نویسنده: فرشاد پنج شنبه، 29 فروردين 1398
ساعت 21:00

عناوین جنگ ستارگان ویسرال گیمز و ریسپاون چه تفاوتی با هم دارند؟

ایمی هنیگ جزئیاتی را در مورد بازی Star Wars Jedi: Fallen Order ارائه کرد

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ اخیراً شاهد معرفی بازی جنگ ستارگان Fallen Order از سوی استودیوی «ریسپاون» (Respawn Entertainment) بوده‌ایم اما جزئیات اعلام شده در مورد آن، ابهاماتی را ایجاد کرده است! مخصوصاً زمانی که این بازی را با عنوان لغو شده‌ی استودیوی «ویسرال گیمز» (Visceral Games) مقایسه می‌کنیم! از جمله ابهامات موجود، این است که چطور الکترونیک آرتز به ریسپاون اجازه داده تا این عنوان را بر پایه‌ی موتور بازیسازی «آنریل 4» (Unreal 4) بسازد؟ و نه از طریق موتور بازیسازی «فراست‌بایت» (Frostbite)؟ آیا ممکن است مشکلاتی که در ساخت بازی Anthem استودیوی «بایوور» (BioWare) بوجود آمد، الکترونیک آرتز را متقاعد کرده باشد که چراغ سبزی به ریسپاون جهت استفاده از موتور آنریل 4 نشان دهد؟ اگر از موتور بازیسازی صرفنظر کنیم، بسیاری از جزئیاتی که در مورد بازی Star Wars Jedi: Fallen Order اعلام شده‌اند، مشخصه‌ی عنوانی هستند که الکترونیک آرتز هیچ علاقه‌ای به آن نداشته و حتی در مورد آن جبهه گیری نیز کرده است!

اخیراً «ایمی هنیگ» (Amy Hennig) به عنوان تهیه کننده‌ی مجموعه بازی محبوب Uncharted و بازی جنگ ستارگان کنسل شده‌ی استودیوی ویسرال گیمز، در صحبت با Eurogamer جزئیاتی را در مورد بازی تازه معرفی شده‌ی Star Wars Jedi: Fallen Order ارائه کرده است، عنوانی که مشخصه‌ی یک بازی الکترونیک آرتز را شامل نمی‌شود! اولاً که این عنوان، داستان محور است، دوماً آنکه سازندگان این بازی تمرکز قابل توجهی را برروی بخش تک نفره قرار داده‌اند، نه بخش چند نفره! سوماً، هیچ پرداخت درون برنامه یا المان چند نفره‌ای برای این بازی در نظر گرفته نشده! هنیگ در این رابطه اعلام کرد:

معرفی چنین بازی‌ای عجیب است! بی پرده صحبت کنم، این بازی توسط حساب رسمی Star Wars شرکت الکترونیک آرتز در توییتر معرفی شد، بنابراین این بازی زیر نظر الکترونیک آرتز در دست ساخت قرار دارد، اما نمی‌دانم در زمان مشاهده‌ی این بازی (از سوی الکترونیک ارتز) آن‌ها نظراتی را که در زمان مشاهده‌ی بازی ما ارائه کردند، ارئه کرده‌اند یا خیر! نظراتی که منجر به نابودی پروژه‌ی ما شد.

هنیگ در ادامه افزود که بسیاری از ایده‌های موجود در عنوان Star Wars Jedi: Fallen Order، ایده‌هایی هستند که الکترونیک آرتز نظر منفی نسبت به آن‌ها داشته است، گرچه به عقیده‌ی او، تغییراتی که در طی چند سال گذشته در هیئت مدیره‌ی این شرکت روی داده‌اند، احتمالاً برروی تغییر نظر آن‌ها تاثیر داشته‌اند، از جمله‌ی این تغییرات، می‌توان به حضور «وینس زامپلا» (Vince Zampella) به عنوان مدیر عامل استودیوی ریسپاون در هیئت مدیره‌ی الکترونیک آرتز اشاره کرد که مطمئناً به پیش برد اهداف این استودیو کمک کرده است:

همواره در صنعت بازیسازی با تغییرات بزرگی روبرو بوده‌ایم؛ در زمان حضور من در الکترونیک آرتز، با مشکلات متعددی در زمینه‌ی رویکرد کلی شرکت روبرو بودیم، در آن زمان همه در تلاش بودند که ببینند باید چکار کنند. فکر می‌کنم حضور وینس زامپلا در هیئت مدیره‌ی الکترونیک آرتز، مزایای زیادی را برای ریسپاون فراهم کرده، مزایایی که به آن‌ها امکان انجام هر کاری که دوست دارند را می‌دهند.

البته تمام این‌ها صرفاً گمانه‌زنی‌هایی از طرف من است؛ نمی‌دانم که نظر آن‌ها چگونه تغییر کرده! چون زمانی که ما برروی بازی خود کار می‌کردیم، نظرات بسیار قاطعی بر ضد کارمان وجود داشتند! از زمان لغو شدن پروژه‌ی ما تا به امروز، تغییرات زیادی بوجود آمده، از جمله‌ی این تغییرات، مشخص شدن تمایل بازیکنان به حفظ بخش تک نفره‌ی بازی‌ها (با وجود حالت‌های اضافه) بوده است؛ بنابراین، احتمالاً ما تنها شاهد تغییر استراتژی‌های الکترونیک آرتز هستیم.

در کنار تغییر استراتژی، باید متوجه‌ی تغییرات مدیران الکترونیک آرتز هم بود، «پاتریک سودرلند» (Patrick Soderlund) و «جید ریموند» (Jade Raymond) هر دو الکترونیک آرتز را ترک کرده‌اند، همچنین «لارا میلی» (Laura Miele) که در زمان پیوستن من به ویسرال گیمز به عنوان مدیر فرانچایز Star Wars فعالیت می‌کرد، هم اکنون در جایگاهی که به پاتریک سودرلند تعلق داشت قرار گرفته است، بنابراین از رویکرد داخلی این شرکت آگاهی ندارم اما دلایل زیادی وجود دارند که آن‌ها نگرش جدیدی را اتخاذ کرده‌اند، من برای استودیوی ریسپاون خوشحالم و هیجان زیادی در مورد بازی آن‌ها دارم و چیزهای فوق العاده‌ای در مورد آن شنیده‌ام.

بازی Star Wars Jedi: Fallen Order در تاریخ 15 نوامبر (برابر با 24 آبان ماه) برای پلتفرم‌های PS4 ،Xbox One و PC عرضه خواهد شد.

فرشاد | اخبار | 18/04/2019
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.