نویسنده: محمد مقصودی سه شنبه، 13 شهریور 1397
ساعت 14:17

بازیگرانی که اشیای مختلفی از فیلم‌های خود دزدیده‌اند مطلب ویژه

2.67 از 5

بازیگرانی که اشیا و چیزهای مختلفی از فیلم‌های خود دزدیده‌اند

این تصور که مارک همیل شمشیر لیزری‌اش از فیلم Star Wars را در دنیای واقعی نیز برای خود بگیرد و یا هریسون فورد کلاه مشهورش در فیلم Indiana Jones را در دنیای واقعی نیز طی یک مهمانی بر سر کند بسیار برای طرفداران سینما خوشایند و جالب است؛ اما نکته‌ای که باید بدانید این است که آن وسایل و تکه‌های مربوط به فیلم‌ها درواقع جزو اموال استودیو‌های سازنده اثر به حساب می‌آیند. هنگامی که فیلم‌برداری یک پروژه به اتمام می‌رسد وسایل موجود در آن فیلم برای فیلم بعدی مورد استفاده قرار می‌گیرند یا جهت کمک به امور خیریه به حراج گذاشته و یا حتی به موزه داده می‌شوند. گاهی اوقات بازیگران به اندازه کافی خوش‌شانس هستند که با بازی در یک فیلم برخی از تکه‌های ارزشمند به آن‌ها بخشیده شوند، گاهی اوقات نیز این تکه‌ها گم شده و سرانجام ما می‌بینیم که سر از حراجی‌ها در میاورند.

برخی مواقع نیز بازیگران اصلی خودشان بدون اینکه از شخصی سوال کنند و اجازه بگیرند وسایلی را از سر صحنه برای خود به یادگار می‌گیرند؛ این بازیگران ممکن است بنا به دلایل احساسی این کار را انجام دهند و یا حتی به دلیل آنکه گمان می‌کنند با توجه به نقش مهمی که در این فیلم دارند و چک حقوقی آن‌ها چندان لایق حضور ارزشمند آن‌ها در پروژه مورد نظر نیست باید چیزی برای خود به غنیمت بگیرند. بازیگران مشهور زیادی وجود دارند که به هنگام پایان فیلم‌برداری تلاش کردند تکه‌ها و وسایل ارزشمند فیلم (و یا حتی با ارزش کم) را در اختیار خود بگیرند.

در ادامه با بازی‌مگ همراه باشید تا با برخی از این بازیگران مشهوری که اقدام به دزدیدن وسیله‌های مختلف از فیلم خود کرده‌اند آشنا شوید.

بن افلک، فیلم Batman V Superman: Dawn of Justice

criminals are a superstitious and cowardly lot 1530809861

کمتر از ده بازیگر موفق شده‌اند که نقش بتمن را در تاریخ سینما ایفا کنند، بن افلک نیز به اندازه کافی خوش‌‌شانس و با استعداد بود که جزو همین بازیگران باشد؛ او نقش بتمن را در فیلم  Batman V Superman: Dawn of Justice که در سال 2016 تولید شد ایفا کرد، متاسفانه حس غرور و کمال در وجود او به شکلی معکوس عمل کرد و بن طی فیلم‌برداری به این باور رسیده بود که باید به عنوان هدیه یکی از تیغه‌های پرتابی بتمن (Batarangs) را برای خود بگیرد؛  افلک راجع به این موضوع گفت: «من به شکلی مستقیم یکی از تیغه‌های پرتابی بتمن را دزدیدم، آن را در جیب خود قرار داده و فکر کردم که آن را به دست آورده‌ام؛ شخصی که از این وسایل نگه‌داری می‌کند متوجه شد و آمد تا آن را ازمن بگیرد، من نیز گفتم نه زیرا با خود فکر می‌کردم به نوعی یک ستاره سینما هستم و حق این کار را دارم.»

اینطور که مشخص است او اشتباه نمی‌کرد زیرا موفق شد که با این شی ارزشمند به لس آنجلس بازگردد؛ با این حال کارگردان زک اسنایدر در نهایت قلابی را که بن از آن در فیلم استفاده می‌کرد به عنوان هدیه به او بخشید. اگر او می‌خواست تا سوغاتی بهتری از این فیلم کسب کند شاید بهتر بود شکیبایی پیشه می‌کرد، بن فراموش نکن بتمن اینگونه نیست.

دنیل ردکلیف، مجموعه فیلم‌های Harry Potter

youre a thief harry 1530809861

بازیگران کمی وجود دارند که از دوران کودکی در کانون توجهات قرار داشته باشند، از جمله یکی از این بازیگران می‌توان به دنیل ردکلیف اشاره کرد؛ این بازیگر جوان تنها 11 سال سن داشت که در فیلم Harry Potter and the Sorcerer's Stone حضور یافت، دنیل در این فرنچایز پله پله مسیر خود را برای تبدیل شدن به یک ستاره طی کرد و این مسیر را تا حدود 10 سال و با فیلم Harry Potter and the Deathly Hallows Part 2 ادامه داد.

با در نظر گرفتن این موضوع که ردکلیف تمام دوران کودکی خود را صرف خاطره سازی برای کودکان و نوجوانان کرده، منطقی است که به خاطر ایفای نقش در این مجموعه فیلم‌ها یک سوغاتی برای خود داشته باشد، اگرچه او خود دو عدد از این سوغاتی‌ها را از صحنه فیلم‌برداری دزدیده است.

این سوغاتی‌ها عبارت‌اند از دو عینک که یکی از آن‌ها مربوط فیلم The Deathly Hallows Part 1 و دیگری مربوط به یکی از اولین فیلم‌هایش است؛ این یک یادگاری زیبا و شیرین از اوقاتی است که او در صحنه‌های تصویربرداری این مجموعه فیلم‌ها گذرانده و تمام دوران کودکی‌اش را همگام با این فرنچایز سپری کرده است؛ اما اعتراف کنید، آیا اگر شما جای او بودید سعی نمی‌کردید تا یک چوب‌دستی را از این مجموعه فیلم‌ها برای خود به یادگاری بگیرید؟

رایان رینولدز، فیلم Green Lantern

green screen green ring 1530809861

فیلم‌هایی که به طور گسترده از جلوه‌های کامپیوتری استفاده می‌کنند ممکن است هنوز به اندازه فیلم‌هایی که از این تکنولوژی استفاده نمی‌کنند به بلوغ و تکامل نرسیده باشند اما یک امتیاز قابل‌توجه برای فیلم‌سازان به ارمغان می‌آورند: از آنجایی که اکثر موارد مهم این سریال به شکل کامپیوتری به فیلم اضافه می‌شوند این که وسیله‌ای از صحنه فیلم‌برداری گم شود سخت است؛ رایان رینولدز زمانی که به ایفای نقش خود در فیلم Green Lantern (فیلمی که اکثر دقایق آن با کمک صحنه سبز یا تکنولوژی کامپیوتری ساخته شد) می‌پرداخت با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کرد. طبق گفته‌های رینولدز اکثر لحظات فیلم با کمک تکنولوژی CGI ساخته شده بود و او طی لحظات فیلم‌برداری همواره سعی می‌کرد که چیزی بیابد و آن را به عنوان یادگاری از این فیلم به خانه ببرد.

در نهایت رینولدز متوجه شد وسیله‌ای که باید بدزدد دقیقا رو به روی صورت او یا بر روی انگشتانس قرار دارد، بله درست است این شی چیزی نبود جز حلقه گرین لانترن؛ با توجه به اینکه این فیلم بعد از اکران عمومی نقدهای منفی بسیاری دریافت کرد و در نهایت تجربه‌ای ناخوشایند برای رینولدز محسوب می‌شد، او توانست با دزدیدن این شی کوچک کمی بر زخم خود مرهم بزند و خود را خشنود کند.

داکوتا جانسون، فیلم 50 Shades of Grey

50 shades of thievery 1530809861

اگر فیلمی وجود داشته باشد که بسیار به وسیله‌ها و اشیا صحنه متکی باشد، آن فیلم احتمالا 50 Shades of Grey خواهد بود؛ فیلم در مورد یک تاجر جوان ثروتمند به نام کریستین گری (با بازی جیمی دورنان) است که وارد رابطه‌ای عاشقانه با دختری به نام آناستازیا استیل (با بازی داکوتا جانسون) می‌شود.

این فیلم خیلی خوب توانست قلب و ذهن طرفداران سینما را مجذوب خود کند؛ این فرنچایز موفقیت قابل‌توجهی را در باکس‌آفیس کسب کرد که این موفقیت باعث شد جانسون و دورنان همانند کاراکترهای خود در این فیلم ثروتمند و مشهور شوند؛ اما جانسون علاوه بر چک حقوقی بالای خود یک شی دیگری را نیز با خود به خانه برد: او یک شلاق را از صحنه فیلم‌برداری برای خود به غنیمت گرفت.

جاش هاچرسون و جنیفر لارنس، مجموعه فیلم‌های Hunger Games

locket wasnt locked up 1530809861

عضو یکی از پرفروش‌ترین فرنچایزها بودن به معنای اختصاص دادن سال‌های عمر خود به یک پروژه است و طی این سال‌ها شما همواره در کنار همان دست‌اندرکاران و بازیگران قدیمی اوقات خود را خواهید گذراند؛ تعجبی ندارد که بازیگران یک فرنچایز تلاش کنند برای به یاد آوردن خاطرات خود در این مجموعه یک یادگاری برای خود بدزدند. بعد از اینکه آخرین فیلم فرنچایز Hunger Games یعنی Mockingjay: Part 2 اکران شد بعضی از بازیگران اصلی مثل جنیفر لارنس و جاش هاچرسون تلاش کردند تا وسایلی از این فیلم را همراه خود به خانه ببرند.

با توجه به اینکه هاچرسون نقش عاشق ابدی کتنیس را در فیلم ایفا کرد، این کار شیرینی است که او تلاش کند گردنبد قفلی را که کتنیس در طول فیلم همراه خود داشت را به یادگار بگیرد؛ در همین حال خود کتنیس (جنیفر لارنس) نیز برخی از لباس‌های چرمی‌اش را با خود به خانه برد، ولی بازیگر دیگر این مجموعه یعنی لیام همسورث هیچ اشیایی را به غنمیت نگرفت که این باعث شد تا اقدام دو بازیگر دیگری که این کار را انجام دادند بد جلوه کند. تنها چیزی که همسورث از این مجموعه پذیرفت خاطرات مربوط به زمان فیلم‌برداری بود که درواقع بسیار گرانبها است.

کریس همسورث، مجموعه فیلم‌های Thor

hammer time 1530809861

با وجود اینکه لیام همسورث به هنگام دزدیدن وسایل صحنه بسیار خوش‌قلب است و این کار را انجام نمی‌دهد، اما برادرش کریس چنین طرز فکری ندارد؛ کریس همسورث در دنیای سینمایی مارول نقش ثور را طی سه فیلم مستقل راجع به این کاراکتر ایفا کرد، او همچنین در نقش این شخصیت برای بازی در فیلم‌های فرعی مارول نیز حضور داشت.

به شکل جالبی کریس همسورث هرگاه برای ایفای نقش خدای رعد فراخوانده می‌شد وسیله‌ای را برای یادگاری نزد خود نگه می‌داشت؛ طی مصاحبه‌ای با برنامه جیمی کیمل این بازیگر اذعان داشت که پنج عدد از میولنیر‌ها (چکش جادویی که ثور آن را همراه خود حمل می‌کرد) را نزد خود نگه داشته است.

یکی از میولنیرها مخصوص در حمام در معرض دید او قرار دارد؛ این دقیقا جایی نیست که چکش به هنگام استراحت ثور از نبردهای سنگین با غول‌های مختلف به آنجا برود، اولویت ثور و چکش فوق‌العاده او حضور در محیط دنیوی جهت کمک به کهکشان است. همانطور که خودتان نیز حدس می‌زنید مارول و کمپانی دیزنی خیلی زود و قبل از پایان فیلم متوجه ناپدید شدن این چکش می‌شدند، اما احتمالا آن‌ها با دغدغه‌های مهم‌تری دست و پنجه نرم می‌کردند.

کریستن استوارت، مجموعه فیلم‌های Twilight

thief in the twilight 1530809861

کریستن استوارت بازیگر مشهور هالیوودی اولین موفقیت بزرگ خود را در این عرصه طی دهه 2000 و با مجموعه فیلم‌های Twilight تجربه کرد؛ درست به مانند مجموعه فیلم‌های هری پاتر فرنچایز Twilight نیز موفقیت بزرگی را در باکس‌آفیس در کنار بازیگرانی که دوران جوانی خود را با این مجموعه گذرانده‌اند کسب کرد. کریستن استوارت به هنگام فیلم‌برداری فیلم نخست تنها 17 سال سن داشت و وقتی که فیلم پایانی یعنی Breaking Dawn Part 2 در سینماها اکران شد او 22 ساله بود؛ با وجود اینکه عشق خون‌آشام او یعنی رابرت پتینسون و دیگر اعضای بازیگر این مجموعه جهت یادگاری هیچ اشیایی را به غنیمت نگرفتند، اما استوارت مانند آن‌ها نبود و از این لحاظ یک نقطه ضعف برای این فرنچایز محسوب می‌شد.

استورات طی مصاحبه‌ای با مجله People گفت او جواهری را که بلا سوان در طول فیلم از آن استفاده می‌کرد را به یاد کارگردان کاترین هاردویک و بازیگر همکارش رابرت پتینسون برای خود گرفته است؛ استوارت دقیقا گفت: «من حلقه‌ها را نگه داشته‌ام، این حلقه‌ها خیلی برای من مهم هستند.» این یک راه زیبا جهت به یاد داشتن کارگردان و بازیگر همکارش در آن مجموعه فیلم‌ها بود.

سایمون پگ، مجموعه فیلم‌های Star Trek

star trek into your bag 1530809861

سایمون پگ در طول دوران بازیگری خود فراز و نشیب‌های بسیاری را تحمل کرد و همیشه نسبت به اتفاقاتی که در حرفه‌اش برای او رخ می‌دهد فروتن بوده است؛ او در این حرفه به موفقیت‌های قابل‌توجهی دست پیدا کرده است که شاید بتوان حضور او در مجموعه فیلم‌های Star Trek را یکی از همین موفقیت‌ها قلمداد کرد.

پگ نقش یک مهندس به نام اسکاتی را در فیلم بازسازی شده Star Trek (محصول سال 2009) ایفا کرد، او همچنین بار دیگر برای بازی دوباره این نقش در دنباله بعدی یعنی فیلم Star Trek: Into Darkness فراخوانده شد؛ در حال فیلم‌برداری این دنباله او به یکی از آرزوهای بزرگ دوران کودکی خود دست یافت: داشتن نشان اختر ناوگان.

برخلاف فضای امنیتی شدید پگ پذیرفت که او این نشان را زمانی که کسی متوجه نبود در کیف خود قرار داد؛ با وجود اینکه او سوغاتی ارزشمندی از این مجموعه به یادگار گرفت اما اعتراف کرد که در حقیقت چشمان او به دنبال چیز دیگری بود: او علاقه داشت تا یکی از اسلحه‌های برقی که در فیلم وجود داشت را به غنیمت بگیرد اما موفق به انجام این کار نشد. ما دیگر اطلاعات دقیقی نداریم اما شاید او در دنباله بعدی یعنی فیلم Star Trek: Beyond موفق به انجام این کار شود.

جیسون موموآ و ازرا میلر، فیلم Justice League

not so superheroic 1530809861

هنگامی که زمان فیلم‌برداری یک عنوان بلاک باستر فرا می‌رسد گروه امنیتی باید شدیدا مراقب جزئیات دقیق و اطلاعات محرمانه باشند تا این موارد به بیرون درز نکند؛ حتی چنین اقدامات امنیتی شدیدی نیز مانع این نمی‌شود که بازیگران اصلی اشیای موجود در صحنه را ندزدند.

طی تصویربرداری فیلم Justice League بازیگران نقش آکوامن و فلش کاری انجام دادند که اصلا شایسته نقش ابرقهرمانی که ایفا کردند نبود؛ جیسون موموآ و ازرا میلر هردو اعتراف کردند که اشیای کوچکی را از صحنه فیلم‌برداری این پروژه دزدیده‌اند، اشیایی مثل: گلوله‌های کوچک، بالاپوش قرمزرنگ و حتی گلوله‌های مخصوص بتمن.

بسیاری از بازیگران تلاش می‌کنند که از برنامه دزدی کنند، اما به نظر می‌آید این دو بازیگر هر چیزی را که بتوان در جیب جای داد برایشان وسوسه‌انگیز است و آن را برای خود می‌گیرند؛ اگر برای شما باعث تعجب است که آن‌ها بعد از دزدیدن این اشیا در حقیقت با آن‌ها چه می‌کنند به این گفته جیسون موموآ توجه کنید: «من آن را به پسرم دادم.» با در نظر گرفتن این موضوع که بن افلک و رایان رینولدز نیز از فیلم‌های خود دزدی کرده‌اند، شاید بتوان به این نتیجه رسید که کمپانی برادران وارنر راه را برای ابرقهرمانان خود جهت دزدی از فیلم‌هایشان باز گذاشته‌اند.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.