نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع جمعه، 02 فروردين 1398
ساعت 18:00

Epic عملکرد خود در انحصاری شدن Metro Exodus را ضعیف می‌داند

اپیک اعتراف کرده که در ماجرای انحصاری شدن Metro Exodus عملکرد خوبی نداشته

2 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ کمپانی اپیک گیمز با وجود فروش بسیار عالی Metro Exodus در پلتفرم فروشگاهی اختصاصی خود، عملکردی که در موضوع انحصار زمانی شدن فروش نسخه PC بازی داشته را ضعیف می‌داند. اعلام عرضه نسخه کامپیوتر بازی Metro Exodus، به صورت انحصاری از طریق لانچر اپیک گیمز، مدتی پیش منجر به بروز جنجال‌های زیادی در بین کاربران فروشگاه استیم شده بود.

فروشگاه توزیع دیجیتال بازی‌های کامپیوتر Epic Games، در طول چند ماه گذشته موضوع حواشی و جنجال‌های مختلفی بوده است. این فروشگاه غیر از سهم‌دهی سخاوتمندانه‌تر از فروش‌های خود به بازی‌سازان، ابزارها و روش‌های رقابتی‌تری را هم نسبت به دیگر فروشگاه‌ها در اختیار توسعه‌دهندگان می‌گذارد و با توجه به چندین مورد عرضه‌های انحصاری برای عناوین بزرگ، خیلی سریع موفق شده تا یک رشد سریع را تجربه کند. لانچر اپیک گیمز با خبرهای عرضه انحصاری عناوینی نظیر The Division 2 و بازی در صف عرضه The Outer Worlds توجهات زیادی را جلب کرد، ولی انحصاری شدن هیچ کدام از عناوین معرفی شده نتوانستند به اندازه Metro Exodus حاشیه‌آفرینی کنند. این بازی درحالی به شکل غیرمنتظره انحصاری اپیک شد، که ماه‌ها توسط استیم کمپین تبلیغاتی فعال برای پیش‌فروش را می‌گذراند.

این اعلام غیرمنتظره از جانب ناشران و سازندگان بازی، منجر به اعتراضات زیادی از جانب کاربران استیم شد و در ادامه، کمپانی ولو نیز نسبت به آن واکنش نشان داد. پس از این، سیل ارسال بازخوردهای منفی کاربران استیم به عناوین قبلی این سری شکل گرفت که با واکنش پر حرف و حدیث یکی از سازندگان بازی مواجه شد. در تمامی این ماجرا، اپیک اعتقاد دارد که از جانب خودش می‌توانست وضعیت را به شکلی بهتر کنترل کند و در این زمینه، به سهم خودشان عملکرد ضعیفی داشتند. استیو آلیسون (Steve Allison) رئیس فروشگاه اپیک در این زمینه گفت:

ما با آن افراد برای چند ماهی صحبت داشتیم و آن‌ها از جانب خودشان، تصمیمات مشخصی را گرفته بودند. با این حال درباره زمان‌بندی که درنظر گرفته شد و آنچه که از نظر تجاری برایشان مهم بود، ما تصمیم گرفتیم که این کار را با هم انجام دهیم. هر دو طرف می‌دانستیم که در صورت برقراری یک استراتژی ارتباطی ضعیف، احتمال داشت که وقایعی که پیش آمد درنهایت صورت بگیرد. حس می‌کنم که این خیلی بدتر و بزرگ‌تر از آنچه پیش‌بینی می‌کردیم شد. همزمان با این اتفاقات دیگری افتاد و مدت زیادی را به صحبت کردن پرداختیم... ما دیگر هرگز چنین کاری را با این روش انجام نخواهیم داد.

تصور می‌کنم الآن در موقعیتی هستیم، که آن اتفاقات هرگز دوباره رخ نمی‌دهند. چون ما حالا سرویس فعالی داریم که برای انتشار به موقع برنامه‌ریزی می‌کنیم. می‌توانیم با هر بازی‌سازی همکاری داشته باشیم و یک نتیجه تحقیقاتی داریم که می‌گوید «شاید بهتر این باشد که تصمیمات خودمان را زودتر بگیریم» و دقیقا هم همین کار را انجام خواهیم داد.

صرف‌نظر از همه حواشی ایجاد شده که مشخصا جوانب منفی و پندآموز زیادی داشته، به نظر همه‌چیز برای فروشگاه اپیک و انحصاری شدن نسخه کامپیوتر Metro Exodus به خوبی پیش می‌رود. این بازی تاکنون روی لانچر اپیک، ۲٫۵ برابر بیشتر از بازی قبلی، Metro: Last Light در استیم و در بازه زمانی مشابه فروش داشته است.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.