نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع شنبه، 19 بهمن 1398
ساعت 09:00

اکتیویژن در سال ۲۰۲۰ چندین بازی ریمستر و ریمیک منتشر خواهد کرد

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ اکتیویژن در ادامه موفقیت‌های عناوین ریمستر و ریمیک، قصد دارد تا در سال ۲۰۲۰ چندین بازی دیگر از این نوع را وارد بازار کند.

کمپانی Activision به عنوان ناشر اصلی سری Call of Duty، گرچه در طول سال‌های اخیر چندین بازی جدید و بسیار بزرگ را عرضه کرده، اما آن‌ها در این مدت اقدام به ساخت و انتشار تعدادی بازی از نوع ریمستر و ریمیک نیز کرده‌اند که اتفاقا با استقبال خارج از تصوری هم مواجه بوده است. در این رابطه، عناوینی نظیر Crash Bandicoot N. Sane Trilogy یا Spyro Reignited که بازسازی مدرنی از تعدادی از محبوب‌ترین عناوین پلتفرمر کلاسیک دهه ۹۰ هستند، غیر از فروش فوق‌العاده با بازخوردهای مثبت از جانب منتقدین هم مواجه بودند. با در نظر گرفتن همین موفقیت‌ها، حال فاش شده که این شرکت همچنان مایل است در زمینه تولید عناوین ریمستر و ریمیک از بازی‌های کلاسیک خود سرمایه‌گذاری کند.

اکتیویژن یکی از قدیمی‌ترین ناشران صنعت بازی است و به همین خاطر، مالک تعدادی از محبوب‌ترین عناوین تجاری کلاسیک و مدرن این بازار نیز هست. سری‌های Call of Duty، Tony Hawk و the Guitar Hero که کمپانی از ابتدا مالک آن‌ها بوده یا سری‌های دیگر نظیر Crash Bandicoot که بعدا حق مالکیت آن‌ها را به دست آورده از این جمله هستند. با توجه به دراختیار داشتن یک کتابخانه بزرگ از فرنچایزهای قدیمی و سابقا محبوب، اکتیویژن به نظر بهترین زمان برای احیا آن‌ها را پیدا کرده است. Bobby Kotick مدیرعامل شرکت، اخیرا در جریان گزارش مالی تازه اکتیویژن چنین گفته است:

تعدادی بازی از نوع remastered و reimagined در راه هستند. در این رابطه منتظر خبرهای بعدی ما باشید. با این حال فراتر از ساخته شدن عناوین صرفا از نوع ریمستر و ریمیک، فرصت‌های فراوانی هم برای خلاقیت و تفکر در ساخت بازی‌های کاملا جدید در این مجموعه‌ها هم وجود دارد.

آخرین بازی ریمستر که توسط اکتیویژن منتشر شد، بازی Warcraft 3 بود که البته با استقبال چندان خوبی مواجه نبود. با توجه به اینکه فهرست IPهای دراختیار شرکت هم بسیار بلندبالا است، مشخص نیست که شرکت سرمایه‌گذاری روی کدام یک از آن‌ها را مد نظر دارد. Spyro و Crash Bandicoot در طول چند سال اخیر شاهد انتشار چند بازی ریمستر بودند که عملکرد درخشانی هم داشتند و گرچه هنوز امکان ساخت چند بازی ریمستر دیگر نظیر Crash Bash و ... وجود دارد، ولی احتمالا طرفداران این دو مجموعه بیش از هر چیز منتظر عرضه بازی‌های کاملا جدیدی برای آن‌ها هستند.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.