نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع یکشنبه، 22 مهر 1397
ساعت 13:00

Fallout 76 از همه بازی‌های قبلی سری بیشتر دیالوگ صوتی دارد

0 از 5

Bethesda اخیرا گفته که عدم وجود NPC های انسانی در Fallout 76، باعث خسته‌کنندگی بازی نخواهد شد.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ بازی Fallout 76 از بسیاری جهات یک انقلاب در سری فال‌اوت محسوب می‌شود. این بازی نه تنها اولین عنوان سری است که با یک دنیای اشتراکی و تماما آنلاین عرضه می‌شود، بلکه قرار است برای اولین بار شاهد هیچ NPC انسانی هم در این دنیا نباشیم. عدم وجود NPC های انسانی در دنیای بسیار بزرگ این بازی، گرچه می‌تواند علامتی از یک تجربه خسته‌کننده باشد، ولی Bethesda اخیرا فاش کرده که Fallout 76 ترفندهای دیگری را برای رفع این مشکل ارائه می‌کند. در واقع به گفته بتزدا، این بازی از بیشترین دیالوگ‌های صوتی منحصر به فرد در تاریخ این سری بهره برده است که اغلب در قالب holotape در دنیای بازی پراکنده شده‌اند.

گزارش تازه براساس مصاحبه یکی از سازندگان بازی با Comicbook منتشر شده که او درباره اینکه Bethesda، چطور قصد پویا و زنده نگه داشتن داشتن دنیایی را دارد که فاقد NPC است، مورد سوال قرار گرفته است. در این ارتباط ظاهرا یکی از مهم‌ترین روش‌های تیم سازندگان بازی، پراکنده کردن پیام‌های هولوگرامی در سرتاسر بازی، به عنوان آیتم‌های collectible است. این پیام‌های صوتی که داستان‌های بازماندگان را ارائه می‌کند، به گفته این بازی‌ساز کمک می‌کند تا دنیای بازی حتی بدون NPC ها نیز زنده به نظر برسد.

Bethesda البته از گذشته سوابق قابل‌ذکری هم درباره استفاده از صداگذاری‌ها دارد و برای مثال طرفداران و  منتقدان، احتمالا به خاطر دارند که بازی مثل The Elder Scrolls: Oblivion، از تعداد محدودی صداپیشه برخوردار بود که برای تعداد بسیار زیادی از NPC ها صداگذاری کرده بودند؛ این باعث شده بود که گاهی اوقات شاهد دیده شدن گفتگوهای جالبی میان دو کاراکتر با یک صداپیشه و حتی یک دیالوگ تکراری باشیم. هرچند در ارتباط با holotape های اشاره شده، ظاهرا تیم سازندگان از صداپیشگان و دیالوگ‌های منحصر به فرد بسیار بیشتری نسبت به همه عناوین قبلی این سری استفاده کردند و از این جهت، بعید است که دیگر شاهد مشکلات تکراری بودن دیالوگ‌ها باشیم.

بازی Fallout 76 تاکنون نشان داده که چقدر انتخاب‌های پرریسک داشته است. این میزان ریسک برای یک بازی با ساختارهای تثبیت شده، خودش ریسک بزرگ‌تری بوده که حتی خود بتزدا هم قبلا از نتایج نهایی آن اظهار نگرانی کرده بود. مورد حذف کامل NPC های انسانی، می‌تواند مشکلات روایت داستانی را هم پیش بیاورد که در اینجا نیز تمرکز اصلی، روی همین holotape ها بوده است؛ در حالی که این holotape ها در بازی‌های قبلی سری نیز وجود داشته و بنا بر گزارش‌هایی، بیشتر بازیکنان هم آن‌ها را نادیده می‌گرفتند، احتمالا این امید وجود دارد که در بازی جدید توسط بازیکنان بیشتری شنیده شوند.

بازی Fallout 76 قرار است در روز ۱۴ نوامبر (۲۳ آبان) برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و PC منتشر شود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.