نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع چهارشنبه، 02 بهمن 1398
ساعت 14:00

بازی سبک وحشت و بقای Dawn of Fear همراه با تاریخ عرضه معرفی شد

5 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ سونی اخیرا از یک بازی مستقل ژانر وحشت-بقا به نام Dawn of Fear رونمایی کرده که قرار است به زودی به شکل انحصاری PS4 منتشر شود.

بازی‌های ژانر وحشت بقا (survival horror) از زمان عرضه اولین بازی Resident Evil در سال ۱۹۹۶، تا به امروز خودشان را به عنوان یکی از محبو‌ب‌ترین سبک‌ها در میان بازیکنان نشان داده‌اند و در طول این مسیر تکامل زیادی هم پیدا کرده‌اند. تنها یک نگاه گذرا به گیم‌پلی بازی Resident Evil 3 سال ۱۹۹۸ در مقایسه با بازی در صف انتظار Resident Evil 3 Remake به خوبی نشان از مدل تکاملی دارد. با در نظر گرفتن این تاریخچه و مدرن شدن هرچه بیشتر بازی‌ها، هنوز هم اما دوستداران زیادی برای سبک وحشت و بقا وجود دارند که ستینگ‌ها و المان‌های خاطره‌انگیز دوره کلاسیک این ژانر را می‌پسندند.

شرکت سونی، اخیرا تیزر کوتاهی برای معرفی یک بازی جدید منتشر کرده که توسط استودیو ایندی و مستقل اسپانیایی به نام Brok3nsite تولید شده و قرار است به زودی از طریق برنامه حمایتی ویژه سونی یعنی PlayStation Talents initiative که برای سازندگان مستقل در نظر گرفته شده عرضه شود. این بازی که «طلوع ترس (Dawn of Fear)» نام دارد، المان‌های آشنای دوران کلاسیک ژانر وحشت و بقا در بازی‌های مجموعه Resident Evil یا Silent Hill را تداعی می‌کند. شما در ادامه تیزر معرفی این بازی همراه با تاریخ انتشار ۳ فوریه (۱۴ بهمن)، که قرار است به صورت انحصاری PS4 نیز عرضه شود را مشاهده می‌کنید.

 

در گیم‌پلی کوتاهی که در تیزر دیده می‌شود، شاهد حرکت شخصیت قابل کنترل در راهروها و اتاق‌های مختلف هستیم. این شخصیت از طریق دوربین سوم شخص ثابت از محیطی به محیط دیگر دنبال می‌شود؛ موردی که از اصلی‌ترین امضاهای عناوین کلاسیک survival horror بودند. به علاوه وجود پازل‌ها و زامبی و تیراندازی هم از دیگر نشانه‌های آشنا برای طرفداران قدیمی‌تر سبک وحشت و بقا در دنیای بازی‌های ویدیویی است.

بازی Dawn of Fear همان‌طور که اشاره شد قرار است در روز ۱۴ بهمن به صورت انحصاری PS4 منتشر شود. طرفداران ژانر وحشت و بقای کلاسیک، در تاریخ نامشخصی از سال ۲۰۲۰ نیز باید منتظر یک بازی ایندی دیگر در این سبک به نام Summerford باشند؛ عنوانی که با توجه به تیزر یوتیوب بازی، مشخصا عناصر زیادی از گیم‌پلی بازی‌های کلاسیک سری Silent Hill را نشان می‌دهد و قرار است برای رایانه‌های شخصی منتشر شود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.