نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع پنج شنبه، 01 اسفند 1398
ساعت 15:00

به گفته سونی زمان‌بندی رونمایی از PS5 قابل مقایسه با گذشته است

5 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ با توجه به اظهارنظر اخیر سونی، گمانه‌زنی‌ها از رونمایی فوریه ۲۰۲۰ از کنسول PS5 مجددا تقویت شده است.

سونی به عنوان پرچمدار اصلی کنسول‌های بازی خانگی در طول نسل هشتم، حدود یک سال هست که رسما کنسول جایگزین PlayStation 4 را تایید کرده و در طول چند ماه اخیر، به تدریج برخی از مهم‌ترین اطلاعات و ویژگی‌های آن را هم فاش کرده است. با وجود این پیش‌زمینه‌ها، این شرکت برخلاف رقیبش یعنی مایکروسافت و کنسول Xbox Series X، هنوز اقدام به رونمایی از کنسول نکرده و صرفا عنوان کنسول یعنی PlayStation 5 و لوگوی رسمی آن را فاش کرده است. در پیش گرفتن این سیاست محافظه‌کارانه، مدت‌هاست که تحلیلگران را به این فکر انداخته که سونی قصد دارد استراتژی مشابه رونمایی از PS4 در سال ۲۰۱۳ را این بار برای PS5 هم تکرار کند؛ جایی که سونی در یک رویداد اختصاصی و از قبل اعلام شده در فوریه 2013، از PS4 رونمایی کرد. با توجه به این الگوی معرفی، تحلیلگران انتظار دارند که PS5 هم در فوریه ۲۰۲۰ یا آینده‌ای بسیار نزدیک معرفی شود.

هیروکی توتوکی به عنوان یکی از مسئولان ارشد و مدیر مالی سونی،به تازگی پیرامون رونمایی از کنسول جدید پلی‌استیشن تایید کرده که الگوی رونمایی از PS5 با دوره گذشته مشابهت داشته و قابل مقایسه است و در زمان مناسب از کنسول رونمایی می‌شود. درحالی که حالا تنها ۱۰ روز تا پایان فوریه زمان باقی مانده، با این حال این اظهارنظر توتوکی یک بار دیگر امیدواری‌ها برای رونمایی ماه فوریه ۲۰۲۰ از پلی‌استیشن 5 را زنده کرده است. براساس گزارش‌های جسته و گریخته، ظاهرا مهم‌ترین دشواری سونی برای رونمایی از PS5 به موضوع قیمت‌گذاری نهایی کنسول مرتبط است و شرکت مایل است تا با توجه به قیمت نهایی کنسول رقیب، یک قیمت رقابتی برای PS5 اعلام کند. شما در ادامه این بخش از صحبت‌های توتوکی و اظهارنظر درباره زمان رونمایی PS5 را مشاهده می‌کنید:

این واقعا دشوار است که پیرامون الگوی زمان‌بندی شده صحبت کرد. با این وجود در حال حاضر، ما یک بازه زمانی مشخصی را برای رونمایی درنظر گرفتیم که قابل مقایسه با گذشته است. پس ما تغییری در این زمان‌بندی نخواهیم داشت.

رونمایی از کنسول جدید البته فقط محدود به نمایش ظاهر دستگاه نیست و سونی قطعا اطلاعات دیگری نظیر مشخصات سخت‌افزاری، بازی‌های روز عرضه، سرویس‌های جدید، قیمت نهایی و ... را هم فاش خواهد کرد. موضوعی که به عقیده تحلیلگران، باعث می‌شود سونی مثل رونمایی از PS4 در سال ۲۰۱۳، تمایل به رونمایی از PS5 در اوایل سال میلادی داشته باشد. رونمایی کنسول در اوایل سال، باعث می‌شود تا شرکت کمپین تبلیغاتی و حمایتی بهتری از کنسول خود در رویدادهای مختلف منتهی به عرضه نهایی در اواخر سال داشته باشد. در هر صورت اگر منظور توتوکی از قابل مقایسه با گذشته، اشاره به رونمایی از PS4 باشد، می‌توان گفت که موعد رونمایی از PS5 بسیار نزدیک است.

سونی صرف نظر از اینکه در چه زمانی اقدام به انتشار اطلاعات بیشتر و رونمایی از PS5 خواهد کرد، این کنسول را در جریان تعطیلات پایان سال میلادی جاری عرضه می‌کند.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.