نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع چهارشنبه، 07 فروردين 1398
ساعت 09:00

خلاصه نقدهای Sekiro: Shadows Die Twice از دید منتقدین مطرح دنیا

بازخوردهای منتقدین نسبت به بازی Sekiro: Shadows Die Twice منتشر شده است

5 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ بازی سکیرو: سایه‌ها دو بار می‌میرند (Sekiro: Shadows Die Twice)، جدیدترین بازی از استودیو خوشنام فرام‌سافتور (FromSoftware) است که مدتی پیش برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و کامپیوتر منتشر شد. این بازی همچنین توسط هیدتاکا میازاکی (Hidetaka Miyazaki)، کارگردان عناوین مختلف سری دارک سولز و همچنین بلادبورن کارگردانی شده است. در بازی Sekiro: Shadows Die Twice، داستان درباره یک شینوبی یا نینجا به نام «سکیرو» است که قصد دارد به تلافی تهاجم یک سامورایی و ربودن اربابش، از او انتقام بگیرد. با توجه به این پیش‌زمینه داستانی، بازی سکیرو از عناصر واقع‌گرایی و منطبق‌سازی با تاریخ واقعی بیشتری نسبت به عناوین سری Souls برخوردار است.

با توجه به گذشت حدود یک هفته از عرضه این بازی، حالا منتقدین بیشتری اقدام به انتشار نقدها و بررسی‌های خود پیرامون این بازی کرده‌اند. در مجموع همان‌طور که انتظار می‌رفت، شاهد یک اثر بزرگ و تحسین‌شده دیگر از میازاکی هستیم. شما در ادامه خلاصه نقدهای بازی Sekiro: Shadows Die Twice به همراه میانگین نمرات این بازی در متاکریتیک را نیز مشاهده می‌کنید.

 

وب‌سایت VideoGamer || امتیاز: 100 از 100

بازی سکیرو: سایه‌ها دو بار می‌میرند (Sekiro: Shadows Die Twice)، عنوانی از جانب استودیویی است که حالا در قدرتمندترین حالت خود قرار دارد. این یک بازی زیبا، بی‌رحم و تاثیرگذار است.

 

وب‌سایت Gamersky || امتیاز: 97 از 100

Sekiro: Shadows Die Twice به نحو احسن یک بازی با اتمسفر واقعی مبارزات سامورایی را به نمایش می‌گذارد. این بازی بسیار سخت‌تر از هر کدام از نسخه‌های سری سولز است و چالش‌های فوق‌العاده‌ای را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد.

 

وب‌سایت Vandal || امتیاز: 95 از 100

فرام‌سافتور یک بازی شگفت‌انگیز دیگر را خلق کرده است و این بار، آن‌ها میان اکشن، پلتفرمینگ و مخفی‌کاری بهترین تعادل ممکن را برقرار کرده‌اند. اگر شما از طرح‌ها و ایده‌های کلی سری سولز خوش‌تان می‌آید، شما همه آن‌ها را در این بازی به همراه ارتقاهای بسیار جالبی پیدا خواهید کرد.

 

وب‌سایت IGN || امتیاز: 95 از 100

Sekiro نقطه تکامل فرمول‌های فرام‌سافتور با یک تجربه عالی مخفی‌کاری، و اکشن-ماجراجویی است که به صورت طبیعی، بازیکنان را مجاب به استفاده درست و دقیق از مهارت‌هایشان در حین مبارزات می‌کند. این بازی به صورت ماهرانه‌ای روی یک خط بین رویکرد گیم‌پلی مخفی‌کاری عمیق و مبارزات فیزیکی هیجان‌انگیز حرکت می‌کند، که بازیکن باید در مقابل خطراتی هم از نوع طبیعی و هم فراطبیعی به کار بگیرد. فرام‌سافتور همچنین برای بهترین تجربه ممکن، ابزارهای مناسب و بهینه شده‌تری را هم نسبت به حالت همیشه مرموز و پیچیده خود در بازی قرار داده تا بازیکن در عین داشتن یک تجربه متمرکزتر، چندان هم از آن حس و حال معمایی این سبک فاصله نگیرد. در مجموع بازی سکیرو، یک روایت شگفت‌انگیز جدیدتر از فرمول‌ها و ایده‌هایی آشنا است که می‌تواند به صورت مستقل و درکنار عناوین قبلی استودیو قرار بگیرد.

 

وب‌سایت Screen Rant || امتیاز: 90 از 100

Sekiro: Shadows Die Twice قطعا یک بازی مناسب برای همه محسوب نمی‌شود و ممکن است برای برخی بازیکنان به‌خصوص، با چالش‌های بسیار سختش دیوانه‌کننده باشد. با این حال، بازی واقعا دوست دارد که شما در آن موفق شوید، و در کنار داشتن یک داستان لذت‌بخش و راضی‌کننده، پاداش‌های منحصر به فرد و بسیار مناسبی را برای حل چالش‌ها و جستجو و گردش در دنیای بسیار زیبایش در نظر می‌گیرد. اگر این بازی همان کاری است که میازاکی در زمان اعلام معروفش مبنی بر خروج از روند ساخت عناوین سری سولز مطرح کرده بود است، طرفداران حالا می‌توانند با آسودگی خاطر به این تصمیم نگاه کنند.

 

وب‌سایت GameSpot || امتیاز: 90 از 100

هماهنگی و نظمی که در مبارزات تک به تک و نفس‌گیر با باس‌ها رخ می‌دهد و به معنای واقعی کلمه مهارت‌های شما را به چالش می‌گیرد، و همچنین گیم‌پلی صبورانه و با ضرباهنگ پایین مخفی‌کاری، که اجازه وارد شدن به مبارزات با ریتم مد نظر بازیکن را می‌دهد، همه و همه به شکلی استادانه در این بازی کار شده است. From Software حالا بسیار بیشتر از عناوین قبلی، روی طبیعت سخت و چالشی ذاتی بازی خود تکیه کرده، و در آن از افکت‌هایی خارق‌العاده نیز استفاده شده است. Sekiro درواقع نقطه برخورد برند منحصربه‌فرد و همواره عالی گیم‌پلی به سبک فرام‌سافتور با یک بخش مخفی‌کاری و اکشن است. نتیجه این کار نیز حالا ارائه تجربه‌ای است که در عین چالش‌برانگیز بودن، شدیدا لذت‌بخش نیز هست.

 

وب‌سایت  Destructoid || امتیاز: 90 از 100

سکیرو به اندازه کافی نسبت به عناوین قبل نوآوری نشان می‌دهد، که حتی بازیکنانی که از الگوهای قبلی گیم‌پلی خسته شده بودند نیز بتوانند از آن لذت ببرند و چیزهای جدیدتری برای خبره شدن در آن پیدا کنند. با این حال این بازی نیز همچنان موفق شده که در ساخت درونی دنیای خودش، حس کامیابی را پس از هر مبارزه منتقل کند.

 

وب‌سایت USgamer || امتیاز: 80 از 100

سکیرو بازی است که هم خوب توقع ایجاد می‌کند و هم خوب پاداش آن را می‌دهد. این روند البته خصوصا بعد از مواجهه با چند تا از باس‌های سخت‌تر بازی، ممکن است حتی برای برخی بازیکنان باعث ایجاد یک حس خستگی و دلزدگی هم بشود. با این حال Sekiro: Shadows Die Twice شامل میزان بالایی عمق و غنا در گیم‌پلی، و به کار بردن سطوح فوق‌العاده عالی در حین مبارزات نیز هست.

 

وب‌سایت GamesRadar || امتیاز: 80 از 100

Sekiro بهترین مبارزات مبتنی بر شمشیر در میان همه بازی‌های ویدیویی را دارد. بازی البته تکیه زیادی روی گیم‌پلی متوسط مخفی‌کاری خودش هم دارد، ولی همچنان شاهد یک بخش مبارزات چالش‌برانگیز و رضایت‌بخش نیز هستیم، که باعث می‌شود تا بازیکن صدها مرگ وحشتناک را تجربه کند.

 

وب‌سایت Hardcore Gamer || امتیاز: 80 از 100

در فضایی برخلاف آن پیش‌زمینه زیبایی‌شناسی شناخته‌شده ژاپنی، Sekiro: Shadows Die Twice آنچه که از نظر گیم‌پلی، فرام‌سافتور در آن تخصص بالایی دارد را به سطوح عالی می‌رساند، و آن را با برخی ویژگی‌های جدید ترکیب می‌کند که نتیجه کار، یک بازی قرص و محکم است که طرفداران آن را دوست خواهند داشت. مردن شاید یک پدیده دائمی در سکیرو باشد، ولی بازی آن قدر ارزش دارد که هر دفعه مجددا بخواهید کار را از سر بگیرید.

 

Sekiro: Shadows Die Twice - میانگین نمرات براساس 41 نقد
90 از 100
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.