نویسنده: فرزین احمدی دوشنبه، 02 مهر 1397
ساعت 18:32

مصاحبه با لارس گوستاوسون، یکی از اعضای تیم سازنده Battlefield V مطلب ویژه

5 از 5

 مصاحبه با لارس گوستاوسون از اعضای تیم سازنده بتلفیلد 5 (Battlefield V)

قسمت جدیدی از سری بازی‌های بسیار محبوب Battlefiled به زودی عرضه می‌شود. این عنوان که Battlefield V نام دارد، به سراغ جنگ جهانی دوم می‌رود تا نبردی نفس‌گیر را به تصویر کشد. پس از انتشار نخستین تریلر این بازی، EUROGAMER به سراغ لارس گوستاوسون (Lars Gustavsson)، یکی از قدیمی‌ترین اعضای تیم سازنده این مجموعه بازی‌ها، رفته و با او درباره این بازی مصاحبه کرده است. در ادامه بازی مگ ترجمه فارسی این مصاحبه را تقدیم شما خواهد کرد.

  • تریلر رونمایی فوق‌العاده بود. به نظر می‌رسید که این تریلر، ویدئویی از گیم‌پلی بازی باشد؛ اما من فکر می‌کنم اینطور نیست. درست نمی‌گویم؟

+ خب همه صحنه‌ها از روی خود بازی برداشته شده‌اند و در دل بازی رخ می‌دهند. همه چیز محصول موتور خود بازی است و هر آنچه که دیدید در بازی نیز مشابه‌اش را خواهید دید. پس میشه گفت بله. این ویدئو، شمایی سینماتیک از گیم‌پلی است.

  • آیا بعدها کسی مدعی نخواهد شد که گیم‌پلی بازی شامل همه چیزهای نشان‌داده‌شده در این ویدئو نیست؟

+ نه! هر چیزی که در این ویدئو می‌بینید، در اثر نهایی هم خواهید دید. چیزهای جدید بسیاری در این ویدئو وجود دارد و من واقعاً از همه چیزهایی که تیم سازنده توانسته –آن هم با ریتمی موزون- در این ویدئو بگنجاند سر ذوق آمده‌ام. ما پیشتر در تریلرهایمان رویکردهای متفاوتی را امتحان کرده بودیم؛ اما در این یکی واقعاً می‌خواستیم روی گیم‌پلی-گیم‌پلی‌ای که جدید است و شما می‌توانید در Battlefiled آن را تجربه کنید- تمرکز کنیم. بسیاری از چیزهایی که در این تریلر به نمایش درآمده‌اند، از امکانات جدید موجود در بازی حکایت می‌کنند.

  • یکی دیگر از چیزهایی که در این مجموعه جدید نیست -اما برای مدت‌ها خبری از آن نبود- لحن نه چندان جدی بازی بود. در بعضی بخش‌ها حتی می‌توان گفت با صحنه‌هایی کمیک طرف بودیم.

+ معمولاً وقتی پیش از عرضه یک بازی، بخش‌هایی از آن را در قالب یک تریلر نمایش می‌دهیم، به دلیل اینکه صحنه‌های دیوانه‌داری پشت سر هم رخ می‌دهند، چنین احساسی به مخاطبان القا می‌شود. در این ویدئو ما می‌خواستیم فرصت‌های موجود در بازی را به تصویر بکشیم. علاوه بر این می‌خواستیم بخشی از آنچه که در تست‌های بازی رخ می‌دهد و همچنین آنچه بعد از کار موقع قهوه‌خوردن درباره‌اش صحبت می‌کنیم را به تصویر بکشیم.

  • بله؛ Battlefield می‌تواند بازی بسیار مفرحی باشد. شما پیشتر نیز بازی‌ای با تمی نه‌چندان جدی ساخته بودید. وقتی من این تریلر را می‌دیدم و کلمه Company روی مانیتور نقش می‌بست، به این فکر می‌کردم که انگار فراموش کرده‌اید کلمه دیگری را نیز در کنار آن بیاورید: Bad! آیا Battlefiled V به نحوی قرار است Bad Company 3 باشد و یا اینکه می‌توان بعدها منتظر خود Bad Company 3 بود و V تنها کمی از لحن آن بازی را در خود دارد؟

+ به هیچوجه این بازی نباید با سری Bad Company اشتباه گرفته شود.  ما  Bad Company را دوست داریم؛ ولی قرار نیست V جزئی از آن سری باشد. شباهتی که این بازی به Bad Company دارد در شخصی‌سازی سربازها -چه در ظاهر و چه در گیم‌پلی- با جلوتر رفتن در بازی است.

  • ما جزئیات زیادی از سیستم جدید انیمیشن‌های بازی در این ویدئو دیدیم که جذاب به نظر می‌رسیدند. همچنین صحنه‌های سوم‌شخص زیادی را هم شاهد بودیم. آیا قرار است امکان دید سوم‌شخص برای بازیکنان در این بازی وجود داشته باشد؟

+ این حالت تنها وقتی کاراکتر سوار وسایل نقلیه است وجود خواهد داشت. فکر می‌کنم پیش‌تر هم گفته بودم که ما تغییرات اساسی‌ای در مجموعه حرکات بازیکنان داده‌ایم. در این زمینه قبل‌تر نقاط ضعف زیادی داشتیم. شما می‌توانستید روی یک صخره سینه‌خیز بروید و بعد با کمی جابه‌جاشدن از روی آن به پایین بیفتید! ما برای روان‌تر کردن گیم‌پلی بازی باید کارهای بسیاری انجام می‌دادیم؛ اما این‌ها تاثیری بر روی گیم‌پلی ندارد. در حرکاتی که می‌بینید این تغییرات به چشم خواهد آمد؛ اما وقتی به صورت اول‌شخص در حال دویدن هستید تغییری رخ نخواهد داد. پیش از این جهان بازی و سربازان به نحوی جدا از یکدیگر به نظر می‌رسیدند؛ اما امیدواریم این بار آن‌ها پیوند نزدیکی با یکدیگر پیدا کرده باشند.

Battlefield V Interview 3

  • یکی دیگر از عناصر مهم در گیم‌پلی این بازی ساخت‌وساز است. بازی بزرگ دیگری نیز هم‌اکنون در دنیای بازی‌های ویدئویی حضور دارد که ساخت‌وساز عنصری کلیدی در آن است و ممکن است شما نیز درباره‌اش شنیده باشید. آیا این گفته درست است که Fortnite الهام‌بخش شما در انجام چنین کاری بوده است؟

+ قطعاً بازی‌ای که از آن اسم بردید مدنظر ما بوده است؛ اما از سویی ما این کار را پیشتر در خود Battlefield  و با قابلیت تعمیر پل‌ها آغاز کرده بودیم. تغییر اساسی اما در Battlefield 1 رخ داد. پس از Bad Company 2 مخاطبان‌مان دائم می‌گفتند که چرا همه قابلیت‌های تخریبی حذف شده‌اند. اما در هنگام ساخت Battlefield 1 ، افرادی که آن را بازی می‌کردند از این مساله شاکی بودند که همه چیز می‌تواند با خاک یکسان شود و هیچ بنایی باقی نماند.پس ما قابلیت ساخت‌وساز (Fortification) را معرفی کردیم. به مدد این قابلیت شما می‌توانید استحکامات دفاعی تخریب‌شده دشمنان‌تان را دوباره بسازید تا به این ترتیب جنگ و درگیری همیشه ادامه بیاید.

  • و از سوی دیگر این کار میل شما به تخریب را نیز بیشتر می‌کند.

+ بله. تخریب حالا از فیزیک بهتری هم برخوردار شده است. این کار دیگر تنها در یک فریم رخ نمی‌دهد. تکه‌های بنا روی هوا آویزان می‌مانند و بعد کم کم روی زمین سقوط می‌کنند. وقتی نارنجکی داخل خانه‌ای پرتاب می‌شود، باعث انفجار آن می‌گردد. ابزارهایی که برای تخریب استفاده می‌کنید، اثرات متفاوتی با یکدیگر خواهند داشت. پیش‌تر چه با یک مسلسل و چه با یک پیستول به یک دیوار آهنی شلیک می‌کردید، هر دو یک میزان تخریب داشت؛ اما حالا نه.

  • یکی از چیزهایی که گویا از Fortniteبه V راه پیدا کرده، مود Battle Royale است. من فکر نمی‌کنم که این بخش همزمان با عرضه بازی اصلی ارائه گردد. آیا شما می‌خواهید این بخش را به عنوان محتوایی بعد از عرضه و در قالب یک مود New Game جدید عرضه کنید؟

+ این سوال از من زیاد پرسیده می‌شود. اگر از من بپرسید، باید بگویم که Fortnite  را همراه بچه‌هایم در خانه بازی می‌کنم و لذت زیادی هم می‌برم. این بازی برای ما همچون سفری شگفت‌انگیز است. گاهی اوقات ما کنار هم جمع می‌شویم و درباره چیزهایی از آن که به درد Battlefield  می‌خورد -وسایل نقلیه و جهان باز و...- صحبت می‌کنیم. بنابراین قطعاً گفتگوهایی در این باره رخ داده و آنچه که نقطه عزیمت بازار است برای ما هیجان‌انگیز است؛ اما نمی‌توانیم درباره برنامه‌هایمان صحبت کنیم.

  • چه تعدادی بازیکن می‌خواهید در این مود داشته باشید؟64 بازیکن همیشه عدد خوبی به نظر می‌رسیده است.

+ در همه مودها به جز دو تا -Team Deathmatch و Domination- 64 بازیکن با هم رقابت می‌کنند. می‌توان گفت که به نسبت گذشته در مودهای بیشتری این تعداد بازیکن وجود دارد. این مودها شامل Grand Operationها هستندکه احتمالاً شما دوست دارید بی‌وقفه آن‌ها را با 63 بازیکن دیگر بازی کنید.

Battlefield V Interview 2

  • می‌دانم که قرار نیست فعلاً درباره Battle Royale صحبتی داشته باشید. اما می‌خواستم بپرسم که آیا فکر می‌کنید 64 بازیکن برای این مود عدد مناسبی است؟

+ باید امتحان کنیم. موضوع جالبی یادم آمد. اسناد طراحی Battlefield 1942 –که الان هم در خانه دارمشان-نشان می‌دهد که تعداد بازیکنانی که برای این بازی در نظر گرفته شده بود 128 بود. اما در نهایت ما به عدد 64 رسیدیم. زمان نبرد و چیزهای دیگر ما را به این عدد رساند. باید ببینیم در آینده به کجا می‌رسیم؛ اما فکر می‌کنیم وجود 64 بازیکن در میدان نبرد، تراکم بالایی ایجاد می‌کند.

  • یکی دیگر از چیزهایی که دیشب اعلام گردید این بود که Battlefield V هیچگونه Premium Passای در خود نخواهد داشت. این مساله عالی است؛ اما از زمانی که DICE بازی‌ای بدون Premiun Pass عرضه کرد زمان زیادی نمی‌گذرد و نتیجه نیز به نظر من چندان خوب نبود. شما از آن تجربه چه آموخته‌اید و این بار قرار است چه تفاوت‌هایی وجود داشته باشد؟

+ اینکه می‌خواهیم با گذشته متفاوت باشیم حقیقت دارد. مدت‌هاست که در این باره از مخاطبان‌مان شنیده‌ایم. همچنین این مساله خواسته خود سانزندگان نیز بود. ما دوست نداریم بعد از عرضه بازی مخاطبان‌مان از ما جدا شوند. گاهی ما حتی چندتایی از بهترین محتواهایی را هم که ساخته‌ایم پس از عرضه اولیه، به مخاطبان‌مان داده‌ایم؛ و باز هم ارتباط آنان با ما قطع شده است. این مساله مطلوب ما نیست. هر چیزی که روی گیم‌پلی تاثیر می‌گذارد باید برای همه قابل دسترس باشد. و بله ما تعدادی اشیای اضافی هم در بازی خواهیم داشت که باید خریداری شده و یا باز شوند.

  • پس خرده‌معاملات فقط بر سر همین اشیای اضافی انجام می‌شوند؟

+ این اشیای تنها چیزهایی هستند که ما قصد فروش‌شان را داریم.

  • Battlefield 2 غوغای زییادی به پا کرد. برداشتی که از این مساله داشتید چه بود؟

+ من از همان ابتدا همراه مجموعه Battlefield بوده‌ام. آنچه که در صدر اهمیت است، گیم‌پلی است. Battlefield بر منطق سنگ، کاغذ، قیچی بنا شده است؛ به این معنی که در این بازی هیچ سلاحی از سلاح دیگر قدرتمندتر نخواهد بود. اگر چنین حالتی وجود نداشته باشد، معنای آن شکست ماست. وقتی شما اسلحه‌‌های بیشتری در اختیار داشته باشید، یعنی از انواع متفاوت وسایل می‌توانید استفاده کنید. ولی این لزوماً به معنی وسایل بهتر نیست. از این نظر ما به تعادل خوبی در سری Battlefield رسیده‌ایم. گام اساسی‌ای که در این باره برداشتیم، حذف Premium Pass بود.

Battlefield V Interview 5

  • و سوال آخر در این باره. چگونه بر سر این موضوع به توافق رسیدید؟ آنچه که مشخص است این است که هیچگاه قرار نبودهPremium Pass حذف شود و این مساله مرا گیج می‌کند. شما افراد باهوشی هستید. چگونه این بازی توانسته از تمام مراحل تایید خود رد شده و این حد به انتشار نزدیک شده باشد؟

+ اگر بخواهم صادقانه پاسخ دهم باید بگویم که من شخص مناسبی به جواب‌دادن به این پرسش نیستم. تمرکز من بر روی Battlefield است. ما روی تکامل‌بخشیدن به این بازی کار می‌کنیم و کار من محافظ این مجموعه بودن است؛ یعنی با افراد باهوشی که در استودیویمان همکاری دارند کار می‌کنم تا مطمئن شوم که مسیر روبه‌جلویی را طی می‌کنیم، به کاری که داریم عشق می‌ورزیم و ازینکه مخاطبان‌مان قرار است به دوست‌داشتن ما ادامه دهند، مطمئن هستیم.

  • و آخرین سوال: تاریخ عرضه. شما قرار است در زمان عرضه با Red Dead Redemption 2 رقابت کنید. این مساله بسیار عجیب است چرا که حتی Call of Duty هم از انجام این کار سر زده است. آیا این مساله باعث نگرانی شماست؟ آیا مطمئن هستید که می‌توانید با این بازی رقابت کنید؟

+ همیشه غیر از بازی‌ای که شما تولید کرده‌اید، بازی‌های دیگری نیز وجود خواهد داشت. گاهی‌اوقات ما را رقبای سرسخت یکدیگر جلوه می‌دهند؛ اما من چیزی جز ستایش برای آن بازی‌ها نداشته‌ام. شما نیاز دارید بالاخره بازی‌تان را عرضه کنید و من فکر می‌کنیم ما دست پری داریم که ما را از بقیه متمایز می‌کند. ما به چیزی که در حال ساختن‌اش هستیم اطمینان داریم و منتظر تجربه‌کردن دیگر بازی‌ها نیز هستیم.

  • خیلی سریع قبل از اتمام مصاحبه. ترکیب جنگ جهانی دوم و Battlefield یک کلمه را دائماً در ذهن من تداعی می‌کند: جزیره ویک. کی قرار است به سراغ این جزیره بروید؟

+ آه بله! بعضی از جذاب‌ترین خاطرات من متعلق به این مکان هستند.! فعلاً پاسخی برای این پرسش ندارم.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.