نویسنده: میلاد شجری جمعه، 26 بهمن 1397
ساعت 16:00

خلاصه نقد‌های بازی Metro Exodus از دید وبسایت‌های مطرح دنیا

نگاهی به خلاصه‌ای از نقد‌های منتقدین وبسایت‌های مطرح دنیا به Metro Exodus

4.5 از 5

جدیدترین محصول استودیو 4A Games و کمپانی دیپ سیلور (Deep Silver) یعنی عنوان Metro Exodus سومین و به نظر آخرین قسمت از سری بازی‌های Metro محسوب می‌شود که اقتباسی از رمان‌هایی به همین نام به نویسندگی دیمیتری گلوخوسکی هستند. داستان این بازی که با یک نمایش عالی از گیم‌پلی در رویداد E3 2017 معرفی شد، در سال ۲۰۳۶ میلادی و حدود دو سال بعد از وقایع نسخه Last Llight روایت می‌شود.

شما در بازی Metro Exodus یک‌بار دیگر کنترل شخصیت آرتیوم را در دست خواهید گرفت و در کنار همسرش، یعنی آنا به یک ماجراجویی بزرگ برای خارج شدن از زیرزمین‌های مسکو و پیدا کردن یک مکان مناسب برای زندگی بهتر خواهید رفت. وقایع این بازی در طول یک سال اتفاق خواهند افتاد و در این میان، شما به همراه دیگر شخصیت‌ها در داخل یک قطار، به بخش‌های پسا آخرالزمانی مختلفی از کشور روسیه مسافرت خواهید کرد. شما در دنیای این بازی نه تنها با انواع و اقسام انسان‌ها و جانوران جهش یافته، بلکه با انسان‌های عادی که ممکن است رفتاری دوستانه نداشته باشند، مبارزه خواهید کرد.

بازی Metro Exodus دارای سیستم آب و هوایی پویا است و در کنار آن نیز، محیط‌های بازی با توجه به ساعتی از روز و فصلی که در آن قرار دارید، تغییر خواهند کرد. سیستم کرفت کردن اسلحه‌ها بخش اصلی و مهمی از این عنوان شوتر اول شخص محسوب می‌شود؛ هرکدام از اسلحه‌های بازی نیز با استفاده از آیتم‌هایی که طول ماجراجویی پیدا می‌کنید، قابل شخصی سازی هستند.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ و هم‌زمان با عرضه بازی Metro Exodus برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی (از طریق فروشگاه اپیک گیمز)، وبسایت‌های مطرح دنیا نیز نقد و بررسی و نمرات خود از این بازی را منتشر کردند.

metro inside.0

  • بازی: Metro Exodus
  • توسعه دهنده: 4A Games
  • شرکت ناشر: دیپ سیلور
  • پلتفرم‌های مقصد: پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی
  • قیمت: ۶۰ دلار (۵۰ دلار برای نسخه کامپیوتر)

نسخه پلی‌استیشن ۴ بازی Metro Exodus تاکنون توانسته از ۲۷ نقد ثبت شده در وبسایت متاکریتیک، میانگین امتیاز ۸۰ از ۱۰۰ را دریافت کند. در این بین، نسخه رایانه‌های شخصی بازی، میانگین امتیاز ۸۴ از ۱۰۰ را از ۲۹ نقد ثبت شده در این سایت کسب کرده است. در ادامه شما می‌توانید خلاصه‌ای از نقد‌های وبسایت‌های مطرح دنیا به این بازی را مطالعه نمایید:

وبسایت AusGamers | امتیاز ۹۵ از ۱۰۰

بازی Metro Exodus بدون شک یک عنوان شوتر/تیراندازی تک نفره و داستان محور فوق‌العاده محسوب می‌شود. تجربه‌ای که به جاه‌طلبی و قولی که داده بود عمل می‌کند و به همان اندازه، چالش و غافلگیری را برای شما به ارمغان می‌آورد.

وبسایت The Games Machine | امتیاز ۹۲ از ۱۰۰

بازی Metro Exodus از همه لحاظ کامل نیست اما به طور کلی، ما با بهترین عنوان شوتر/تیراندازی اول شخص داستان محور طی سال‌های اخیر طرف هستیم که با عشق و آزادی‌عمل بسیار بیشتری ساخته شده و همچنان، از نظر داستان‌سرایی، گرافیک و جزییات قابل بازی، فوق‌العاده است.

وبسایت TheSixthAxis | امتیاز ۹۰ از ۱۰۰

بازی Metro Exodus تجربه فوق‌العاده‌ای از یک عنوان شوتر/تیراندازی اول شخص فراهم می‌کند که نقطه عطف جدیدی برای فرانچایز محسوب می‌شود. المان‌های وحشت و بقا، سندباکس و تیراندازی آن به خوبی متعادل سازی شده‌اند؛ به طوری که در کنار هم، یک بازی هیجانی و درگیرکننده را شکل دادند که پر از صحنه‌های ترسناک ناگهانی (Jump Scare) عالی است. فرانچایز ترسناک و خطی Metro اصلاح شده است و این‌بار، محیط‌‌های گستره و غنی‌ای را برای گشت و گذار شامل می‌شود که هیچ ضربه‌ای به روایت اصلی آن وارد نمی‌کنند. Metro Exodus یک عنوان Must Play است.

وبسایت آی جی ان | امتیاز ۸۵ از ۱۰۰

بازی Metro Exodus فرمول تحریک کننده ترس سری را برداشته و آن را در محیط‌های گسترده و سند‌باکس تزریق کرده است؛ بدون کم کردن حتی ذره‌ای از تنش‌های خشن و زننده بازی که باعث خاطره انگیز و محنصر به فرد بودن سری بازی‌های Metro در میان دیگر عناوین شوتر/تیراندازی اول شخص پسا آخرالزمانی می‌شوند. بدون شک این بازی یک ماجراجویی هیجان‌انگیز و نفسگیر به میان روسیه خیالی محسوب می‌شود که سرشار از جزییات و موجودات کشنده است و مطمئنا به خاطر استفاده همواره موثر از المان‌های وحشت و بقا و همچنین، اکشن‌های مهیج، ارزش هزینه کردن را دارد.

وبسایت گیمینگ نکسوز | امتیاز ۸۰ از ۱۰۰

جدا از برخی مشکلات فنی و یک داستان قابل پیش‌بینی، بازی Metro Exodus یک عنوان شوتر/تیراندازی اول شخص سرگرم‌کننده با محیط‌های زیبا، شخصیت‌های دوست داشتنی و پایانی مناسب برای داستان شخصیت آرتیوم است.

وبسایت گیم‌اسپات | امتیاز ۸۰ از ۱۰۰

هر چه قطار بازی به انتها نزدیک و نزدیک‌تر می‌شود، بازی Metro Exodus تمرکز روی برخی از اجرای مهم سری بازی‌های مترو را از دست می‌دهد. اما در نهایت، بازی با ارائه یک سری درگیری‌های نفسگیر و هیجان‌انگیز و همچنین گروهی از شخصیت‌های همراه که می‌خواهید تا پایان حیات زمین آن‌ها را دنبال کنید، این قضیه را جبران می‌کند.

وبسایت پی‌سی گیمر | امتیاز ۷۸ از ۱۰۰

یک سفر فوق‌العاده به میان دنیای پسا آخرالزمانی خیره‌ کننده که تحت تاثیر برخی مشکلات مربوط به مبارزات تیراندازی اول شخص قرار گرفته است.

وبسایت Game Rant | امتیاز ۷۰ از ۱۰۰

جلوه‌های بصری فوق‌العاده زیبا بازی Metro Exodus تحت تاثیر مشکلات مربوط به NPC‌ها و بافت‌های بازی قرار گرفته‌اند؛ طوری که با خود فکر می‌کنید اگر بازی زمان بیشتری در دست توسعه بود، این مشکات وجود نداشت. اما در کنار مشکلات فنی، عدم وجود ترس حقیقی و خالص و همچنین، صداپیشگان بی‌احساس و بی‌تفاوت باعث شده تا بازی Metro Exodus پایین‌تر از نسخه‌های قبلی سری قرار گیرد. البته این بازی همچنان مخلوط مناسبی از گیم‌پلی مخفی‌کاری/تیراندازی سنتی سری در کنار محیط‌های تقریبا جهان آزاد را ارائه می‌دهد.

وبسایت Push Square | امتیاز ۶۰ از ۱۰۰

در حالی که بازی Metro Exodus به قول خود برای ارائه مجموعه‌ای از مبارزات عمیق و پرمفهوم که به شما اجازه وارد شدن به این درگیری‌ها از هر روشی که فکرش کنید را می‌دهند، عمل می‌کند اما این بخش‌ها، دارای مشکلات فنی متعددی هستند که به سادگی غیرقابل تحمل می‌شوند. این موضوع را با داستانی سرایی‌ای که نمی‌تواند به جالب‌ترین سوال‌هایتان جواب دهد، مخلوط کنید و در نهایت، به تجربه‌ای می‌رسید که برای بعضی بازیکنان لذت بخش است اما آن دسته از مخاطبینی که به دنبال چیزی پرمعنی و فراتر از فقط تیراندازی هستند را ناامید می‌کند.

Metro Exodus - میانگین نمرات براساس 27 نقد
80از 100

Metro Exodus - میانگین نمرات براساس 29 نقد
84از 100
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.