نویسنده: پدرام پورامامعلی سه شنبه، 07 اسفند 1397
ساعت 10:00

ترفندهای بازی Anthem در سطح مبتدی

چگونه بازی Anthem را به بهترین شکل آغاز کنیم

0 از 5

جدیدترین عنوان استودیوی BioWare بالاخره عرضه شد. نسخه‌ی نهایی بازی Anthem هم‌اکنون در دسترس کسانی قرار گرفته که آن را خریداری کرده بودند. مخاطبان این بازی قطعاً در روزهای اخیر زمان زیادی برای آن صرف کرده‌اند. با توجه به این که در حال حاضر در مقطعی از سال قرار داریم که بازی‌های فوق‌العاده‌ای عرضه می‌شوند، و همچنین میل طبیعی هر گیمر برای نشان دادن بهترین عملکرد خود در بازی‌ها، احتمالا بسیاری زمان لازم برای آشنایی کامل با مکانیک‌های هر بازی را در اختیار نخواهند داشت. بازی Anthem با سبک خاص خود که مبتنی بر جمع‌آوری آیتم‌های مختلف و لوت کردن است، جزو آن دسته از عناوین محسوب می‌شود که باید از همان آغاز بازی گام‌های را به درستی طی کرد.

در بازی‌هایی که پیشروی در آنها به مکانیک لوت (Loot) وابسته است، ممکن است بازیکنان در ابتدای کار خود با دشواری‌هایی مواجه شوند. امّا با وجود این مطلب راهنما دیگر جایی برای نگرانی وجود ندارد. ترفندها و توصیه‌های موجود در این راهنما در ساعات و بخش‌های ابتدایی بازی Anthem کمک فراوانی به شما خواهند کرد.

از این رو وبسایت بازی‌مگ در تلاش است با ارائه‌ی راهنمایی که ترفندهای مهم بازی Anthem در مراحل آغازین آن است، کار را برای تازه‌واردان سبک شوتر-لوتر یا (سبک تیراندازی با هدف لوت کردن آیتم‌ها) و همچنین آن دسته از بازیکنان که قصد دارند به همراه دوستان خود بهترین عملکرد را در این بازی داشته باشند راحت‌تر بکند. ترفندها و توصیه‌هایی که در این مقاله مطالعه خواهید کرد بسیار کارآمد هستند و قطعا شما را در پیشروی‌تان یاری خواهند کرد.

بهتر است بازی را به تنهایی آغاز نکنید

anthem image 01

پیشروی در بازی در گروه‌های چند نفره راحت‌تر و لذت‌بخش تر است، امّا اگر در Anthem حرفه‌ای شوید تک نفره بازی کردن نیز تجربه‌ی فوق‌العاده خواهد بود. درجه سختی مأموریت‌های Anthem بر اساس بزرگی تیم شما به صورت خود به خود تغییر می‌کند. شما قادرید هر نوع فعالیتی در بازی را با ترکیبی از یک، دو، سه یا پهار بازیکن در تیم خود انجام دهید. چنین چیزی به معنی این نیست که با افزایش تعداد یارانتان کار آسان‌تری برای به دست آوردن لوت بهتر در پیش رو خواهید داشت!

بازی Anthem بسیار بزرگ است شما می‌توانید با استفاده از جولین‌هایتان (Javelin) که مان لباس‌های جنگی مخصوص بازی هستند در آسمان پرواز کرده یا در اعماق آب به غواصی بپردازید. پس می‌توان نتیجه گرفت که محیط بزرگی برای کشف کردن وجود دارد و همچنین دشمنان در نقاط متعددی ظاهر خواهند شد. بازی کردن Anthem با همراهی افرادی که آنها را می‌شناسید توانایی مدیریت بر محیط وسیع بازی را به شما می‌دهد؛ اگر مورد هجوم دشمنان واقع شوید یارانتان به کمک شما می‌آیند و حتی اگر کشته شوید آنها شما را احیاء (Revive) خواهند کرد.

از طرف دیگر در برخی از مأموریت‌های Anthem با معماهایی روبرو خواهید شد که تاحدودی به محیط بازی وابسته‌اند، در همین حین باید در مقابل دشمنان پرشمار بازی نیز نبرد کنید، پس داشتن یک یا چند همراه در این موقعیت‌ها نیز به کارتان می‌آید. از این طریق قادر خواهید بود تمرکز خود را بر جنبه‌های مختلف یک مأموریت معطوف سازید، از یکدیگر حمایت کنید، چند وظیفه را به صورت همزمان انجام دهید و از همه مهم‌تر کمبوها (Combo) یا چندضرب‌هایتان را در هماهنگی با یکدیگر انجام دهید تا بتوانید آسیب بالایی به دشمنان وارد کنید. این مورد آخر در بازی Anthem از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. با توجه به آنچه گفته شد، اگر شما بتوانید چندضرب‌ها را خود به تنهایی و همچنین با بازده بالا اجرا کنید، قادر خواهید بود بازی را به خوبی و در حالت تک نفره به پیش ببرید. کسب مهارت در زمینه‌ی اجرای چندضرب‌ها بدون شک مدتی طول خواهد کشید.

اگر دوستی ندارید که با همراهی او بازی را انجام دهید جایی برای نگرانی وجود ندارد زیرا بازی Anthem از یک سیستم مچ‌میکینگ (Matchmaking) بهره می‌برد. باز کردن Anthem همراه با گروهی که به صورت اتفاقی در کنارشان قرار گرفته‌اید باز هم از تنها بازی کردن بهتر است.

در جمع‌آوری آیتم‌های مختلف درنگ نکنید

anthem image 02

رسیدن به پایان بازی Anthem به پیشروی در حالت داستانی آن وابسته است، امّا شما می‌توانید از همان ابتدای بازی خودتان را برای آن آماده کنید.

Anthem از یک سیستم ساخت و ساز (Crafting) گسترده برخوردار است که از منابع و طرح و نقشه استفاده می‌کند. نکته‌ی جالب این که برخی از منابع بازی تا زمانی که شما لِوِل (Level) خود را بالا نبرید و جولین‌تان را ارتقاء ندهید دراپ نخواهند شد (دراپ شدن یک آیتم به معنی به دست آوردن آن آیتم از طریق کشتن دشمنان است). هرچند، شما قادرید از همان ابتدای بازی منابعی که مختص سطوح و لول‌های پایین هستند را جمع‌آوری کنید.

فضایی که برای نگه داشتن تجهیزات، سلاح و زره در اختیارتان قرار می‌گیرد نامحدود نیست، پس شما باید برخی از آیتم‌ها را دیسمَنتِل کنید (Dismantle کردن یک آیتم به معنای تجزیه‌ی آن آیتم به عناصر سازنده و منابع است). آیتم‌ها را در صندوقچه‌ای که برای ذخیره کردنشان در نظر گرفته شده مدیریت و هر آنچه بی‌مصرف است را دور بیندازید. متریال و منابع ذخیره شده در محفظه بعداً به کارتان خواهند آمد. در بخش ابتدایی بازی لازم نیست برای آیتم‌ها خرج چندانی بکنید. تجهیزات مختلف را با پیشروی در بازی به سرعت کسب خواهید کرد و برخی از منابع در آینده کاربرد بهتری برایتان خواهند داشت.

از قابلیت پرواز و غواصی به درستی استفاده کنید

anthem image 04

فارغ از اینکه کدام نوع جولین را برای شخصیت خود انتخاب می‌کنید، شما با استفاده از آن می‌توانید در آسمان پرواز کنید و یا در اعماق دریاچه‌های بازی به غواصی بپردازید. از طرف دیگر دشمنانی که در آسمان پرواز می‌کنند اهداف راحت‌تری محسوب می‌شوند، این امر درباره‌ی خود شما نیز صدق می‌کند، مگر آن که جولین کلاس Storm را انتخاب کرده باشید. این جولین در زمان پرواز سپرهای دفاعی بهتری دارد. اما با پوشیدن جولین‌های دیگر اگر بخواهید بیش از حد در آسمان به گشت‌زنی بپردازید احتمالاً دچار مشکل خواهید شد. بهترین کاربرد پرواز در Anthem زمانی است که توسط دشمنان محاصره شده باشید. در این حالت می‌توانید با پرواز کردن از مهلکه بگریزید. پرواز همچنین این امکان را به شما می‌دهد که با قرار گرفتن در موقعیتی مناسب از قدرت ویژه‌ی جولین خود به خوبی استفاده کنید.

درست پرواز کردن و تحرک داشتن ضروری است. زیرا در بازی Anthem پرواز چیزی فراتر از یک روش برای رسیدن به مقصد است. پرواز عنصری کلیدی در مبارزات بازی است. علاوه بر آن، شما با مانور دادن در آسمان می‌توانید از مورد اصابت قرار گرفتن مصون بمانید، جایگیری خود را تغییر دهید و حتی در زمان آتش گشودن بر روی دشمنان نیز تحرک خود را حفظ نمایید. در نهایت، برای پیشرفت در Anthem شما باید برای پرواز وقت بگذارید و به تمرین بپردازید.

آخرین نکته‌ی مربوط به پرواز این است که اگر قصد دارید به سرعت بر روی زمین فرود بیاید و به قابلیت خنک‌کننده‌ی لباس که از طریق شیرجه سریع فعال می‌شود نیازی ندارید، بهتر است تنها قابلیت پرواز را خاموش کرده و اجازه بدهید شخصیت‌تان بر روی زمین بیفتد.

اجازه ندهید حرارت جولین‌تان بیش از حد افزایش پیدا کند

شاید بتوان گفت مهم‌ترین نکته در ارتباط با پرواز، توانایی شما در مدیریت درجه حرارت لباس جنگی‌تان است. جولین شما تا زمانی توانایی پرواز دارد که حرارتش بیش از حد بالا نرفته باشد. هرچه بیشتر پرواز کنید جولین نیز داغ‌تر می‌شود. میزان حرارت جولین در زمان پرواز توسط یک نوار در زیر جولین نشان داده می‌شود. اگر بیش از حد پرواز کنید این نوار پر می‌شود و موتورهای پیشران جولین شما از کار خواهند افتاد. تا زمانی که این موتورها خنک شوند شما ارتفاع خود را از دست می‌دهید و بر روی زمین سقوط خواهید کرد. به یاد داشته باشید، خنک شدن یک جولین زمانی که درجه حرارتش بیش از حد مجاز افزایش یافته باشد نسبت به حالتی که این اتفاق رخ ندهد و خودتان از پرواز دست بکشید بیشتر طول می‌کشد.

داغ شدن بیش از حد جولین ممکن است بزرگ‌ترین اشتباهی باشد که در بازی Anthem مرتکب خواهید شد. اگر نتوانید پرواز درستی داشته باشید، ممکن است بدون آنکه به مقصد خود برسید یا اهداف‌تان را بزنید در محاصره‌ی دشمن گرفتار شوید. به منظور خنک کردن جولین، شما می‌توانید از میان باران، در آب و یا نزدیک بر سطح آب یک رودخانه پرواز کنید. همچنین اگر با سرعت زیاد به سمت پایین شیرجه بزنید نیز حرارت لباس کاهش خواهد یافت. هرچند گاهی اوقات بهترین راه‌حل این است که بر روی زمین فرود بیایید و صبر کنید تا جولین خنک شود.

به یاد داشته باشید که برخی از قابلیت‌های دشمنان نیز موجب داغ شدن جولین می‌شود، مخصوصا زمانی که در حین پرواز از میان آتش عبور کنید. برای جلوگیری از وقوع چنین حالتی کار چندانی از دستتان برنمی‌آید. در عوض بهتر است بر روی آنچه توانایی کنترلش را دارید تمرکز کنید و بیش از حد به جولین خود فشار نیاورید.

اولین جولین خود را به دقت انتخاب کنید

anthem image 05

پس از آنکه به فورت تارسیس (Fort Tarsis)، پایگاه اصلی بازی رسیدید، باید برای خودتان یک جولین (Javelin) انتخاب نمایید. در نهایت و با پیشروی در بازی شما قادر خواهید بود جولین‌تان را از میان کلاس‌های Colossus، Interceptor، Ranger و Storm به دلخواه تغییر دهید امّا در زمان شروع بازی تنها اجازه دارید یکی از این چهار لباس جنگی را بر تن کنید. هرکدام از این جولین‌ها دارای نقاط قوت، نقاط ضعف و روش بازی مخصوص به خود هستند. به زودی در وبسایت بازی‌مگ راهنمایی منتشر خواهد شد که جولین‌های مختلف بازی Anthem را مورد بررسی قرار می‌دهد. در ادامه به صورت مختصر با هرکدام از جولین‌ها آشنا می‌شویم:

  • آن دسته از بازیکنان که به تَنک کردن (Tank) علاقه دارند باید کلاس Colossus را انتخاب کنند. منظور از تنک کردن آن است که یکی از شخصیت‌های بازی توجه و حملات دشمنان را به خود جلب نماید تا بدین طریق از یارانش محافظت کند.
  • اگر بازیکنی دوست دارد به سرعت حرکت کند و با استفاده از نبرد تن به تن و ضربات Melee (با استفاده از چاقو) دشمنان را از پای در بیاورد باید کلاس Interceptor را انتخاب کند.
  • اگر کسی دوست دارد با یک کلاس متعادل بازی کند باید به سراغ جولین Ranger برود. این جولین همانی است که در بخش آموزشی از آن استفاده می‌کنید.
  • علاقه‌مندان به جادو و نبرد از فاصله‌ی دور باید حتما Storm را انتخاب کنند.

به یاد داشته باشید که اگر از انتخاب خود پشیمان شدید و از بازی کردن با کلاسی که در ابتدای بازی انتخاب کردید لذت نمی‌برید باید تا رسیدن به لول هشتم و زمانی که دومین جولین به شما داده می‌شود صبر کنید. پس بهتر است اولین لباس جنگی خود را با دقت هرچه تمام‌تر انتخاب نمایید.

بر روی انجام چندضرب‌ها تمرکز کنید

anthem image 03

جذاب‌ترین بخش بخش گیم‌پلی Anthem همان است که بازی به ندرت راجع به آن توضیح می‌دهد: چندضرب‌ها یا کُمبو (Combo). بیشتر توانایی‌های شخصیت شما و حمله‌هایش در دو دسته‌ی پرایمر (Primer) یا دِتونِیتر (Detonator) قرار می‌گیرند. حملات Primer دارای نشانه‌ای به شکل دایره‌ای با یک نقطه و حملات Detonator دارای نشانه‌ای به شکل یک ستاره‌ی چهارگوش هستند. با استفاده از حمله‌ی Primer آنقدر به یک دشمن دشمنِ بدون سپر آسیب بزنید تا زمانی که آنها در وضعیتی آسیب‌پذیر قرار بگیرند. زمانی که در بالای نوار سلامت دشمنان یک علامت قرمزرنگ ظاهر می‌شود متوجه خواهید شد که آنها تحت تأثیر حملات شما قرار گرفته‌اند. در این حالت دشمنان، به اصطلاح «پرایم» شده‌اند. پس از آنکه یک دشمن را پرایم کردید با حملات دتونیتر آنها را بزنید تا منفجر شوند.

علاوه بر دو نوع حمله‌ی بالا، هر جولین دارای حمله‌ی مخصوص به خود است که با اجرای چندضرب‌ها فعال می‌شود و Combo Effect نام دارد. Combo Effect هرکدام از جولین‌ها به این صورت است: کلاس Ranger به یک دشمن که تحت تأثیر حمله‌ی Detonate قرار گرفته آسیب بالایی وارد می‌کند. کلاس Colossus یک به‌ وجود می‌آورد که به دشمنان نزدیکش آسیب می‌زند. کلاس Storm با استفاده از نیروهای طبیعی بر روی دشمنان اطرافش اثر می‌گذارد و در نهایت کلاس Interceptor نیز خود را به صورت یک جسم نورانی در می‌آورد که دشمنان اطرافش می‌سوزاند، منجمد و یا مسموم می‌کند.

این چندضرب‌ها قدرتمند هستند و استفاده از آنها در بخش‌های انتهایی بازی بسیار ضروری می‌شود. چندضرب‌ها موجب لذت‌بخش‌تر شدن و اعتیادآور شدن مبارزات هم می‌شوند، مخصوصا اگر به همراه دوستان خود و با هماهنگی بالا این حملات را بر روی دشمنان اجرا کنید.

به تنظیمات درجه‎ی سختی توجه کنید

این مورد ممکن است کمی عجیب به نظر برسد: برخلاف بسیاری از بازی‌هایی که سبکی مشابه Anthem دارند، میزان دمیجی که شما به دشمن وارد می‌کنید متناسب با زره، سلاح‌ها، لول و تنظیمات درجه‌ی سختی تغییر می‌کند که این آخری نقش بسیار پررنگ‌تری نسبت به آنچه در بازی‌ها رایج است ایفا خواهد کرد. موضوع این نیست که شما چه سطحی از سختی را می‌خواهید بلکه هدف از تغییر درجه سختی میزان و کیفیت پاداشی است که با انجام مأموریت‌های مختلف به دست می‌آورید. هرچه درجه سختی انتخاب شده توسط شما بالاتر باشد، کمیت و کیفیت لوت به دست آمده نیز بالاتر خواهد بود. زمانی که یک Expedition (مأموریت) را انتخاب می‌کنید، می‌توان درجه‌ی سختی را نیز مشخص کنید.

علاوه بر آنچه در این بخش گفته شد، دمیجی که شما به دشمن وارد می‌کنید به بازیکنان نیز وابسته است. برای مثال، فرض کنیم لول شما 10 باشد و با دوستتان که لول 20 است یک تیم تشکیل بدهید، از نظر اینکه اندازه نوار سلامت دشمنان تا چه حد کاهش پیدا می‌کند، هردوی شما عملکرد مشابهی خواهید داشت، امّا اعدادی که شما بر روی صفحه نمایش خودتان مشاهده خواهید کرد متفاوت از اعداد به نمایش درآمده برای دوستتان خواهد بود. ممکن است شما برای کاهش نیمی از میزان سلامت یک دشمن 500 واحد دمیج به او وارد کنید امّا دوست شما برای کاهش همان مقدار از نوار سلامت، باید 1000 واحد دمیج به دشمن برسانید. در حقیقت، بازیکنانی که لولشان از شما بالاتر باشد نمی‌توانند در مأموریت‌ها بار وظایف شما را به دوش بکشند. آنچه میزان سختی یا آسانی یک مأموریت را مشخص می‌کند به درجه‌ی سختی انتخاب شده توسط شما و همچنین کیفیت تجهیزاتی که استفاده می‌کنید بستگی دارد.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.