نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع چهارشنبه، 21 اسفند 1398
ساعت 09:00

سونی عرضه نسخه پی سی بازی Horizon: Zero Dawn را تایید کرد

5 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ سونی سرانجام عرضه نسخه پی‌سی بازی انحصاری Horizon: Zero Dawn را تایید کرده است.

پس از انتشار شایعات مختلف از عرضه احتمالی بازی انحصاری پلی‌استیشن 4 Horizon: Zero Dawn برای پلتفرم رایانه‌های شخصی، سونی اخیرا به شکل رسمی این شایعات را تایید کرده است. گفتنی است که Horizon: Zero Dawn محصول استودیو Guerrilla Games، اولین بار به شکل انحصاری PS4 در سال ۲۰۱۷ عرضه شد و پس از دریافت تحسین‌های مختلف از جانب منتقدین، فروش بسیار بالایی را هم تجربه کرد. با توجه به سیاست سونی در زمینه عرضه عناوین تولید شده استودیوهای داخلی خود به صورت انحصاری کنسول‌های پلی‌استیشن، این یک تصمیم بی‌سابقه برای این ناشر بزرگ ژاپنی محسوب می‌شود. تا پیش از این عناوین انحصاری پلی‌استیشن مختلفی راه خود را به پلتفرم‌های دیگر پیدا کردند، با این حال آن بازی‌های ذکر شده عمدتا عناوین فرست پارتی و محصول استودیوهای داخلی سونی نبودند.

گزارش اخیر درباره تایید نسخه پی‌سی بازی Horizon: Zero Dawn، در مصاحبه تازه هرمن هولست به اشتراک گذاشته شده است. هولست که در گذشته رئیس استودیو گوریلا گیمز بود، مدتی پیش به عنوان رئیس استودیوهای جهانی سونی منصوب شده است. او در این رابطه گفت:

من می‌توانم تایید کنم که بازی Horizon: Zero Dawn قرار است در تابستان جاری به پلتفرم PC بیاید. در این زمینه به زودی رئیس جدید استودیو گوریلا اطلاعات بیشتری را به اشتراک می‌گذارد... فکر می‌کنم که این موضوع مهمی باشد که ما درها را به روی ایده‌های جدید در زمینه معرفی پلی‌استیشن به جامعه بازیکنان بیشتر باز نگه داریم، و نشان دهیم که برخی بازیکنان احتمالا چه چیزی را از دست داده بودند.

لازم به ذکر است که در طول چند ماه اخیر، گمانه‌زنی‌ها و شایعات مختلفی از مسیر احتمالی جدید سونی برای عرضه عناوین انحصاری فرست پارتی خود بر روی پلتفرم‌های دیگر منتشر شد و اینکه این تصمیم‌ها، درنهایت چه تاثیری روی این ناشر و صنعت گیم به جای می‌گذارد. درحالی که شایعات مشابهی از عرضه چند بازی دیگر سونی برای PC مانند بازی Dreams هم وجود دارد، هولست اما گفته که تصمیم اخیر لزوما به معنی عرضه همه بازی‌های انحصاری سونی روی پلتفرم‌های دیگر نیست. او در این رابطه نیز گفت:

برای اینکه احتمالا خیال برخی را راحت کنیم، عرضه یک بازی AAA فرست پارتی برای PC حتما این معنا را نمی‌دهد که همه این بازی‌ها به این پلتفرم راه پیدا می‌کنند. در ذهن من، Horizon: Zero Dawn یک گزینه کاملا مناسب برای این تجربه به خصوص محسوب می‌شود. ما هیچ برنامه‌ای برای روز و تاریخ عرضه نسخه پی‌سی نداریم، و به شکل ۱۰۰ درصدی خود را متعهد به عرضه بازی‌ها برای سخت‌افزار اختصاصی می‌دانیم.

بازی Horizon: Zero Dawn هم‌اکنون برای پلتفرم پلی‌استیشن 4 در دسترس قرار دارد. شما می‌توانید نقد و بررسی اختصاصی این بازی با امتیاز ۸٫۶ از ۱۰ را نیز در بازی‌مگ مطالعه کنید.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.