نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع یکشنبه، 01 ارديبهشت 1398
ساعت 13:00

بازسازی صحنه‌ای از بازی Silent Hill 2 در Dreams

یکی از بازیکنان بازی دریمز صحنه‌ای از بازی Silent Hill 2 را خلق کرده است

5 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ یکی از بازیکنان عنوان انحصاری Dreams در پلی‌استیشن 4، تصویری از کار خود از بازسازی یکی از صحنه‌های بازی Silent Hill 2 را به نمایش گذاشته است. بازی دریمز (Dreams) یک بازی در سبک خلق و طراحی به روش سندباکسی است که بازیکنان در آن، با کمک ابزارهای گسترده طراحی، می‌توانند همچون یک موتور بازی‌سازی اقدام به خلق بازی، مرحله، موسیقی و فیلم بر اساس ایده‌های خودشان کنند.

برای جدیدترین محصول استودیو مدیا مولکول یعنی Dreams، طرفداران چندین سال است که در انتظار بوده‌اند و تاکنون بازی بارها با تاخیر و حتی بدقولی مواجه شده است. با این وجود، البته چند روز پیش همه این انتظارات به پایان رسید و سونی و مدیا مولکول، سرانجام نسخه Early Access از این بازی را منتشر کرد. نسخه Early Access بازی دریمز هم‌اکنون از طریق فروشگاه پلی‌استیشن قابل خریداری است و به گفته سازندگان، دارندگان این نسخه به نسخه نهایی و رسمی بازی نیز دسترسی پیدا خواهند کرد. با در نظر گرفتن اینکه هم‌اکنون امکان تهیه و استفاده از امکانات گسترده آن وجود دارد، طرفداران تاکنون پروژه‌های خودشان را که از طریق این بازی سندباکسی خلق کرده‌اند به نمایش گذاشته‌اند.

یکی از جالب‌ترین پروژه‌های ساخته شده در Dreams که توسط یکی از طرفداران به اشتراک گذاشته شده، بازسازی یکی از صحنه‌های مربوط به بازی Silent Hill 2، محصول سال ۲۰۰۱ از شرکت کونامی است. این تصویر که توسط بازیکن سازنده در Reddit به اشتراک گذاشته است، از جزئیات تحسین‌برانگیزی برخوردار است و تصویر ساخته شده و مربوط به ورود «جیمز ساندرلند»، شخصیت اصلی بازی سایلنت هیل ۲ به شهر Silent Hill است که شباهت بسیار زیادی به نسخه اصلی دارد. با در نظر گرفتن تصاویر منتشر شده توسط کاربر، این بازیکن موفق شده تا با ابزارهای مختلف بازی Dreams یک نسخه نسبتا مشابه از آن سکانس، با جزئیات مختلف از جمله گرافیک و رنگ‌آمیزی نسل پنجمی را خلق کند. هرچند در این رابطه، برخی المان‌های مهم نیز در تصویر بازسازی شده وجود ندارند که شخصیت اصلی، خودرو و قسمت مه‌آلود و پس‌زمینه دریاچه از بازی اصلی از مواردی هستند که هنوز ساخته نشده است. شما در ادامه تصویر بازسازی شده را مشاهده می‌کنید.

silent hill 2 ps4 dreams comparison 533x600.jpg.optimal

فارغ از اینکه این بازیکن تعدادی از المان‌های مربوط به تصویر اصلی در Silent Hill 2 را در طراحی خودش جا انداخته، ولی بازسازی او در مجموع با تحسین‌های زیادی مواجه بوده است. این خصوصا با در نظر گرفتن مدت زمان کوتاهی است که او برای ساخت این صحنه صرف کرده است؛ در این زمینه، بازیکن گفته که خلق این صحنه تها در فاصله انتشار نسخه Early Access بازی دریمز تاکنون (حدود ۴۰ ساعت) زمان برده است. در هر صورت و با در نظر گرفتن پروژه‌های بسیار تحسین‌برانگیزی که بازیکنان در دوره بتای Dreams خلق کرده بودند، انتظار می‌رود که از این پس بیشتر با این قبیل هنرنمایی‌های بازیکنان Dreams مواجه باشیم. در دوره بتای این بازی که البته بازیکنان حق به اشتراک گذاشتن پروژه‌های خود را نداشتند، و البته ابزارهای بازی‌سازی نیز در آن دوره محدود شده بود، پروژه‌های چشمگیری نظیر بازسازی بازی Dead Space یا بازسازی Silent Hills P.T. demo در دریمز ساخته و توسط بازیکنان لیک شده بود.

بازی Silent Hill 2 هم‌اکنون برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۲ و ۳ و همچنین ایکس‌باکس و ایکس‌باکس 360 در دسترس قرار دارد. بازی دریمز نیز درحال حاضر به صورت Early Access در پلی‌استیشن 4 قابل تجربه است.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.