نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع شنبه، 12 بهمن 1398
ساعت 20:00

PS4 تاکنون بیش از یک میلیارد فروش نرم‌افزار داشته است

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ سونی اخیرا اعلام کرده که تاکنون برای PS4 بیش از یک میلیارد بازی به فروش رفته است.

شرکت Sony Interactive Entertainment که به عنوان مسئول برند پلی‌استیشن و شرکت‌های تابعه آن زیرنظر سونی فعالیت می‌کند، به تازگی فاش کرده که فروش نرم‌افزار برای کنسول پلی‌استیشن 4 از مرز یک میلیارد واحد عبور کرده و به این  ترتیب رکورد کنسول بازی قبلی شرکت یعنی پلی‌استیشن 3 را شکسته است. این آمار چشمگیر، البته تنها پیرامون فروش بازی‌های فیزیکی و دیجیتالی از فروشگاه پلی‌استیشن (عناوین انحصاری و غیرانحصاری) به دست آمده و شامل فروش محتواهای قابل دانلود جانبی و DLCها نمی‌شود.

با توجه به اطلاعات در زمینه فروش بازی برای PS4، حالا مشخص شده که برای این کنسول تاکنون ۱٫۱۸۱ میلیارد بازی به فروش رفته است. پلی‌استیشن 4 همچنین در سال ۲۰۱۹ مجموعا بیش از ۲۷۴ میلیون بازی فروخته که رقم فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شود. سونی همچنین اعلام کرده که این کنسول حالا از نظر فروش نرم‌افزار به دومین کنسول برتر تاریخ پلی‌استیشن تبدیل می‌شود و فقط PS2 را بالای سر خود می‌بیند. گفتنی است که پلی‌استیشن ۲ در دوره حیات خود ۱٫۵۳ میلیارد بازی فروخته بود و با توجه به عرضه نزدیک پلی‌استیشن 5 در اواخر سال ۲۰۲۰، بعید به نظر می‌رسد که PS4 به رکورد PS2 دست پیدا کند.

سونی در آخرین گزارش رسمی از فروش سخت‌افزاری PS4، اعلام کرده بود که تاکنون بیش از ۱۰۶ میلیون کنسول در سطح جهان به فروش رسانده است؛ میزان فروشی که PS4 را یک بار دیگر در جایگاه دوم و پایین‌تر از PS2 در تاریخ پلی‌استیشن قرار می‌دهد. این آمارها از طرفی دیگر نشان‌دهنده بهتر شدن قابل توجه عملکرد PS4 نسبت به کنسول قبلی یعنی PS3 نیز هست. باید دید که کنسول جانشین PS4 یعنی PlayStation 5 که کار خود در بازارهای جهانی را از تعطیلات پایان سال ۲۰۲۰ شروع خواهد کرد، می‌تواند این موفقیت‌ها را تداوم ببخشد یا خیر.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.