نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع چهارشنبه، 23 بهمن 1398
ساعت 18:00

توضیحات تازه اسپنسر از Backward Compatibility در Xbox Series X

5 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ با توجه به اظهارنظرهای تازه اسپنسر، به نظر می‌رسد که قابلیت Backward compatibility یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های Xbox Series X خواهد بود.

رئیس بخش ایکس‌باکس شرکت مایکروسافت یعنی فیل اسپنسر، به تازگی صحبت‌هایی را برای شفاف‌سازی بیشتر پیرامون قابلیت Backward compatibility کنسول نسل نهمی Xbox Series X مطرح کرده است. به گفته اسپنسر، پشتیبانی کنسول جدید از عناوین قابل اجرا در سخت‌افزارهای قدیمی‌تر ویژگی بسیار مهمی از نظر او محسوب می‌شود و او شخصا، بسیاری از بازی‌های مورد پشتیبانی در این کاتالوگ را تست می‌کند. لازم به ذکر است که کنسول فعلی ایکس‌باکس وان گرچه در زمان عرضه فاقد این ویژگی بود ولی در E3 2015، مایکروسافت اعلام کرد که از این پس بازی‌های Xbox 360 نیز به تدریج قابل اجرا در Xbox One خواهند شد. از آن زمان تاکنون، Backward compatibility کنسول ایکس‌باکس وان شامل پشتیبانی از صدها بازی قدیمی‌تر شده و از محبوبیت زیادی هم بین طرفداران برخوردار است.

با توجه به رونمایی از کنسول بعدی ایکس‌باکس یعنی Xbox Series X، این کنسول قدرتمندتر قرار است به صورت بومی و از همان ابتدا از Backward compatibility برخوردار باشد که این موضوع، به معنی موجود بودن صدها بازی مختلف برای کنسول تازه‌وارد، در همان روز عرضه محسوب می‌شود. در رابطه با این کنسول، چند ماه پیش اعلام شد که اسپنسر درحال حاضر این کنسول نسل نهمی را در خانه دراختیار دارد و در ادامه همین خبر، او حالا فاش کرده که مدت‌هاست کنسول جدیدتر به خاطر Backward compatibility به کنسول اصلی مصرفی او تبدیل شده است. این کنسول قابلیت اجرای تمامی بازی‌های Xbox One را دارد و اسپنسر مدتی هست که شخصا درحال آزمودن این ویژگی روی کنسول جدیدتر است که به خاطر سخت‌افزار قوی‌تر و رابط کاربری جدید، بازی‌ها در Xbox Series X به شکل قابل‌ملاحظه‌ای سریع‌تر از Xbox One X هم اجرا می‌شوند.

کنسول جدید Xbox Series X، جدای از مشخصات سخت‌افزاری قدرتمند، از حافظه‌های نوع SSD و همچنین رابط کاربری جدید هم بهره می‌برند که ظاهرا این موارد، حتی باعث اجرای بهتر بازی‌های قدیمی‌تر از طریق Backward compatibility نیز می‌شود. Xbox Series X در کنار کنسول بعدی سونی یعنی PS5، قرار است در جریان تعطیلات پایان سال ۲۰۲۰ در بازارهای جهانی عرضه شوند.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.