نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع سه شنبه، 07 اسفند 1397
ساعت 16:00

میان ایده اولیه هنیگ و Uncharted 4 نهایی تفاوت‌هایی وجود داشت

Amy Hennig خالق آنچارتد، از تفاوت ایده اولیه و بازی نهایی آنچارتد 4 می‌گوید

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ ایمی هنیگ (Amy Hennig)، خالق سری بازی‌های Uncharted و کارمند سابق استودیو «ناتی داگ»، به تازگی درباره تفاوت‌های آنچارتد 4 فعلی با ایده‌هایی که خودش برای این بازی داشت بیشتر صحبت کرده است. هنیگ که از ارکان اصلی ساخته شدن سه بازی اول سری بود، در حین ساخت بازی چهارم و به دلیل تغییرات داخلی استودیو، از ناتی داگ جدا شد و در ادامه، گروه دیگری روند ساخت این بازی را هدایت کردند.

به طور کلی پس از عرضه دو بازی Uncharted 4 و نسخه فرعی آن یعنی Uncharted: The Lost Legacy، داستان به گونه‌ای رقم خورد که اکثر طرفداران این سری را پایان یافته و در انتهای خط خود تصور می‌کنند. در جریان بازی چهارم، فرجام اصلی‌ترین و محوری‌ترین موضوعات که از ابتدای سری معرفی و دنبال می‌شدند به نمایش درآمد؛ اتفاقی که باعث شد تا این برداشت پیش بیاید که ناتی داگ احتمالا دیگر قصد ساختن بازی دیگری برای این مجموعه را ندارد. با این وجود، این موضوع نیز مشخص است که تغییرات زیادی در داستان این بازی بعد از ورود تیم the Last of Us ایجاد شد و ایمی هنیگ، به تازگی درباره این تغییرات توضیحات بیشتری داده است.

هنیگ در جریان مصاحبه‌ای در رویداد DICE 2019، جزئیات جالبی را فاش کرده که به ایده‌های اولیه او برای بازی آنچارتد 4، تا قبل از ورود Bruce Straley و Neil Druckmann به روند ساخت بازی اشاره دارد. به گفته هنیگ یکی از مهم‌ترین تغییرات، اضافه شدن شخصیت «نیدین راس (Nadine Ross)» توسط تیم جدید بود که در ایده‌های اولیه او جای نداشت. با در نظر گرفتن نقش مهمی که این کاراکتر در بازی چهارم داشت و در بازی فرعی The Lost Legacy، راس یکی از دو شخصیت اصلی بازی هم بود، جالب‌توجه خواهد بود که بدانیم بازی بدون وجود این شخصیت و از دید کارگردان اولیه بازی چه شمایلی پیدا می‌کرد. همچنین هنیگ گفته که مراحل Flashback نوجوانی شخصیت‌های نیتن و سم دریک نیز در ایده‌های اولیه او وجود نداشت؛ با این حال به گفته او، کاراکتر سم دریک در این طرح‌ها وجود داشت و البته، نقشی پررنگ‌تر و البته منفی‌تری در بازی ایفا می‌کرد.

به گفته هنیگ، او ایده متفاوتی برای کاراکتر سم داشت و اینکه او به چه شکل در بازی معرفی شود. در واقع در طرح‌های اولیه این بازی، سم یک شخصیت منفی و ضدقهرمانی در زندگی نیتن دریک داشت که البته در پایان، او و نیتن با یکدیگر آشتی می‌کردند. با در نظر گرفتن این طرح، البته می‌توان رگه‌هایی از آن را در بازی نهایی نیز دید؛ سم در آنچارتد 4 کنونی نیز در پشت پرده المان‌هایی منفی داشت؛ و البته همین بازی نیز با آشتی و دور یکدیگر جمع‌شدن نهایی به پایان رسید. فارغ از به کار برده شدن این المان‌های داستانی، با این حال طرح اولیه بازی تفاوت بارزی داشت به شکلی که هنیگ، قصد داشت در شروع داستان سم دریک شخصیت منفی و ضدقهرمان بازی باشد که وقایع، در پایان به مصالحه و اتحاد او با نیتن منتهی شود.

فارغ از این تغییرات و حتی با وجود جدایی از ناتی داگ، هنیگ به عنوان کارگردان سابق این سری به طرفداران مجددا اطمینان داده که «DNA و هسته اولیه داستانی» هنوز در بازی آنچارتد 4 وجود دارد. استودیو ناتی داگ، درحال حاضر مشغول ساخت بازی شدیدا موردانتظار the Last of Us Part 2 است، و هیچ خبری از عرضه نسخه تازه‌ای از سری آنچارتد اعلام نشده است. با این حال، مدتی پیش شایعاتی منتشر شد که احتمال ساخته شدن بازی جدید Uncharted توسط یک استودیو جدید را مطرح می‌کرد.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.