نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع یکشنبه، 23 دی 1397
ساعت 09:00

PUBG در یک روز بیش از ۳۰ هزار نفر را مسدود کرد

5 از 5

استفاده از نوعی برنامه غیرمجاز باعث شده تا بیش از ۳۰ هزار بازیکن از ادامه تجربه PUBG تعلیق شوند.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ به تازگی فاش شده که ۱۶ بازیکن حرفه‌ای به همراه ۳۰٫۰۰۰ بازیکن دیگر، به خاطر استفاده از «یک نرم‌افزار غیرمجاز» از بازی بتل رویال PUBG بن شده‌اند. گزارش تازه براساس یک پروژه تحقیقاتی که اجرای آن اخیرا فاش شده منتشر گردیده است؛ براساس این تحقیق که توسط تیم Esports بازی PlayerUnknown’s Battlegrounds از روز ۱۹ دسامبر ۲۰۱۸ (۲۸ آذر) صورت گرفته بود، موضوع این بود که مشخص شود چه تعداد از بازیکنان حرفه‌ای این بازی از برنامه‌های غیر مجاز برای تقلب در گیم‌پلی خود استفاده می‌کنند. تحقیقاتی که درنهایت نشان می‌دهد بسیاری از بازیکنان حرفه‌ای، از چنین نرم‌افزارهایی استفاده می‌کنند.

پس از این بود که در روز ۳۱ دسامبر ۲۰۱۸ (۱۰ دی)، مشخص شد ۴ بازیکن از آمریکای شمالی در کنار ۳۰٫۰۰۰ بازیکن دیگر به خاطر استفاده از برنامه‌های غیرمجاز در زمان انجام رقابت عمومی و آنلاین از بازی PUBG بن شدند. به غیر از این‌ها ۱۰ بازیکن دیگر هم به خاطر پیاده‌کردن روش‌های هک دسترسی خود به بازی را از دست دادند.

پیرامون اینکه این نرم‌افزار غیر مجاز دقیقا چیست و چه کاری انجام می‌دهد، این یک برنامه برای هک کردن رادار بازی است که به بازیکن اجازه دیدن لوکیشن دقیق رقبا را می‌دهد. گفتنی است که این ویژگی در بازی از نوع بتل رویال که بیشتر استراتژی‌ها برای پیروزی به بازی مخفی‌کاری نیاز دارد، قابلیتی بسیار مثبت و متمایزکننده محسوب می‌شود؛ ویژگی که به صورت کامل به عنوان تقلب و بازی غیرمنصفانه نیز درنظر گرفته می‌شود.

در ادامه این گزارش مشخص شده که شش بازیکن از ۱۰ بازیکن، از هک مخصوص رادار هم در بازی اصلی و هم در رقابت عمومی استفاده کردند که مجازاتی معادل سه سال تعلیق از حساب کاربری بازی گرفتند و ۴ بازیکن دیگر، با توجه به اینکه از این هک فقط در رقابت عمومی استفاده کردند با دو سال تعلیق مواجه شدند. غیر از این موارد و در یک مجازات جالب، دو بازیکن هم از یک تیم اروپایی به نام Sans domicile fixe با سه سال تعلیق مواجه شدند. دلیل این تعلیق هم این بوده که این افراد گرچه خود تقلب نمی‌کردند ولی از استفاده غیرمجاز هم‌تیمی‌هایشان «اطلاع داشتند». پابجی در این زمینه گفت:

ما معتقد هستیم که چشم‌پوشی کردن از کارهای متقلبانه هم‌تیمی‌ها برای سهیم شدن در مزایای جمعی، بایستی به همان شدتی با مجازات مواجه شود که بازیکنان خودشان شخصا کارهای متقلبانه انجام می‌دهند.

به طور مشخص، این بیانیه نشان می‌دهد که قوانین پابجی برای مبازه با «چیتینگ» بسیار سخت‌گیرانه‌تر شده و آن‌ها دیگر چنین کارهایی را خصوصا در رقابت‌های حرفه‌ای تحمل نمی‌کنند. نکته دیگر این است که کل تیم Sans domicile fixe هم جایگاه خودش در لیگ مدعیان را از دست داده است. این تیم البته به شکل کامل از رقابت کنار گذاشته نشده و می‌تواند با نفرات دیگر در رویدادهای بعدی شرکت کند. تیم‌های دیگر نظیر Red Diamonds و Pittsburgh Knights هم با تغییر برخی بازیکنان و بدون از دادن جایگاه‌شان می‌توانند به رقابت ادامه دهند. درنهایت نیز همه این اتفاقات باعث شده تا مشخص شدن نتایج لیگ مدعیان یک هفته عقب بیافتد.

بازی PUBG هم‌اکنون برای پلتفرم‌های ایکس‌باکس وان، کامپیوتر، پلی‌استیشن 4 و گوشی‌های هوشمند در دسترس قرار دارد.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.