نویسنده: میلاد شجری چهارشنبه، 10 بهمن 1397
ساعت 09:00

شرکت NetEase Games بخشی از سهام استودیو Quantic Dream را خریداری کرد

5 از 5

کمپانی NetEase Games بخشی از سهام Quantic Dream را خریداری کرد!

در اواسط سال ۲۰۱۸ میلادی بود که بخش گیمینگ شرکت NetEase یعنی NetEase Games، خبر از سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیون دلاری در استودیو بانجی (Bungie) برای ساخت عناوینی به غیر از Destiny داد. حال در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ مطلع شدیم که این غول اینترنتی بزرگ کشور چین به سراغ یک سرمایه گذاری دیگر در زمینه بازی‌های ویدیویی رفته است. کمپانی NetEase Games به تازگی بخش کوچکی از سهام استودیو کوانتیک دریم (Quantic Dream) را خریداری کرده که البته جزییات مربوط به ارزش سرمایه گذاری به دلار یا درصد خریداری شده، هنوز مشخص نشده است.

در بیانیه‌ای منتشر شده از سوی کمپانی NetEase Games آمده است که استودیو فرانسوی کوانتیک دریم که برای ساخت عناوینی چون Heavy Rain، Beyond: Two Souls و Detroit: Become Human شناخته می‌شود، به عملکرد مستقل خود ادامه خواهد داد و به علاوه، «دیوید کیج» (David Cage) و «گیوم ده فوندومیه» (Guillaume de Foundaumiere) همچنان ریاست و کنترل استودیو را برعهده خواهند داشت. در این میان، پول تزریق شده نیز بیشتر صرف توسعه و نشر بازی‌های آنلاین جهانی خواهد شد. این کمپانی در ادامه بیانیه خود گفته است:

هدف از این سرمایه گذاری استراتژیک پشتیبانی از ایده استودیو کوانتیک دریم برای تبدیل شدن به یک کمپانی سرگرمی و جهانی با فرانچایز‌های مولتی پلتفرم است.

گیوم ده فوندومیه، مدیرعامل استودیو کوانتیک دریم در مصاحبه‌ای با وبسایت ورایتی بیان کرده است:

هدف استودیو کوانتیک دریم این است که روی تمامی پلتفرم‌هایی که دارای یک مخاطب هستند که می‌تواند از تجربه بازی‌های ما لذت ببرد، حضور داشته باشد. در این میان، البته ما به توسعه بازی‌ها برای پلی‌استیشن ادامه خواهیم داد؛ پلتفرمی که بعد از ۱۲ سال همکاری با کمپانی سونی، شناختی عالی نسبت به آن پیدا کرده‌ایم. در کنار این موضوع اما، ما همچنین روی تمامی پلتفرم‌های رقیب و مرتبط نیز حضور خواهیم داشت.

ds 55

«ایتان وانگ» (Ethan Wang)، معاون ارشد کمپانی NetEase بیانیه‌ای در ارتبط با آغاز همکاری با استودیو کوانتیک دریم منتشر کرده که به شرح زیر است:

در کنار تمرکز قوی روی توسعه محصولات داخلی، ما پیوسته به دنبال همکارانی بودیم که در توسعه و خلق بازی‌های ویدیویی نسل بعدی به ما کمک کنند و به نوعی، مکمل ما در این راه باشند. مزیت فوق‌العاده کوانتیک دریم در داستان سرایی تعاملی و تجربه و تخصصی که طی دو دهه گذشته در این راه کسب کرده‌، دقیقا همان چیزی است که به دنبالش بودیم. ما بسیار خوشحالیم که با استودیو کوانتیک دریم همکاری می‌کنیم و امیدواریم که عناوینی فوق‌العاده‌ برای بازیکنان سراسر جهان خلق کنیم.

 دیوید کیج، خالق و دیگر مدیرعامل استودیو Quantic Dream نیز بیانیه‌ای در این ارتباط منتشر کرده است:

چشم انداز کلی از صنعت بازی‌هایی ویدیویی طی سال‌های آینده و با فرا رسیدن سخت افزار‌های جدید، کشف مدل‌های جدید کسب و کار و خلق راه‌های جدیدی برای بازی کردن، دچار تغییر و تحولات بزرگی خواهد شد. ما می‌خواهیم که استودیو کوانتیک دریم نقش پررنگی در این آینده درخشان داشته باشد و وجود کمپانی NetEase در کنارمان به عنوان یک شریک استراتژیک، به ما اجازه خواهد داد تا ایده‌های خلاق خود را گسترش داده و شرکت را به حداکثر توانایی‌اش برسانیم. کمپانی NetEase نگرش استودیو کوانتیک دریم را درک می‌کند؛ آن‌ها همانند ما، شور و شوق زیادی برای عناوین بسیار با کیفیت دارند و هر دو دارای جاه طلبی‌های یکسانی برای استودیو هستیم.

سه بازی قبلی که توسط استودیو Quantic Dream توسعه یافتند، همگی توسط شرکت سرگرمی‌های تعاملی سونی به صورت انحصاری برای کنسول‌های پلی‌استیشن عرضه شدند. حال به نظر می‌رسد با وجود رسیدن پشتیبانی مالی جدید از سوی کمپانی NetEase، این استودیو همچنان به ساخت بازی‌های انحصاری برای پلتفرم پلی‌استیشن ادامه خواهد داد و در این میان، البته به سراغ بازی‌های مولتی پلتفرم نیز خواهد رفت.

کمپانی NetEase یکی از بزرگترین شرکت‌های اینترنتی و گیمینگ در جهان محسوب می‌شود و بیشتر تمرکز خود را روی بازی‌های آنلاین پلتفرم رایانه‌های شخصی و بازی‌های موبایل معطوف کرده است. این کمپانی، پیش از این با شرکت بلیزارد برای عرضه نسخه چینی از بازی‌های World of Warcraft، Warcraft III، Starcraft II، Overwatch و موارد دیگر همکاری کرده است.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.