نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع سه شنبه، 27 فروردين 1398
ساعت 09:00

اپیزود اول از فصل آخر Game of Thrones در جذب بیننده رکوردشکنی کرد

HBO شب بزرگی را در زمان پخش اولین قسمت فصل آخر بازی تاج و تخت پشت سر گذاشت

0 از 5

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون در بازی‌مگ؛ به نظر می‌رسد که دو سال انتظار طرفداران برای شروع پخش سریال Game of Thrones منجر به رکوردشکنی بزرگی در تاریخ این مجموعه تلویزیونی شده است. در این زمینه اخیرا گزارش شده که تعداد بینندگان اولین اپیزود از فصل پایانی سریال «بازی تاج و تخت»، رکورد جذب بیننده قبلی این سریال را شکسته است.

طرفداران سریال بازی تاج و تخت پس از دو سال انتظار، شب گذشته به تماشای اولین قسمت از فصل هشتم و پایانی این سریال نشستند. براساس گزارشی از HBO، تعداد بینندگانی که همزمان با پخش سریال به تماشای آن نشسته بودند درمجموع به ۱۷٫۴ میلیون نفر رسیده است که رکورد جدیدی برای این مجموعه به حساب می‌آید. رکورد قبلی با ۱۶٫۹ میلیون بیننده مربوط به قسمت آخر فصل هفتم این سریال بوده است. گفتنی است که این یک آمار خیره‌کننده برای HBO به عنوان یک شبکه پولی و حق‌اشتراکی نیز محسوب می‌شود. HBO در این زمینه آمار مقایسه‌ای از اولین قسمت فصل هفتم را نیز منتشر کرده که در این زمینه، آن اپیزود موفق به جذب ۱۶٫۱ میلیون بیننده شده بود. همچنین این آمارها به صورت ترکیبی از همه پلتفرم‌های پخش اچ‌بی‌او از جمله کانال تلویزیونی و همچنین پلتفرم‌های HBOGO و HBO Now می‌باشد.

پخش این قسمت در HBO Now به عنوان یک سرویس تلویزیونی Video on demand، در مقایسه با اپیزود آخر فصل قبلی با ۵۰ درصد رشد و در مقایسه با اپیزود اول فصل هفتم شاهد ۹۷ درصد رشد بینندگان خودش بوده است. چنین آماری باعث شده تا HBO در واقع شب گذشته، شاهد بزرگ‌ترین شب تاریخ خود از نظر پخش استریمی برنامه‌هایش باشد که باعث افزایش بازدید در سایر برنامه‌های استریمی این شبکه نیز شد.

اپیزود اول از فصل هشتم سریال بازی تاج و تخت «وینترفل (Winterfell)» نام داشت که به کارگردانی David Nutter و نویسندگی Dave Hill، به مدت ۵۴ دقیقه پخش شد. در این قسمت از نظر داستانی، بسیاری از شخصیت‌های از هم دور افتاده خاندان استارک نظیر جان اسنو، آریا استارک، برندون استارک پس از سال‌ها جدایی به یکدیگر رسیدند. غیر از این، بسیاری دیگر از شخصیت‌ها که تاریخچه چندان خوشی از یکدیگر نداشتند نظیر جیمی لنیستر و استارک‌ها، خاندان تارلی و تارگرین‌ها و ... نیز به یکدیگر رسیدند و در جنوب و تخت آهنین نیز سرسی لنیستر، از ارتش مزدوران جدیدی که از شرق استخدام کرده استقبال کرد. به طور کلی در این قسمت، نویسندگان قصد پی‌ریزی و مهیا کردن عوامل مختلف را برای رسیدن به نقطه پایانی داشتند.

با پخش این قسمت، تنها ۵ قسمت دیگر تا پایان این فصل و کل سریال باقی مانده است. قسمت دوم از فصل هشتم سریال نیز قرار است در ۲۱ آوریل (۲ اردیبهشت - ساعت ۵:۳۰ صبح) روی آنتن برود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.