نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع پنج شنبه، 01 اسفند 1398
ساعت 09:00

سونی بابت نگرانی از ویروس کرونا از مشارکت در PAX East انصراف داد

5 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ سونی اعلام کرده که به خاطر نگرانی‌ها از شیوع ویروس کرونا، برنامه مشارکت خود در رویداد نزدیک PAX East را لغو کرده است.

سونی حدود یک هفته پس از اعلام حضور ویژه بازی Last of Us 2 و برگزاری یک دمو عمومی از این بازی در جریان رویداد PAX East بوستون، اعلام کرده که به خاطر نگرانی‌ها از شیوع ویروس کرونا تصمیم به لغو مشارکت خود در این رویداد گرفته است. ویروس کرونا که در طول هفته‌های اخیر به یک شیوع گسترده در کشور چین تبدیل شده، در این مدت کوتاه بیش از ۷۵ هزار نفر را آلوده و باعث مرگ حدود ۲۰۰۰ مبتلا نیز شده است که البته اکثریت موارد مرتبط با این آمارها مربوط به کشور چین هستند. با در نظر گرفتن مشاهده عوارض این ویروس در کشورهای دیگر از جمله آمریکا، سونی حالا اعلام کرده که تصمیم به لغو مشارکت خود در PAX East گرفته است. این شرکت در پست مرتبط با این خبر در وبلاگ پلی‌استیشن گفت:

امروز شرکت Sony Interactive Entertainment تصمیم گرفت تا مشارکت خود در رویداد PAX East بوستون را به خاطر افزایش نگرانی‌ها پیرامون ویروس COVID-19 یا کرونا، لغو کند.  ما حس کردیم که این تصمیم، ایمن‌ترین انتخاب برای ما پیرامون وضعیتی است که هر روز با تحول مواجه است. ما از لغو مشارکت‌مان در رویداد خوشنود نیستیم ولی سلامتی و ایمنی کارکنان جهانی ما بیشترین اهمیت را برایمان دارد.

درحالی که حضور سونی در PAX East شامل نمایش‌ها از چندین عنوان شدیدا موردانتظار نظیر Doom Eternal، Nioh 2 و Iron Man VR بود، با این حال بیشترین ناامیدی در میان طرفداران از لغو شدن برگزاری گیم‌پلی دمو عمومی و یک ساعته از بازی The Last of Us Part 2 است؛ بازی که می‌توان گفت موردانتظارترین عنوان انحصاری سال ۲۰۲۰ پلی‌استیشن است و طرفداران زیادی تمایل به تجربه دمو در رویداد یا نمایش ویدیوهای جدید از گیم‌پلی بازی داشتند. استودیو ناتی داگ سازنده این بازی نیز در حساب رسمی توییتر خود چنین نوشته است:

ما واقعا از اینکه فرصت حضور در PAX East را از دست دادیم ناراحت هستیم! واقعا مشتاق حضور در رویداد و ملاقات با شما بودیم تا واکنش‌های شما را برای تجربه دموی بازی می‌دیدیم. گرچه می‌دانیم که تصمیم اخیر انتظارات برای از راه رسیدن روز ۲۹ می را کمی سخت‌تر می‌کند، با این حال از شما به خاطر اینکه شرایط را درک می‌کنید ممنون هستیم. نگران نباشید، ما با هرچه نزدیک‌تر شدن به موعد عرضه بازی، چیزهای بیشتری را به اشتراک خواهیم گذاشت.

لازم به ذکر است که این تصمیم، اولین مورد از این دست و لغو حضور شرکت‌ها در رویدادهای عمومی به خاطر نگرانی از شیوع ویروس کرونا نبوده است. با در نظر گرفتن سرعت شیوع ویروس در طول تقریبا دو ماه و ابتلای ده‌ها هزار نفر و مرگ حدود دو هزار مبتلا به کرونا، اتخاذ چنین تصمیماتی کاملا قابل درک است. باید در نظر گرفت که غیر از آمار مبتلایان و مرگ و میرها، درحال حاضر میلیون‌ها نفر در چین به خاطر جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس در نقاط دیگر در وضعیت قرنطینه قرار دارند.

بازی The Last of Us Part 2 نیز قرار است در روز ۲۹ می (۹ خرداد ۹۹) برای پلی‌استیشن 4 منتشر شود.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.