نویسنده: میلاد شجری سه شنبه، 09 بهمن 1397
ساعت 10:00

نسخه کامپیوتر بازی Metro Exodus در انحصار فروشگاه اپیک گیمز خواهد بود

0 از 5

کمپانی دیپ سیلور ساعاتی پیش از عرضه انحصاری نسخه دیجیتال بازی Metro Exodus از فروشگاه اپیک گیمز برای پلتفرم کامپیوتر خبر داد.

کمپانی دیپ سیلور (Deep Silver) و استودیو 4A گیمز (4A Games) در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ اعلام کردند که نسخه رایانه‌های شخصی بازی Metro Exodus به صورت انحصاری از طریق فروشگاه دیجیتال اپیک گیمز عرضه خواهد شد؛ این در حالیست که سه هفته دیگر یعنی ۲۶ام بهمن‌ماه ۹۷ (۱۵ فوریه ۲۰۱۹)، شاهد عرضه این بازی شوتر/تیراندازی برای پلتفرم‌های مختلف خواهیم بود. در این میان، همچنین اعلام شد که دو نسخه قبلی بازی یعنی Metro 2033 و Metro: Last Light در تاریخی نامعلوم به این فروشگاه اضافه خواهند شد.

پیش از اعلام این خبر، کاربران پلتفرم کامپیوتر قادر بودند تا بازی Metro Exodus را از طریق فروشگاه استیم پیش‌خرید نمایند که البته به گفته کمپانی ناشر، پیش‌خریدکنندگان در هنگام عرضه به بازی از طریق استیم دسترسی خواهند داشت اما به واسطه توافق انحصاری دو شرکت دیپ سیلور و اپیک گیمز، این بازی در پایان امروز از فروشگاه کمپانی ولو حذف می‌شود. به دنبال این خبر، کمپانی ولو نیز بیانیه‌ای در صفحه استیم بازی Metro Exodus منتشر کرده و توافق مذکور را یک بی انصافی در امر مشترکین استیم قلمداد کرده است. در متن این بیانیه آمده است:

در پایان امروز، فروش عنوان Metro Exodus از طریق فروشگاه استیم متوقف خواهد شد؛ دلیل این امر، تصمیم کمپانی ناشر برای انحصاری کردن عرضه بازی به یک فروشگاه کامپیوتر دیگر بوده است. استودیو توسعه دهنده و کمپانی ناشر به ما اطمینان خاطر داده‌اند که تمامی فروش‌های قبلی بازی از طریق استیم، در همین شبکه تکمیل خواهد شد و کاربران این پلتفرم قادر خواهند بود تا به بازی اصلی و تمامی بروزرسانی‌ها و بسته‌های الحاقی آینده آن دسترسی داشته باشند.

در این میان، ما تصور می‌کنیم که تصمیم به حذف بازی [از استیم] یک بی انصافی در حق مشترکین استیم محسوب می‌شود؛ به خصوص بعد از اینکه مدت زیادی از دوره پیش‌ فروش خود را روی این پلتفرم سپری کرده است.

در نهایت، ما از تمامی مشترکین شبکه استیم که انتظار داشتند بازی تا تاریخ عرضه رسمی خود یعنی ۲۶ام بهمن‌ماه ۹۷، برای فروش روی این پلتفرم در دسترس قرار داشته باشد، معذرت می‌خواهیم؛ ما نیز به تازگی از این تصمیم مطلع شدیم و زمان محدودی در اختیار داشتیم تا این خبر را به همه اطلاع رسانی کنیم.

یکی از مهم‌ترین عواملی که استودیو‌های توسعه دهنده را از پلتفرم استیم دور کرده و آن‌ها به سمت عرضه عناوین خود روی فروشگاه اپیک گیمز سوق می‌دهد، شرایط کمپانی اپیک در تقسیم درآمدهای حاصل از فروش هر بازی است؛ برخلاف استیم، این فروشگاه میزان ۸۸ درصد از فروش بازی را در اختیار توسعه دهندگان می‌گذارد و این در حالی است که خود کمپانی اپیک فقط ۱۲ درصد را حفظ می‌کند. همین امر نیز به نظر می‌رسد که نقش پررنگی در تصمیم شرکت دیپ سیلور برای عرضه انحصاری نسخه رایانه‌های شخصی بازی Metro Exodus از طریق این فروشگاه داشته است. البته گفتنی است که این بازی برای همیشه در انحصار فروشگاه اپیک گیمز نخواهد بود؛ چرا که اطلاعات به دست آمده از صفحه بازی در این فروشگاه نشان می‌دهد که Metro Exodus یک سال بعد، در تاریخ ۲۵ام بهمن‌ماه ۹۸ (۱۴ فوریه ۲۰۲۰ میلادی) به استیم بازخواهد گشت.

«کلمنز کاندرتیتز» (Klemens Kundratitz)، مدیرعامل کمپانی دیپ سیلور در بیانیه‌‌ای درباره این تصمیم گفته است:

سیاست‌های مالی سخاوتمندانه شرکت اپیک شرایط را به نحوی تغییر داده است که به شرکت‌های ناشر بازی‌ها اجازه می‌دهد تا هزینه بیشتری را صرف تولید محتوا کرده یا آن‌ها را به بازیکنان برگردانند. با همکاری با شرکت اپیک گیمز، ما قادر خواهیم بود تا سرمایه گذاری بیشتری روی آینده سری بازی‌های Metro و همچنین مشارکت ادامه‌دار خود با استودیو توسعه دهنده آن یعنی 4A Games کنیم که در نهایت، به نفع همه طرفداران مترو خواهد بود.

یکی‌دیگر از آثار سیاست‌های مالی عالی شرکت اپیک گیمز برای استودیو‌های توسعه دهنده، کاهش قیمت بازی‌ها است. به لطف این سیاست‌ها، کمپانی دیپ سیلور نسخه کامپیوتر بازی Metro Exodus را ۱۰ دلار ارزان‌تر از قیمت معمول بازی‌های بزرگ یعنی ۵۰ دلار روی فروشگاه اپیک گیمز به فروش گذاشته است.

در خبری مرتبط، بازی Metro Exodus تنها عنوان بزرگی نیست که روی استیم منتشر نمی‌شود. اوایل ماه جاری میلادی بود که شرکت یوبی‌سافت اعلام کرد که نسخه رایانه‌های شخصی عنوان شوتر/تیراندازی The Division 2 نیز در انحصار فروشگاه اپیک گیمز خواهد بود.

در پایان، بازی Metro Exodus قرار است در تاریخ ۲۶ام بهمن‌ماه ۹۷ (۱۵ فوریه ۲۰۱۹) برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی عرضه شود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.