نویسنده: سینا محمدی دوشنبه، 13 آذر 1396
ساعت 14:17

پنج بازی شوتر که لایق بازگشت هستند

4 از 5

معرفی پنج بازی شوتر که لایق بازگشت هستند 

استودیو MachineGames با عرضه Wolfenstein II The New Colossus بخش داستانی جذاب و سرگرم‌کننده‌ای را ارائه داد و به واسطه عملکرد این استودیو، تصمیم به معرفی پنج عنوان قدیمی این ژانر گرفتیم؛ عناوینی که از پتانسیل بسیاری برخوردارند و در صورت بازگشت می‌توانند بخش تک‌نفره پرسرعت و هیجان‌انگیزی ارائه دهند. با بازی مگ همراه باشید.

توجه: این لیست از هیچ ترتیبی پیروی نمی‌کند و توضیحات آن تنها منعکس کننده نظرات نویسنده است.

Black

FPS Games That Need To Make A Come Back 1

Black مصداق کامل عنوانی Old School در فضای مدرن است. صداگذاری بی‌نقص و استفاده از جلوه‌های سینمایی منجر به خلق اثری متفاوت شد که در کنار اکشن بی‌وقفه و عدم وجود قابلیت Regenerating Health گان‌پلی لذت‌بخشی پدید آورد. موسیقی‌سرایی قدرتمند، جزئیات فوق‌العاده اسلحه‌ها و ترکیب محیط‌های تخریب‌پذیر با موانع انفجاری، Black را به یکی از سرگرم‌کننده‌ترین آثار این ژانر تبدیل کرده که بازگشت آن می‌تواند دلیلی موجه برای فاصله‌گیری از شوترهای آنلاین باشد. لازم به ذکر است که دنباله معنوی این عنوان تحت نام Bodycount انتشار یافت که به واسطه عملکرد ضعیف خود به اثری ناامیدکننده تبدیل شد.

The Darkness

FPS Games That Need To Make A Come Back 2

عنوان The Darkness در سال‌های ابتدایی نسل هفتم انتشار یافت و بر اساس کامیکی با همین نام شکل گرفت. The Darkness تنها یک شوتر صرف نبود و با ترکیب قدرت‌های تاریکی مکانیک‌های بسیاری در بستر گیم‌پلی جای داد. استفاده از بازوهای تاریکی و ادغام آن‌ها با سیستم شوتینگ، اکشنی هیجان‌انگیز خلق کرد که سبب تمایز The Darkness با دیگر آثار هم‌سبک شد و هنر Starbreeze را در ساخت عنوانی شوتر به اثبات رساند؛ نباید از یاد برد که خروج اعضای کلیدی این استودیو، تاسیس MachineGames را در پی داشت و موفقیت سری Wolfenstein را رقم زد.

Call of Juarez

FPS Games That Need To Make A Come Back 3

این مجموعه ابدا از گان‌پلی پرسرعتی برخوردار نیست، اما انتشار Call of Juarez Gunslinger، جایگذاری سری فوق در این لیست را اجتناب‌ناپذیر کرد. استفاده از گرافیک نیمه سل شید (Cel Shade) و اسلحه‌های متنوع، روندی اکشن و با ثبات شکل داد و مخاطب را به پیشروی در بازی تشویق می‌نمود. دوئل‌های نفس‌گیر نیز از دیگر ویژگی‌های این عنوان بود که به واسطه وجود افراد حقیقی، داستانی اغراق‌آمیز و سرشار از هیجان ارائه داد. پس از انتشار Dying Light، شاهد عنوانی قابل توجه از سوی Techland نبودیم و از این رو می‌توان به بازگشت این مجموعه امیدوار بود.

BulletStorm

FPS Games That Need To Make A Come Back 4

BulletStorm توسط استودیوی People Can Fly توسعه یافت و با بهره‌گیری از المان‌های سری Painkiller و Gears of War به عنوانی خوش‌ساخت تبدیل شد. ضرب‌آهنگ بالای گیم‌پلی و شلیک ثانویه اسلحه‌ها آزادی عمل فراوانی در اختیار مخاطب قرار می‌داد و این مهم لذت گیم‌پلی را به اوج رسانده بود؛ شلاق گریسون و لگدهای قدرتمند او سرعت بسیاری به گیم‌پلی تزریق کرد و همراهی چاشنی خشونت با گیم‌پلی بازی، عنوانی جذاب ارائه داد. استودیوی People Can Fly هم‌اکنون در حال توسعه Fortnite است و با همکاری Epic Games مراحل ساخت آن را سپری می‌کند.

TimeSplitters

FPS Games That Need To Make A Come Back 5

 بازی TimeSplitters از معدود لانچ تایتل‌های موفق پلی‌استیشن 2 است که پس از انتشار، به عنوانی مالتی‌پلتفرم تغییر ماهیت داد. سفر در زمان، شالوده اصلی گیم‌پلی بود که با پیاده‌سازی مناسب، تنوعی بی‌نظیر به مراحل بخشید؛ این عامل موقعیت‌های جذابی در روند بازی پدید آورد و بنا به اقتضای مراحل، طیفی وسیع از اسلحه‌های گوناگون را در اختیار مخاطب قرار می‌داد. استودیوی Free Radical Design با ساخت سری TimeSplitters ژانر شوتر را از کلیشه‌های خود دور نمود و روندی لذت‌بخش در کالبد گیم‌پلی بنا کرد. با کنسل شدن TimeSplitters 4 و تعطیلی این استودیو، TimeSplitters Rewind تنها دروازه ورود به دنیای سری است که می‌تواند تجربه‌ای جدید به ارمغان آورد.

تیزر منتشر شده از TimeSplitters 4 عنوان محبوب مایکروسافت را به سخره گرفت!

 

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.