار دیگر ثابت کرد که در ساخت بازی‌های مستقل استعداد خاصی دارد و مهم‌تر اینکه، ثابت کرد بازی‌هایی که فقط توسط یک نفر ساخته می‌شوند، می‌توانند عالی باشند و تحسین برانگیزترین عنصر بازی همین نکته است. البته در کنار گرافیک خاص Return of the Obra Dinn، محیط و اتمسفر بی نظیر، گیم‌پلی ناب و موسیقی‌های جذاب و ساده هم کاری می‌کنند که مخاطب از لحظه شروع بازی، تا لحظه‌ای که آخرین معمای بازی را حل نکرده‌‌است، از جایش بلند نشود!

God of War

داستان زیبا و پرکشش گاد آو وار، در کنار گیم‌پلی بسیار جذاب و مدرن آن، گرافیک هنری و تکنیکی فوق‌العاده‌اش، صداگذاری و صداپیشگی‌های بی‌نقصش، همگی این بازی ‌را به اثری هنری و به یاد ماندنی تبدیل کرده‌اند. همراه شدن با کریتوسی که قبلا قاتل خدایان یونان بوده و حالا پدر شده، حسی بی‌نظیر است که ما را با بخش‌هایی از شخصیت او آشنا می‌کند. بخش‌هایی که تا حالا ندیده‌ایم. استودیو سانتامونیکا با پذیرش ریسکی بزرگ، کلیت بازی را تغییر داد و از کلیشه‌ها دور شد. احتمالا اگر کوری بارلاگ خطر نمی‌کرد، گاد آو وار جایی در این لیست نداشت!

Super Smash Bros. Ultimate

بازی Super Smash Bros. Ultimate میراث این مجموعه را یک جا به طرز هنرمندانه‌ای جمع کرده و آن‌ها را توسعه داده‌ است. نتیجه هم این شده که فرمول همیشگی بازی های Brawler این بار به نقطه‌ی اوجش رسید. هرچند هنوز هم جای کار دارد ولی چیزی که فعلا می‌توانیم بگوییم این است که بازی Super Smash Bros. Ultimate قله‌ی درخشان سری سوپراسمش بوده که درآن همه چیز یک جا جمع شده تا یک پایان باشکوه برای این سری رقم بخورد. به هر حال باید اعتراف کرد که Super Smash Bros. Ultimate با تک تک عناصر بی‌نظیرش، یکی از بهترین بازی‌های سال 2018 بود.

Red Dead Redemption 2

نمی‌شود زیبایی و بی نقصی بازی Red Dead Redemption 2 را در چند جمله کوتاه توصیف کرد اما راک‌استار نشان داده که هنوز هم شرکت‌هایی هستند که کیفیت را فدای کمیت نکرده و مثل بقیه سالی یک نسخه بی‌کیفیت از بازی خود عرضه نمی‌کنند. بلکه با چند سال تلاش و زحمت، یک اثر خارق العاده و کامل تحویل گیمرها می‌دهند.

لذت و هیجانی که داخل رد دد حس می‌شود را هیچ جای دیگر نمی‌توان پیدا کرد. عشق، نفرت، از خودگذشتی، مرگ، زندگی، مبارزه برای بقا، خنده، گریه، جنگ، خیانت، وفاداری، زیبایی، زشتی و هرچیزی که به ذهن‌تان برسد در بسته ای به نام Red Dead Redemption II جمع شده‌ است. شرکت راک‌استار با رد دد 2، یک بار دیگر مرز بازی‌های Open World را شکست و استانداردهای جدیدی در این سبک تعریف کرد.

Monster Hunter: World

کپکام با انتقال سری بازی مانستر هانتر به کنسول‌های نسل هشتم قصد داشت تا طرفداران قدیمی این سری را در کنار بازیکنان جدید، جذب خود کند و البته در این رابطه موفق هم بود. بازی Monster Hunter: World دارای محیط‌های زیبا و بکر بوده و هیولاهایش با جزئیات زیادی طراحی شده‌اند. این طراحی عالی را کنار سیستم مبارزه روان و ساده بازی بگذارید که هردو باعث شد‌ه‌اند تا مانستر هانتر نسل هشتمی یک تجربه‌ی ناب برای گیمرها باشد. بازی Monster Hunter World با وجود اینکه یک سال از زمان انتشارش می‌گذرد و تقریبا قدیمی ترین بازی لیست ما است، اما کپکام در این یک‌سال پشتیبانی فوق‌العاده‌ای از بازی کرده که باعث شده به مرور زمان ارزش این عنوان هم بیشتر شود و به لیست بهترین‌های 2018 راه پیدا کند.

red banner png97b 4cfe a5fa e3bdcc7d02a31

امسال پر از عناوین ریز و درشت بود. دنباله‌هایی ارزشمند و ایده های جدیدی که هر کدام ارزش وقت گذاشتن و تجربه کردن را داشتند. بازی‌های بزرگی که قطعا انتخاب یک مورد در بین آن‌ها کار سخت و پر تنشی بود. با رسیدن به نامزدهای نهایی، تصمیم گیری حساس و دشوار شد. باید جنبه‌های متنوعی را برای انتخاب بهترین بازی سال در نظر می‌گرفتیم و نامزدها را در هر بخش مقایسه و بررسی می‌کردیم. زمان و انرژی زیادی صرف شد تا در نهایت به یک نام رسیدیم تا با افتخار بازی سال 2018 را از دید بازی مگ به شما دوستان معرفی کنیم. برنده‌ی عنوان بهترین بازی سال 2018 از نظر بازی مگ چیزی نیست به جز God of War که آخرین ساخته ی استودیوی سانتامونیکا و عنوان ارزشمند و انحصاری کنسول PS4 است. با تحریریه بازی مگ همراه باشید تا چکیده‌ای از نظر دوستان را در رابطه با God of war مرور کنیم.

محمدرضا زارع رفیع: 

گاد آو وار مثل یک نقطه اوج به تمام معناست. بازی که می خواد نشون بده یک عنوان نسل هشتمی می‌تونه چقدر وسیع باشه. از نظر گرافیکی در چه سطحی باشه،

گاد آو وار همون افسانه ساخت فیلم ده‌ها ساعته‌ای هست که بدون حتی یک کات، داستان منسجم و اکشن‌های عمیق به خورد بازیکن می‌ده.

از نظر داستانی قدرت متقاعدکنندگی داشته باشه و از نظر کارگردانی، فنی و تکنیکی بهش «لفظ نسل هشتمی» بچسبه. گاد آو وار همون افسانه ساخت فیلم ده‌ها ساعته‌ای هست که بدون حتی یک کات، داستان منسجم و اکشن‌های عمیق به خورد بازیکن می‌ده. گاد آو وار همون افسانه ساخت فیلم ده‌ها ساعته‌ای هست که بدون حتی یک کات، داستان منسجم و اکشن‌های عمیق به خورد بازیکن می‌ده.

محمد مراقی:

وقتی افسانه‌های اساطیر اسکاندیناوی رو با یه روایت فوق‌العاده می‌شنویم، به داستان شگفت‌انگیز گاد او وار پی می‌بریم. سانتامونیکا با مهارت بی‌نظیرش، کریتوس رو به عنوان یک عنصر خارجی وارد جهان اسطوره‌ای نورس می‌کنه که انصافا یکی از  زیباترین فضا سازی هایی هست که تا حالا در یک بازی ویدیویی دیدیم. از جنگل‌های رنگارنگ و پر از گل و حیوونای جادویی تو میدگارد و الفهایم گرفته تا محیط سرد و یخ زده هلهایم. فقط کافی بود کریتوس یه دروازه جدید رو با دستانش باز کنه تا پشت اون در، یه دنیای کاملا جدید و متفاوت انتظارمون رو بکشه.

godofwar

فردین باقریان:

در گاد آف وار، اوج همراهی بین دوکاراکتر در دنیای بازی‌های ویدیویی نمود پیدا کرده!

داستان بازی گاد آو وار  که تاثیر چند برابریش رو از ظرافت فیلم‌برداریش وام گرفته‌، باعث شده تا شاهد یکی از بهترین روایت ها در بین بازی‌ها باشیم. علاوه بر روایت خوب، شخصیت پردازی کریتوس هم بسیار عمیق و بی نقصه. از یه طرف گذشته‌ای تلخ داره که رو دوشش سنگینی می‌کنه و میخواد این گذشته رو از پسرش پنهان نگه داره و از طرف دیگ کریتوس از اشتباهاتش درس گرفته و میخواد پسرشو طوری تربیت کنه که مثل خودش یک هیولا نباشه. جملات و دیالوگ‌ها و احساساتی که بین کریتوس و پسرش رد و بدل می‌شه باعث شده تا شاهد زیباترین و بهترین همراهی دو کارکتر در دنیای بازی‌های ویدیویی باشیم.

محمدجواد فرج‌الهی:

بازی گاد آو وار یه انحصاری نابه که خیلی‌ها رو به نسل هشتم برگردوند! گاد آو وار از اون بازی‌هاییه که با هویت پلی‌استیشن پیوند خورده و هیچ‌وقت ازش جدا نمیشه! از اون بازی‌هایی که حسرت به دل خیلی‌ها میزاره. از اونایی که خیلی‌ها رو مجبور به خرید کنسول جدید می‌کنه و بی‌شمارند کسانی که بدون تجربه بازی، داستانشو کامل میدونن! وقتی به کل کارنامه نسل هشتم نگاه کنیم و شاهکارهاش رو بشمریم، در کنار ویچر، بلادبورن، متال‌گیر، رد دد، زلدا و پرسونا، گاد آو وار هم به ذهنمون میاد و با لبخند میگیم، اره، این نسل اونقدرا هم بد نبود!

 
با سپاس فراوان از شما عزیزانی که در نظرسنجی انتخاب بهترین بازی سال 2018 بازی‌مگ از نظر مخاطبین در کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام سایت شرکت کردید، بازی ارزشمند Red Dead Redemption 2 را بعنوان بهترین بازی سال از نظر مخاطبین بازی مگ اعلام می‌کنیم.
 
بازی Red Dead عنوان منتخب کاربران بازی مگ بعنوان بهترین بازی سال 2018
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.