نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع پنج شنبه، 24 خرداد 1397
ساعت 07:00

E3 2018: سازندگان Dying Light 2 از ویژگی‌های این بازی می‌گویند

4.5 از 5

استودیو Techland، سازنده سری بازی‌های Dying Light اخیرا اطلاعات بیشتری درباره گیم‌پلی و داستان بازی Dying Light 2 به اشتراک گذاشته است.

در جدیدترین اخبار بازی در رویداد E3 2018 در بازی‌مگ؛ بازی Dying Light 2 یکی از عناوینی بود که شایعه معرفی آن، از قبل از شروع E3 2018 به گوش می‌رسید و درنهایت نیز این گمانه‌زنی‌ها به حقیقت پیوست و استودیو Techland، بازی را در جریان کنفرانس شرکت مایکروسافت رونمایی کرد. در حالی که خبرهای اولیه پیرامون بازی در جریان همان کنفرانس منتشر گردید، سازندگان اخیرا مصاحبه جدیدی پیرامون ویژگی‌های گیم‌پلی بازی به اشتراک گذاشته‌اند. در مورد این بازی، گرچه حالت آنلاین چندنفره یکی از اولویت‌های بازی خواهد بود ولی Techland وجود یک ماد بتل رویال زمان عرضه را برای بازی تایید نکرده است. این خبرها در جریان مصاحبه اخیر Tymon Smektala از Techland در جریان رویداد هفته E3 2018 منتشر شده است. اودر این زمینه گفته که استودیو آن‌ها گرچه متوجه عطش بالای بازار برای عناوین بتل رویال است، ولی Dying Light 2 قصد دارد با سبک و سیاق خودش، روی گیم‌پلی چندنفره و آنلاین تمرکز کند. او همچنین وعده داده که طرفداران باید منتظر سورپرایزهایی نیز در آینده باشند. او در این زمینه گفته است:

بازی Dying Light 2 از بخش بتل رویال برخوردار نخواهد بود ... و این چیزی نیست که ما روی آن تمرکز کرده باشیم. با این حال طبیعتا ما نیز نگاهی به بازار و اینکه چه اتفاقاتی درحال افتادن است داریم و فکر می‌کنم که یک سری سورپرایزها برای طرفداران بازی چندنفره آنلاین در آینده داشته باشیم.

درحالی که عرضه ماد بتل رویال برای Dying Light 2 به تایید نرسیده است، باید در نظر گرفت که یک بسته الحاقی موردانتظار برای Dying Light اورجینال به نام Bad Blood از قبل معرفی شده بود. در این بسته الحاقی جدید، المان‌هایی از ژانر بتل رویال نیز وجود دارد و به تایید Smektala، تیم توسعه Dying Light 2 در حال کار نزدیک با اعضای تیم سازنده Bad Blood هستند و به گفته او بازی با روند خوبی درحال شکل گیری است. او پیرامون این موضوع نیز گفت:

این واقعا یک بازی امیدوار کننده‌ای است، پس من واقعا آن‌ها را به خاطر کار بزرگی که در دنیای Dying Light درحال انجامش هستند تحسین می‌کنم. طبیعتا باید درنظر گرفت که تیم‌های ما در نزدیکی هم و تقریبا اتاق به اتاق در یک ساختمان مشغول کار روی پروژه‌هایشان هستند، و تجربه‌ها و نظراتمان را با یکدیگر به اشتراک می‌گذاریم. بسته الحاقی یاد شده نیز در ادامه همین سال عرضه خواهد شد و البته یک دوره تست رایگان نیز در پلتفرم PC در آینده نزدیک برگزار خواهد شد. در این زمینه ثبت‌نام برای این دوره تست نیز شروع شده است.

dl2 2672 1

تک‌لند گرچه تاکنون از تمرکز زیاد بازی روی بخش چندنفره صحبت کرده، ولی درواقع جزئیاتی زیادی درباره آن منتشر نشده است. در عوض حالا اطلاعات جدیدی پیرامون بخش تک‌نفره بازی به اشتراک گذاشته شده است. به گفته Techland، بازی دوم شامل ارتقا در تقریبا همه جنبه‌های بازی اول خواهد بود. روند بازی به شکل داستان‌محور و سندباکسی است و تصمیمات اتخاذ شده توسط بازیکن، تغییرات دائمی در دنیای اطراف بر جای می‌گذارد. به گفته Smektala در بازی جدید، اصولا انتخاب‌ها و نتایج حاصله از آن‌ها یک بخش کلیدی و محوری در بازی خواهد بود. شکل‌دهی به یک مسیر داستانی منحصربه فرد برای هر بازیکن، که با همه بازیکنان دیگر متفاوت باشد. گیم‌پلی پارکور Dying Light اول برای بازی دوم هم با اضافه شدن ارتقاهایی تایید شده است. در این زمینه گفته شده که بازیکنان باید از مهارت‌های خود برای حرکت در «پارکورهای پازلی»، پرش از روی سقف‌ها و پشت‌بام‌ها و رسیدن به مناطق جدید استفاده کنند.

وقایع داستانی Dying Light 2 قرار است ۱۵ سال پس از وقایع بازی اول و در یک «قرون وسطی مدرن» رخ بدهد؛ این دوره در ادامه جنگ بشریت با موجودات زامبی و خون‌آشام خواهد بود. حالا باقی‌ماندگانی از گروه انسان‌ها در تلاش برای کنترل شهری هستند که احتمالا آخرین شهر روی زمین باشد. این شهر قرار است چهار برابر بزرگ‌تر از همه مراحل بازی اول باشد. نحوه تعامل بازیکن با سایر گروه‌ها، روی دنیای اطراف از نظر گیم‌پلی و هم از نظر داستانی کاملا تاثیرگذار خواهد بود. حملات دسته‌ای و گروهی زامبی‌ها در این بازی نیز وجود خواهد داشت.

همان طور که اشاره شد، بازی Dying Light 2 به شکل رسمی در جریان کنفرانس مایکروسافت رونمایی شد. این بازی هنوز تاریخ عرضه رسمی خودش را اعلام نکرده ولی پیش‌بینی می‌شود که بازی در سال ۲۰۱۹ برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و PC منتشر شود.

شما می‌توانید خبرهای بیشتر از کنفرانس‌های خبری مهم و حواشی مختلف در رویداد E3 2018 را در صفحه اختصاصی این رویداد در بازی‌مگ دنبال کنید.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.