نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع شنبه، 24 فروردين 1398
ساعت 09:00

دنباله God of War در دست ساخت قرار دارد

جیسون شرایر به تازگی ساخت دنباله God of War 2018 را تایید کرده است

5 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ ژورنالیست مشهور صنعت بازی یعنی جیسون شرایر از کوتاکو، اخیرا گفته که نسخه دنباله بازی God of War در دست ساخت قرار دارد. این بازی که سال گذشته برای پلتفرم پلی‌استیشن 4 منتشر شده بود، تاکنون موفق به کسب ده‌ها جایزه بازی سال شده است.

استودیو سونی سانتامونیکا سال گذشته با یک ریبوت نرم برای این سری، بازی God of War را عرضه کرد که خط و دنیای داستانی شخصیت اصلی این سری یعنی کریتوس را به کلی متحول کرد. این تحولات، غیر از داستان شامل گیم‌پلی نیز می‌شد و نتیجه کار حالا به عنوان یکی از بهترین بازی‌های نسل هشتم در نظر گرفته می‌شود. بازی گاد آو وار، در سال ۲۰۱۸ بارها در مقابل رقیب بسیار بزرگ خود یعنی Red Dead Redemption 2 نیز در مراسم‌های مختلف جایزه سال، پیروز از میدان خارج شد که در آخرین مورد یعنی کسب جایزه بهترین بازی در BAFTA، این پیروزی‌های پی در پی بعضا سورپرایزکننده نیز بوده است. پیرامون این بازی، البته بازیکنانی که موفق به تجربه آن شدند به خوبی متوجه شدند که پایان بازی به شکلی مشخص، به دنباله‌دار بودن داستان کریتوس و پسر او یعنی آترئوس اشاراتی دارد. غیر از این، کوری بارلوگ کارگردان بازی نیز از مدت‌ها قبل‌تر عرضه نسخه‌های دنباله را تایید کرده بود.

به تازگی بحثی در Reddit شکل گرفته بود که به درز پیدا کردن خبر ساخت دنباله بازی Horizon Zero Dawn اختصاص داشت. در جریان این بحث جیسون شرایر از کوتاکو نیز در یک پست جالب، ادعا کرده بود که نه فقط Horizon Zero Dawn بلکه دنباله God of War نیز در پیش خواهد بود. گفتنی است که شرایر اخیرا فعالیت‌های جالبی درباره تایید یا رد خبرهای لیک شده و اشاره به گزارش‌های پشت پرده از استودیوهای بازی‌سازی داشته است. به شکل مشخص، شرایر این بار به تایید موضوعی پرداخته که تقریبا برای همه طرفداران سری گاد آو وار روشن بود؛ کارگردان بازی God of War مدت‌ها پیش، حتی از نوشتن داستان برای ۵ دنباله دیگر برای بازی گفته بود و به این ترتیب، تاییدیه جدید جیسون شرایر چندان سورپرایزکننده نیست. با در نظر گرفتن موفقیت تجاری غیرقابل وصف God of War برای سونی، به نظر نمی‌رسد که این شرکت مخالفتی با ساخت یک دنباله برای بازی داشته باشد و ساخت چنین بازی، تقریبا یک موضوع تضمین شده است.

سوال اصلی اما این است که تا موعد عرضه این دنباله چقدر زمان باقی مانده است؛ God of War تنها حدود یک سال است که عرضه شده و به این ترتیب مراحل ساخت بازی دنباله احتمالا در مراحل اولیه قرار دارد. با در نظر گرفتن این موضوع، به نظر می‌رسد که تا موعد انتشار بازی هنوز چندین سال زمان نیاز است و گرچه سونی علاقه خاصی به معرفی زودهنگام بازی‌های بزرگش دارد، ولی این چند سال دیگر، احتمالا مصادف با از راه رسیدن پلتفرم نسل بعدی پلی‌استیشن 5 نیز هست. به این ترتیب، بعید است که سونی به زودی از نسخه دنباله بازی God of War برای پلی‌استیشن 5 رونمایی داشته باشد؛ مگر اینکه برنامه عرضه چنین دنباله‌ای برای پلی‌استیشن 4 هم وجود داشته باشد.

بازی God of War 2018 هم‌اکنون به شکل انحصاری برای PS4 در دسترس قرار دارد. شما می‌توانید نقد و بررسی اختصاصی بازی‌مگ از این بازی را نیز در اینجا مطالعه کنید.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.