نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع چهارشنبه، 10 بهمن 1397
ساعت 18:00

انحصاری شدن نسخه PC بازی Metro Exodus در فروشگاه Epic تصمیم Koch Media بود

0 از 5

توضیحات جدید THQ Nordic نشان می‌دهد که آن‌ها هیچ گونه نقشی در ماجرای عدم عرضه Metro Exodus در استیم نداشتند.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ به دنبال بیانیه اخیر و انتقادی Steam به خاطر انحصاری شدن دقیقه نودی نسخه PC بازی Metro Exodus در فروشگاه اپیک، اخیرا THQ Nordic گفته که این تصمیمی از جانب آن‌ها نبوده، و چنین تصمیمی توسط مالک این IP یعنی Koch Media گرفته شده است. گفتنی است که اخیرا در یک اطلاعیه جنجالی، اعلام شد که نسخه کامپیوتر بازی Metro Exodus که صفحه پیش‌خرید آن، مدت‌ها در فروشگاه استیم قرار داشت، ناگهان و در فاصله چند هفته مانده به عرضه بازی از این فروشگاه حذف شد و در ادامه، مشخص شد که بازی قرار است از این پس به شکل انحصاری از طریق فروشگاه Epic Games فروخته شود. این اتفاق باعث انتشار بیانیه انتقادی توسط استیم شد؛ هرچند اطمینان داده شد که پیش‌خریدکنندگان بازی در استیم، به بازی و محتواهای پس از عرضه از طریق همین پلتفرم دسترسی پیدا می‌کنند.

با در نظر گرفتن این تصمیم پرحاشیه، THQ Nordic اخیرا از طریق یک پست توییتری، نقش خودش در انحصاری شدن این بازی برای فروشگاه اپیک را توضیح داده است. به شکل خلاصه، این کمپانی که پیش از این مالک نشان تجاری Metro یعنی Koch Media و همچنین ناشر آن یعنی Deep Silver را خریداری کرده بود، هیچ دخالت مستقیمی در تصمیم نداشته و تبدیل شدن نسخه کامپیوتری بازی به انحصاری فروشگاه Epic Games، منحصرا توسط Koch Media صورت گرفته است. شما در ادامه این اطلاعیه را مشاهده می‌کنید:

تصمیم برای انحصاری زمانی شدن Metro Exodus در Epic Store تماما از جانب Koch Media گرفته شده، که مالک نشان تجاری خودشان هستند... نمی‌خواهیم به شکل مطلق هرگونه احتمال برای تبدیل کردن محصولی به عنوان انحصاری زمان‌دار برای یک پلتفرم را در آینده رد کنیم، ولی در صحبت پیرامون شرایط فعلی، ما قطعا مایل هستیم که بازیکنان بتوانند پلتفرم موردعلاقه‌شان را انتخاب کنند و ما هم محصولات خودمان را تا جای ممکن برای پلتفرم‌های مختلف عرضه کنیم.

با در نظر گرفتن این اطلاعیه، به نظر THQ Nordic هیچ نقشی در تصمیم اخیر نداشتند، حتی با وجود اینکه به عنوان کمپانی مادر برای Koch Media و Deep Silver شناخته می‌شوند. به هر ترتیب، تصمیم اخیر نیز در ادامه روند رشد سریع فروشگاه اپیک گیمز دیده می‌شود؛ فروشگاهی که با مزایای متنوعی که در اختیار بازیسازان قرار می‌دهد، رقابت جالبی را در این حوزه با ولو و فروشگاه استیم ایجاد کرده است.

بازی Metro Exodus قرار است در روز ۱۵ فوریه (۲۶ بهمن) برای پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی عرضه شود.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.