نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع شنبه، 26 خرداد 1397
ساعت 08:40

E3 2018: اطلاعات جدید از ساختار شهری Night City

0 از 5

اخیرا گزارش‌های جدیدی درباره ساختار شهری و نحوه اجرای گیم‌پلی در بازی Cyberpunk 2077 منتشر شده است.

در جدیدترین اخبار بازی در در بازی‌مگ؛ یکی از مهم‌ترین بازی‌هایی که در رویداد E3 2018 حضور داشت، بازی Cyberpunk 2077 محصول جدید CD Projekt Red بود که توجهات زیادی را در انتهای کنفرانس مایکروسافت به خود جلب کرد. شما پیش از این، اطلاعات تکمیلی پیرامون بازی را که مدتی پس از این نمایش به اشتراک گذاشته شد نیز در بازی‌مگ مطالعه کردید. ما می‌دانیم که شخصیت اصلی بازی V نام دارد که بازیکنان می‌توانند جنسیت و سایر ویژگی‌های ظاهری و شخصیتی او را تعیین کرده و از دید او، وارد شهر Night City شوند؛ شهری سایبرپانکی در سال ۲۰۷۷ با انبوهی از تکنولوژی‌هایی که در آینده مورد استفاده بشر قرار می‌گیرند. درخصوص این شهر، گفته شده که آنجا خشن‌ترین و خطرناک‌ترین ابرشهر سایبرپانکی دنیا است.

شهر Night City از نظر ساختاری به شش منطقه اصلی تقسیم شده که هر منطقه یا ناحیه، بر اساس سبک زندگی، معماری شهری و ویژگی‌های فرهنگی و ظاهری به قرار زیر هستند:

  • مرکز شهر (City Center): اینجا منطقه ثروتمند و فخرآمیز نایت سیتی است؛ منطقه مرکزی و قلب شرکت‌ها و کمپانی‌ها، با کلاس‌ترین و لوکس‌ترین منطقه شهر. 
  • واتسون (Watson): یک ترکیب منحصر به فرد از فرهنگ‌های آسیایی است. در واتسون، در گذشته یک ابر شرکت عظیم فعالیت داشته که پس از سقوط و ورشکستگی، حالا منطقه‌ای مملو از مهاجران شده است. ویژگی این منطقه، بازار و بازارچه‌های مخفی و خاصی است که در کوچه‌های تنگ و تاریک خود جای داده است.
  • وست بروک (Westbrook): یک منطقه با محوریت توریستی با معماری شهرهای ژاپنی، منطقه‌ای برای پولداران است که سخت کار می‌کنند و به بازی‌کردن علاقه‌ی زیادی دارند.
  • هی‌وود (Heywood): منطقه‌ای عمدتا لاتین نشین  که به توصیف سازنده، زندگی در یک منطقه لاتین‌نشین به معنی این است که شما به خوبی از نردبان روابط اجتماعی بالا رفته‌اید! هی‌وود ناحیه‌ای بسیار بزرگ در حاشیه‌ی شهر با مناطق مسکونی است که با مشکلاتی همچون گروه‌های تبه‌کار و دار و دسته‌های خلافکار دست به گریبان است.
  • پاسیفیکا (Pacifica): این منطقه خطرناک‌ترین ناحیه شهر نایت سیتی است. اینجا به کلی متروکه شده و کنترل بخش‌ها در اختیار دار و دسته‌های تبه‌کار قرار گرفته است. این ناحیه که به کلی از بقیه شهر جدا شده با مشکلات جرایم بالا و فقر شدید دست به گریبان است.
  • سانتو دومینگو (Santo Domingo): کل برق شهری و انرژی شهر نایت سیتی از اینجا تامین می‌شود. این ناحیه تعداد بی‌شماری نیروگاه تولید انرژی و برق و همچنین کارخانجات عظیم صنعتی را در خود جای داده و در یک چرخه بی‌پایان و نامحدود مدرن‌سازی قرار گرفته است.

در تریلر نمایش داده شده در کنفرانس مایکروسافت، یکی دیگر از مواردی که از ویژگی‌های شهر مشخص شد قابلیت گردش در شهر به شکل عمودی و روی هوا بود که ظاهرا این مدل جستجو، نقش پررنگی نیز در گیم‌پلی خواهد داشت. می‌دانیم که آپارتمان محل سکونت V یک ساختمان فوق‌العاده عظیم با تعداد بسیار زیادی طبقه است. هر طبقه نیز محل زندگی تعداد زیادی شخصیت NPC، موارد مخفی و کوئست‌های احتمالی خواهد بود. در رابطه با وسایل نقلیه تایید شده برای گردش در شهر هم خودرو یا ماشین معمولی، موتور سیکلت و خودروهای نظامی/جنگی ذکر شده است.

بازی سایبرپانک 2077، در مجموع در یک شهر بسیار بزرگ با مناطق مختلف و گروه‌ها و طرف‌هایی با اهداف و هویت‌های متفاوت از یکدیگر تشکیل می‌شود. همچنین به نظر جستجو و حرکت بین مناطق و ... بدون بارگذاری و زمان لود خواهد بود و بازیکن قادر است در شهر و در انواع حالت‌های گیم‌پلی پیاده، راننده، سواری و تیراندازی در اتوبان‌ها، مناطق، کوچه‌ها و ... به سرعت و بدون بارگذاری به بازی بپردازد. این بازی در رویداد E3 2018 نمایش جذابی در کنفرانس مایکروسافت داشت که می‌توانید آن را در بازی‌مگ تماشا کنید. سی‌دی پراجکت رد هنوز در مورد تاریخ عرضه بازی چیزی نگفته ولی انتظار می‌رود که بازی برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و PC عرضه شود. در مورد تاریخ عرضه، اخیرا شایعاتی وجود داشته که احتمالا طرفداران هنوز باید چند سال دیگر تا زمان انتشار بازی صبر کنند؛ ولی به هر شکل و فارغ از تایید یا رد احتمالی این شایعه، باید در نظر گرفت که بازی با تایید سی‌دی پراجکت رد، قرار است برای همین نسل کنونی کنسول‌های بازی عرضه شود.

شما می‌توانید خبرهای بیشتر از کنفرانس‌های خبری مهم و حواشی مختلف در رویداد E3 2018 را در صفحه اختصاصی این رویداد در بازی‌مگ دنبال کنید.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.