نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع شنبه، 28 مهر 1397
ساعت 08:00

حدود ۳ درصد از کل ترافیک اینترنت جهان در دانلود روی PSN

4 از 5

در یک آمار تازه از توزیع ترافیک دانلود از اینترنت، به تازگی مشخص شده که PSN حدود ۳ درصد از ترافیک اینترنت جهان را به خودش اختصاص داده است.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ گرچه می‌توان گفت که انقلاب آنلاین در صنعت گیم، با کنسول‌های سگا و ایکس‌باکس شروع شد، ولی درحال حاضر این پلی‌استیشن و سونی هستند که پیشتاز غالب در بحث «آنلاین گیمینگ» محسوب می‌شوند؛ آن هم در عصری که آنلاین گیمینگ در اوج دوران محبوبیت و کارایی خود قرار داشته، و می‌توان گفت که حتی بالاترین اهمیت را برای سازندگان و ناشران بازی‌های ویدیویی دارد. در این ارتباط اخیرا آماری منتشر شده که نشان می‌دهد از کل ترافیک دانلود از اینترنت در دنیا، ۲٫۷ درصد به دانلود در شبکه PlayStation اختصاص دارد.

گفتنی است که حجم نزدیک به ۳ درصدی از مجموع ترافیک اینترنت در دنیا، مقدار واقعا زیادی محسوب می‌شود که پلی‌استیشن را در کنار بزرگان اصلی حوزه آنلاین جهان قرار می‌دهد. این میزان همچنین نشان از این موضوع دارد که اکوسیستم پلی‌استیشن، تا چه حد نفوذ پیدا کرده و جاسازی شده است. این گزارش که اولین بار توسط Statista and SandVine منتشر شده، به درصدهای سایر کمپانی‌ها نیز پرداخته که متوجه می‌شویم حالا شبکه Netflix، با ۱۵ درصد مصرف ترافیک اینترنت جهان جایگاه اول را از یوتیوب گرفته است. در ارتباط، یوتیوب، پلتفرم نمایش ویدیو گوگل نیز ۱۱٫۴ درصد از کل ترافیک اینترنت جهان را به خودش اختصاص داده است. به این ترتیب، و با در نظر گرفتن اینکه تا چه میزان نتفلیکس به شبکه عظیمی تبدیل شده، دانستن این نکته که PSN حدود یک پنجم بزرگی چنین شبکه‌ای است، احتمالا باعث خوشحالی طرفداران پلی‌استیشن می‌شود. شما در ادامه می‌توانید این آمار را مشاهده کنید.

 psn C569 4A07 B9B7 5E6146D37922

در آمارسنجی نمایش داده شده، البته شاهد هیچ کدام از پلتفرم‌های آنلاین ایکس‌باکس، نینتندو و یا حتی استیم نیز نیستیم که مثل پلی‌استیشن، یک جایگاه قابل شناسایی در آمار تازه داشته باشند. غیر از فاش شدن ابعاد جدید استفاده از خدمات آنلاین پلی‌اسیشن، سونی اخیرا چند خبر خوشحال‌کننده نیز پیرامون این شبکه داد که از آن جمله، می‌توان به ورود این پلتفرم به پشتیبانی کامل از قابلیت کراس پلی، امکان تغییر نام کاربری و اضافه شدن قابلیت دانلود برخی از بازی‌ها از سرویس Playstation Now اشاره کرد.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.